PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana płynu chłodniczego D14Z4 mb2



Poll
23-10-11, 15:41
Witam. Szukałem po całym forum wiadomości dotyczące wymiany płynu, ba nawet znalazłem temat, na który ktoś odpowiedział: "Było szukaj". W google też brak. Więc mam mało płynu, kolor niebieski. Nie wiem co to za szajs. Pozostałość po poprzednim właścicielu. Pomyślałem, żeby dolać prestone, ale czy to coś da? Lepiej wymienić cały. Korek upustowy od chłodnicy znajdę sam, ale czy ktoś by mógł mnie bardzo dokładnie nakierować(może jakieś fotki) do upustu z bloku silnika i odpowietrznika w silniku D14A8/D14Z4? Na jakiej wysokości, czy widoczne po otworzeniu maski/czy trzeba się wczołgać pod auto.

Znalazłem instrukcję:
1) Przy włączonym silniku ustawiasz grzanie na maxa, wyłączasz silnik.
2) Spuszczasz płyn korkiem spustowym chłodnicy
3) Wylewasz płyn ze zbiornika wyrównawczego
4) Odkręcasz śrubę z bloku silnika i czekasz aż płyn wypłynie
5) Zakręcasz ją oraz korek spustowy chłodnicy
7) Wykręcasz [nie całą (jęśli ją masz) śrubę odpowietrzającą
8) Wlewasz płyn do chłodnicy aż po sam korek oraz do wyrównawczego do poziomu max
9) Zakręcasz wyrównawczy
10) Zatykasz ręką zalaną chłodnicę i ściskasz co chwilę węże od chłodnicy do momentu, aż sam płyn przez odpowietrznik nie zacznie wypływac
11) Jak coś dolewasz płynu
12) Przejeżdżasz parę kilosów z grzaniem na maxa
GOTOWE

Jest prawdiłowa?

2 pyt: Gdzie mniej więcej jest filtr oleju?

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi ;)

Szczur[R]
23-10-11, 16:13
Na forum jest książka serwisowa - tam jest wszystko opisane.
Dodam tylko że nie ma żadnego odpowietrznika, spuszczasz płyn z dołu chłodnicy i z bloku silnika (duża śruba obok filtra oleju).
Filtr oleju znajduje się poniżej kolektora dolotowego. Do śruby żeby uzyskać dobry dostęp musisz mieć kanał lub wyjęty kolektor.
W kwestii ponownego napełnienia układu odsyłam do manuala - żadne duper-szwance ze ściskaniem węży itp.
Płyn lej oryginalny Honda - w prawdzie jest droższy niż ten z marketu, ale często się go nie zmienia.

Bushid0
23-10-11, 16:14
Filr oleju?
z tyłu nizej niz kolektor ssacy

Spust z bloku jest z przodu bardziej z lewej str koło wydechowego.

Szczur[R]
23-10-11, 16:18
Filr oleju?
z tyłu nizej niz kolektor ssacy

Spust z bloku jest z przodu bardziej z lewej str koło wydechowego.
Nie w tym silniku. Znajduje się on obok filtra oleju właśnie, o 5cm bliżej lewej.

Poll
23-10-11, 16:39
Podsumowując. Filtr oleju poniżej kolektora dolotowego? W D14Z4 nie ma odpowietrznika - układ samoodpowietrzający się? Płyn hondy? - Nie stać mnie- i wątpie, że ma on takie cudowne właściwości - oryginalny to tylko mtf. Płyn Prestone jest zły? Wiele ludzi z forum go stosuje i są zadowoleni ; )

P.S Możesz podesłać linka to manuala? Ściągnałem ostatnio jakiegoś, ale format jest dziwny i nie mogę otworzyć Adobe Reader. Dokładnie manual Skolopendry. Jeżeli mógłbyś mi podesłać link ; )

Czy po odkręceniu śruby bloku silnika trzeba dać nową uszczelkę. Jeśli tak to jaką dokładnie? Czy wy zmieniając płyn chłodzący, mieliście klucz dynamometryczny? Bo widziałem, że trzeba dokręcić z siłą 80 Nm

Edit: Czy, jeżeli w układzie jest zielony płyn to dolanie zielonego płynu nie spowoduje żadnych ujemnych skutków? Czy kolor jest bez różnicy?

Szczur[R]
23-10-11, 18:32
Podsumowując. Filtr oleju poniżej kolektora dolotowego? W D14Z4 nie ma odpowietrznika - układ samoodpowietrzający się?
dokładnie, ale koniecznie zapoznaj się z opisem w manualu - są przyklejone na górze w tym dziale nawet


Nie stać mnie-
jeśli nie stać Cię na płyn do chłodnicy, to trzeba było sobie fiata kupić...



i wątpie, że ma on takie cudowne właściwości - oryginalny to tylko mtf. Płyn Prestone jest zły? Wiele ludzi z forum go stosuje i są zadowoleni ; )
Nie powiedziałem że zły, ani że wiele osób go nie używa.
Nie zostawia osadu, nie niszczy gumy, jest zalecany do Twojego auta - tylko tyle.


