Zobacz pełną wersję : Jak kupić dobrego Civica?
Na początku chciałbym się przywitać - mam na imię Przemek i jestem z G.Śląska.
Obecnie jeżdżę Tico rocznik 2000 z instalacją LPG i jedyne co mogę zarzucić temu autku to to, że jest dość małe.
Chciałbym więc kupić coś większego, nie mniej bezawaryjnego no i dość mało palącego (pewnie, że żadne auto nie spali tak jak Tico < 6l LPG).
Pomyślałem więc o Civicu VI - rocznikowo jak najmłodszym (2000-2001), raczej w wersji 5-drzwiowej. Chciałem więc zapytać na co w szczególności zwrócić uwagę przy ewentualnym zakupie? Najwięcej jest autek z silnikiem 1,4 - czy ten silnik jest ok?
Jakie przebiegi można zaakceptować, aby w krókim czasie po zakupie nie mieć zbyt wielu wydatków?
http://hondapl.org/ na tej stronce znajdziesz wszelkie porady jak sprawdzić Hanie podczas kupowania i na co szczególnie zwrócić uwagę. Jeśli szukasz auta oszczędnego i w miarę dynamicznego to wybierz D15Z8 czyli 1.5 vtec. Silnik 114 konny zapewnia dobra dynamikę <oczywiście musisz wkręcać silnik na wysokie obroty> ale jak dla mnie to plus. Jeżeli chcesz jeździć oszczędnie to na pewno to możesz to sprawdzać po przez kontrolkę <ECONO> która świeci sie podczas gdy auto jedzie na uboższej mieszance i spala wtedy mniej paliwka. Prawda jest taka, że wszystko zależy od stylu prowadzenia kierowcy.
Jakie przebiegi można zaakceptować, aby w krókim czasie po zakupie nie mieć zbyt wielu wydatków?
Nie wiek i przebieg stanowi o stanie samochodu. Zwrocic uwage trzeba na wszystko. Wizualnie - blacha - tylne nadkola. Podwozie jest raczej zyleta. Pod spodem sprawdz przewody hamulcowe i paliwowe oraz stan miski olejowej. Reszta jest nie do zdarcie.
Po prostu szukaj dobrego egzemplarza. Tak to juz jest ze auto mozna podpicowac przed sprzedaza i mozna sie bardzo naciac :(
Zawias ma byc cichy amory bez wyciekow, silnik nie kopci, nie przerywa, biegi wchodza lekko... co tu pisac
WSZYSTKO TRZEBA SPRAWDZIC!!! :D
Witaj Przemku,
oto kilka rad dla przyszłego hondziarza ...
Twój temat raczej nadaje się do hyde niż do technicznego...
tam też były już takie dysputy.
:)
poczytaj o silnikach w [H] tu: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=28154
poczytaj o modelach [H] tu: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=25310
jeśli nie znasz się co sprawdzić przy zakupie zdaj się na fachowca - dobry serwis w okolicy gdzie będziesz nabywał auto.
plany zakupu Hondy są jak najbardziej trafione !! :hinczyk:
pozdrawiam
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Gdyby jeszcze ktoś miał ochotę się wypowiedzieć to zapraszam.
PS: Czy w przypadku VI generacji Civica (głównie myślę o wersji 5-drzwiowej) są jakieś lepsze/gorsze serie? czy każdy egzemplarz był wyprodukowany w tej samej fabryce? gdzie dokładnie?
Zapoluj na EK3 (silnik 1,5) w sedanie :afro:
4D (sedan) był produkowany w suzuce w japonii
5D (hatchback) i kombi (aerodeck) był produkowany w swindon w anglii
wersje angielskie są bardziej podatne na rdze (głównie nadkola)
Zapoluj na EK3 (silnik 1,5) w sedanie :afro:
4D (sedan) był produkowany w japonii
5D (hatchback) i kombi (aerodeck) w swindon w anglii
wersje angielskie są bardziej podatne na rdze (nadkola)
Nie ukrywam, że 5D mi się po pierwsze bardziej podoba, a po drugie jest najbardziej funkcjonalny... gdybym sam miał nim jeździć, to pewnie kupiłbym hatchbacka 3D :)
Sedan jest jakiś taki za długi :D
wersje angielskie są bardziej podatne na rdze (głównie nadkola)
bez przesady ... tak tworzą się mity o angielskich rdzewiejących hondach.
znam wiele egzemplary 5D które nie rdzewieją po latach ... i znam 3D/4D które rdzewieją ... na to reguły nie ma.
