Zobacz pełną wersję : Niezakute turbo d16 generujące ~300KM
Niezakuty D16Z6 turbo który generuje moc rzędu 300KM i 400Nm, jak to zrobić? Da redę? Czytałem już swego czasu o przerabianych korbach B20, tłokach od suzuki,grubszej uszczelce pod głowice, czy ma ktoś szerszą wiedzę w tym temacie?
pytanie po co ?
chcesz przyoszczędzić?
HondaParts
27-10-11, 02:02
300km to może nie...Ale jeden z moich silników D16 wytrzymał jak do tej pory 3000km przy 250KM i 300NM przy 0.72bar'a
PROguzik i PROturbo - to sa jedyne słuszne miejsca na takie pytania.
Właśnie stąd moja ciekawość, podobno się da ale jest to tajemnica PRO.
odezwij się do chłopaków z Empire. Rok temu byłem tam po samochód kumpla i gadaliśmy własnie o tak złożonym silniku. Wytłumaczył mi co i jak ale to było dawno i wyleciało mi z głowy a nie chce Ci tutaj nie prawdy pisać.
A może ma ktoś jakieś realne doświadczenie z korbami B20 i tłokami od suzuki (vitara, baleno)
tutaj masz d16 z takimi korbami i doladowaniem 0,8 bara z kompresora:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?89569-Honda-CRX-del-Sol-ESI-D16Z6-SUPERCHARGED-by-SebaS&highlight=eaton
tutaj masz d16 z takimi korbami i doladowaniem 0,8 bara z kompresora:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?89569-Honda-CRX-del-Sol-ESI-D16Z6-SUPERCHARGED-by-SebaS&highlight=eaton
Tak tylko kompresor daje bardziej liniowy przebieg przyrostu momentu i mocy, a nie tak sprężarka nagłego boosta, I ze względu na klimę kompresor odpada.
' MADMAN '
28-10-11, 18:04
polecam lekturę www.D-series.org
Tak tylko kompresor daje bardziej liniowy przebieg przyrostu momentu i mocy,
chyba nie masz za bardzo pojecia o czym piszesz - przebieg swoja droga, a jego nagla dostepnnosc po wcisnieciu gazu swoja droga i w SC z racji blyskawicznej dostepnopsci monentu w ulamku sekundy, uklad korbowy jest duzo bardziej obciazony ( nie zobaczysz tego na wykresie)
bialyspecjal
28-10-11, 19:17
ja chyba rowniez polecam i radze zglosic sie do PROturbo. oni jednak zrobia to najlepiej-bez urazy ze Ty tego nie ogarniesz ale oni-np Marcin siedza w tym caly czas.
A może ma ktoś jakieś realne doświadczenie z korbami B20 i tłokami od suzuki (vitara, baleno) no to Ci napisałem kto ma realne doświadczenie. Mam do niego zadzwonić i się spytać czy sam podołasz. :/
tak, zadzwoni do qowaxa i powie "siema, chciałbym zrobić 300KM z niezakutej Dserii. Jakie częsci włożyć?" A qowax mu przez tel powie bez zająknięcia litanie frutów. Klient podziękuje i pójdzie sobie zrobić ze swoim domorosłym kumple-tjunerem u siebie w garazu.
Yotomeczek86
28-10-11, 20:11
No niestety ale korby z B20 w D16 to już spora rzeźba jest i swoje musi kosztować. A jak ktoś myśli że zrobi to po taniości to współczuje ;)
tak, zadzwoni do qowaxa zadzwonić może i się umówić aby do Babic podjechać i pogadać.
Sam tego silnika na pewno składać nie będzie bo nikt na forum nie jest w stanie przekazać mu doświadczenia to nie jest qrwa gra komputerowa więc jeśli byś pomyślał to byś głupio nie komentował. Mam delikatne przeczucie że Paweł nie dorobi sworzni tłokowych bo niby skąd by wziął dokładne wymiary czy rysunek techniczny...to samo tyczy się przerobienia korb myślę że papierem ściernym tego nie wykona. Poradziłem mu człowieka który wie coś na ten temat i zapewne Paweł był by w stanie się go poradzić
chyba nie masz za bardzo pojecia o czym piszesz
Nie mam za bardzo, ale chyba po to jest to forum i tematy na nim by dzielić się wiedzą i doświadczeniem.
Nie wiem nie wypowiadam się, bo najłatwiej jest odp. "Pojedź do tunera on Ci zrobi" Silnik złożyć sam potrafię, a ew. obróbką np. korb od B20 zajmie się profesjonalny zakład.
