Zobacz pełną wersję : CAI SIMOTA vs PCV
Witam
Słuchajcie mam pytanie, ile bardziej wydajny będzie CAI od SIMOTY niż CAI z PCV ?
Czy w ogóle odczuję różnice pomiędzy tymi dwoma typami CAI ?
I jak to się będzie przekładało na hamowni i w jeździe ?
Myślę że pytania nie są głupie zważając na cenę dolotów: Simota 390 zł natomiast PCV 30zł + stożek.
Zapraszam do dyskusji, założyłem nowy temat ponieważ nie mogłem znaleźć w internecie interesujących mnie odpowiedzi.
Yotomeczek86
26-10-11, 12:33
Same wizualne różnice myślę że przeważają na CAI od Simoty ;) Kibelrura nie wygląda za pięknie pod maską i zalatuje druciarstwem - to jest moje zdanie i nikt nie musi się z tym zgadzać:)
Masz duży temat o dolotach... po co zakładać następny?
To zależy kto Ci odpowie, możesz spodziewać się następujących odpowiedzi:
- fuszerka, strugasz druty bo nie wydasz 390 zł (zresztą i tak drogo, polecę Ci taniej ;)), tylko 30+stożek
- ach, te zawirowania powietrza niechciane, przecież kolanka z PCV zabiorą Ci te cenne kunie (np. niecałe pół kunia).
- no i w ogóle tragedia, silnik zasilany z kibla, a nie jakże pożądanego profesjonalnego sprzętu jakim jest CAI Simoty.
Moje zdanie jest takie: jeśli znajdziesz takie PCVki które nie będą miały zwężek itp, kolanek nie kupisz kanciastych, tylko ćwierćokręgi (i je poprzycinasz), ładnie posklejasz (nawet lutownicą w kilkunastu punktach połapać, uszczelnić łączenia), to będzie to lepszym rozwiązaniem od CAI (bo aluminium lepiej przewodzi ciepło od polimerów), oraz tańszym. Roboty więcej (jeśli chcesz to dobrze zrobić), ale nic nie stracisz (a zyskasz w wymieniony już wcześniej sposób).
Podsumowując, CAI Simoty jest dużo lepszy, dlatego że tak mówią wszyscy, i samochodów nie buduje się w budowlance, eot.
Same wizualne różnice myślę że przeważają na CAI od Simoty Kibelrura nie wygląda za pięknie pod maską i zalatuje druciarstwem
O, ktoś mnie uprzedził właśnie ^^
Wygląd faktycznie Simota 1:0 PCV.
Lecz można owinąć dolot taśmą termoizolacyjną (co jest polecane) i nie będzie różnicy w wyglądzie więc uważam że dalej jest remis.
PS. A po to założyłem kolejny bo znalazłem pare tematów na innych forach gdzie odpowiedzi na ten temat nie były satysfakcjonujące więc pomyślałem że łatwiej to będzie znaleźć jak będzie oddzielny temat a nie wszystko w jednym.
W sumie dobra opcja, nawet żeby sprawdzić czy cai polepszy osiągi, względem zabudowanego stożka. Ewentualnie można pomalować pcv na czarno.
pomalować pcv na czarno.
Albo na biało, albo na zielono, albo na fioletowo czy jakoś tak :)
Ctrl. Przywoź na spota dziewuchę i idź na zakupy do Lerła Merlę dziś ;) Ja się nią zaopiekuję i wszyscy będą zadowoleni ;D
(zresztą i tak drogo, polecę Ci taniej
A masz dojście żeby załatwić kawałek takiej rury aluminiowej?
Tutaj dolot kolegi Brzoza, tylko z tego co wiem to łączniki dał gumowe chyba nawet też z oferty simoty. Według mnie nawet nieźle to wygląda
http://img294.imageshack.us/img294/470/p8090174.jpg
Ale jakby zrobić tak jak Saiti to by nie było źle.
