Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Nierownosci na drodze odczuwam na kierownicy.Co jest zepsute



kolu
03-05-07, 21:41
WItam
Wlasnie wrocilem z dlugiego weekendu pokonujac nierowne drogi na wsiach polskich... :d
Mam taki problem, ze jadac po bardzo nierownych drogach, wielokrotnie latanych itp, odczuwam te nierownosci na kierownicy.... Dodatkowo mam wrazenie, ze auto strasznie podskakuje n atych nierownosciach a juz jadac z obciazeniem z tylu jest lepiej... Czy Wy tez tak macie ,ze Wam dupa podskakuje nieobciazona :d ? Dodatkowo odnosze wrazenie, ze amorki wogole nie tlumia tych nierownosci, tak jakby byly na stale i razem z samochodem podaja sie tym "wertepom"... Nie wiem, moze to jest specyficzne zawieszenie HONDY...
POzdr i czekam na podpowiedzi...

lakazs
03-05-07, 22:15
Moze amortyzatory do wymiany ? zobacz czy nie sa mokre-wylane.

Czerwone sprezyny ?

kolu
03-05-07, 22:17
nie no samochod wogole nie obnizany - niby seria .... kupiony dwa lata temu ale tak porzadnie przetestowany dopiero teraz.... Na trasie, lub w miare dobrej drodze - malina...


Jeszcze takajedna rzecz nie chcac zakladac nowego tematu - co moze byc przyczyna ze podczas skretu przy predkosci nawet tak 20km/h opona piszczy???

adasiek_
03-05-07, 23:47
jaka szerokosc opony ?

ptrk
03-05-07, 23:52
co moze byc przyczyna ze podczas skretu przy predkosci nawet tak 20km/h opona piszczy???

Może jeździsz na dojazdówce ;-)

agent_lol
03-05-07, 23:56
za duze kola i za szerokie opony ? nap ja mam 195/50?r15 i tez zuca jak dzikie :/

dymek
04-05-07, 07:33
Sprawdź amorki - u mnie tył dosłownie odbijał się jak kulka po przejechaniu na nierónościach. Tylne amorki były do wymiany.
Teraz mam 205 i piszczą tylko przy max skręcie kierownicy. Na 195 miałem to samo.

Furious
04-05-07, 09:08
Sprawdz stan amortyzatorow oraz cisnienie w oponach. Jakie masz opony?

LIO
04-05-07, 09:30
jesli chodzi o drgania przenoszone na kierownice, nerwowa jej prace, to proponowalbym od sprawdzenia stanu tulejek w zawieszeniu i zrobienia zbieznosci

TeeS1975
04-05-07, 09:44
nawet tak 20km/h opona piszczy zbieżność trzeba zrobić i będzie gitara

kolu
04-05-07, 10:11
Oponki to 185/60/14 niby wielosezonowe Goodyear Vector....
Dzieki za podpowiedzi - trza to wszystko bedzie posprawdzac
Pozdr

kotson24
05-05-07, 17:38
kolego ja mam 195/50r15, i jest tragedia może niespowodowana oponami ale zawieszeniem w brifie miałem wbity taki tekst po przetłumaczeniu "auto nisko osadzone dzięki zainstalowaniu zawieszenia firmy NIPPON MOTORSPORT JAPAN" kiedyś pytałam na stronie i chłopaki mówili że jest to sportowe zawieszanie firmy NIPPON która ma tif na niemcy, może masz to samo. Wyróżnia się ono kolorem ciemny niebieski. Po sprawdzeniu na ścieżce wyszło wszystko ok ponad 70% tłumienia. Po prostu zawieszenie to sprawdza się bardzo dobrze na prostej drodze których u nas mało normalnie przyklejona na na dziurach skacze jak głupia, "japoński skoczek"

Pozdrawiam :aloha:

Leon83
05-05-07, 22:07
Jak opony piszcza przy 20 km/h to jedz do wulkanizatora i sprawdz czy ktoras z przodu nie jest po prostu uszkodzona (wybruszenie, przerwany oplot itd) przez nasze polskie drogi.

cypis007
06-05-07, 09:29
Jak opony piszcza przy 20 km/h to jedz do wulkanizatora i sprawdz czy ktoras z przodu nie jest po prostu uszkodzona (wybruszenie, przerwany oplot itd) przez nasze polskie drogi.