Fakt faktem taki problem pojawia się, ale nie tylko w 5D.
e tam odrazu za długi odrazu ;) sedan jest dłuższy od 5D o ok. 14 cm :agent: za to szerokość nadwozia jest ta sama. Najlepiej będzie chyba utrafić 5D z silnikiem D15Z8 (1,5L, 114KM), w nadwoziu MB3/MB9 :d
ps2039 możliwe ze się mylę, jednak z obserwacji wynika, że ta "przypadłość" częściej zdarza się wersjom angielskim niż japońskim :/
e tam odrazu za długi odrazu ;) sedan jest dłuższy od 5D o ok. 14 cm :agent: za to szerokość nadwozia jest ta sama. Najlepiej będzie chyba utrafić 5D z silnikiem D15Z8 (1,5L, 114KM), w nadwoziu MB3/MB9 :d
ps2039 możliwe ze się mylę, jednak z obserwacji wynika, że ta "przypadłość" częściej zdarza się wersjom angielskim niż japońskim :/
Co to za skróty MB3/MB9?
PS: Jak w praktyce wygląda spalanie silników 1,4iS oraz 1,5VTEC w wersji 5D?
Jakie realne spalanie można osiągnąć przy stosunkowo łagodnej jeździe w cyklu mieszanym?
Jak te silniki radzą sobie z LPG i jakiej generacji instalację znoszą?
ja także nie twierdzę, że problemu nie ma ... ale nie należy go demonizować :agent:
MB3/MB9 to wersje nadwozia
nie wiem jak w 5D, ale u mnie w sedanie 1,4 spala ok. 8 litrów w mieście (kraków) i raczej nie chce zejść niżej :/ w trasie ok. 6, może ciutke mniej ciągłej jeździe ~100km/h. silniki 1,5 powinny spalić tyle samo albo i trochę mniej, tam jest VTEC-E (ten "ekonomiczniejszy" vtec).
jak już zagazować to 1,4 a nie 1,5 vtec-e...
1.5 vtec pali niedużo mniej niż silnik 1.4, a przy tym zapewnia dużo lepszą dynamikę. W mieście to trzeba mieć dość ciężką nogę żeby vtec spalił 8 litrów, natomiast na trasce pali gdzieś 6 litrów przy prędkości 120 km/h<co najśmieszniejsze przy 120 pali się kontrolka ECONO>http://www.civicklub.pl/fi/images/smiles/biggrin.gif
http://www.civicklub.pl/fi/images/smiles/biggrin.gif
Witam,
A ja ze swojej strony polecam zwrócić uwagę na zawiechę. Honda ma bardzo dobre ale rozbudowane zawieszenie więc jeśli będzie dużo elementów do wymiany to można się liczyć z odpowiednim do tego kosztem. Oczywiście są tańsze zamienniki ale przeważnie gorszej jakości.
Pzdr G-Hud
Jest jeszcze 5D z silnikiem VTEC-E D15Z3 :agent: i jest chyba najbardziej ekonomiczny z całej serii, spala średnio ponad litr mniej od 1.4 (porównanie do MB2) a jeździ podobnie (90KM) - tylko roczniki 95 i 96
est jeszcze 5D z silnikiem VTEC-E D15Z3 :agent: i jest chyba najbardziej ekonomiczny z całej serii
eee... wydaje mi sie ze ten silnik nie jest oszczedniejszy od d15z8. tak z3 jak z8 na trasie da sie spalic 4,7l/100km wiec nie widze roznicy,w miscie najmniej udalo mi sie 6,4l/100km. wszystko zalerzy od techniki jazdy, jak jezdze4 normalnie(czyli dosc szybko) to spala mi 7,8do 8,2l/100km, max jaki osiagnolem to 8,7l/100km
est jeszcze 5D z silnikiem VTEC-E D15Z3 :agent: i jest chyba najbardziej ekonomiczny z całej serii
eee... wydaje mi sie ze ten silnik nie jest oszczedniejszy od d15z8. tak z3 jak z8 na trasie da sie spalic 4,7l/100km wiec nie widze roznicy,w miscie najmniej udalo mi sie 6,4l/100km. wszystko zalerzy od techniki jazdy, jak jezdze4 normalnie(czyli dosc szybko) to spala mi 7,8do 8,2l/100km, max jaki osiagnolem to 8,7l/100km
Powiedzcie tylko gdzie tu kupić Civica z 2000 roku w dobrym stanie, z niewielkim przebiegiem i to jeszcze z silnikiem 1,5?