Już CAI z pcv mam zrobiony zobaczymy co z tego wyszło podczas jazdy :D
nastepnym krokiem druciarstwa jest owijanie takiego dolotu zielona karimata, a kolejnym sciskanie sprezyn.
podejrzewam, ze wynik caia z metalu i pcv bedzie taki sam, o ile srednica bedzie poprawna, a dlugosc bedzie czymkolwiek poparta.
swoja droga ciekawy jestem czy simota stosuje jakies obliczenia, czy robi rure na pale, byleby pasowala do budy.
Tutaj dolot kolegi Brzoza, tylko z tego co wiem to łączniki dał gumowe chyba nawet też z oferty simoty. Według mnie nawet nieźle to wygląda
http://img294.imageshack.us/img294/470/p8090174.jpg
Ale jakby zrobić tak jak Saiti to by nie było źle.
Same łączenia dają cenę taką, że można spokojnie pojechać do jakiegoś warsztatu i zażyczyć sobie spawanie CAI z nierdzewki ...
Same łączenia dają cenę taką, że można spokojnie pojechać do jakiegoś warsztatu i zażyczyć sobie spawanie CAI z nierdzewki ...
dokładnie tak
nie sądzę żeby Simota robiła jakieś testy, wymiary itp walą na pałę aby pasowało jako tako.
to chyba te łaczniki http://allegro.pl/lacznik-laczniki-dolot-kolanko-45-simota-67mm-i1885646536.html
jednak są chyba firmy Jacky
Za 100zł spawają CAI z nierdzewki?
Ważna jest średnica rury, kibel ma 71, u mnie przy przepustnicy 56mm najlepiej się sprawuje rura o średnicy 60mm
ja mam właśnie 60mm i zrobione zwężenie przy przepustnicy i wszystko hula :D
wrzucisz jakieś zdjęcie tego ?
http://img21.imageshack.us/img21/9341/dsc1675qg.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/21/dsc1675qg.jpg/)
Tak to wygląda, wiem wyglądem nie poraża ale spełnia swoją funkcję.
Będzie lepiej jak owinę bandażem termoizolacyjnym, wtedy nikt nawet nie rozróżni czy to aluminium czy pcv.
Na razie obkleiłem czarnym power tape'em.
Koszt wykonania: 30 zł + stożek, który dostałem od kumpla.
Jeszcze tylko hydroshield'a musze zorganizować i jazda :D
Czym to połączyłeś z przepustnicą? Pytam o "kolanko"
przy końcu kolanka zmniejszyłem średnicę i zacisnąłem opaską ślimakową, obkleiłem power tape'em
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?121404 o takim CAI`u tańszym mówiłem :)
tak tylko do jest do VI gen a do V pasuje ? nie wiem
zresztą przy pcv jest satysfakcja że zrobiłeś coś sam :D
No tak, jak najbardziej ;) Yotomeczek brał od Kubiego tego CAI`a, więc do 5 gena albo też są, albo pasuje ten sam ;P
po co bedziesz go owijal czymkolwiek? myslisz, ze zimne powietrze ze stozka nagrzeje sie plynac przez rure pod maska, gdzie jest cieplo? i, ze moze to miec jakikolwiek odczuwalny wplyw na uzytkowanie samochodu w miescie? nie zapomne, jak na jednym ze spotow wszyscy jego uczestnicy mieli poowijane doloty czyms, co przypominalo cienka karimate z lerlemerle, wszystko polapane na tyrytytki, albo izolacja. beka jak siemasz.
szczerze nie wiem czy to dużo pomoże ale na pewno będzie lepiej wyglądało niż teraz ;)
Mam teraz CAI dedykowany z nierdzewki. Miałem CAI-kibelrurowy homemade. Wg mnie CAI z kibla jest lepszy bo jest z PCV i nie łapie ciepła. Są 2 minusy: 1.że wygląda jak spust z kibla, 2.że w środku na kolankach (jeśli ktoś użył) są załamania które powodują zawirowania w dolocie. Zmieniłem tylko dla estetyki to.
zawirowania w dolocie
Liczyłeś, mierzyłeś czy słyszałeś?
Tak, liczyłem je na liczydle. Widziałeś takie kolanko w ogóle od środka? Jak to jest takie dobre to czemu nie stosuje tego na przykład AEM w układach dolotowych tylko gładkie powierzchnie? Nie jestem fizykiem, więc ufam takim firmom.
