Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Prowadnice zaworowe , żeliwne czy z brązu?



Redrekin
17-10-11, 13:26
Robię głowicę z D16y8 , do wymiany są prowadnice zaworowe. Zastanawiam się jaka jest różnica między prowadnicami OEM z żeliwa, a np. z brązu supertecha? Niby te z brązu lepiej odprowadzają ciepło i redukują tarcie trzonków zaworów. Jak z żywotnością tych z brązu ? Silnik będzie doprężony na ok. 10,5 , warto wymieniać na supertecha, czy gra nie warta świeczki?

crxd16
17-10-11, 18:56
z brazu sa odporniejsze na "ciezkie" warunki, ale jak chcesz zrobic 100tys to nie dadza rady

kristico86
10-04-14, 11:54
ponawiam zapytanie warto pchac się w prowadnice supertecha ??? ktos sie orientuje ile kosztuja oemowe prowadnice ???

Szczur[R]
10-04-14, 14:20
Kupiłem ostatnio polskiej produkcji (Łukasiewicz) żeliwne - 5zł /szt
Generalnie żadnej kosmicznej technologii tam nie ma, szare żeliwo jak i w tych co są oem. Czy dały rade napiszę za 100tyś km :)

wiesko1261
11-04-14, 16:21
;2259514']Kupiłem ostatnio polskiej produkcji (Łukasiewicz) żeliwne - 5zł /szt
Generalnie żadnej kosmicznej technologii tam nie ma, szare żeliwo jak i w tych co są oem. Czy dały rade napiszę za 100tyś km :)

nie szare :),(szare stosuje się do odlewów i na korpusy)
tylko białe drobnoziarniste

Szczur[R]
11-04-14, 21:39
zacytuje
"Prowadnice powinny być wykonane z żeliwa odlewanego metodą odlewu ciągłego ( pręty ) oznaczenie GG25 ( żeliwo szare klasy 25, nasze stare oznaczenie Zl250 ) czyli Rm>= 250 MPa."


nie szare :),(szare stosuje się do odlewów i na korpusy)
tylko białe drobnoziarniste
doczytaj http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBeliwo_bia%C5%82e

wiesko1261
12-04-14, 14:02
jednak masz rację ,a ja cały czas myślałem na odwrót :o

Szczur[R]
12-04-14, 17:09
jednak masz rację ,a ja cały czas myślałem na odwrót :o

i to mnie martwi bo to tak zwana programowana zawodność :/ gdyby do żeliwa dodać uszlachetniacz umożliwiający późniejsze azotowanie to były by niemal nie zniszczalne...