lajsta
28-10-11, 19:19
Witam. Dzisiaj popełniłem Short Shifta w swoim Civic'u EU7 (przy okazji uzupełniłem brakujące żarówki na podświetleniu regulacji temperatury). Samo założenie SS trwało może z 30 minut i nie wymagało specjalnych umiejętności. Efekt: autentyczne skrócenie skoku lewarka, ciaśniejsza jego praca i generalnie - moim zdaniem - jest lepiej. Koszt SS: 137,60 zł (z przesyłką, która łącznie z zamówieniem trwała 2 dni bo towar jest obecnie na magazynie) stąd http://autostyle.pl/pl/p/ShortShifter-adapter-Honda-Civic-HB-2001-/1818. Dla zainteresowanych fotorelacja:
1. SS po wyjęciu z paczki - mały, lekki i zgrabny za jedyne 137,60 z przesyłką
https://lh3.googleusercontent.com/-uaCfZ76NfOw/TqrmY0WtCfI/AAAAAAAALjo/5eXnx49GloE/s912/DSC00082.JPG
2. Demontaż dolnej części konsoli środkowej przebiega identycznie jak we wcześniejszych opisach czyli łapiemy za srebrny pierścień pod gałką i pociągamy go w dół; następnie odkręcamy gałkę z lewarka (w lewo); dalej łapiąc panel przez mieszek pod duży srebrny pierścień od dołu pociągamy go energicznie do siebie (nie trzyma bardzo mocno). Następnie odpinamy wtyczki od awaryjnych i zapalniczki i odkładamy panel na bok.
https://lh4.googleusercontent.com/-grVdkemVhng/Tqrmflf7GWI/AAAAAAAALj4/r_oXLa5k36A/s640/DSC00080.JPG
3. Tak wygląda oryginalny shifter; przełączmy skrzynię na IV bieg (będzie łatwiejszy dostęp;); następnie ściągamy z trzpienia (biały po lewej) sprężynę blokującą rozsuwając jej ramiona na boki i zsuwając w dół (uważamy aby sprężynka nie spadła nam w czeluście konsoli środkowej bo będzie jajo z jej odzyskaniem).
https://lh4.googleusercontent.com/-l8GKg-6NWbg/Tqrmc3Pu8kI/AAAAAAAALjw/g6kif66p3vU/s912/DSC00081.JPG
4. Tak wygląda ona sprężynka.
https://lh5.googleusercontent.com/-UKV0tHBOL2M/Tqrm-Y3tZMI/AAAAAAAALkA/evGNC9618EA/s912/DSC00083.JPG
5. Po zdjęciu sprężynki zdejmujemy nasadkę z trzpienia; teraz kolej na zdjęcie kapturka z trzpienia - nie da rady ręcznie, trzeba skorzystać z czegoś szerszego niż śrubokręt ale równie płaskiego (wkładamy między kapturek i czarny plastik i po prostu podważamy) - oczywiście nie muszę wspominać, że należy uważać aby i on nie wpadł nam w czeluście; po zdjęciu dobrze jest kapturek wyczyścić i nasmarować od wewnątrz smarem (ja dałem litowy w spray'u ale jak sądzę może być silikonowy czy inny byle śliski i nie ściekający).
https://lh3.googleusercontent.com/-tEd6RFdw-Ng/TqrnKnxeHoI/AAAAAAAALkI/qHRaQiGU2HY/s912/DSC00084.JPG
6. Tak wygląda trzpień po zdjęciu kapturka.
https://lh6.googleusercontent.com/-u2IS47vqdWw/TqrnLEXvTkI/AAAAAAAALkM/qj95TIknF2I/s912/DSC00085.JPG
7. Kapturek, po nasmarowaniu zakładamy na trzpień nowego SS-a - tu już damy radę ręcznie.
https://lh4.googleusercontent.com/-sqfO15jjqbk/TqrnqiFz81I/AAAAAAAALkY/KK4ntlTHog8/s912/DSC00086.JPG
8. Po rozkręceniu elementów SS-a zakładamy go na istniejące elementy w taki właśnie sposób; SS posiada odpowiednie wycięcia na pręt lewarka i oryginalny trzpień (na trzepień wchodzi gładko i bez oporu, natomiast na lewarek znacznie ciaśniej jednak wystarczająco aby założyć śruby); następnie skręcamy śruby dołączonym do zestawu imbusem uważając aby i on nie wpadł nam do "jamy" (co mnie spotkało i teraz moje auto jest cięższe o ten właśnie imbus bo za cholerę nie mogłem go wydobyć); śruby elegancko dociągną do siebie elementy nowego SS-a.
https://lh6.googleusercontent.com/-qr4No_O3y1w/Tqrn5kU9YqI/AAAAAAAALko/aenvU6JqrmI/s912/DSC00087.JPG
9. Na koniec, pochylając lewarek w stronę konsoli, zakładamy białą nasadkę na nowy trzpień z kapturkiem i zakładamy sprężynę uważając aby...no właśnie, nie wpadła nam w czeluście ;-)
https://lh3.googleusercontent.com/-2zR9RcMNxco/Tqrn4f8Hm_I/AAAAAAAALkg/wOXRQ9-wirM/s912/DSC00088.JPG
10. Następnie zakładamy z powrotem elementy konsoli środkowej i cieszymy się krótszym (podobno o 50%) skokiem lewarka dźwigni zmiany biegów; tak wygląda bieg nr I ...
