Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jak ustawić wolne obroty



deemek
04-05-07, 13:18
Witam dzisiaj zauważyłem że mój silnik (D14A8) po nagrzaniu ma za niskie obroty, jak by chciał zgasnąć ale jeszcze resztką sił pracuje. Jest to bardzo nie przyjemne bo całym samochodem aż telepie. I tu moje pytanie: Jakie powinny być wolne obroty? Czy można domowym sposobem ustawić wolne obroty czy trzeba jechać do jakiegoś mechanika?

reXio
04-05-07, 13:28
tym reguluje komp. Moze reset kompa by pomogl? Od jak dawna sie tak dzieje?!

deemek
04-05-07, 13:33
od dzisiaj, rano odpaliłem i w drogę a po paru kilometrach gdy zatrzymałem się na światłach nieprzyjemny odgłos niskich obrotów :(

ps2039
04-05-07, 13:48
tu znajdziesz procedurę ustawiania wolnych obrotów:
http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/CivicManual/pdf/11-73.pdf

deemek
04-05-07, 14:20
ps2039, jak mozesz to powiedz mi o co chodzi dokladnie w tym 3 punkcie co mam rozłączyć bo tego nie kumam

ps2039
04-05-07, 14:45
punkt 3 - odłączyć 2 stykowe złącze zaworu regulacyjnego powietrza (IAC).
wg. instrukcji złącze znajdziesz w tej okolicy:
http://img206.imageshack.us/img206/7435/iacxg5.jpg (http://img206.imageshack.us/my.php?image=iacxg5.jpg)

tomborek
04-05-07, 21:58
w moim D14A8 zawor wyglada tak:
http://img459.imageshack.us/img459/2866/k1rn1.th.jpg (http://img459.imageshack.us/my.php?image=k1rn1.jpg)

a sam sterownik zaworu, do ktorego podpiete jest zasilanie tak:
http://img524.imageshack.us/img524/5979/zaworekxv8.th.jpg (http://img524.imageshack.us/my.php?image=zaworekxv8.jpg)
i jest on dokrecony do zaworu od tylu. odpiac zasilanie mozna latwo wkladajac od tylu lape. zeby go jednak zdjac (uwaga na kruche i pewnie przerdzewiale sruby), najpierw trzeba stargac przepustnice, do ktorej jest dokrecony od spodu.

deemek
09-05-07, 20:33
Dlaczego po odpieciu zlacza obroty wzrosly mi do 1500 i silnik zaczal chodzic nie rowno?? w takim stanie nie moglem ustawic obrotow, oczywiscie zapalil sie check a po wlozeniu wtyczki nie zgasl dopiero bezpiecznik mu pomogl. Jezeli ktos wie co mu moze dolegoac to prosze o rade

bartek_lewy
09-05-07, 22:54
Witam, mam podobny problem, otóż mialem wypadek i musiałem włozyc nowy silnik osprzet został ze starego silnika,po przejechaniu ok 500 kilometrów samochod po nocnym postoju miał problem z odpaleniem i zapalił się check, silnik po rozgrzaniu chodzi normalnie jak i stary przed wypadkiem ale teraz check sie pali cały czas i na zimno sinik odpala za ktoryms razem i dławi się czasami gaśnie, na ciepło problem znika. sprawdziłem silniczek krokowy wszystkie plaskie bezpieczniki i sonde, moze potraficie mi cos doradzić, czy mam odrazu jechac na diagnostykę komputerową, zadko bywam na forum więc jak mozna to na meila prosze pisac: bartek_levis@wp.pl lub lewy_kosiznaki@o2.pl. dziki z gury (mam tylko benzynkę) pozdrawiam

deemek
10-05-07, 15:01
Dzisiaj znowu probowalem ustawic te obroty i dalej to samo po odpieciu wtyczki obroty wskakuja na 1500 i zaczynaja falowac. Robilem tez samodiagnostyke i nic nie pokazalo tzn check swiecil sie caly czas a mrognela tylko raz kontrolka od poduchy.

tomborek
10-05-07, 17:53
@deemek
hehe.. odpinajac wtyczke, odpinasz zasilanie sterowania zaworem. magnes automatycznie ustawia go na lekko uchylona pozycje, przez co obroty wskakuja na ok.1500 i szybko faluja... odpiecie zasilania, to ratunek, jesli nie dziala sterowanie obrotami.
a kontrolka jest informacja, ze awarii ulegl zawor lub jego obwod, co niejako jest prawda, skoro obwod zostal przerwany :d

aggressor
11-05-07, 12:26
Jeżeli po odpięciu zawru wolnych obroty ci falują i nie możesz śrubką ich wyregulować to prawdopodobnie musisz przeczyścić przepustnicę. Ale piszę prawdopodobnie gdyż regulowałem już wolne obroty po tym jak mi spadły ale nie miałem z tym problemów. Pozdrawiam!

deemek
11-05-07, 16:25
tomborek, czyli jak to powinno byc po odpieciu tej wtyczki?? mam krecic srobka pomimo ze obroty wskoczyly na 1500 i faluja i probowac chociaz je troche podkrecic ??czy powinny pozostac bez zmian po odpieciu wtyczki a na desce zaswieic sie ma tylko kontrolka

tomborek
11-05-07, 16:49
jeszcze raz napisze...
dziala to tak:
naciskasz gaz, tzn. otwierasz przepustnice i samochod jedzie normalnie. puszczasz gaz, przepustnica jest zamknieta, wiec zeby silnik nie zgasl, to komputer sprawdza ilosc obrotow i jesli jest ich za malo, to wysyla sygnal do sterowania zaworem IAC/EAVC (nigdy nie wiem ktora nazwa jest prawidlowa dla D14A8), ktory wywoluje odpowiednie pole magnetyczne w elektromagnesie i to oddzialowuje na zaworek, ktory jest odpowiednio uchylany i przepuszcza kanalikiem obok przepustnicy odpowiednia ilosc powietrza...

teraz odpinasz wtyczke od IAC/EAVC = odlaczasz sterowanie wolnymi obrotami, co powoduje, ze komputer nie moze wplynac na ich wysokosc. pole magnetyczne wywolywane przez staly magnes w sterowniku ustawia zawor w lekko otwartym polozeniu na stale i juz. obroty maja wtedy ok. 1500rpm.

w ubieglym roku w zimie zesral mi sie komputer, a dokladnie uklad sterowania wolnymi obrotami (najprawdopodniejsza przyczyna byla kapiaca woda z wentylacji).. ale zanim sie o tym dowiedzialem, to podejrzenia padaly na zawor EAVC, ewentualnie padniety sterownik.. w koncu nawet wymylem dokladnie przepustnice, ale wszystko do dupy.. w autowescie odczytujac kod usterki potwierdzili podejrzenia i zasugerowali zakup uzywki, bo u nich dlugo trzeba czekac, a poza tym trzeba kupic tez przepustnice, bo przy odkrecaniu od niej zaworu zazwyczaj uszkadza sie korpus (lol).. zebym mogl jezdzic, to zaproponowali odpiecie sterowania zaworem, co dokladnie wywolalo opisany powyzej efekt (falujace ~1500rpm). dopiero na parowcowej w ciagu dwoch godzin zdiagnozowali popalone obwody w kompie.. 1500pln poszlo w pinezki, ale wszytko wrocilo do normy i tak jest do dzisiaj :d