Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kupno Civica.



smk
05-05-07, 13:44
Witam
Nie za bardzo wiedziałem gdzie ten post umieścić.

Zamierzam kupić Civika, model 4d lub 5d. Jak 5d to najchętniej po liftingu ('97 czy '98 ???). Z tego co widzę to najwięcej jest silników 1,4. Ze wstepnych informacji wyciągniętych z sieci doszedłem do wniosku że dobry byłby silnik 1,5 VTEC ze względu na ekonomiczność. Ostatnio oglądałem kilka Civiców 5d ('96 - '97 więc te starsze) i niemiło mnie zaskoczyła ilość miejsca z tyłu - nie mogę sie swobodnie wyprostować (mam 184). Czy w sedanach jest podobnie z ilością miejsca, może w kombi jest więcej ?

Jakie modele i jakie silniki polecacie?

Znalazłem w sieci crash-test modelu 5d natomiast nigdzie nie wiedziałem testu modelu 3d czy 4d, macie jakieś linki?

I jeszcze pytanie do kolorystyki kluczyków. Gdzieś na forum Prelude był post o tym al e nie mogę go odnaleźć. Są trzy kluczyki: czarny do codziennej eksploatacji, czerwony i popielaty - któryś z nich jest serwisowy. Macie jakiś link gdzie to wszystko jest wyjaśnione? Wczoraj oglądałem jednego Civika to facet miał czarny i czerwony, narzekał że jak kiedyś odpalił go czerwonym to nie mógł potem odpalić tym czarnym ? :)

Dzięki za wszelkie info.

[ Dodano: Sob 05 Maj, 2007 ]
Ten szary to parkingowy - ktoś wie o co chodzi ???

przemolo
05-05-07, 18:25
Witam
Nie za bardzo wiedziałem gdzie ten post umieścić.

Zamierzam kupić Civika, model 4d lub 5d. Jak 5d to najchętniej po liftingu ('97 czy '98 ???). Z tego co widzę to najwięcej jest silników 1,4. Ze wstepnych informacji wyciągniętych z sieci doszedłem do wniosku że dobry byłby silnik 1,5 VTEC ze względu na ekonomiczność. Ostatnio oglądałem kilka Civiców 5d ('96 - '97 więc te starsze) i niemiło mnie zaskoczyła ilość miejsca z tyłu - nie mogę sie swobodnie wyprostować (mam 184). Czy w sedanach jest podobnie z ilością miejsca, może w kombi jest więcej ?

Jakie modele i jakie silniki polecacie?

Znalazłem w sieci crash-test modelu 5d natomiast nigdzie nie wiedziałem testu modelu 3d czy 4d, macie jakieś linki?

I jeszcze pytanie do kolorystyki kluczyków. Gdzieś na forum Prelude był post o tym al e nie mogę go odnaleźć. Są trzy kluczyki: czarny do codziennej eksploatacji, czerwony i popielaty - któryś z nich jest serwisowy. Macie jakiś link gdzie to wszystko jest wyjaśnione? Wczoraj oglądałem jednego Civika to facet miał czarny i czerwony, narzekał że jak kiedyś odpalił go czerwonym to nie mógł potem odpalić tym czarnym ? :)

Dzięki za wszelkie info.

[ Dodano: Sob 05 Maj, 2007 ]
Ten szary to parkingowy - ktoś wie o co chodzi ???


Zdziwiłeś mnie tym brakiem miejsca. Wczoraj sam oglądałem jednego Civica 5D i mając 192cm siedząc z tyłu czułem się nadwyraz komfortowo (porównując z innymi tego rozmiaru pojazdami). Nad głową sporo miejsca, a i po odsunięciu przedniego fotela o kilka ząbków miejsca na nogi było w sam raz.

pepe1980
05-05-07, 21:59
Ja posiadam 5D z 97'
Miejsca dużo,, wysoki nie jestem (180cm) ale miejsca kupa
co do silników to posiadam 1,5 VTEC-E i to co piszą o jego ekonomiczności jest prawdą , pali naprawde mało.


Pytanie dlaczego zależy co tak bardzo na wersji po liftingu??

Konrad84
06-05-07, 13:16
Co do kluczyków to są dwa czarne - normalny + zapas i jeden czerwony - serwisowy.

Jestem szczęśliwym posiadaczem silnika 1,4 (d14Z4) i z pełną odpowiedzialnością mogę polecić silniczek. Ani grama oleju, spalanie od 6 do 18 l :d w zależności od nogi. Co do dynamiki to niedawno zrobiłem z pod świateł 1.5 VTEC VII gen sedan. Sytuacja się zmienia gdy masz dwóch lub więcej pasażerów, kompletnie brakuje mocy.

jjurgiel
06-05-07, 20:05
Co do kluczyków to są dwa czarne - normalny + zapas i jeden czerwony - serwisowy.

Jestem szczęśliwym posiadaczem silnika 1,4 (d14Z4) i z pełną odpowiedzialnością mogę polecić silniczek. Ani grama oleju, spalanie od 6 do 18 l :d w zależności od nogi. Co do dynamiki to niedawno zrobiłem z pod świateł 1.5 VTEC VII gen sedan. Sytuacja się zmienia gdy masz dwóch lub więcej pasażerów, kompletnie brakuje mocy.

nie zgodzę się 18l nie wykręcisz, 17-17,5 to max ;)

opalaszek
06-05-07, 21:27
ku*** jak to trzeba jezdzic zeby tyle spaliło?? Ciekawy jestem

mysle ze jest to nie realne..

przemolo
06-05-07, 22:19
Co do kluczyków to są dwa czarne - normalny + zapas i jeden czerwony - serwisowy.