Uszkodzenia opon nie mają nic do piszczenia. Jest ono spowodowane niewłaściwą geometrią. Zrób kompletną geometrię to problem zniknie.

Na moich 185/55R15 też targa kierownicą na nierównej nawierzchni, więc 195 nie jest dolną granicą 'rzucania'. Duże znaczenie ma również masa felg.

marcin EZG
06-05-07, 09:40
ja mam 195/50/R15 i na koleinach musze cholernie uwazac ,tak mi fajerą rzuca heh
na plaskiej powierzchni jak przyklejony...
Zacznij od sprawdzenia ogumienia-cisnienie, bieznik czy jest rowno zdarty,potem zbieznosc,amorki

kolu
06-05-07, 10:07
Witam
Tak jak piszecie postaram sie to wszystko zbadac...
Ale mam jeszcze jedno pytanko :)
Niektorzy z Was pisza o zbierznosci a niektorzy o geometrii - czy jest to to samo czy tez nie???
Rozumiem, ze ustawi sie kat pochylenie kola wzgledem drogi i czy to wlasnie jest zbierznosc czy geometria? :agent:
Pozdr

raMMzes
06-05-07, 12:48
Patrz tutaj: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=29372

Leon83
06-05-07, 14:43
Jak opony piszcza przy 20 km/h to jedz do wulkanizatora i sprawdz czy ktoras z przodu nie jest po prostu uszkodzona (wybruszenie, przerwany oplot itd) przez nasze polskie drogi.

Uszkodzenia opon nie mają nic do piszczenia. Jest ono spowodowane niewłaściwą geometrią. Zrób kompletną geometrię to problem zniknie.

Na moich 185/55R15 też targa kierownicą na nierównej nawierzchni, więc 195 nie jest dolną granicą 'rzucania'. Duże znaczenie ma również masa felg.

Zgadzam sie, zla zbieznosc powoduje piszczenie, ale nie tylko zbieznosc to powoduje. Mialem taka sytuacje w moich 2 poprzednich samochodach. W jednym mialem wybrzuszona opone, w drugim pekniety oplot opony - skutek to piszczenie opon na zakretach i wieksze lub mniejsze bicie kierownicy. ...te nasze dziury na drogach.
Chodzilo mi po prostu o to zeby najpierw sprawdzic opony zanim wyda sie pieniadze na ustawienie zbieznosci.

kozik555
15-06-07, 16:15
Ja sie podczepie pod temat bo tez odczuwam nierównosci na kierownicy od początku jak kupiłem honde jeszcze do tego była taka nie pewna w zakretach wiec pojechałem do warsztatu i sprawdzięłm całą zawieche i okazało sie ze z przodu do wymiany tuleje wachacza wiec wymieniłem, po wymianie juz w zakretach jest dobrze nic sie nie dzieje ale dalej czuc nierównosci na kierownicy dodam ze nie robiłem jeszcze zbierznosci po wymianie ale chyba zbierznosc tu nie pomorze w tych drganiach moze byc tak ze cos sie poluzowało w układzie kierowniczym? aha i nie mam wspomagania bo wpoprzedniej hondzie miałem i tak nie było tego czuc zgóry wszystkim dziki za pomoc.

prz3mo
15-06-07, 20:38
moze byc tak ze cos sie poluzowało w układzie kierowniczym? aha i nie mam wspomagania bo wpoprzedniej hondzie miałem i tak nie było tego czuc zgóry wszystkim dziki za pomoc.

Moze to byc np. maglownica (przekładnia kierownicza) i/lub krzyżak w kolumnie kierowniczej. Maglownice mozna sprawdzic na kanale czy nie ma luzów...
Zreszta o maglownicy bylo ostatnio pare tematow.

maciekr
15-06-07, 21:06
Różnica między zbierznością a geometrią: Geometria= zbierzność+ kąty pochylenia kół+ wyprzedzenia sworzni+ pare innych rzeczy ale 3 najważniejsze