Tak, liczyłem je na liczydle
Jest mało dokładne.
Nie wiem co nazywacie zawirowaniami w dolocie. Analizując dokładniej przekrój takiego kolanka, to przy większej średnicy przy kotwicznej powierzchni ściany (tej, gdzie uderza strumień powietrza) powinno zrobić się nadciśnienie - to tak celem "przyczepienia się". Ale nawięcej osób i tak stwierdzi, że najlepiej jest zassać powietrze z lodówki przez prostą rurę. Zjawiska falowe gazów w dolocie powinny mieć ściśle określony przebieg - największą rolę spełnia tutaj kolektor ssący, przepustnica otwierając się jedynie pozwala wprowadzić nową dawkę gazu. Ważne, aby tego gazu było maksymalnie gęsto w jej okolicy, co pozwoli jej wtłoczyć samoistnie do kolektora więcej powietrza. Tylko że sprawa jest taka, iż stawiając przy sobie dwa doloty: jeden opracowany w NASA, a drugi wystrugany z chropowatego drewna, i je porównując, różnica w układzie będzie sięgała może kilku procent, co w Waszej walucie przełoży się na 0,1 - 0,2 konia mechanicznego. Ja raczej nie będę szukał do siebie w przyszłości dolotu, który da mi możliwie najwyższą moc silnika, tylko dolotu, który bardziej wyczuli reakcję na gaz (coś na kształt parówy, ale nie wprost). Bo 145 konne auto pogoni 146 konne, już od samego dołu. Bo jeśli wykres jednego będzie prezentował większą moc, ale ładnie ona wzejdzie od dołu, to i tak będzie lepszy niż ten, który zyskuje tego konia, ale dopiero na górze. Dużo by gadać. Jak chcesz dobry dolot, to wykonaj go na zasadzie strumienicy łuskowej - wtedy uzyskasz ładny dźwięk i dobrą operację gazami.
wykonaj go na zasadzie strumienicy łuskowej - wtedy uzyskasz ładny dźwięk i dobrą operację gazami
ciekawe czemu inzynierowie spoona, mugena, fujity, aema, arc, injena i calej reszty jeszcze na to nie wpadli.
z tego co mowisz, wynika, ze i tak lepiej jako punkt odniesienia brac firmowe doloty, ktore jakies tam pomiary wykonaly. a to, ze maja fajny znaczek, ktorego rura pcv nie ma to juz calkowicie inna sprawa ^^
A czemu nie przeczytasz wyraźnie całości której napisałem? Bardzo powątpiewam, aby kształty rur były specjalnie opracowywane. Każdy silnik ma inną charakterystykę pracy, rura niewiele tutaj daje.
A czemu Ci inżynierownie nie wpadli na to, aby zastosować chłodzenia kriogeniczne, które pozwolą ochłodzić powietrze o kilkanaście stopni, a nawet więcej, jeśli zbuduje się specjalny układ? Raczej nie dlatego, że staje się ono cięższe...
Bo to koszty są. Mówimy o zwykłym, prostym dolocie typu CAI a ty tu z kriogenicznymi chłodzeniami wyskakujesz. Zgadzam się z tobą że to jest różnica 1 konia +/- ale skoro wszystkie firmy robią doloty gładkie w środku, to ufam im że takie kolanka PCV które maja ostre krawędzie w środku nie będą lepsze od gładkich. A tak to podtrzymuję że rury z PCV lepsze niż z metalu.
Bo to koszty są
arturwwa, użytkownik radar333 odpowiedział na Twoje pytanie.
Z doświadczenia dużo lepiej śmigało mi się na hand made, kibel rurze niż na szorcie simoty, który to chińczyki na kolanie wyginały, kontynuując, najlepiej śmigało mi się na dolocie z f22, sam kształt zwężki Venturiego, pozwala delikatnie skompresować powietrze w dolocie, w połączeniu z zabudową + dolotem ze zderzaka dają najlepsze odczucia z jazdy, co za tym idzie nie narażamy silnika na zassanie wody z głębokiej kałuży..
następne wydumy o dolotach..