powiem ci ze ja nawet sie nie nastawialem na 1,5, szukalem dobrej 1,4 a na swoja hanie trafile przypadkiem. teraz jest ich wiecej wiec masz szanse, musisz uzbroic sie w cierpliwosc.
powiem ci ze ja nawet sie nie nastawialem na 1,5, szukalem dobrej 1,4 a na swoja hanie trafile przypadkiem. teraz jest ich wiecej wiec masz szanse, musisz uzbroic sie w cierpliwosc.
Czy przy ewentualnym zakupie poza jakimś podstawowym badaniem technicznym (hamulce, geometria, luzy zawieszenia, amortyzatory, skład spalin) warto się wybrać gdzieś może do ASO, żeby podpięli autko do jakiegoś komputera?
Jak już pisałem, obecnie mam Tico - jest to pierwsze (tylko moje) auto, a przy jego zakupie opisany wyżej przegląd w zupełności wystarczył, bo tam przecież żadnej elektroniki w nim nie ma :D
jak poczytasz na forum o SAMODIAGNOSTYCE to bedziesz wiedzial ze wycieczka do ASO tylko po to by podpieli pod kompa nie ma sensu.
jak po odpalnieu auta nie zgasnie ci pomaranczowa kontrolka z silnikiem to znaczy ze jest jakis problem(wiecej info szukaj na forum)
oprucz tego co napiasales sprawdz tylne lorzyska(mowie to z wlasnego przykladu) bo po dlugim postoju ponoc lubia sie skonczyc, a wymiana wiaze sie z wieksza kasa, bo lozysko wymienia sie razem z piasta. no i nie zapomnij o kontroli wszytskich tulei w zawieszeniu.
jesli chodzi o silnik to zobacz czy rowno chodzi na wolnych i czy nie puszcza niebieskiej chmurki z wydechu. sprawdz czy nie przerywa przy przyspieszaniu i chyba to wszystko, ogolnie to z silnikami raczej nic sie nie dzieje.(chyba ze jakis bardzo zajechany egzemplaz z zanizonym przebiegiem)
Serdeczne dzięki za informacje!
Najwięcej cifów z silnikiem 1.5 vtec jest w Holandii z tego co mi wiadomo. W Polsce civic 5d nie był oferowany z silnikiem 1.5 vtec. W moim mieście Łodzi już ich trochę jeździ!!!
powiem ci ze ja nawet sie nie nastawialem na 1,5, szukalem dobrej 1,4 a na swoja hanie trafile przypadkiem. teraz jest ich wiecej wiec masz szanse, musisz uzbroic sie w cierpliwosc.
Miałem identyczną sytuacje :) Teraz spokojnie rozglądam sie za nowszym Z8 na podmiane obecnego toczydła, więcej koników kusi...
A co do tego spalania to Z3 ma dłuższe przełożenia skrzyni, econo działa do 140km/h i wogóle jest słabszy więc podejżewam że przy jednakowym stylu jazdy byłby jednak troche bardziej oszczędniejszy. Ze mną za kierownicą wciąga średnio 6,2 l./100 jak nie kręce go ponad 4000rpm, kiedyś wykręciłem 4,9 ale nigdy więcej!!! ;)
Najwięcej cifów z silnikiem 1.5 vtec jest w Holandii z tego co mi wiadomo. W Polsce civic 5d nie był oferowany z silnikiem 1.5 vtec. W moim mieście Łodzi już ich trochę jeździ!!!
Miałbym jeszcze takie pytanie - czy ktoś z Was - Użytkowników Civica jeździł np. Astrą II 1,4 16v czy jakimś innym konkurencyjnym autem i może porównać dynamikę tych aut do Civica 1,4 90KM?
Czy do Civica 1,4 (rocznik ~2000) można założyć bez problemu instalację LPG II gen.?
ja gazu nbym nie zakladal,(takie moje zdanie i narazie go nie zmienie)
co do aut innych niz honda to raczej kiepsko wychodza, jedyna wada to to ze trzeba wchodzic na wysokie obroty(ja naprzyklad uwarzam ze to zaleta :d ) taka astra czy golf bedzie sie lepiej zbieral na poczatku ale gdy on zmieni bieg na wyrzszy ty dalej ciagniesz wiec.... podczas szybkiej jazdy na kretej drodze w ondzie na pewno pomachasz wiecej lewarkiem zmiany biegow, ale tez szybciej dojedziesz do celu. podczas normalnego wyprzedzania w hondzie norma jest zrzucenie biegow o 2 w dol, a golfem czy tam astra pojedziesz odrazu szybciej. tak czy siak HONDA jest lepsza :aloha: (takie moje skrone zdanie)
kiedyś wykręciłem 4,9 ale nigdy więcej!!! ;)
ja jak juz wspomnialem udalo mi sie zejsc do 4,7l/100km, itez tego wyniku raczej nie powtorze :d
To może machne wczorajsze porównanie z innnym 'niemcem', pomiary amatorskie
Mercedes 190E 2.0 (122KM, 1180kg)
0-100 w 12 sek.
60-100 w 13 sek. (IV bieg)
Civic 1.5 (90KM, 1140kg)
0-100 w 11 sek.
60-100 w 13,5 sek. (IV bieg)
...tak tylko chciałem sie pochwalić :speszony:
I popieram qbe w całej rozciągłości ;)
Miałem identyczną sytuacje :) Teraz spokojnie rozglądam sie za nowszym Z8 na podmiane obecnego toczydła, więcej koników kusi...
A co do tego spalania to Z3 ma dłuższe przełożenia skrzyni, econo działa do 140km/h i wogóle jest słabszy więc podejżewam że przy jednakowym stylu jazdy byłby jednak troche bardziej oszczędniejszy. Ze mną za kierownicą wciąga średnio 6,2 l./100 jak nie kręce go ponad 4000rpm, kiedyś wykręciłem 4,9 ale nigdy więcej!!! ;)
Czy komuś z Klubowiczów zdarzały się w ogóle jakieś problemy z silnikiem? Nie wiem jak w Hondach ale np. w Oplach czy nawet Toyotach spalanie oleju jest często na porządku dziennym.
spalanie zawsze jest tyle ze raz mniej raz wiecej, jak bedzie bral tyle ze od wymiany do wymiany nie bedfziesz musial dolewac to bedzie dobrze, a po za tym wszystko zalerzy od stylu jazdy jak bedziesz nagminnie jezdzil na wyskoch obrotach to zurzycie podskoczy.
a co do problemow to z wlasnych obserwacji zauwarzylem ze problemy z silnikiem maja ci co maja gaz, albo nie umiejetnie i nadmiernie wysilone.
spalanie zawsze jest tyle ze raz mniej raz wiecej, jak bedzie bral tyle ze od wymiany do wymiany nie bedfziesz musial dolewac to bedzie dobrze, a po za tym wszystko zalerzy od stylu jazdy jak bedziesz nagminnie jezdzil na wyskoch obrotach to zurzycie podskoczy.
a co do problemow to z wlasnych obserwacji zauwarzylem ze problemy z silnikiem maja ci co maja gaz, albo nie umiejetnie i nadmiernie wysilone.
Ci co mają gaz? czy to oznacza, że silniki Hondy nie lubią się z LPG czy też po prostu instalacje gazowe są nieprawidłowo zamontowane?
(nie bardzo rozumiem jaki jest związek między LPG i problemami z silnikiem)
ja uwarzam ze gaz nadaje sie do kuchenki i kazdy silnik jakos to odczuje. ale na forum jak i w naszym kraju jest duzo zwolennikow LPG. poszukaj , na forum sa juz tematy o lpg, i jest duza ilosc zwolennikow, wiec...
po za tym niechce wywolywac tu kolejnej buzliwej dyskusji na temat LPG, chcesz to zalorzysz bez problemu, pozniej moze bedzie dobrze a moze nie.
p.s. najwiecej problemow z wolnymi obrotami maja wlasnie silniki z instalka LPG(tak zauwarzylem na forum, wyciagnolem jeszcze pare innych wnioskow, ale nie bede sie nimi dzielil, jak poczytasz i posluchasz roznych ludzi to sam wyciagniesz roze wnioski i podejmiesz decyzje)
ja uwarzam ze gaz nadaje sie do kuchenki i kazdy silnik jakos to odczuje. ale na forum jak i w naszym kraju jest duzo zwolennikow LPG. poszukaj , na forum sa juz tematy o lpg, i jest duza ilosc zwolennikow, wiec...
po za tym niechce wywolywac tu kolejnej buzliwej dyskusji na temat LPG, chcesz to zalorzysz bez problemu, pozniej moze bedzie dobrze a moze nie.
p.s. najwiecej problemow z wolnymi obrotami maja wlasnie silniki z instalka LPG(tak zauwarzylem na forum, wyciagnolem jeszcze pare innych wnioskow, ale nie bede sie nimi dzielil, jak poczytasz i posluchasz roznych ludzi to sam wyciagniesz roze wnioski i podejmiesz decyzje)
Po przejechaniu zwykłym małym Tico 50tyś km z instalacją LPG (auto ma przebieg 110tyś) mam odmienne zdanie - no ale w końcu Tico ma prościutki silniczek... może w Hondzie jest inaczej.
1.6iLS, gaz II GEN - bo mam alu kolektor. Tobie nie radze zakladac. Bedziesz mial pecha, bedziesz mial strzal - bedziesz mial wydatki :(
Jak LPG wplywa na stan silnika wiedza moze tylko najstarsi gorale. Sa zwolennicy, sa przeciwnicy. Ja mam LPG od 3 lat. Bilans ogolnie niezly. Zero strzalow, zero problemow z silnikiem. Uzywam swiec NGK, uzywam oleju takiego jak zawsze. Nie cuduje. Auto jezdzi jak jezdzic powinno.
Bassmaster
06-05-07, 12:04
Ja podobnie jak reXio mam instalację II gen. i alu. kolektor w silniku 1.4 (D14A2), komputer Al-700, reduktor LOVATO. Przez 2 lata dowiedziałem się kilku podstawowych rzeczy potrzebnych do prawidłowego działania instalacji gazowej w Hondzie Civic:
- dobry gaz, mam na myśli znane nam stacje typu Shell, Statoil (polecam), BP
- sprawne świece (mam NGK) i kable WN (podobno te oryginalne hondowskie wytrzymują spokojnie 200k. km)
- czyste filtry: gazu i powietrza
- czysty silniczek krokowy
- wyregulowane zawory (najczęstszy powód problemów z wolnymi obrotami razem z krokowym, regulować co 10-15k. km)
- dobry gazownik (wiem, że o niego najtrudniej, ale to klucz do sukcesu)
Z plastikowym kolektorem bym się zastanowił czy zakładać gaz, ale zrobisz jak będziesz uważał.
no i teraz stworzy sie kolejny temat o gazie... :bicie:
sa do tego tematy...
Mysle ze te 2 posty w sumie wystarcza. Zostalo w nich ujete meritum sprawy - alu kolektor II GEN za 2000 zl. (okolo) Na plastiku podwoic kwote musisz.
Ja podobnie jak reXio mam instalację II gen. i alu. kolektor w silniku 1.4 (D14A2), komputer Al-700, reduktor LOVATO. Przez 2 lata dowiedziałem się kilku podstawowych rzeczy potrzebnych do prawidłowego działania instalacji gazowej w Hondzie Civic:
- dobry gaz, mam na myśli znane nam stacje typu Shell, Statoil (polecam), BP
- sprawne świece (mam NGK) i kable WN (podobno te oryginalne hondowskie wytrzymują spokojnie 200k. km)
- czyste filtry: gazu i powietrza
- czysty silniczek krokowy
- wyregulowane zawory (najczęstszy powód problemów z wolnymi obrotami razem z krokowym, regulować co 10-15k. km)
- dobry gazownik (wiem, że o niego najtrudniej, ale to klucz do sukcesu)
Z plastikowym kolektorem bym się zastanowił czy zakładać gaz, ale zrobisz jak będziesz uważał.
Twoje uwagi (nader cenne) dotyczą na dobrą sprawę każdego zagazowanego auta... rozumiem, że o tym plastikowym kolektorze myślisz tylko pod kątem instalacji II generacji? Sekwencyjna chyba nie koliduje w żaden sposób z plastikowym kolektorem?
Czy można przyjąć hipotezę, że silnik 1,4 90KM lepiej znosi LPG niż VTEC?
