Zobacz pełną wersję : nie odpala, brak iskry
Witam.
Mam problem z Hanią od brata buda eg4 silnik D15B2 a mianowicie, podczas jazdy Hanka zgasła i odpalić już nie chce - brak iskry. Samodiagnostyka nie wykazała żadnych błędów obstawiam moduł zapłonowy ale z uwagi na fakt że element ten tani nie jest może ktoś podpowie czy mozna go jakoś sprawdzić? dodam że kopułka i palec wymienione na nowe bo ich stan był już dość zły... acha wcześniej zdarzało się że zapalała się pomarańczowa kontrolka (check engine?) podczas jazdy ale auto nie gasło i zawsze dojechał do domu.
A może ktoś posiada takowy moduł z okolic bytom, tarnowskie góry?
Przerabiałem tydzień temu podobny problem samochód zgaszony i nie chciał ponownie odpalić, brak iskry. Tylko że u mnie podczas odpalania zapalało się check engine, ale samodiagnostyka niczego nie wykazała.
Problem był taki że po prostu przepalił się bezpiecznik od cewki zapłonowej.
najprawdopodobniej cewka podłącz plus i minus z aku i sprawdz kabelkiem z paru milimetrów od wyjscia z cewki do masy czy wali:)
ojciec jest elektrykiem i stwierdzil ze do cewki nie dochodzi masa z przewodów, po doprowadzeniu masy cewka kopie :) sprawdzilem na własnej skórze :) wię moze jednak ten moduł. wszystkie bezpieczniki sprawdzone w pierwszej kolejności
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?25833-Jak-sprawdzi%E6-czy-modu%B3-nie-dzia%B3a-czy-te%BF-CEWKA-zap%B3onowa...
Znalazłem na forum .
Cewka zapłonowa
odkręcić dwa wkręty mocujące okrągłe złącze przewodu czarno-żółtego zacisku "a(+)" i kwadratowe złącze przewodu biało-niebieskiego zacisku "b(-)"
przyłożyć końcówki pomiarowe omomierza do zacisków uzwojenia pierwotnego ( "a" i "b") zmierzyć rezystencje i porównać z wartością z danych technicznych.
przyłożyć końcówki do pomiarowe omomierza do zacisku uzwojenia wtórnego cewki zap. ( tn czubek wystający ze sprężynka o ile dobrze pamiętam) zmierzyć i porównać...
w razie uzyskania niewlasciwej wartosci rezystencji uzwojenia pierwotnego lub wtornego nalezy wymienic cewke zaplonowa.
ICM
zapłon w pozycji ON sprawdzić napięcie miedzy środkowym zaciskiem modułu sterowania zapłonu ( zacisk przewodu czarno-żółtego) i masa nadwozia napięcie powinno odpowiadać wartości napięcia akumulatora. jeśli nie ma napięcia sprawdzić obwód miedzy czarno-żółtym przewodem i wyłącznikiem zapłonu.
przy zapłonie w pozycji on sprawdzić napięcie miedzy zaciskiem modułu sterowania zapłonu połączonym z przewodem biało-niebieskim i masa nadwozia. napięcie powinno odpowiadać wartości nap. aku.
jeśli nie ma napięcia sprawdzić obwód pomiędzy odpowiednimi przewodami a cewka. sprawdzić rezystencje obwodu miedzy przewodem bialo-niebieskim i przewodem niebieskim na złączu modułu sterowania zapłonu która powinna wynosić 1,1 do 3,3 kOm
jeśli podczas sprawdzania uzyskano niewłaściwe wartości choćby jednego z mierzonych parametrów należy wymienić moduł sterowania zapłonu
jak nie cewka to tylko moduł. W moim przypadku to była cewka.
Myśle że pomogłem:)
sorki że tak długo pozostawiłem temat bez odpowiedzi :) Hanka znów pali :) winnym okazał się uszkodzony moduł... ale cewka też sprawdzona wg twojej podpowiedzi ccyycc i okazała się sprawna. wielkie dzięki za zainteresowanie i pomoc :)
a jeśli moge zapytać ile kosztował Cię ten moduł?? bo sam właśnie przerabiam problem braku iskry i z oględzin wychodzi że to właśnie ten moduł nawalił:(
dzis chyba moj aparat siadl. wymieniałem uszczelke pod glowica i po zlozeniu wszystkiego w całosc odpalilem auto i czekałem az sie nagrzeje by odpowietrzyc. hania chodzila z 20min i pomału dodałem gazu by wkoncu wentylaor sie wlaczyl... hania zgasła i juz nie odpala- szukałem przyczyny i nie ma iskry
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.