Po pierwsze - jeśli rozmawiamy o zjawiskach falowych w układzie dolotowym to najwazniejsze jest jedno - one odbywają się w głównej mierze w kolektorze ssącym między runnerami a plenum! W całym układzie aż do filtra..ok, też. Ale w dużo mniejszym stopniu. Dolotem przed przepustnicą jestesmy w stanie delikatnie modelować przebieg momentu mniej więcej do 6k rpm. Dolot dający wg obliczeń przyrosty powyżej 6k obrotów w Hondzie powinien się kończyc na przepustnicy. A jednak taki dolot (odgrodzony, z nawiewem) pokazuje gorsze wyniki niż obliczony pod "pewną" prędkość obrotową short ram (nie lubie tych forumowych nazw..) co wykazała moja praca mgr ;) Wpływ zawirowan na kolanach i lekkich progach można sobie między bajki wsadzić, to nie NASA.
one odbywają się w głównej mierze w kolektorze ssącym
Pisałem, dziękuję za poparcie ;)
Wpływ zawirowan na kolanach i lekkich progach można sobie między bajki wsadzić, to nie NASA.
BIS: Pisałem, dziękuję za poparcie ;)
Ok, to może faktycznie te krawędzie nie pogarszają nic wiec zostaje tylko kwestia wyglądu. Chyba że się kupi kolanka gładkie w środku i kibelrurę się kupi gdzieś czarną to wtedy i wygląda i izoluje więc jest lepsze od metalowego CAI'a. Te kolanka wyglądają jak spust kanalizacyjny. Jeździłem tak i ludzie nie w temacie jak to widzieli to pytali czy to rurka z odpływu od kibla :)
JA też tak jeździłem. Lekko modzone d16z2 w 4genie (bez vteca) robiło 14.9 na ćwiartkę z pełnym wnętrzem. Także chyba kibelrura jest wystarczająco 'wydajna'.
Yotomeczek86
28-10-11, 19:44
Błagam was ludzie... jak to wygląda pod maską. Szczyt druciarstwa jak dla mnie. Wolałbym nawet chinola jakiegoś niż kibelrurę. Ja tu pomijam sprawy techniczne. (nikt nie musi się z moją wypowiedzią zgadzać)
pomalowana na czarny mat z jednym kolankiem 45stopni, którego nie widać (zasłoniety osłoną przeciw temp) i drugim kolanem gumowym na przepustnice jak ma wyglądac? Jak kawał zwykłej, czarnej, gładkiej rury.
Yotomeczek86
28-10-11, 20:07
Oczywiście - można zrobić na git malinę. Widziałem dużo kibelrur i żadna nie wyglądała tak jak piszesz ;) Dlatego nadziargałem swój poprzedni post ;)
To kolanko najgorzej wygląda. Jakby kolanka były tuningowe, Simoty itp, to kibelrura jest dobra. Takie kolanko, kibel jak się patrzy:
http://nokautimg3.pl/p-6c-2e-6c2ea3f800eb0f52a4070400224b1493500x500/kolano-pcv-szare-110-45-wavin.jpg
A to już estetyczniej:
http://filtry.simota.home.pl/filtry/components/com_virtuemart/shop_image/product/NC2B_02.jpg
i jest gładkie w środku. Także kibel CAI nie jest zły ale wygląda nieprofesjonalnie, taka rzeźba.
Popieram. Kibla do Hani VTECa w życiu bym nie założył. Do poloneza czy matiza być może ;p
szkoda że nie sprzedają kibel- kolanek tuningowych :rolleyes:
jedynie składać z kibel rury i lepszych (ładniejszych) kolanek, bo w sumie ja nie mógłbym patrzeć na takie coś pod maską, jedynie w kolor pomalować, zeby nie był szarokiblowy...
dwa kolanka ktore przedstawił radar jedno kosztuje 5zł drugie 35zł, czym sie różnią ? tylko wyglądem .....
Bandarz + farba do zrobienia tego tak by nie wyglądało jak klop + ok 20zł, wychodzi na to samo...
