Zobacz pełną wersję : Krótsza skrzynia biegów do D15Z3- którą wybrać?
Powoli dochodzę do wniosku że przydało by mi się ciut lepsze przyspieszenie w moim MA9 :) Łopatologicznie myśląc najlepszy efekt uzyskam po przez zmianę skrzyni na tą z krótszymi przełożeniami( nie wspomnę już o hybrydzie). Z tego co już wiem to każda z D-serii jest ze sobą wymienna p&p. Rozważając tabelę przełożeń poszczególnych skrzyń najlepsza( patrząc na max przyspieszenie) jest skrzynia z D14.. albo D16Y2. Teraz zwracam się do Was o podpowiedzi i doradzenie, szczególnie do tych którzy już wykonywali podobny zabieg.
W D15Z3 zmiana skrzyni to jeden z podstawowych modów aby auto zaczęło jeździć. Jeżeli chcesz mieć najlepsze przyspieszenie to wybierz hybrydę. Ja zdecydowałem się na seryjną skrzynię od D16Z6 (ze względu, że też jeżdżę w trasy), tyle że mam najdłuższy piąty bieg. Wrażenia bardzo pozytywne, dużo większa dynamika jazdy.
Aha, czyli D16Z6 też myślałem na nią, nieraz też trasa mi się zdarza, więc ta skrzynia nie była by głupim pomysłem, oprócz wymiany MTF i ewentualnie tarcz sprzęgłowych to p&p się wszystko robi? Hybryda to wiem że dobra sprawa ale jak tak patrzę nieraz na te ceny czyli 1500zł> to jakoś tak średnio. A jak już to hybryda z jakiej skrzyni i z przełożeniami z CRX??
Hybryda może być z każdej skrzynki z prawie dowolnymi przełożeniami, zależnie od potrzeb. Dla mnie podstawowym bólem jest dość niska odcinka (6300) i przy fd 4,25 czy 4,44 prędkości max na biegach robią się jak w dieslu, a długa piątka też niewiele pomaga wtedy w trasie.
Obczaj skrzynie z D14A4 w EJ9, jak patrzyłem na gotowce to ta wydawała mi się najlepsza jako rozsądny kompromis. U mnie skończyło się na skróceniu 2, 3, 4 w seryjnej skrzyni zostawiając swoje fd, choć gdybym miał 4,058 to bym zmienił na takie, a pod ręką było tylko 4,25 więc j.w.
Do tego dochodzi jeszcze sprawa taka, jak kupujesz używaną skrzynię to przeważnie niewiadomo w jakim jest stanie. Ja zmieniałem dwie skrzynie zanim zdecydowałem się na remont. Jak byś chciał przerabiać swoją skrzynie to w razie czego mam do sprzedania FD i biegi ze skrzyni D16Y2 :)
Aha więc tak się sprawy mają, a powiedzcie mi jak odczytywać te przełożenia skrzyń? No i raczej bardziej zdecydował bym się już na jakąś gotową skrzynię, bo aż takiej smykałki do przeróbek skrzyń to nie mam no i dochodzi jeszcze dokupienie przełożeń. I powiedźcie mi czy zwrócić na coś uwagę przy wymianie skrzyni- jakieś haczyki są? :) Tak jak patrzę to skrzynia od D15Z3 ma Final 3,722- tzn.??
odcinka (6300) A co do odcinki to będę kompa przerabiał, i odcinka będzie przesunięta tak na bezpieczne 7tys.
Final Drive (FD) czyli przełożenie główne, mnożnik wszystkich przełożeń, w d15z3 jest jedno z dłuższych. Skrzynie z D-serii na hydro sprzęgle są zamienne p&p. Z drugiej strony dokupienie przełożeń to nie są kosmiczne pieniądze, gadaj z Michałem bo wiem że ma fajny zestaw, chyba że chcesz 3 i 4 z CRX to już trochę więcej kosztuje i trzeba dodatkowo stoczyć jedną zębatkę.