Bassmaster
06-05-07, 22:41
rozumiem, że o tym plastikowym kolektorze myślisz tylko pod kątem instalacji II generacji?
Oczywiście, że tak. Nowsze instalacje gazowe można zakładać jeśli się ma plastikowy kolektor.
Czy można przyjąć hipotezę, że silnik 1,4 90KM lepiej znosi LPG niż VTEC?
Nie jestem pewny w 100%, ale chyba prędzej założysz instalację gazową do silnika bez VTEC-a, niż z nim, ale jak powiedziałem pewien nie jestem.
Ja kupiłem Hondkę jeszcze z instalacją I gen. ze śrubą na wężu i upgrade-owałem ją do II gen.
Ja kupiłem Hondkę jeszcze z instalacją I gen. ze śrubą na wężu i upgrade-owałem ją do II gen.
Ile km już zrobiłeś z LPG i jaki masz przebieg autka?
Porzadna sekwencja LPG jak najbardziej moze byc na plastikowym kolektorze.
Im prosztszy silnik tym lepiej dla GAZU. Lepiej motor bez VTECa. Tak mi sie wydaje.
Chciałem zapytać czy macie tu na Forum może jakąś instrukcję obsługi Civica? :)
Myślę, że warto byłoby przejrzeć przed ewentualnym zakupem i oględzinami :D
Bassmaster
06-05-07, 23:10
Ile km już zrobiłeś z LPG i jaki masz przebieg autka?
Na II gen. zrobiłem coś koło 20k. km, a Hondka ma przejechane 175k. km.
Jak kupić dobre auto ? ... to pytanie zaprząta głowę wielu przyszłych uzytkowników aut.
Tak naprawdę nie ma na nie jednoznaczniej i prostej odpowiedzi, a szkoda :(
Każdy egzemplarz auta, to osobna historia, ma swój początek i ma swój koniec.
Jedynym rozwiązaniem jest zdobycie minimum wiedzy na temat danego modelu przed jego kupnem, zapoznanie się z wadami i słabymi punktami poszczególnych modeli.
Często producenci mimo całej swej doskonałości nie ustrzegają się błędów czy zaniedbań.
Typowym jest ze auta z początku produkcji cierpią na tzw. "problemy wieku dziecięcego", które potem zostają niwelowane w dalszej fazie produkcji.
Tyle gwoli czystej teorii, do tego dochodzi czynnik naj mniej obliczalny .... czyli człowiek, inaczej osoba która przed Tobą zasiadała za sterem. Jej podejście, dbałość, technika jazdy, skończywszy na zasobności portwela. To jak często odwiedzała warsztat, inwestowała w orginalne części, na jakim paliwie jezdziłą, jak ciężką miała nogę, czy woziła pieska na tylnej kanapie, lub bande rozkrzyczanych dzieciaków namiętnie marzących wszystko czekoladą :)
Choćby nie wiem jak się starać, nie sposób jednoznacznie odpowiedzieć na tak zadane pytanie.
Wybór danego egzemplarza, to czasem czysta loteria. Biorąc pod uwage fakt nagminnego kręcenia liczników, picowanie aut na sprzedaż (nawet u naszych zachodnich sąsiadów)
Choć ja osobiście wyznaje zasade kupna aut z zagranicy, z prostych powodów: lepsze drogi, paliwo, i stać ich na autoryzowane serwisy. Ale nie jest to żelazną regółą, i znam przypadki kupna totalnych szmelców od niemców, czy innych nacji :(
Zalecany jest brak pospiechu, i zdrowy rozsądek. Pośpiech zawsze jest złym doradcą.
na szczęście dla nas, kupujących aut jest dość sporo, i jest w czym wybierać.
Wspomne jeszcze o jednym ... często pomocne, a wręcz zbawienne okazuje się kupno od pasjonata, czyli osoby która ma *******ca na punkcie auta. Wielu takich znajdziesz na forum :)
I w żadnym wypadku nie jest to kryptoreklama, mój civic nie jest na sprzedaż :d hyhy
Pozdrawiam, i życze udanego wyboru !
Bassmaster
07-05-07, 11:40
Zgadzam się z esco, samochód zadbany będzie ci długo służył.
