Zobacz pełną wersję : Urwana szpilka koła przedniego
Zdejmowałem dziś koło, ostatnia nakrętka przy pierwszej próbie odkręcenia RĘKĄ po prostu odpadła raz z ułamaną szpilką w środku.
W życiu nie byłbym w stanie tego samemu urwać, bo w ogóle nie użyłem jakiejś szatańskiej siły (ręką??) więc wniosek, że serwis pneumatem tak dociągnął, że już wtedy ją naderwał.
No ale dobra, do rzeczy - czy da się kupić samą szpilką i ją wybić i wbić nową?
Następne pytanie czy do czasu wymiany, zakładam ze 2-3 dni mogę jeździć na 3 szpilkach?
Auto z podpisu.
zakładam ze 2-3 dni mogę jeździć na 3 szpilkach?
Możesz, dopóki nie urwie Ci się koło. Ja jechałem 15 km do warsztatu z urwaną szpilą w tylnim kole z duszą na ramieniu 40 na godzinę.
możesz jeździć spokojnie tylko sprawdzaj dokręcenie pozostałych i czy Ci się kolejna nie urwała
Dokręć te pozostałe 3 nakrętki na nowo z siłą z jaką dokręca się alu nawet jeśli masz stalowe i nie ma prawa Ci się to poluzować. Jakiś czas temu ktoś zrobił mi głupiego psikusa ( albo chcieli mi zajumać koła) i poluzował mi przednie koła a dokładnie koła trzymały się tylko na śrubie zabezpieczającej. 3 pozostałem nakrętki mogłem spokojnie dokręcić palcami. Stukało przy przyśpieszaniu i hamowaniu a ja głupi długi łuk na S8 pokonałem z prędkością 140 km/h.
dopiero wieczorem doszedłem do tego że to wina kół :/
Mi już dwa razy urywali szpilkę w warsztacie i przyznam że mam tego dość. Wymiana szpilki to 120zł a często trzeba też łożysko wymienić. Już po prostu nie wiem gdzie mam jeździć na te zmianę opon, teraz się zbliża kolejna i już mam pietra.
Co do jazdy na 3 szpilkach to ja tydzień przejeździłem i zero problemu.
i już mam pietra.
stój nad wulkanizatorem i pilnuj aby ręcznie dokręcił koła. Zayeb mu kopa w dupe jak weźmie do ręki klucz pneumatyczny i pilnuj aby dociągnął koła na 100nm stalówki i 120nm aluminiowe.
stój nad wulkanizatorem i pilnuj aby ręcznie dokręcił koła. Zayeb mu kopa w dupe jak weźmie do ręki klucz pneumatyczny i pilnuj aby dociągnął koła na 100nm stalówki i 120nm aluminiowe.
Albo prościej. W kluczu pneumatycznym ma 4 ustawienia klucza. Na 4 sie odkręca..na 2 się dokręca i niczego Ci pneumatem nie uszkodzi. Alu jak i stal wystarczy lekko z czuciem potem ew. sprawdzić, ale zazwyczaj po takim dokręceniu jest ok. Jeśli się boisz poproś o klucz i sam sobie dokręć. Wulkanizatorzy często nie mają klucza momentowego.
mój kumpel citroenem ax (ma oryginalnie 3 szpilki w kole) jeździ na dwóch od dawna i nic mu nie odpadło, więc nie ma strachu, dobrze dokręć pozostałe.
mój kumpel citroenem ax (ma oryginalnie 3 szpilki w kole) jeździ na dwóch od dawna i nic mu nie odpadło, więc nie ma strachu, dobrze dokręć pozostałe.
Citroen ma zupełnie inny rozstaw śrub. Nie kombinuj. Albo znajdziesz szpilkę (wiem że kiedyś dało radę, czy obecnie..nie mam pojęcia) Albo wymień piastę i po problemie. Ja za 200zł bym nie ryzykował wypadku.
bednar_ek35
23-10-11, 18:51
W IC mają szpilki,bez problemu dokupisz jedną sztuke.
Wulkanizator odkreca dziennie milion srub i nakretek. Sadzicie, ze bedzie sie spuszczal nad nastoletnim cifem? WATPIE :-)
Szpilke da sie wymienic, bez nerw.
djkamillo16
24-10-11, 18:16
Nom da się wymienić tylko trzeba przednią piastę zdemontować a z tym jest trochę roboty.I trzeba starą szpilkę wybić.
Nom da się wymienić tylko trzeba przednią piastę zdemontować a z tym jest trochę roboty.I trzeba starą szpilkę wybić.
Wybicie starej szpilki to nic, niestety dochodzą koszty bo automatycznie pasowałoby wymienić łożysko :/ przerabiałem to u siebie z obu stron. Teraz żałuje że nie wymieniłem wszystkich szpilek na nowe... czasem warto troche dołożyć żeby później nie dokładać 2x tyle.
Kupowałem ostatnio szpilkę na malowniczej w ASO w Warszawie, 15zł/szt. Ale nie mam czasu wymienić :/ Czemu odrazu trza zmieniać łożyska? A co do braku jednej szpilki, przejeździłem kiedyś ponad 60tyś na trzech i nic nie odpadło. Co nie zmienia faktu ze trzeba to naprawić.
A co do braku jednej szpilki, przejeździłem kiedyś ponad 60tyś na trzech i nic nie odpadło
A drugi przeczyta, będzie jeździł na 3 szpilkach, zobaczy, że przez 1000km nic się nie stało, więc pojedzie na wakacje, akurat przy 15,000 km wyrwie mu koło, zmiażdży auto, a ślad krwi będzie liczył stąd do tamtąd.
Ja miałem urwaną jedną szpilkę w przednim kole i jezdziłem z pół roku i nic a potem załozyłem od forda escorta bo pasuje jak ulał :)
Wulkanizator odkreca dziennie milion srub i nakretek. Sadzicie, ze bedzie sie spuszczal nad nastoletnim cifem? WATPIE :-)
Szpilke da sie wymienic, bez nerw.
Ok, szpilkę i nakrętkę już mam - z ASO, razem 50zł (25 szpilka, 25 nakrętka).
Pytanie ile z tym roboty, czy rzeczywiście trzeba piastę zdjąć?
Ktoś mi może pokrótce zarysować przebieg takiej operacji?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.