Po zmianie ssaka przesunięcie odcinki mogłoby mieć sens, nie wiem czy aż na 7000... Przy okazji, kto modyfikuje kompy P1G / P07 ? Chodzą legendy że są niemodyfikowalne, podobno sama sonda ma oddzielny procesor - tyle gdzieś kiedyś wyczytałem i fajnie jakby ktoś to potwierdził/zaprzeczył :)
No właśnie te ceny hybryd to z przełożeniami z crx widziałem w takich kosmicznych cenach,ale raczej będę się skłaniał ku seryjnej skrzyni z jakiejś D-serii.
Przy okazji, kto modyfikuje kompy P1G / P07 ? Chodzą legendy że są niemodyfikowalne No właśnie na forum pgmfi.org trochę się rozglądałem i chyba jest to jednak wykonalne. Na razie (w sumie to brat wtajemnicza się mi głębiej w temat- polibuda, elektronika itp. hehe :D) , a jak nie to kupię P06 i go przerobię. Muszę mu mojego kompa na biurko położyć i zobaczy co w trawie piszczy. Sondę mamy szerokopasmową i to nam już daje duże pole do popisu, AFRy itp.
Z tego co widziałem na forum chyba niedawno ktoś hybrydę sprzedawał za 700zł, więc ceny robią się coraz bardziej atrakcyjne. Jak chcesz zmieniać na seryjną skrzynię to w większości przypadków co byś nie włożył innego to będzie krótsze od twojej :) Myślę że FD 4.25 jest optymalne do naszego silnika i na twoim miejscu takiej skrzyni bym szukał. Jak uważasz, że może być za krótkie to rozważyłbym 4,058.
Co do kompa to kombinuj i przecieraj szlaki :)
mam skrzynię z d16y2 i naprawdę mega sobie chwalę. Auto nabrało dynamiki w moim prywatnym odczuciu silnik mniej się męczy przy gazie w podłodze i o dziwo mimo vtec-e mniej pali. 90 koni z 1.4 nie ma szans.
większości przypadków co byś nie włożył innego to będzie krótsze od twojej hehe to fakt, ta nasza jest meega ekonomiczna, klamka już zapadła i po wypłacie będę polował na D16Y2, D16Y3- zależy co wpadnie w bdb stanie. Bo na przykład z D14A2 z FD 4,437 to chyba już meega krótka jest co? Aha a sprzęgło mogę swoje zostawić jeżeli idealnie śmiga- nie ma potrzeby go zmieniać?
O na przykłada taka http://allegro.pl/skrzynia-biegow-honda-civic-1-6-16v-d16y3-96-i1874476977.html
A, a przy okazji jak skrzynia jest już na wierzchu, warto ściągnąć zamach i dać do odchudzenia, bo mam taką możliwość tylko nie wiem jak to wpłynie na silnik?
Najpopularniejsze skrzynie, które możesz znaleźć z FD 4,25 to: D16Z6 D16Y2 D16Y8 D15B2
z FD 4,058 to: D16Y3 D16B2 D14Z1 D14Z2
Sprzęgło zawsze możesz zdemontować przy okazji zdjętej skrzyni i mniej więcej ocenić jego zużycie. Jeśli chodzi o zamach to już nie pomogę bo ja zostawiłem seryjny.
U mnie po 250 tys.km tarcza sprzęgła miała 6,6 mm grubości (minimum wg manuala to chyba 5,7 mm; nówka 8,8 mm) i już się poślizgiwała, docisk był mocno przegrzany - tak dla odniesienia jak zdejmiesz swoje sprzęgło do oceny.
Niedawno jeździłem d14a2 i poza tym że ciężko się przyzwyczaić do krótkiej jedynki i odruchowego szukania szóstki to nie jest źle :D Jednak stopniowanie 3,250 / 1,900 / 1,250 / ... było by korzystniejsze nawet na nieco dłuższym fd.