No niestety ale korby z B20 w D16 to już spora rzeźba jest i swoje musi kosztować. A jak ktoś myśli że zrobi to po taniości to współczuje ;)
zastanawia mnie tylko dlaczego, nigdy nie mialem w reku korby od b20, wiec nie wiem czym to sie rozni, dlaczego ta akurat korba jest bardziej wytrzymala. i dlaczego jej wlozenie bedzie tyle kosztowalo.
oczywiscie nie jestem tutaj wredny ale poprostu ciekawy. bo jest to calkiem nie glupie.
oczywiscie temat jest troche bez sensu bo niezakute d16 w praktyce bedzie zakute wlasnie tymi korbami.
zastanawia mnie tylko dlaczego, nigdy nie mialem w reku korby od b20, wiec nie wiem czym to sie rozni, dlaczego ta akurat korba jest bardziej wytrzymala. i dlaczego jej wlozenie bedzie tyle kosztowalo.
oczywiscie nie jestem tutaj wredny ale poprostu ciekawy. bo jest to calkiem nie glupie.
oczywiscie temat jest troche bez sensu bo niezakute d16 w praktyce bedzie zakute wlasnie tymi korbami.
bo jest wieksza i uzyto wiecej materiału aby ja zrobic dlatego jest mocniejsza (zreszta od b18b non vtec tez pasuje :) ),zeby ja wlozyc trzeba przerobic swozen i zmniejszyc szerokosc , pokaze wam fotki bo skladam kolejny taki silnik. Moze nie zakute ale wzmocnione co napewno bedzie daleko stało od serii.
ps. jedni z tego zyja a inni sie tym bawia wiec nie oczekujcie torturiala :) tylko kilka ciekawostek do forumowego kompendium wiedzy
zeby ja wlozyc trzeba przerobic swozen i zmniejszyc szerokosc , pokaze wam fotki bo skladam kolejny taki silnik.
Czekam na relacje, lubię takie odpowiedzi i podejście do tematu :D
bo jest wieksza i uzyto wiecej materiału aby ja zrobic dlatego jest mocniejsza (zreszta od b18b non vtec tez pasuje :) ),zeby ja wlozyc trzeba przerobic swozen i zmniejszyc szerokosc , pokaze wam fotki bo skladam kolejny taki silnik. Moze nie zakute ale wzmocnione co napewno bedzie daleko stało od serii.
ps. jedni z tego zyja a inni sie tym bawia wiec nie oczekujcie torturiala :) tylko kilka ciekawostek do forumowego kompendium wiedzy
Takie pytanie ile to wychodzi taniej od wrzucenia kucizny, może być PW?
tylko kilka ciekawostek do forumowego kompendium wiedzy bardzo chętnie popatrzę tylko tym razem postaram się więcej zapamiętać :)
Yotomeczek86
30-10-11, 11:10
http://allentown.craigslist.org/pts/2586758954.html
tutaj jest jakaś oferta co prawda - ale widać jak wyglądają korby z B20
http://www.superhonda.com/photopost/data/519/medium/DSC004551.JPG
tutaj od D16Z6
Różnicę w grubości widać gołym okiem ;) Pomijając oczywiście materiał z jakiego są wykonane.
Takie korby z B20 wytrzymują 300NM - jest to sprawdzone :) Najtrudniejsze w tej "zabawie" to znalezienie takiego tokarza, który podejmie się ogarnięcia rzeźby. Przymierzam się już do tego, plany to 0,8b na oem tłokach - granica map sensora :)
kuba_guzik110
30-10-11, 11:37
też lubie takie tematy. Przecież jest w h*j specjalistów na forum i nikt nie umie dac konkretnej odpowiedzi. Jakie można wsadzić tłoki i korby żeby to zagrało :)
bede sledził temat
Sprawdzone jest też, że oem korby z Z6 wytrzymują 260NM. Przekazuję tylko sprawdzone mądrości :) Tak samo jak mity o boostach przy niższych obrotach - sprawdzone jest 0,5b przy 2000rpm dające 200NM - nie zabija ani panewki, ani korby :)
korby z b20 sa po prostu grubsze - a stad duzo wytrzymalsze niz z d16, jeszcze bardzo trzeba uwazac na szlif - czyli najlepiej szlifowac na zimno , zeby nie zmienic struktury materialu, nie przypalic ich no i oczywiscie powinien to zrobic specjalista, choc i to nie kazdy jest w stanie, bo jak robia byle by szybciej to tez lipa , jesli nie usunalem i jak znajde to wrzuce wam foto porownujace wymiary d16 i b20... wizualnie majac w reku jedna i druga to mozna powiedziec ze tak 20-max 25% grubsze sa korby z b20, to samo dotyczy korb z b18b
Ok. a więc powiedzmy mamy przygotowane korby, ale pod jakie tłoki? Czy te korby odprężą? Inne tłoki? Grubsza uszczelka pod głowice?
