Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Honda Civic 2.0i Sport



konstruktor
13-10-11, 22:36
witam.

Jeżeli posiadacie informacje na temat w/w samochodu wady zalety prosiłbym o info.
Informacje w necie które znalazłem są na prawdę skąpe. np

http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Honda-Civic-hatchback-raport-test-2200.html

Jakie jest oznaczenie budy?
Jaka seria zagościła pod maską autobusu?
Jak z jej awaryjnością , apetytem na paliwo, czy zawieszenie i układ kierowniczy różni się np od sporta hb 1.6 ?!

Od kilku miesięcy coraz więcej spotykam tych samochodów , a moją uwagę zwrócił emblemat 2.0 na grillu obok [H] stąd też zainteresowanie.

Jeżeli istnieje już podobny temat to prosze o usuniecie tego. (mi osobiście na forum nie udało się znaleźć pokrewnych tematów, może złe frazy wpisywałem w szukajce)

przykład oferty:
http://perfect_car.otomoto.pl/honda-civic-2-0-vtec-dohc-160km-sport-wa-w-C20417762.html

Czy któryś z użytkowników posiada takowy model ?

zico1981
13-10-11, 22:37
pod maską jest K20Z3 ale czym dokladnie sie roznią od 200km to nie wiem, może głowicą?

konstruktor
13-10-11, 22:48
pod maską jest K20Z3 ale czym dokladnie sie roznią od 200km to nie wiem, może głowicą?
Dzięki Zico za info, to na spocie sobie o 2.0 sporcie pogadamy :)
masz może jakieś przydatne linki , więcej opisów itd?!

K20 czyli blok taki sam jak EP3 , więc głowica (wałki + tależyki i sprężynki ) + kolektory są gorsze od tego w Type R

zico1981
13-10-11, 23:00
Nie mam bo to mało popularny model, pali pewnie podobnie jak ten 200km.
O eksploatacji poczytaj na autocentrum tam moze cos znajdziesz o nim

co do glowicy to pewnie podobnie jak w przypadku c4 i c6:)
zawiecha chyba inna niz w 1.6, skrzynie ma z drugiej strony.

owsikk
13-10-11, 23:18
Twoje pytanie dotyczy autobusu 5D. Otóż te samochody nie wychodziły na rynku polskim. Pojawiają się u nas dopiero kiedy ktoś je sprowadzi od któregoś z sąsiadów.
Mogą mieć różne nazwy.

Spotykamy dwa modele:
1/ Civic Type-S
2/ VSA
Jaka była różnica między nimi? VSA miał po prostu dołożony system kontroli trakcji i tempomat. O ile tempomat przydatny w trasie, to VSA przydałby się na codzień. Na mokrej nawierzchni łatwo jest zerwać przyczepność przy ruszaniu, nie mówiąc już o jeździe w zimę. Jakbyś kupował to spróbuj poszukać właśnie wersji VSA.

W USA można było jeszcze spotkać wersję alternatywną sport'a 3D, właśnie z silnikiem 160 KM. Ale Ty pytasz o 5D więc to już inna bajka :)

Oba auta, czyli Civic Type-S oraz VSA mają ten sam silnik, jednostkę K20A3 o mocy 160 KM. Jak z apetytem na paliwo? To zależy jaką masz nogę. Posiadam przeSWAPowany silnik z civica Type-S razem z całym zawieszeniem. Na benzynie palił mi bardzo ładnie, w trasie około 7 l / 100 km, a przy jeździe czysto miejskiej 13 litrów. Przyznam, że mam ciężką nogę i często przypominam silnikowi o odcięciu przy 6700 obr/min.
Teraz mam założoną dobrą konfigurację instalacji gazowej zbudowanej w oparciu o STAG 300, reduktor KME Gold i wtryski HANA. Spadek mocy jest nieodczuwalny a przy takiej samej jeździe samochód pali w trasie 9,4 l/100 km, po mieście dochodzi do 15 litrów. Czy to dużo? Raczej nie biorąc pod uwagę jego żwawość i frajdę z jazdy :)
Na pewno gdyby się postarać można zejść ze spalaniem niżej. Ale wtedy nie wiem po co komu tyle mocy skoro będzie się tylko toczyć z pkt. A do pkt. B ...

Co do zawieszenia. Civic Type-S i VSA mają delikatnie twardsze zawieszenia niż wersje seryjne samochodów 5D z silnikami 1.4, 1.6 i 1.7, ale nie jest ono takie twarde jak w wersjach sport 3D.

Układ kierowniczy bez zmian, taki sam w każdej wersji.

Oglądałem ten samochód który podesłałeś w linku. Można powiedzieć, że jest to oferta do rozpatrzenia. Co prawda miał kilka mankamentów, np. lakierowane dwa elementy, bodajże prawy tylny błotnik i prawe tylne drzwi, ale ogólnie dobrze się prezentuje. Z lewej strony natomiast widać że miał odkręcane lewe drzwi przód i tył w niewiadomym celu. Może miał jakiegoś dzwonka i dokupiono drzwi w kolorze, a może były tylko regulowane. Tak czy innaczej coś było majstrowane. Brakuje też zaślepek na trzech śrubach które trzymają deskę rozdzielczą w lewej strony (śruby na przednim lewym słupku, widać przy otworzonych drzwiach) i są ślady jakby ktoś je odkręcał/dokręcał. Czyli tu też coś było grzebane.
Nie miałem za dużo czasu, a i też ciemno się robiło jak go oglądałem. Tak na szybko tyle wychwyciłem. Aaaa i podsufitka przy drzwiach kierowcy odstaje jakby była wyciągana, albo jakby zamokła, napęczniała i rozwarstwiła się w tym miejscu. Na tylnej klapie widać też ogniska rdzy praktycznie na całej dolnej krawędzi.