https://lh4.googleusercontent.com/-E4zUEwLMuwM/TqroVCaJ-OI/AAAAAAAALkw/S5TJ1UkuT7c/s912/DSC00089.JPG
11. ...a tak bieg nr II. Szkoda, że zrobiłem fotek przed montażem można byłoby je na siebie "nałożyć" i porównać a tak musicie mi uwierzyć na słowo, że jest...krócej i szybciej ;-D
https://lh5.googleusercontent.com/-ejfiHJG0jSU/TqrogJNOoAI/AAAAAAAALk8/v5UMQGENn9k/s912/DSC00091.JPG
Na zdrowie ;-D
1. SS po wyjęciu z paczki - mały, lekki i zgrabny za jedyne 137,60 z przesyłką
https://lh3.googleusercontent.com/-uaCfZ76NfOw/TqrmY0WtCfI/AAAAAAAALjo/5eXnx49GloE/s912/DSC00082.JPG
2. Demontaż dolnej części konsoli środkowej przebiega identycznie jak we wcześniejszych opisach czyli łapiemy za srebrny pierścień pod gałką i pociągamy go w dół; następnie odkręcamy gałkę z lewarka (w lewo); dalej łapiąc panel przez mieszek pod duży srebrny pierścień od dołu pociągamy go energicznie do siebie (nie trzyma bardzo mocno). Następnie odpinamy wtyczki od awaryjnych i zapalniczki i odkładamy panel na bok.
https://lh4.googleusercontent.com/-grVdkemVhng/Tqrmflf7GWI/AAAAAAAALj4/r_oXLa5k36A/s640/DSC00080.JPG
3. Tak wygląda oryginalny shifter; przełączmy skrzynię na IV bieg (będzie łatwiejszy dostęp;); następnie ściągamy z trzpienia (biały po lewej) sprężynę blokującą rozsuwając jej ramiona na boki i zsuwając w dół (uważamy aby sprężynka nie spadła nam w czeluście konsoli środkowej bo będzie jajo z jej odzyskaniem).
https://lh4.googleusercontent.com/-l8GKg-6NWbg/Tqrmc3Pu8kI/AAAAAAAALjw/g6kif66p3vU/s912/DSC00081.JPG
4. Tak wygląda ona sprężynka.
https://lh5.googleusercontent.com/-UKV0tHBOL2M/Tqrm-Y3tZMI/AAAAAAAALkA/evGNC9618EA/s912/DSC00083.JPG
5. Po zdjęciu sprężynki zdejmujemy nasadkę z trzpienia; teraz kolej na zdjęcie kapturka z trzpienia - nie da rady ręcznie, trzeba skorzystać z czegoś szerszego niż śrubokręt ale równie płaskiego (wkładamy między kapturek i czarny plastik i po prostu podważamy) - oczywiście nie muszę wspominać, że należy uważać aby i on nie wpadł nam w czeluście; po zdjęciu dobrze jest kapturek wyczyścić i nasmarować od wewnątrz smarem (ja dałem litowy w spray'u ale jak sądzę może być silikonowy czy inny byle śliski i nie ściekający).
https://lh3.googleusercontent.com/-tEd6RFdw-Ng/TqrnKnxeHoI/AAAAAAAALkI/qHRaQiGU2HY/s912/DSC00084.JPG
6. Tak wygląda trzpień po zdjęciu kapturka.
https://lh6.googleusercontent.com/-u2IS47vqdWw/TqrnLEXvTkI/AAAAAAAALkM/qj95TIknF2I/s912/DSC00085.JPG
7. Kapturek, po nasmarowaniu zakładamy na trzpień nowego SS-a - tu już damy radę ręcznie.
https://lh4.googleusercontent.com/-sqfO15jjqbk/TqrnqiFz81I/AAAAAAAALkY/KK4ntlTHog8/s912/DSC00086.JPG
8. Po rozkręceniu elementów SS-a zakładamy go na istniejące elementy w taki właśnie sposób; SS posiada odpowiednie wycięcia na pręt lewarka i oryginalny trzpień (na trzepień wchodzi gładko i bez oporu, natomiast na lewarek znacznie ciaśniej jednak wystarczająco aby założyć śruby); następnie skręcamy śruby dołączonym do zestawu imbusem uważając aby i on nie wpadł nam do "jamy" (co mnie spotkało i teraz moje auto jest cięższe o ten właśnie imbus bo za cholerę nie mogłem go wydobyć); śruby elegancko dociągną do siebie elementy nowego SS-a.
https://lh6.googleusercontent.com/-qr4No_O3y1w/Tqrn5kU9YqI/AAAAAAAALko/aenvU6JqrmI/s912/DSC00087.JPG
9. Na koniec, pochylając lewarek w stronę konsoli, zakładamy białą nasadkę na nowy trzpień z kapturkiem i zakładamy sprężynę uważając aby...no właśnie, nie wpadła nam w czeluście ;-)
https://lh3.googleusercontent.com/-2zR9RcMNxco/Tqrn4f8Hm_I/AAAAAAAALkg/wOXRQ9-wirM/s912/DSC00088.JPG
10. Następnie zakładamy z powrotem elementy konsoli środkowej i cieszymy się krótszym (podobno o 50%) skokiem lewarka dźwigni zmiany biegów; tak wygląda bieg nr I ...
https://lh4.googleusercontent.com/-E4zUEwLMuwM/TqroVCaJ-OI/AAAAAAAALkw/S5TJ1UkuT7c/s912/DSC00089.JPG
11. ...a tak bieg nr II. Szkoda, że zrobiłem fotek przed montażem można byłoby je na siebie "nałożyć" i porównać a tak musicie mi uwierzyć na słowo, że jest...krócej i szybciej ;-D
https://lh5.googleusercontent.com/-ejfiHJG0jSU/TqrogJNOoAI/AAAAAAAALk8/v5UMQGENn9k/s912/DSC00091.JPG
Na zdrowie ;-D