Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Check Engine w d13b2 - chce zrobić sam :)



coala_16
01-05-07, 20:58
Witajcie,
Z racji długiego weekendu grzebie troszkę w Hani - mam spaloną diodę w komputerze i nie wyświetla mi błędów.
Mam pomysł na zrobienie check engine w d13b2, mianowicie posiadam komputer z d13b2 (spalona dioda) /W aucie mam sprawny komp z działającą diodą - tego kompa mam do testów :) /
http://img513.imageshack.us/img513/2572/a1wr1.jpg (http://imageshack.us)

Podłączyłem dwa kabelki do nóżek diody - oczywiście zaizolowałem trochę aby nie było zwarcia. Nie mam niestety fotki - na tej poniżej zaznaczyłem o co mi chodziło:

http://img258.imageshack.us/img258/1738/a2sn5.jpg (http://imageshack.us)

Po takim podłączeniu na koniec kabelków podłączyłem małą diodę - po przekręceniu kluczyka zapala się :) potem jak jest jakiś błąd zaczyna migać.

Ale w czym rzecz:
Posiadam zegary z d15b7 ( mam tam kontrolkę check, srs i jeszcze jakąś) chciałem te dwa kabelki podpiąć pod ten właśnie check - zegarów jeszcze nie rozbierałem bo brakło czasu. Czy będzie można bez problemu podpiąć te kabelki do tej kontrolki check? Tutaj fotka tyłu zegarów - mam rozumieć ze muszę rozebrać wskaźnik od temp i paliwa i tam będzie jakiś dostęp do tej diody check? Pytam bo nie miałem czasu już wyjmować licznika.

Cel operacji jest taki że zawsze jak przekręcę kluczyk na zapłon zaświeci się check i zaraz zgaśnie, jak będzie błąd to odrazu będę wiedzieć o tym, niestety d13b2 jest tak skromnie wyposażone że nikt o tym nie pomyślał.

Kolejna rzecz jaką chce zrobić to kontrolka otwartych drzwi ( w miejsce kontrolki SRS) tylko tu pytanie - czy da się tam zrobić coś w rodzaju nakładki (jak to niektórzy robią kontrolkę VTEC) - mam taki projekt nakładki auta z otwartymi drzwiami i skąd pociągnąc sygnał - z drzwi (trzeba wtedy zastosować własne zasilanie) czy może z Maplighta - wtedy zapewne trzeba jakieś oporniki - ktoś wie jakie?

Pozdrowionka,

UkiNH
01-05-07, 23:09
co do tego checka to bardzo dobry pomysł ale niewiem jak to zrobić jak już będziesz miał gotowe to się podziel wiedzą:]
a jeśli chodzi o kontrolke otwartych drzwi to właśnie też robie taki bajer i ciągne z drzwi, a raczej już mam pociągnięte:] bo jak montowałem ściemniacz oświetlenia w kabinie to już sobie przygotowałem wszystko, wystarczy się podłączyć pod przewód który idzie na żarówkę podświetlenia (niestety niepamietam który to kolor - jak będe miał chwilke to popacze, bo teraz coś znaleśc u mnie to ciężko bo z pustaka d13b2 już mam ponad full elektryke i niepamiętam co do czego:]) a drugi masa i po sprawie:]

Lcfr
01-05-07, 23:16
ja to przeniosę na elektryke-tam wiecej będzie chyba szans na pomoc....

coala_16
02-05-07, 08:59
Ok - jutro będę kończył robienie check i dam fotki co i jak :)

Co do kontrolki drzwi to jak masz to podeślij schemat, zrobiłbym u siebie :)
Tylko pytanie - bo ta lampka na górze to zapewne ma większe zasilanie niż dioda - więc trzeba zastosować jakiś opornik tak?

Pozdrowionka,

UkiNH
02-05-07, 09:26
opornik oowiązkowo bo lampka jest 12V a dioda jest chyba 3V więc musisz się zaopatrzyć w opornik jak będziesz kupował to powiesz że do diody na 12V dadzą Ci odpowedni, a jak go montujesz to "+" w diodzie to dłuższa nóżka i na nią dajesz opornik z tego co pamiętam złoty pasek na oporniku ma być od strony zasilania :]
A schemacik postaram sie dzisiaj wynaleść to Ci podeśle:]

Lcfr
02-05-07, 10:45
Posiadam zegary z d15b7 ( mam tam kontrolkę check, srs i jeszcze jakąś) chciałem te dwa kabelki podpiąć pod ten właśnie check - zegarów jeszcze nie rozbierałem bo brakło czasu. Czy będzie można bez problemu podpiąć te kabelki do tej kontrolki check? Tutaj fotka tyłu zegarów - mam rozumieć ze muszę rozebrać wskaźnik od temp i paliwa i tam będzie jakiś dostęp do tej diody check? Pytam bo nie miałem czasu już wyjmować licznika.



Skoro masz wolna kontrolke check to ja bym nie demontował wskaznika temp i paliwa.

Zrobilbym tak jak robiłem kontrolke VTEC w miejscu awaryjnych - czyli do oprawki zarówki "check" doprowadzil te 2 kable zasilajace a oprawke zmodyfikowal tak by nie dotykla sciezek na plytce zegarów tylko bralla własnie zasilanie z doprowadzonych przewodów. W oprawce wymieniasz zarówke na diode 9w sposób dowolny) i po sprawie.

EJ2 Siwy
02-05-07, 11:33
z tego co pamiętam złoty pasek na oporniku ma być od strony zasilania

Oporniki sa bez polaryzacji, czyli mozna je lutowac jak sie chce. A co do diod i opornikow to do 12V daje sie ok. 1kOm aby nie spalic diody.

UkiNH
08-05-07, 10:54
kurde niemoge znaleść tego schematu od oświetlenia a niemam zabardzo czasu rozbierać w aucie i paczyć, jak będziesz podłączał to ściągnij tą listwe plastikową i popatrz za przewodami które lecą na koniec drzwi do tego wyłącznika i podepniej się pod jeden jak ci będzie świecił tylko przy otwartych drzwiach to jest ok, a jak przy zamkniętych też to podepnij pod drugi no i masa oczywiście (tak mi się wydaje że ja jakoś tak kombinowałem)

dR.LasCa
24-05-07, 21:39
a gdzie ten komp się znajduje w d13b2> czy dioda mruga po przekręceniu za zapłon, czy przy włączonym silniku? jest gdzieś na forum tabela błędów do d13b2> ale pytań...uff :aloha:

coala_16
24-05-07, 22:28
Ziomie - komp jest po prawej stronie - jak masz podnóżek pasażera - odsłaniasz tą wykładzinę i masz taką puszeczkę z diodą. Dioda mrugnie jak przekręcisz na zapłon potem wywala błędy jak je masz - a zresztą było o tym milion razy - poszukaj "samodiagnostyka"

Co do mojego Check - to działa normalnie i ładnie ;)
Przekręcam kluczyk - mrugnie mi żółta lampka potem gaśnie, full wypas :aloha: