Zobacz pełną wersję : Brak stałych wolnych obrotów
Witam.
Problem jest następujący - silnik b16 nie trzyma prawidłowych obrotów na biegu jałowym. Ustawiam wszystko zgodnie z manualem i wszystko jest dobrze do momentu aż się nie przejadę. Wtedy znów wolne obroty zatrzymują się w okolicy jednego tysiąca. Bardzo rzadko pojawia się falowanie. Po odpięciu krokowca zmieniają się obroty, więc chyba działa. Poza tym był czyszczony. Problem pojawił się jakiś czas temu po przegonieniu auta. Ecu wyrzuca czasem błąd sondy ale to chyba od kolektora bo spalanie w normie. Linka gazu jest prawidłowo napięta, płyn chłodniczy też jest. Co jeszcze może mieć wpływ na trzymanie cały czas tych samych obrotów?
Pozdro.
skolopendra
24-10-11, 18:51
wyreguluj śrubką ogranicznika przepustnicy
Wyczysc to ustrojstwo pod przepustnica. Nie pamietam jak sie nazywa ale chyba cos FITV
U mnie było zabrudzone i wolne obroty ustawiały sie za kazdym razem w innym zakresie.
Na forum tu były gdzies pochowane opisy jak to wyczyscic dokłądnie, ale poprostu rozbierasz, myjesz rozpuszczalnikiem, składasz i jest git
http://www.google.pl/imgres?q=fitv&um=1&hl=pl&sa=N&biw=1024&bih=587&tbm=isch&tbnid=XAXD543JBXkWUM:&imgrefurl=http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php%3F39067-Faluj%25B1ce-obroty-silniczek-krokowy/page2&docid=UXJD_SllK1URvM&imgurl=http://www.ff-squad.com/tech/tb/tb.fitv.jpg&w=563&h=555&ei=-5qlTozAJYHm4QSn4bzKBA&zoom=1&iact=rc&dur=240&sig=109738804565410585673&page=1&tbnh=119&tbnw=115&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:3,s:0&tx=40&ty=95
Foto znalezione na necie
mam ten sam problem, po nagrzaniu auta obroty ~1100, bardzo rzadko przyfaluja do 1300. krokowy i przepustnica czyszczone.
po odpięciu krokowca trzeba ustawić obroty śrubką na przepustnicy w okolicy 500 rpm, jeśli nie da się tak nisko ustawić, to znaczy że gdzieś jest nieszczelność. Jeśli nie występuje ona na przewodach wychodzących z kolektora i po całkowitym zasłonieniu przepustnicy ręką auto nadal chodzi to oznacza ,że walnięta jest albo uszczelka pod przepustnicą albo pod kolektorem dolotowym.
po odpieciu krokowca obroty trzymaja sie na 450 stabilnie, zapomnialem dodac. uszczelka pod ssacym jest nowa, pod przepustnice nie idzie dostac do b16a (jest inna niz w a2).
wyreguluj śrubką ogranicznika przepustnicy
Tak właśnie regulowałem po odpięciu krokowca.
Wyczysc to ustrojstwo pod przepustnica. Nie pamietam jak sie nazywa ale chyba cos FITV
U mnie było zabrudzone i wolne obroty ustawiały sie za kazdym razem w innym zakresie.
Na forum tu były gdzies pochowane opisy jak to wyczyscic dokłądnie, ale poprostu rozbierasz, myjesz rozpuszczalnikiem, składasz i jest git
http://www.google.pl/imgres?q=fitv&um=1&hl=pl&sa=N&biw=1024&bih=587&tbm=isch&tbnid=XAXD543JBXkWUM:&imgrefurl=http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php%3F39067-Faluj%25B1ce-obroty-silniczek-krokowy/page2&docid=UXJD_SllK1URvM&imgurl=http://www.ff-squad.com/tech/tb/tb.fitv.jpg&w=563&h=555&ei=-5qlTozAJYHm4QSn4bzKBA&zoom=1&iact=rc&dur=240&sig=109738804565410585673&page=1&tbnh=119&tbnw=115&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:3,s:0&tx=40&ty=95
Foto znalezione na necie
Dzięki za info. Gdzieś mi się właśnie obiło o uszy, że ten zawór może być winny takiej sytuacji. Przeczyszczę i zobaczymy.
po odpięciu krokowca trzeba ustawić obroty śrubką na przepustnicy w okolicy 500 rpm, jeśli nie da się tak nisko ustawić, to znaczy że gdzieś jest nieszczelność. Jeśli nie występuje ona na przewodach wychodzących z kolektora i po całkowitym zasłonieniu przepustnicy ręką auto nadal chodzi to oznacza ,że walnięta jest albo uszczelka pod przepustnicą albo pod kolektorem dolotowym.
Tak ustawiałem obroty, ale jeszcze sprawdzę z ciekawości co się stanie jak zasłonię szczelnie przepustnicę.
Wyczyściłem FITV i problem z głowy. Dziękuję;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.