Jestem szczęśliwym posiadaczem silnika 1,4 (d14Z4) i z pełną odpowiedzialnością mogę polecić silniczek. Ani grama oleju, spalanie od 6 do 18 l :d w zależności od nogi. Co do dynamiki to niedawno zrobiłem z pod świateł 1.5 VTEC VII gen sedan. Sytuacja się zmienia gdy masz dwóch lub więcej pasażerów, kompletnie brakuje mocy.

Czy do każdego Civica VI fabrycznie były 3 komplety kluczy? Jest wiele ogłoszeń sprzedaży, gdzie mowa jest tylko o 2!
Czym się różni ten serwisowy od 2 pozostałych?

Bassmaster
06-05-07, 22:57
Co do kluczyków to są dwa czarne - normalny + zapas i jeden czerwony - serwisowy.
Dokładnie, czerwony - serwisowy służy chyba do kodowania nowych kluczyków (było o tym gdzieś na forum) ale nim samochodu nie odpalisz.

Jest wiele ogłoszeń sprzedaży, gdzie mowa jest tylko o 2!
Jeśli jest w nich mowa o serwisowym i normalnym to się nie dziwię, stacyjka jest tak blisko kolana kierowcy, że nie trudno złamać tkwiący w niej kluczyk.

mirasek
07-05-07, 00:17
Mam 2 zwykłe (czarne), serwisowego nie było. Tak wogóle to po co mi jakiś kluczyk serwisowy?

Konrad84
07-05-07, 09:22
ku*** jak to trzeba jezdzic zeby tyle spaliło?? Ciekawy jestem

mysle ze jest to nie realne..

W nocy dwie godziny z Warszawy do Krakowa - Cały Bak

Gruszka
07-05-07, 10:15
Tak wogóle to po co mi jakiś kluczyk serwisowy?

Zeby mozna bylo zaprogramowac nowy klucz jak zgubisz stare.

pepe1980
07-05-07, 10:45
Tak wogóle to po co mi jakiś kluczyk serwisowy?

Zeby mozna bylo zaprogramowac nowy klucz jak zgubisz stare.


jak nie masz klucza seriwisowego to tez mozesz dorobić nowy klucz,,, w ASO hondy kosztuje to około 300PLN

Gruszka
07-05-07, 10:48
W punkcie dorabiania kluczy zrobia ta nawet za okolo 150 pln. Ja pisalem po prostu do czego sluzy ten klucz.

Cairo
07-05-07, 16:21
Znalazłem w sieci crash-test modelu 5d natomiast nigdzie nie wiedziałem testu modelu 3d czy 4d, macie jakieś linki?

Podasz link do tego crashtestu?

Grześ
07-05-07, 18:50
Konrad84,

Da się spokojnie :) Z krakowa do katowic 1/4 baku :)

smk
07-05-07, 20:36
Znalazłem w sieci crash-test modelu 5d natomiast nigdzie nie wiedziałem testu modelu 3d czy 4d, macie jakieś linki?

Podasz link do tego crashtestu?

http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=2&id2=35

Może nie oglądaj, tylko 2,5 gwiazdki - podobnie jak Lanos choć Civic ma lepszy wynik w zderzeniu czołowym 50 vs. 38%. Z kompaktów z końca lat 90. tylko Brava, Escort i Almera (1,5 gwiazdki :/) są gorsze od Civica. Z tym że Civic na rynku był juz 3. rok a inne kompakty dopiero wchodziły na rynek co widać tutaj: http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=2&id2=94

[ Dodano: Pon 07 Maj, 2007 ]

Pytanie dlaczego zależy co tak bardzo na wersji po liftingu??

Może nie aż tak bardzo, ale wychodzę z założenia że lepiej mieć nowszy i po liftingu niż starszy przed liftingiem :)

pepe1980
08-05-07, 09:56
Pytanie dlaczego zależy co tak bardzo na wersji po liftingu??

Może nie aż tak bardzo, ale wychodzę z założenia że lepiej mieć nowszy i po liftingu niż starszy przed liftingiem :)


no tylko zwracam uwagę że czasami można znaleźć bardzo ładny egzemplarze przed liftem, za mniejszą kasę, a różnica pomiędzy wersją np: przed liftem z kwietnia 97 czy po lifcie z czerwca 97 może być niewielka

przemolo
08-05-07, 17:16
Dzisiaj oglądałem za 20tyś Civica 1,4 iS z 2000 roku z przebiegiem 91tyś km u dealera Hondy. Serwisowany i kupiony tamże. Ma nawet instalację LPG IV gen.
Wygląda nieźle ale sam pracownik salonu powiedział, że coś miał robione z tyłu, bo z jednej strony klapa bagażnika odstaje jakieś 5mm od krawędzi lewego nadkola. Widać z resztą, że klapa była zdejmowana.

smk
08-05-07, 20:05
Pytanie dlaczego zależy co tak bardzo na wersji po liftingu??

Może nie aż tak bardzo, ale wychodzę z założenia że lepiej mieć nowszy i po liftingu niż starszy przed liftingiem :)


no tylko zwracam uwagę że czasami można znaleźć bardzo ładny egzemplarze przed liftem, za mniejszą kasę, a różnica pomiędzy wersją np: przed liftem z kwietnia 97 czy po lifcie z czerwca 97 może być niewielka

No dokładnie, nie ma reguły, trzeba odnieść się do konkretnego przypadku.