Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Nierozwiązany problem z sonda:(



Moruso
02-05-07, 18:10
Witam
Panowie już wcześniej pisałem że po wymianie świec zaświecił mi sie check engine.Dzisiaj wkoncu kupiłem używke(sprawna bo chodziła na poprzednim samochodzie i nie wywalało checków).Wymieniłem sonde,resecik i nadal świeci check.Samodiagnostyka i znów błąd 41:(
Panowie co może być grane? Bo już nie mam pomysłu,kasy i nerwów na ten problem.
Odpiąłem sonde,resecik i wtedy też pokazuje się check,samodiagnostyka też błąd 41....

Pomóżcie bo już nie mam sił........ :(

kozik555
02-05-07, 18:39
Błąd 48 w vtec-e to jest uwalona sonda spróbuj pokombinowac z rezystorami w kostce moze cos pomoze.

Moruso
02-05-07, 19:08
Właśnie.Powiedz mi jak to jest z tym dokładnie bo przed chwilą cos o tym czytałem ale nie do końca zrozumiałem.We wtyczce jest biały plastik,jego mam zdjąć i tam ma byc jakis rezystor?Wywalic go i wsadzic inny?

Gruszka
02-05-07, 20:22
Moruso,

Czy przejrzales link, ktory Ci juz kiedys podawalem?:
http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/CivicManual/pdf/11-38.pdf

Czy probowales rozwiazac problem (blad 41 dla D15Z3) zgodnie z zaleceniami z manuala?

??

Moruso
02-05-07, 20:39
Dobra sprawdze to jutro jak dopadne miernik;)
Nie brałem sie za to bo kiepsko z angielskim u mnie;) Ale cos tam z tego wywnioskowałem,ma byc opor na sondzie i napieciem:) A nie wiesz jak dokladnie spradzic ten czujnik liniowego przeplywu powietrza przy przepustnicy? Bo to moze on a nie sonda......

Gruszka
02-05-07, 21:38
Nie mam niestety wiedzy w tym temacie, ale o ile wiem, to w D15Z3 tzw. czujnik liniowego przeplywu powietrza (LAF - Linear Air-Fuel sensor), to nic innego jak sonda szerokopasmowa. Dlaczego mialby u Ciebie byc przy przepustnicy...?

Blad 41, to problem z grzalka. Po odpieciu LAF, musisz sprawdzic opor miedzy pinami A i B (w linku jest pokazana wtyczka) i sprawdzic czy jest tam 2-13 Ω itd.

Slownik w reke i dzialaj ;)

Pozdrawiam i czekamy na relacje.

Moruso
03-05-07, 10:27
Gadałem z kozik555 na gg i mówił że czujnik liniowego przepływu powietrza jest przy przepustnicy( DENSO,ten od góry wkręcany na 2 srubkach).Jak go odpiąłem na zapalonym aucie to silnik zgasł.Jak robiłem samodiagnostyke przy wypiętym czukniku DENSO to też pokazywało mi błąd 41.

[ Dodano: Czw 03 Maj, 2007 ]
Zmierzyłem jak mi polecałeś;)
I tak:
-w tej niby nowej grzałce co kupiłem nie ma wogóle rezystancji(mierzyłem na ciepłym silniku)
-w starej grzałce nie zamontowanej w silniku jest opór 5,2ohm
-napięcie 4,97V

Jakieś wnioski?

Jeszcze jedna sprawa,sonda ma 5 kabli a kostka 7 piwnów.Na tych pozostałych 2 pinach podobno jest jakiś opór i można to zastąpić rezystorem.U mnie ani w jednej ani w drugiej sondzie nie ma oporu.Może to coś z tym?

Poradźcie chłopaki coś...

[ Dodano: Sob 05 Maj, 2007 ]
Panowie czyta jeszcze ktoś to forum?
Wymyślcie coś)