Panowie przecież tutaj się rozchodzi TYLKO I WYŁĄCZNIE o estetykę pod maską. Nie wiem o co ten cały spór ... Że kolanka krzywe/załamane ? Toż to nie ma różnicy czy dolot będzie okrągły, kwadratowy itp. Działać będzie identycznie, jedyne co każdy z nas odczuje to może ciut inny dźwięk, nic więcej.
Odczucie mocy ? No proszę was, czy te 1-3 konie więcej idzie odczuć ? No może w kosiarce do trawy...
Prawda jest taka, że nie ma różnicy między CAI z "kibel rury" za 30zł a CAI AEM'a za 1200zł. Różnica jest w "szpanie" i estetyce. Ja osobiście nie wyobrażam sobie wsadzenia takiego g**a jak PCV ale też nie wyobrażam sobie kupowania dolotów za 1000zł. Kupuje się 1,5m rurki nierdzewki, 2-3 kolanka 90*, jedzie do znajomego, spawa się CAI i jest profeska ...
Jaki moim zdaniem powinien być wynik ?
PCV vs. CAI Simota = 30zł vs 300zł. Po za wyglądem nie zmienia to niczego ...
KaspianWWL
05-11-11, 12:20
A sluchajcie jak mam silnik 1.8 169 koni i mam paruwe simoty to lepiej zrobic to co piszecie czy zostawic to co mam?
m i C h a L e K
05-11-11, 12:32
osłona do tej "paruwy" by sie przydała + nadmuch zimnego powietrza ze zderzaka- bedzie ok;)
KaspianWWL
05-11-11, 12:35
no to mam to tylko ten co mial to auto to zrobil z takiej rury do komina niby nawiew i oslona jest z laminatu podobno najlepsza a chce zeby auto jeszcze szybciej jezdzili co mam zrobic
no to mam to tylko ten co mial to auto to zrobil z takiej rury do komina niby nawiew i oslona jest z laminatu podobno najlepsza a chce zeby auto jeszcze szybciej jezdzili co mam zrobic
Nic z tego nie rozumieć ja co napisać Ty ...
Kolego nie myśl że włożysz parówę i moc skoczy 20 koni więcej ...
KaspianWWL
05-11-11, 12:47
No ja rozumiem co napisalem wiec o co chodzi pisze jeszcze raz mam parowe jest naklejone na niej simota a ona jest czarna i na tym jest obudowa tam gdzie jest stozek sportowy to jest ta obudowa co sie przykreca ja to swiatel i blotnika a ze zderzaka idzie taka rura aluminiowa gietka do komina i podobno to jest nawiew tak mi mowil poprzedni sprzedajacy i mowi przez telefon ze lepszego czegos do mojej hondy niema ale mysle ze sie znacie i cos lepszego (jeszcze wiecej koni sie znajdzie) Fawor wyslal mi swoja oferte i pisze ze jest lepsza od tego co mam ale jest tansza niz to co mam to czy moze byc lepsza?
istnieje cos takiego jak znaki interpunkcyjne...
KaspianWWL
05-11-11, 13:15
no dobra ale co to ma do zeczy z moim dolotem nie mogles mi odpowiedziec na pytanie kture zadalem czy ktos moze wie co mam zrobic aby jeszcze szybciej bylo
ale jest tansza niz to co mam to czy moze byc lepsza?
haha, ok. Dla Ciebie moj dolot jest po 350zl. Lepiej? :D
KaspianWWL
05-11-11, 13:29
I co z tego przed chwila bylo taniej teraz jest drozej to juzbym wolal tamta cene ale chyba jednak zostane przy tym co mam bo i tak mam szybki silnik dopiero co kupilem a wie ktos moze jaki olej mam wlac na wymiane teraz bo jest niby lotos 15w40 i mowia ze to nie jest dobry olej jaki jest najlepszy olej do mojego silnika?
kurde ogarnij sie, czy to jest temat o olejach?
tu poczytaj:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?19768-Oleje-silnikowe-i-przekładniowe!!!!!
istnieje cos takiego jak znaki interpunkcyjne...
Wyjąłeś mi to z ust ...
kture
które !! Nosz kur*** rozumie robić błędy w trudnych zdaniach ale bez przesady ...
