Zobacz pełną wersję : D15B2 nie pali na jednym cylindrze
Witam,
Wczoraj podczas jazdy na trasie przy prędkości około 110km/h odczułem tak jakby na chwilę honda osłabła.Po dojechaniu na skrzyżowanie silnik bardzo sie telepał i chodził jak traktor.Zjechałem na stację i ściągałem fajki po kolei aby zobaczyć czy nie pali na jednym cylindrze i na którym. Okazało się że po zdjęciu fajki nr.2 nie było czuć różnicy, czyli ten cylinder przestał pracować.
Podjechałem do elektryka aby sprawdzić iskrę i wymienić świece jednak elektryk tylko zdejmował fajki i wsłuchiwał się w to tykanie czy iskra skacze (nie wykręcił świecy aby zobaczyć czy iskra jest i jak mocna).
Wymieniłem tą świece i nadal nie pali.Elektryk powiedział że aparat w tym modelu daje iskrę równocześnie na 2 cylindry więc jak był by uszkodzony to by nie palił na 2 cylindrach.Dodał jeszcze że może to być wypalony zawór.
Dodam jeszcze iż świeca po wykręceniu miała gwint w oleju.
Macie jakieś pomysły od czego zacząć sprawdzać i co to może być ??
Silnik : D15B2
właśnie wróciłem od mechanika, brak kompresji na tym cylindrze.
I teraz co dalej robić ?? szukać innego silnika czy remontować ?
Jakie to koszta ?
próbe olejową mechanik zrobił ?
wkręcił coś zamiast świecy i musiałem odpalać i tyle, powiedział tylko że jest zero kompresji.
I co dalej robić ?? ewentualnie jaki silnik szukać bo chyba od D15B7 też będzie pasował tak ??
Znalazłem jednego gościa właśnie z D15B7 ale silnik leżał ze 4 lata w garażu i na dodatek ma zdjętą głowicę, jeździł na oleju 15W50, nie wiem sam już co myśleć
d15b2 a b7 różnią się osprzętem przyjacielu. Poczytaj na temat swapu b2 na b7
wiem, różnią się systemem wtrysku, komputerem, wiązką kolektorem itp.
Więc normalnie słupek powinien pasować tak ?
ewentualnie czy swój silnik skazać na wywalenie czy coś mogło zostać pominięte ?
trzeba by zwalić głowice, to może być wypalony zawór.
a koszty wymiany zaworu ? trzeba szlify robić pewnie. czy to opłacalne jeśli bierze olej ??
bo już też mi mówili aby zrobić ten zawór i tylko pierścienie wymienić i nic więcej, czy to się sprawdzi ?
Yotomeczek86
21-10-11, 12:24
Remont z robocizną i częściami to około 2 tyś złotych. Jeśli kupisz silnik, to nie masz pewności że też nie będzie pił oleju. Pytanie tylko ile go będzie pił ;)
wiem że w ciemno ale znów, nigdy nie wiadomo w jakim stanie tak do końca jest mój, najlepiej to z jakiegoś sprawdzonego źródła ten silnik, znacie takie ?
Yotomeczek86
21-10-11, 14:20
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?88638-CZ%CA%A6CI-DO-HOND-CIVIC-92-05r-5D-CRX-Integra-Prelude-swapy-D16-B16-B18-K20
do tygryska dzwoniłem rano już i niestety nie ma ale ma się rozejrzeć
Nie wiem u jakiego mechanika ty byles. Po sprawdzeniu cisnienia sprezania powienien zrobic u ciebie probe olejowa. Tzn. wstrzykuje do niedzialacego cylinda duza strzykawe oleju i robi jeszcze raz pomiar cisnienia. Jesli sie nic nie zmieni to znaczy ze problem jest gdzies w zaworach. Jesli sie cos zmieni to problem jest w pierscieniach. Zawsze robiac swoj silnik wiesz na czym stoisz. Jak sobie pozmieniasz pierscienie i panewy i przy okazji ewentualnie uszczerbiony zawor lub szlifniesz wypalone gniazdo to silnik prawie nowka. Ja bym ci polecal zrobienie tego wszystkiego samemu bez oddawania do mechanika. Zaoszczedzisz mase kasy.
Poza tym sam jestem po kupnie "nowego" silnika do siebie. Dostalem 30 dniowa gwarancje i mozliwosc zwrotu jesli tylko bede mial jakies zastrzezenia co do pracy silnika. Silnik zamontowany i zero klopotu tak samo jak zero picia oleju :)
a gdzie silnik kupowałeś ?? ja znalazłem jeden 100km od mojej miejscowości i jest jeszcze na aucie i mogę go śmiało sprawdzić, ma najechane 210tyś. ale od osoby prywatnej więc jak się zdecyduje to odwrotu nie będzie. U teraz pytanie co spradzić u niego jak już będę?? czy może opłaca się bardziej kupienie na jakimś szrocie z gwarancją ??
Czy sądzicie że lepiej sprawdzić jeszcze ten silnik i ewentualnie zrobić to co kolega wyżej napisał ?? i jakie to by koszta były ?
słyszeliście coś o firmie Auto Japan w łasku ?? bo oni mają silniki
Marcin1792
22-10-11, 18:55
Napisałeś, że elektryk Ci wszystko sprawdzał? Jeśli tak to jedź do jakiegoś porządnego mechanika niech Ci to sprawdzi, nigdy nie wiadomo co może być tak naprawdę.
czyli podjechać gdzieś indziej niech zrobią próbe olejową ?
przepraszam za mala nieobecnosc w temacie.
a gdzie silnik kupowałeś ??
Silnik znalazlem na allegro. Dokladnie kupiony pod koszalinem. Sprzedajacy ma tam jakas mala firme, pojechalem osobiscie, podpisal mi wszystkie papiery co oznacza ze byl pewny tego co sprzedaje.
210 tysi to znowu nie tak malo... radzilbym ci poczekac troche i na spokojnie czegos szukac. Sam nie wiem co ci poradzic. Najlepiej byloby gdybys ogarnal silnik na ktory dostaniesz gwarnacje na 30 dni jak bylo w moim przypadku. Zawsze to cos. W silniku ktory masz teraz co by nie padlo mechanik skasuje cie grube siano za robote + czesci... Trudna decyzja ale ja poszedlem w wymiane. Mam nowszy, sprawny, z mniejszym przebiegiem. Narazie zadowolony.
hej, silnik wymieniony u kolegi Marco z Japanese Riders.obecny był zakupiony u znajomego z przebiegiem 170 tyś.Na chwilę obecną jestem w fazie testów.
A co ze starym ?? Wypalona dziura w zaworze i pierścienie zbierające przyklejone do tłoka.Na chwilę obecną nie wiem co zrobię ze starym silnikiem bo nie wiem co mi się może przydać
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.