Znalazłem taki jeszcze kalkulator przełożeń i osiągów ale chyba jakoś nie działa poprawnie albo nie potrafię odczytać wyników;)Skrzynię number 1 dałem z przełożeniami ze swoje a number two z D16Y3 bo już się zdecydowałem że taka będzie najbardziej jak dla mnie optymalna i taką kupię ,no chyba że ktoś mi zaproponuję w między czasie jeszcze lepsze rozwiązanie. A mówię że chęcią bym się pobawił w hybrydę ale nie mam za bardzo możliwości we Wrocku na to a do domu jeżdżę średni co 2 miechy żeby w garażu na spokojnie podłubać :/
A powiedzcie mi 400zł to normalna cena za kompletny swap skrzyni biegów? Bo wychodzi robocizna tyle co cena skrzyni :D Heh trochę mnie gryzie że we wrocku nie mam garażu to sam bym sobie temat ogarnął :/
Ale dzisiaj odkrycia dokonałem, na skalę chyba światową :D Otóż zerknąłem sobie na typ skrzyni biegów jaka u mnie siedzi a ku mojemu zdziwieniu jest 1M zamiast takiej jak w D15Z3 powinna być czyli S20.. I teraz powiedźcie mi o co chodzi?? 1M w Areo była to już wiem i chyba siedzi od D15Z8 bo mam dłuuugie przełożenia. Ale zaskoczenie co nie miara :D
No bo właśnie u nas są skrzynie 1M (odpowiednik S20) :) W ogólnodostępnej tabelce jest trochę błędów...
No to teraz mnie zaskoczyłeś i to bardzo, ale w manualu do 5D też jest skrzynia S20 wpisana, więc jak to jest?
Na której stronie w manualu?
Nie było S20 w 5d, wszystkie D-serie z UK mają skrzynie 1M lub nowsze 9A
Dokładnie ja u siebie w d15z8 też miałem 1M mega ekonomia jest na tej skrzynce :) teraz mam D16Y8 z FD 4,25 :D po remoncie łożysk :) trochę miałem tych skrzynek wiec mogę co nieco powiedzieć no wiec tak:
seryjna od D15Z8 czyli 1M ekonomia wspaniała na trasie palił 5,8literka :) ale niestety a może stety padły łożyska i mechanizm różnicowy wstawiłem skrzynkę od D14A3 hanka zaczęła pięknie śmigać dynamika wzrosła szczególnie podobała mi się piątka jak ja się wbijało bardzo szybko się autko zbierało. Na początku łożyska siedziały cicho ale gdzieś tak po przejechaniu 30tys zaczęły się odzywać :/ wiec padła decyzja o zmianie skrzynki co prawda nie był to powód priorytetowy gdyby nie to ze wraz z założeniem skrzyni od D14A3 wsadziłem nowe sprzęgło exedy ale po nakulaniu 10tys sprzęgło zaczęło nie tak pracować wiec bardzo mnie to rozdrażniło, dlatego zdecydowałem się na nowe sprzęgło i skrzynie powodem złego działania sprzęgła było zużyte łożysko na kole zamachowym :( wiec taka mała przestroga jak wymieniacie skrzynie albo sprzęgła wymiecie łożysko naprawdę warto NTN 30zł łożysko, mogłem tak od razu zrobić ale kto wiedział .... Zakupiłem skrzynie hybrydę na bazie D16Z6 i nowe sprzęgło NKK i oczywiście łożysko po ogarnięciu tego wszystko śmigało jak z fabryki. Ale przez 1 godzinę po wyjechaniu z warsztatu :( ehh ze skrzyni wydostawał eis dźwięk tyrkotania zaś wydatki .... oddałem skrzynkę i kasę mi zwrócono bo tak się ugadałem. W tym czasie z powrotem założyłem moja D14A3 i tak bujałem się z 4 miechy. Trafiła się okazja i kupiłem skrzynkę od D16Y8 po remoncie za 400zł z FD 4,25 powiem tak pierwszy raz mam taka skrzynkę że jak wciskam i puszczam sprzęgło to jest cisza żadne łożysko nie szumi :) zrobiłem już na niej 15tys i jest ok :) zalana oczywiście MTF-em. Najprzyjemniejszy jest bieg 3 :) prawie jak hybryda. Spalanie to tak na 20litrach jazda mieszana trochę pałowania, miasto , trasa - przejeżdżam na tym 290km (czyli spalanie wychodzi 6,89l) spokojnie można zejść niżej przy emeryckiej jeździe :)
mimo ze nie mam "angielki" tylko ek3 ale econo to econo wiec pozwole sobie polecic skrzynie od d16y8.