Kolego zostaw parówę. Z tego co zrozumiałem, to masz parówę ze stożkiem w obudowie. Brakuje Ci tylko doprowadzenia zimnego powietrza więc jak to ogarniesz to będzie wszystko w tym temacie.
A jaki olej ? To zależy w jakim stanie masz ten silnik. Ty kupowałeś więc powinieneś wiedzieć najlepiej. Popatrz na forum jaki się przeważnie wlewa do silnika. Ja osobiście jeżdżę na Motul 10w40 i jestem zadowolony.
KaspianWWL
05-11-11, 13:37
No ale muwie ze mam od zderzaka taka rure co sie rozciaga srebrna kominowa to jest i idzie az do stozka i chyba tendy leci zimne powietrze. Nie piszcie ze robie bledy bo jestem slaby z ortografi i to nie moja wina. wiec jak mam ta oslone i ta rure to co jeszcze zrobic aby bylo szybciej wie ktos moze bo juz nie wiem sam aha a co do oleju to jest to lotos city do gazu bo poprzedni wlasciciel nalal ten olej dlatego ze chcial zakladac gas do silnika to jak ja nie chce gazu to zalac ten motul mam? aha gdzie kupic motul 10w40 na allegro czy gdzie
Nie piszcie ze robie bledy bo jestem slaby z ortografi i to nie moja wina.
No jasne, że nie Twoja, pewnie to nasza wina ...
Tyle w tym tekście jest błędów że aż nie chce mi się czytać. Ja się poddaje, może ktoś inny Ci pomoże.
Kaspian - sprawa wygląda tak, nie chce być nie uprzejmy i uszczypliwy, ale Twoje błędy ortograficzne, aż rażą w oczy jest to coś czego jak Major wspomniał nie chce się czytać, zdania są niespójne, nijakie, tak na prawdę nie wiadomo co chcesz, moja rada poćwicz troszkę nad ortografią a nie pisz że to nie jest Twoja wina, bo jest, troszkę wykaż inicjatywy że się starasz i próbujesz coś z tym tematem zrobić, nie idź na łatwiznę, nie każdy jest orłem ale podstawy raczej wszyscy znają. Kolejna sprawa jest taka iż o olejach masz osobny temat wystarczy go po prostu poszukać, użyć opcji "szukaj" i na pewno się znajdzie, tam napiszesz odpowiedni post i poczekasz na odpowiedź, wszyscy widzą że masz super hiper szybki silnik. Bo to co piszesz, odechciewa się czytania, koli w oczy...
wydech od subaru... tutaj znowu zamieszanie w dolotach, czy 3 temat w jaki wejde tez bedzie ten sam / podobny motyw ?
KaspianWWL
05-11-11, 23:06
http://www.youtube.com/watch?v=yCotMPiHi-o i co da sie nie znacie sie poprostu.
Brak slow poprostu do CIebie... To juz wiesz dokladnie co i jak zrobic aby taki dzwiek uzyskac wiec powodzenia?
KaspianWWL
07-12-11, 13:31
i co ktury wkoncu lepszy cai czy parowa simota
ktury
Który
Zależy co chcesz osiągnąć ? Parówa dobra jak zrobisz doprowadzenie zimnego i odgrodzisz. A jak nie to CAI ale też musi być izolowany :)
i co ktury wkoncu lepszy cai czy parowa simota
Weź kup słownik zamiast CAI, proszę.. i nie walcz z systemem bo będzie ban. Błędy w wyrazach są podkreślone na czerwono - klik prawym przyciskiem myszki i masz podpowiedzi.
Do tematu: ja bym zostawił parówę, zamontował osłonę i ze zderzaka puścił CA.
Troche odkopie temat odnosnie estetyki PCV jak ktos zrobi to z głowa to nawet ma to rece i nogi pod wzgledem wygladu. Ja obcielem koncowki w PCV-kach napisy zostaly zeszlifowane i wsio pomalowane na czarny mat i jak dla mnie spoko to wyglada:)
Cos takiego wyszlo:
http://images50.fotosik.pl/239/2beaa390d009377dmed.jpg
Jaka średnica tej PCV'ki- seryjna? I jaka długość czy zgodna z seryjną czy przypadkowa?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.