Zobacz pełną wersję : Nierownosci na drodze odczuwam na kierownicy.Co jest zepsute
WItam
Wlasnie wrocilem z dlugiego weekendu pokonujac nierowne drogi na wsiach polskich... :d
Mam taki problem, ze jadac po bardzo nierownych drogach, wielokrotnie latanych itp, odczuwam te nierownosci na kierownicy.... Dodatkowo mam wrazenie, ze auto strasznie podskakuje n atych nierownosciach a juz jadac z obciazeniem z tylu jest lepiej... Czy Wy tez tak macie ,ze Wam dupa podskakuje nieobciazona :d ? Dodatkowo odnosze wrazenie, ze amorki wogole nie tlumia tych nierownosci, tak jakby byly na stale i razem z samochodem podaja sie tym "wertepom"... Nie wiem, moze to jest specyficzne zawieszenie HONDY...
POzdr i czekam na podpowiedzi...
Moze amortyzatory do wymiany ? zobacz czy nie sa mokre-wylane.
Czerwone sprezyny ?
nie no samochod wogole nie obnizany - niby seria .... kupiony dwa lata temu ale tak porzadnie przetestowany dopiero teraz.... Na trasie, lub w miare dobrej drodze - malina...
Jeszcze takajedna rzecz nie chcac zakladac nowego tematu - co moze byc przyczyna ze podczas skretu przy predkosci nawet tak 20km/h opona piszczy???
co moze byc przyczyna ze podczas skretu przy predkosci nawet tak 20km/h opona piszczy???
Może jeździsz na dojazdówce ;-)
za duze kola i za szerokie opony ? nap ja mam 195/50?r15 i tez zuca jak dzikie :/
Sprawdź amorki - u mnie tył dosłownie odbijał się jak kulka po przejechaniu na nierónościach. Tylne amorki były do wymiany.
Teraz mam 205 i piszczą tylko przy max skręcie kierownicy. Na 195 miałem to samo.
Sprawdz stan amortyzatorow oraz cisnienie w oponach. Jakie masz opony?
jesli chodzi o drgania przenoszone na kierownice, nerwowa jej prace, to proponowalbym od sprawdzenia stanu tulejek w zawieszeniu i zrobienia zbieznosci
nawet tak 20km/h opona piszczy zbieżność trzeba zrobić i będzie gitara
Oponki to 185/60/14 niby wielosezonowe Goodyear Vector....
Dzieki za podpowiedzi - trza to wszystko bedzie posprawdzac
Pozdr
kolego ja mam 195/50r15, i jest tragedia może niespowodowana oponami ale zawieszeniem w brifie miałem wbity taki tekst po przetłumaczeniu "auto nisko osadzone dzięki zainstalowaniu zawieszenia firmy NIPPON MOTORSPORT JAPAN" kiedyś pytałam na stronie i chłopaki mówili że jest to sportowe zawieszanie firmy NIPPON która ma tif na niemcy, może masz to samo. Wyróżnia się ono kolorem ciemny niebieski. Po sprawdzeniu na ścieżce wyszło wszystko ok ponad 70% tłumienia. Po prostu zawieszenie to sprawdza się bardzo dobrze na prostej drodze których u nas mało normalnie przyklejona na na dziurach skacze jak głupia, "japoński skoczek"
Pozdrawiam :aloha:
Jak opony piszcza przy 20 km/h to jedz do wulkanizatora i sprawdz czy ktoras z przodu nie jest po prostu uszkodzona (wybruszenie, przerwany oplot itd) przez nasze polskie drogi.
Jak opony piszcza przy 20 km/h to jedz do wulkanizatora i sprawdz czy ktoras z przodu nie jest po prostu uszkodzona (wybruszenie, przerwany oplot itd) przez nasze polskie drogi.
Uszkodzenia opon nie mają nic do piszczenia. Jest ono spowodowane niewłaściwą geometrią. Zrób kompletną geometrię to problem zniknie.
Na moich 185/55R15 też targa kierownicą na nierównej nawierzchni, więc 195 nie jest dolną granicą 'rzucania'. Duże znaczenie ma również masa felg.
marcin EZG
06-05-07, 09:40
ja mam 195/50/R15 i na koleinach musze cholernie uwazac ,tak mi fajerą rzuca heh
na plaskiej powierzchni jak przyklejony...
Zacznij od sprawdzenia ogumienia-cisnienie, bieznik czy jest rowno zdarty,potem zbieznosc,amorki
Witam
Tak jak piszecie postaram sie to wszystko zbadac...
Ale mam jeszcze jedno pytanko :)
Niektorzy z Was pisza o zbierznosci a niektorzy o geometrii - czy jest to to samo czy tez nie???
Rozumiem, ze ustawi sie kat pochylenie kola wzgledem drogi i czy to wlasnie jest zbierznosc czy geometria? :agent:
Pozdr
Patrz tutaj: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=29372
Jak opony piszcza przy 20 km/h to jedz do wulkanizatora i sprawdz czy ktoras z przodu nie jest po prostu uszkodzona (wybruszenie, przerwany oplot itd) przez nasze polskie drogi.
Uszkodzenia opon nie mają nic do piszczenia. Jest ono spowodowane niewłaściwą geometrią. Zrób kompletną geometrię to problem zniknie.
Na moich 185/55R15 też targa kierownicą na nierównej nawierzchni, więc 195 nie jest dolną granicą 'rzucania'. Duże znaczenie ma również masa felg.
Zgadzam sie, zla zbieznosc powoduje piszczenie, ale nie tylko zbieznosc to powoduje. Mialem taka sytuacje w moich 2 poprzednich samochodach. W jednym mialem wybrzuszona opone, w drugim pekniety oplot opony - skutek to piszczenie opon na zakretach i wieksze lub mniejsze bicie kierownicy. ...te nasze dziury na drogach.
Chodzilo mi po prostu o to zeby najpierw sprawdzic opony zanim wyda sie pieniadze na ustawienie zbieznosci.
Ja sie podczepie pod temat bo tez odczuwam nierównosci na kierownicy od początku jak kupiłem honde jeszcze do tego była taka nie pewna w zakretach wiec pojechałem do warsztatu i sprawdzięłm całą zawieche i okazało sie ze z przodu do wymiany tuleje wachacza wiec wymieniłem, po wymianie juz w zakretach jest dobrze nic sie nie dzieje ale dalej czuc nierównosci na kierownicy dodam ze nie robiłem jeszcze zbierznosci po wymianie ale chyba zbierznosc tu nie pomorze w tych drganiach moze byc tak ze cos sie poluzowało w układzie kierowniczym? aha i nie mam wspomagania bo wpoprzedniej hondzie miałem i tak nie było tego czuc zgóry wszystkim dziki za pomoc.
moze byc tak ze cos sie poluzowało w układzie kierowniczym? aha i nie mam wspomagania bo wpoprzedniej hondzie miałem i tak nie było tego czuc zgóry wszystkim dziki za pomoc.
Moze to byc np. maglownica (przekładnia kierownicza) i/lub krzyżak w kolumnie kierowniczej. Maglownice mozna sprawdzic na kanale czy nie ma luzów...
Zreszta o maglownicy bylo ostatnio pare tematow.
Różnica między zbierznością a geometrią: Geometria= zbierzność+ kąty pochylenia kół+ wyprzedzenia sworzni+ pare innych rzeczy ale 3 najważniejsze
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.