U mnie również posypały sie łozyska w skrzyni wiec korzystając z okazji wymieniłem na krótszą. Wrażenia jak najbardziej pozytywne. Spalanie było większe przez pierwszy tydzien od wymiany ( około 8-9l spaliła w tym okresie) natomiast z czasem wróciło do normy i w trasie w trybie econo z bagażami udało sie zejsc do 5,6l.
Nie było S20 w 5d, wszystkie D-serie z UK mają skrzynie 1M lub nowsze 9A A w manualu który nazywa się " Manual ENG-full" na stronie 1-3, to jest manual do 5D z forum ściągnięty i jest że w tych wersjach są skrzynie S20 manualne i S1LA automaty, a ta tabelka z przełożeniami to faktycznie jest z błędami.
Trafiła się okazja i kupiłem skrzynkę od D16Y8 po remoncie za 400zł z FD 4,25 Też myślałem nad tą skrzynką, ale ostatecznie wybór padł na S40 od D14Z2 z FD 4,058. Jednak FD 4,25 może być troszkę za krótkie jak dla mnie
I powiedźcie mi czy 400zł za wymianę skrzyni to dobra cena?
MisieK1989
28-10-11, 04:55
ja za wymianę sprzęgła i uszczelniacza walu płaciłem 350, ale nie w hondzie tylko w maździe, także potarguj trochę cenę jak się uda :)
bednar_ek35
28-10-11, 06:03
400zł za samą wymiane skrzyni to moim zdaniem przesada.Ja wymieniałem u siebie sam i zajęło mi to 8 godz,ogarnięty warsztat zrobi to pewnie sporo krócej,też chciałbym tyle zarabiać za roboczogodzine he he.Targuj sie z nimi.
mimo ze nie mam "angielki" tylko ek3 ale econo to econo wiec pozwole sobie polecic skrzynie od d16y8.
U mnie również posypały sie łozyska w skrzyni wiec korzystając z okazji wymieniłem na krótszą. Wrażenia jak najbardziej pozytywne. Spalanie było większe przez pierwszy tydzien od wymiany ( około 8-9l spaliła w tym okresie) natomiast z czasem wróciło do normy i w trasie w trybie econo z bagażami udało sie zejsc do 5,6l.
A co zrobiłeś że spalanie wróciło do normy :D
I powiedźcie mi czy 400zł za wymianę skrzyni to dobra cena?
Mega kosmos cena, zdzierusy jedne :mad: ja pierwszą wymieniałem sam przy pomocy brata, to zajęło nam to tyle jak pisał kolega 8godz. A u nas biora za wymiane skrzynki 250zł - 300zł
A u nas biora za wymiane skrzynki 250zł - 300zł Właśnie tak myślałem ze cena jest lekko przesadzona, ale we Wrocku to każdy warsztat niestety tak sobie liczy :/ Taa ja wiem że w lubuskim to ceny są trochę bardziej przyzwoite bo pochodzą z Łęknicy koło Żar :D Zabrałbym się sam za to ale nie ma warunków tutaj na cokolwiek :/ Bo żeby skrzynię wytargać z pod auta to i tak trzeba mieć przynajmniej kanał.