Czy po odkręceniu śruby bloku silnika trzeba dać nową uszczelkę. Jeśli tak to jaką dokładnie? Czy wy zmieniając płyn chłodzący, mieliście klucz dynamometryczny? Bo widziałem, że trzeba dokręcić z siłą 80 Nm
Po uszczelkę zadzwoń do ASO i zapytaj - być może kosztuje poniżej 10zł - jest to taka aluminiowa podkładka, nie widziałem żeby ją można było gdzieś kupić poza ASO, chyba że spasujesz od czegoś innego...
Można skręcić na ODROBINĘ silikonu wysokotemperaturowego (pod i nad podkładkę, nie na gwint) i nie wymieniać.
Klucz nie jest konieczny - gwint drobnozwojowy, dość głęboki - ciężko zerwać, chyba że się ma za dużo siły :P

Poll
23-10-11, 18:56
Tzn powiedzenie nie stać mnie, nie w tym rzecz. Źle to ująłem. Jeżeli trzeba i tylko taki by był to i dałbym 300 zł. Ale z doświadczenia wiem, że płaci się za napis "Honda". To tak samo jak zalecanie lania motula za 255 zl 4 litry do 10 letniego silnika? Mały w tym sens. Dowiedziałem się, że honda lała glycoshell. Mało tego, ponoć sprzedawany w aso. Aktualnie mam zalany zielony, w zbiorniczku wyrównawczym lekko ponad minimum - czyli stanowczo za mało. Może kupić mieszalny zielony i dolać?

Planuje zlać tylko z chłodnicy i wyjąć zbiorniczek wyrównawczy i wylać. Tylko czy po wylaniu z chłodnicy układ też się zapowietrzy? Słyszałem, że te samoodpowietrzanie to niezła lipa i potem jest dużo problemów(odpowietrzanie na wzniesieniach, bulgotanie) Może po prostu dolać prestone lub mieszalnego ze wszystkimi płynami do zbiorniczka wyrównawczego i chłodnicy bez wylewania starego?

anticorr
23-10-11, 19:51
zalecanie lania motula za 255 zl 4 litry Ja kupiłem 5L Motula za 100zł, więc cenny masz chyba lekko przedawnione :)

Poll
23-10-11, 22:01
Tzn powiedzenie nie stać mnie, nie w tym rzecz. Źle to ująłem. Jeżeli trzeba i tylko taki by był to i dałbym 300 zł. Ale z doświadczenia wiem, że płaci się za napis "Honda". To tak samo jak zalecanie lania motula za 255 zl 4 litry do 10 letniego silnika? Mały w tym sens. Dowiedziałem się, że honda lała glycoshell. Mało tego, ponoć sprzedawany w aso. Aktualnie mam zalany zielony, w zbiorniczku wyrównawczym lekko ponad minimum - czyli stanowczo za mało. Może kupić mieszalny zielony i dolać?

Planuje zlać tylko z chłodnicy i wyjąć zbiorniczek wyrównawczy i wylać. Tylko czy po wylaniu z chłodnicy układ też się zapowietrzy? Słyszałem, że te samoodpowietrzanie to niezła lipa i potem jest dużo problemów(odpowietrzanie na wzniesieniach, bulgotanie) Może po prostu dolać prestone lub mieszalnego ze wszystkimi płynami do zbiorniczka wyrównawczego i chłodnicy bez wylewania starego?

Zależy jaki. 5W40 kosztuje 255 zł w sklepie motula. Proszę o odpowiedź na powyższe pytania i czy wylać trochę płynu ze zbiorniczka wyrównawczego i zmieszać z nowym i sprawdzić czy nie zajdzie jakaś dziwna reakcja, pienienie? Dzięki ; )

meltoner
23-10-11, 22:38
Widzę ,że bardzo przeżywasz tę wymianę płynu chłodniczego. Tak bardzo, że wymieszałeś swój temat z wymianą oleju...
Mam Ten sam silnik jak ty i przy okazji różnego przy nim dłubania opróżniałem zbiorniczek wyrównawczy, chłodnicę, i blok silnika. Wszystko za innym razem. Nigdy też nie robiłem, żadnego odpowietrzania. Jedynie co trzeba zrobić to po pierwszym napełnieniu chłodnicy należy po przejechaniu kilku km ( lub chwilowej pracy silnika) dopełnić ją.

Poll
23-10-11, 23:11
Nie po prostu nie chcę po dolaniu innego płynu rozpierdzielić układu chłodniczego - uszczelek, pompy. Tak szczerze mówiąc najlepiej bym nie wymieniał tego płynu. Kiedyś znajomy miał tester i wszystkim sprawdzał płyny. Wszystkie nawet te długo niezmieniane dalej miały swoje właściwości-ponoć tylko te z krzemianami je tracą. Niestety poprzedni właściciel nie wie jaki ma i nie mam pojęcia co dolać. Myślałem o prestone albo jakiś też zielonym mieszalnym z innymi. Mam już mętlik w głowie. Olej to był tylko przykład na poradę, żeby nalać płynu hondy, ktory będzie pewnie dwukrotnie droższy od podobnego innej marki.

meltoner
03-10-15, 17:46
Cześć
Wiem, wiem odkop jakich mało, ale chciałem się tylko upewnić co do śruby spustowej bloku silnika, więc to chyba najlepszy temat. Czy oznaczona czerwoną strzałką śruba to śruba spustowa? Jest to silnik D14Z4.


https://lh3.googleusercontent.com/-Aj1ZpXHPz-c/Vg_4QdkyceI/AAAAAAAAZvc/nnfK_EVzQQI/s512-Ic42/aaaaaa.JPG

Szczur[R]
05-10-15, 10:51
Tak, to jest ta śruba właśnie

bracho1978
09-10-15, 18:21
Wie ktoś ile wołają w aso za OEM płyn chłodniczy Honda do -36*C

MM63
09-10-15, 19:10
Wie ktoś ile wołają w aso za OEM płyn chłodniczy Honda do -36*C

Zadzwoń sobie.
Albo kup valvoline antifreeze jak chcesz coś lepszego.