Ja przez 2 lata wymieniałem wszystko to, co poprzedni właścicel zaniedbał. Od czyszczenia baku z syfu, przez akumulator, amortyzatory, tuleje wahaczy, wahacze, tłumik środkowy, po brakujące kołeczki w tapicerce i "trzymacz" akumulatora (jeszcze trochę zostało, ale powoli, powoli...).
Staram się kupować wszystkie części o jak najwyższej jakości, aby jak najdłużej służyły, ten samochód na takie zasługuje.
I w żadnym wypadku nie jest to kryptoreklama, mój civic nie jest na sprzedaż hyhy
Bo to rzeczywiście jest cholernie dobry samochód :d
Moja dziewczyna ma prawo pierwokupu a jeśli chodzi o obcą osobę, to sprzedam tylko pasjonatowi (może kiedyś...)
Witam. Chciałbym sie przyłączyć do tej rozmowy bo tez jestem na etapie zakupu :) Na dzień dzisiejszy ujeżdżam CC Sporting ale doszedłem do wniosku, że czas rozprostować nogi :) Miałbym pytanko dotyczące silników. W szczególności jeśli chodzi o 14A2 i podobne bo taki namierzyłem. Czy znane są jakieś przypadki aby wysypywały sie panewki albo pierścienie albo inne elementy silników? Przez szukaj nic nie znalazłem i w tematach panuje raczej opinia o niezniszczalności .... prawda to ??
Pozdrawiam
Łukasz
Bassmaster
27-05-07, 22:27
Ja przy silniku (D14A2) nic jeszcze nie robiłem oprócz czyszczenia wtrysków, ale przez to, że pompa zassała gluty z baku i się pozatykały (łącznie z filtrem paliwa).
Wymiana świec, filtrów i oleju co 10000 km, a na liczniku 176000 km.
Honda zagazowana - II gen.
oprócz czyszczenia wtrysków, ale przez to, że pompa zassała gluty z baku i się pozatykałyn.
Jakie były objawy?
Bassmaster
28-05-07, 13:11
Jakie były objawy?
Ano samochód chodził jakby na 3 cylindrach i nawet na jałowym wolno się wkręcał w obroty (po przejściu na gaz wszystko było OK, dlatego jeździłem prawie wyłącznie na LPG)
Zorientuj sie dobrze w silnikach zebys nie nacioł sie na zmulona wersje np z rynku niemieckiego bo takie występowały (75 koni)....Powodzenia w poszukiwaniach i mam nadzieje ze niedługo dołączysz do naszego grona..
:afro:
Zorientuj sie dobrze w silnikach zebys nie nacioł sie na zmulona wersje np z rynku niemieckiego bo takie występowały (75 koni)....Powodzenia w poszukiwaniach i mam nadzieje ze niedługo dołączysz do naszego grona..
:afro:
A to zle?
Raczej lepiej. A odmulic zawsze mozna
A to te 75 koni to tylko u Niemców bywały ?? po Polsce sporo tego lata myślałem, że to po prostu jakaś podstawowa opcja była. A do kolegi abarth81 czy to faktycznie można odmulić w jakiś prosty sposób?? Troszku się w tym orientuję i nie wydaje mi się żeby na wolnossącym silniku 15 KM tak hop siup można było se zrobić /chyba że hondy tak mają/ Anyway dzięx za informacje :D
A do kolegi abarth81 czy to faktycznie można odmulić w jakiś prosty sposób?? Troszku się w tym orientuję i nie wydaje mi się żeby na wolnossącym silniku 15 KM tak hop siup można było se zrobić /chyba że hondy tak mają/ Anyway dzięx za informacje :D
Można, pisze o tym w co czwartym temacie ;) polega to na usunięciu zwężki w dolocie i masz teoretycznie +15KM :szukaj:
Bassmaster
31-05-07, 23:02
pisze o tym w co czwartym temacie
Proponuję zamieścić instrukcję odmulania jako "Ważny temat" na stronie głównej forum 5D, bo to się robi już nudne.
Proponuję zamieścić instrukcję odmulania jako "Ważny temat" na stronie głównej forum 5D, bo to się robi już nudne.
Bedzie podklejone male FAQ niebawem.
odmulanie, instrukcje obslugi, porady dotyczace zakupu civica to wszystko juz jest tylko uzyc trzeba opcji szukaj!
odmulanie, instrukcje obslugi, porady dotyczace zakupu civica to wszystko juz jest tylko uzyc trzeba opcji szukaj!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.