A w manualu który nazywa się " Manual ENG-full" na stronie 1-3, to jest manual do 5D z forum ściągnięty i jest że w tych wersjach są skrzynie S20 manualne i S1LA automaty.
(...)
I powiedźcie mi czy 400zł za wymianę skrzyni to dobra cena?
Faktycznie opisali tam skrzynki tak jak mówisz, jednak na autach są wlepy z oznaczeniem 1M i... na tym różnice się kończą bo S20 jest identyczna :)
Jak wszyscy, 400zł to dużo chyba że w cenie jest świeży olej ;)
Ha, teraz dzwoniłem do innego warsztatu i krzyknęli 500zł, LOL :/
ja u siebie w Oławie płacilem 250zl, po 4-5 godzinach juz byl do odbioru.
Do Oławy z Wrocławia masz z 25km...
ja u siebie w Oławie płacilem 250zl, po 4-5 godzinach juz byl do odbioru.
Do Oławy z Wrocławia masz z 25km...
Kolego anticorr ja bym się nawet nie zastanawiał, umówił bym się na sobotę śmigną tam rano i po południu miał byś zrobione autko :cool:
ja u siebie w Oławie płacilem 250zl, po 4-5 godzinach juz byl do odbioru.
Do Oławy z Wrocławia masz z 25km... A może mi kolega podać nazwę tego warsztatu, to bym zadzwonił sobie i zapytał. Najtaniej na razie znalazłem za 350zł, ale jak dla mnie to takie ceny tylko odstraszają potencjalnego klienta.
Deszczyk0000
31-10-11, 20:47
czyli podsumowując ktora skrzynia zapewnia najlepsze przyspieszenie ? bo troche sie zagubilem po tym co pisaliscie;p
czyli podsumowując ktora skrzynia zapewnia najlepsze przyspieszenie ? bo troche sie zagubilem po tym co pisaliscie;p
najkrótsza jest skrzynia z d13b2 z rocznika 95
najkrótsza jest skrzynia z d13b2 z rocznika 95
Dokładnie, FD=4,437
Witajcie, troszkę odgrzebię temat. Moje MB1 przeszło swap przez poprzedniego właściciela z D16Y3 na D16Y2, doszedłem do wniosku że została u mnie niestety skrzynia z Y3.
Czytałem tabelkę przełożeń Y2 względem Y3 ma takie same przełożenia 1,2,3 biegu dopiero przełożenia 4,5 biegu różnią się oraz główne przełożenie. Na logikę pomyslałem że skrzynia z Y3 trochę przymula moje auto, a naoglądałem się wiele filmików jak przyśpiesza D16Y2 w MB1 a moje przez inne przełożenia tak nie przyśpiesza.
Przykładowo porównałem kilka filmików, u mnie na 2 biegu przy 80km/h jest lekko 5,5tys/rpm gdzie na filmach seryjna skrzynia Y2 ma przy tej prędkości ok 6tys/rpm co jak wiadomo ma wpływ na kopa przy przyśpieszaniu.
Sugerowałem się tą klubową tabelką: http://img406.imageshack.us/img406/1473/dseriesbt3.png
Tak przyśpiesza moje Y2: http://tinypic.com/player.php?v=24q49j9&s=5#.Up2-_ifcd8H
Pomyślałem że na wiosnę pokminię nad zmianą skrzyni może jakaś hybryda 1,2,3 z CRX albo seryjna z Y2/Z6; głównie zależy mi by lepiej zbierała się na pierwszych 3 biegach, oraz na długiej piątce by w trasie było ECO jak dotychczas :D
Co sądzicie o tym Panowie?
dobrze ze odgrzebałes bo ja z kolei mam inne pytanie a mianowicie: czy jak zmienie skrzynie na hybryde badz d16y8 to piatka jak bede jechał to do ilu bedzie sie swiecic lampka econ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.