Korby z B20B/Z i Korby od D16Z6 maja tą samą długość 137mm z tego co pamiętam więc inne tłoki potrzebujesz.
twoj wybor jakie tloki ... czy seria d16 czy odprezajace ... na serii bez problemu powinno sie dmuchac cos w granicach 0,8 bara bezpiecznie, oczywiscie uzywajac przy tym odprezajacej uszczelki no i opcjonalnie blockguarda, co mysle jednak powinno zostac zainstalowane, wiekszy map sensor i dzialac ... DOBRE strojenie powinno dac tu sporo mocy w porownaniu do serii , bo sam soft 0,5bara ktory mialem mial po jednym strojeniu ledwo 189KM i 218Nm, a po zmianie tunera i ponownym strojeniu wybilo 230KM i 231Nm - oczywiscie hamowanych, tak wiec powinno wyjsc sporo wiecej
kuba_guzik110
30-10-11, 20:14
map seryjny daje z tego co pamietam 0.8b wiec nie ma potrzeby go zmieniać jeśli ktoś chce ograniczyć koszta, chodz ja nowy oryginalny 2barowy kupiłem za 80zł ;)
niestety nie mam zdjec korb z b20 w porownaniu z d16, mialem je pomierzone suwmiarka i to bylo na fotach widoczne, sa one grubsze d16kowych powiedzmy ze w plaszczyznach "wzdluz i w poprzek" walu sa grubsze z pewnoscia min 2 i prawie 2 mm... a wizualnie wygladaja tak jakby byly 20-25% grubsze od d16kowych...co do map sensora lepiej dac wiekszy zeby bylo gdzie spokojnie ustawic boost cut
też lubie takie tematy. Przecież jest w h*j specjalistów na forum i nikt nie umie dac konkretnej odpowiedzi. Jakie można wsadzić tłoki i korby żeby to zagrało :)
bede sledził temat
oczywiscie ze mozna ale nikt bez konkretnego zlecenia przez klienta (chetnego z gotowka w reku) niebedzie czasu tracil na forumowe widzi mi sie
wracajac do tematu obiecane fotki
http://img407.imageshack.us/img407/5641/dsc00531v.jpg
http://img820.imageshack.us/img820/5008/dsc00532u.jpg
HondaParts
31-10-11, 20:49
Wracając do seryjnej korby:
http://img521.imageshack.us/img521/3632/bartus075.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/521/bartus075.jpg/)
Tyle jest w stanie znieść seryjna korba w Z6 z obniżonym stopniem sprężania poniżej 9.
Ps.Gdyby ktoś pytał silnik ma w chwili obecnej przejechane 5000km
a jaki jest cały setup silnika jeśli możesz napisać ?
co zmienione i na co?
kuba_guzik110
01-11-11, 12:57
oczywiscie ze mozna ale nikt bez konkretnego zlecenia przez klienta (chetnego z gotowka w reku) niebedzie czasu tracil na forumowe widzi mi sie
dokladnie o tym samym pisałem w wątku prezesa, ale przez takie stwierdzenie dostałem lincz i ludzie się obrazili :)
Czytasz Ty siebie? Najpierw W TYM temacie mowisz z wyrzutem, że ludzie nie dzielą się swoją wiedzą i Ty byś z chęcią poczytał o takich modach, a teraz potwierdzasz, że to oczywiscie, ze się nie dzielą...
kuba_guzik110
01-11-11, 16:18
to byla ironia a nie jakieś wyrzuty, jak nie wyłapałeś kontekstu to trudno. Oczywiście z chęcią bym poczytał, a co ma się jedno do drugiego ??
Poczytamy/popiszemy coś w temacie? Czy kasujemy posty/temat?
koniec OT
QowaX czy te korby ogarniasz nowe czy to rynek wtórny?
nowe korby oem kosztuja wiecej niz dolna polka kucizny(np eagle), wiec jaki sens robienia wtedy tego..
nowe korby oem kosztuja wiecej niz dolna polka kucizny(np eagle), wiec jaki sens robienia wtedy tego..
Nie wiem dla tego pytam, bo może nie koniecznie są to OEM
QowaX czy te korby ogarniasz nowe czy to rynek wtórny?
oczywiscie ze uzywane
Czy korby z B20B podejda na tlok od vitary?? bo na wal podejdzie od Z6 na 48mm..pozdro
Górniku poszukaj , na forum już jest ta informacja w kilku wątkach.
Tak dla informacji , NIE , bez przeróbek nic ci nie podejdzie.
StreetPerforman
02-02-13, 16:37
Bardzo fajny temacik sam będę starał się korby z B20 osadzić na tłokach z vitary. Tylko jakoś nie mogę ich dorwać.
Tutaj macie ciekawy temat o aucie zeusa.
Fajny setupik.
Fajnie ze dzielicie sie wiedza... ale tak naprawde tym nie zabierzecie sobie złotówek z portfela. Wszystkie informacje na ten temat sa w necie czy to w usa czy w pl wystarczy dobrze poszukac... Pozatym jak ktoś buduje taki silnik to raczej nie po to by badac wytrzymałośc oemowych komponentów tylko go poprostu nie stac na kucie co za tym idzie usługe osob zajmujacych sie budowa silników czy aut... sory ale to polska tylko, a nie USA...
Zamek tez trzeba przesunać czy sie zgadza po przeszlifowaniu korby ?
I jak tam panowie z tymi korbami z b20 ? No chyba że polecacie jakieś inne z d-serii pod tłoki Vitary ?
Generalnie to co bym chciał złożyć to właśnie jakaś oemowa korba/tłok Vitara/wałek stage3/sprężynki BC
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.