Zastanawia mnie też fakt zielonego podświetlenia przycisków na desce rozdzielczej. Do tej pory wydawało mi się że wszystkie wersje SPORT i Type-S miały podświetlenie w kolorze czerwonym...

Jakbyś był zainteresowany to mogę podjechać jeszcze raz i obejrzeć dokładniej.


pod maską jest K20Z3 ale czym dokladnie sie roznią od 200km to nie wiem, może głowicą?

Kolega miał chyba na myśli K20A3.

Co do budowy silników, rzeczywiście, w K20A2 i K20A3 są te same bloki, ale już osprzęt inny. Tak jak napisali koledzy są tam zupełnie inne głowice, a na wale inne korbowody. Do tego poprawione kolektory, lepszy program i ze 160 KM robi się 200 KM :)


witam.

Jeżeli posiadacie informacje na temat w/w samochodu wady zalety prosiłbym o info.
Informacje w necie które znalazłem są na prawdę skąpe. np

http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Honda-Civic-hatchback-raport-test-2200.html

Jakie jest oznaczenie budy?
Jaka seria zagościła pod maską autobusu?
Jak z jej awaryjnością , apetytem na paliwo, czy zawieszenie i układ kierowniczy różni się np od sporta hb 1.6 ?!

Od kilku miesięcy coraz więcej spotykam tych samochodów , a moją uwagę zwrócił emblemat 2.0 na grillu obok [H] stąd też zainteresowanie.

Jeżeli istnieje już podobny temat to prosze o usuniecie tego. (mi osobiście na forum nie udało się znaleźć pokrewnych tematów, może złe frazy wpisywałem w szukajce)

przykład oferty:
http://perfect_car.otomoto.pl/honda-civic-2-0-vtec-dohc-160km-sport-wa-w-C20417762.html

Czy któryś z użytkowników posiada takowy model ?

Budy mają oznaczenie EV1.

konstruktor
14-10-11, 13:34
owsikk dziękuję za wszystkie informacje


Jakbyś był zainteresowany to mogę podjechać jeszcze raz i obejrzeć dokładniej.
na chwilę obecna chciałbym zgłebić wiedzę na temat 2.0 sport, kupno obecnie nie wchodzi w grę ... może za jakiś czas.

a spalanie nie wygląda najgorzej:
http://www.autocentrum.pl/spalanie/honda/civic/vii/silnik-benzynowy-2.0-i-16v-type-s-160km-2004-2005/

Czy któryś z forumowiczów posiada taki samochód i ma założony "temat" w Nasze Hondy?

owsikk
14-10-11, 15:28
a spalanie nie wygląda najgorzej:
http://www.autocentrum.pl/spalanie/h...0km-2004-2005/


Raport ze spalania gazu jest tylko mój ;-) Wczoraj dodałem.

MichuCivic1997
15-10-11, 22:13
Poszukuje właśnie VSA i widzę że kolega zna się dobrze na Hondach, o czym świadczy opis wad zamieszczony w poście przez Ciebie.
Jest kilka w Niemczech, a te z kraju zazwyczaj "walone" jak ta opisana przez Ciebie. Na co zwrócić uwagę prócz oryginalnych znaczków 2,0 z przodu i tyłu, czerwonego podświetlenia tablicy itp. jeśli chodzi o Typ-S, no i podrapanych śrub itp. jeśli chodzi ogólnie o Hondy.

owsikk
16-10-11, 08:37
Prawdę mówiąc nie ma sprawdzonej recepty na to żeby sprawdzić auto przed zakupem i stwierdzić czy nie było bite. Widziałem już różne cuda. Ludzie tak kombinują że masakra. Na przykład auto mocno rozbite z tyłu. Handlarz znalazł na części auto w tym samym kolorze, kupił od razu klapę. Poprosił o wycięcie tyłu razem z błotnikami i dachem - dach aż do przednich słupków. Zostało to pospawane a z zewnątrz do lakierowania zostało tylko cieniowanie na słupkach. Mierzysz dach i jest w oryginale, mierzysz błotniki i klapę również. Co wtedy, grzebiesz dalej i doszukujesz się cięcia i spawania? Dam sobie rękę uciąć że nie. Kupujesz takie auto i cieszysz się że masz igiełkę. Dopiero za jakiś czas przy dzwonku auto rozpada się na dwie części i wtedy zdajesz sobie sprawę czym jeździłeś... jeżeli oczywiście wyszedłeś z tego cało.

Widziałem już różne cuda, dlatego jak oglądam komuś auto przed kupnem podchodzę indywidualnie. Doszukuję się różnych niedoróbek i później już idę za tropem.

Osobiście podoba mi się rozwiązanie w Anglii. Auto po wypadku klasyfikowane jest pod jedną z 4 grup - A, B, C lub D w zależności od tego jak mocno jest uszkodzone. Auto lekko uszkodzone które da się naprawić wracaja do jazdy. Te mocniej mogą wrócić, ale dopiero kiedy przejdą serię przeglądów które kosztowo wogóle się nie opłacają. Te najmocniej idą tylko na części. W Polsce nawet auto po szkodzie całkowitej spawane jest z dwóch i po zwykłym przeglądzie powypadkowym wraca na drogę.

Ta szara Honda VSA co stoi w Warszawie może była bita, ale niekoniecznie. Podejrzane jest natomiast to że drzwi miała odkręcane i obrobione są śruby od deski rozdzielczej. Nie jest to pierwszy właściciel tylko handlarz więc on sam może nie wiedzieć co się z nim wcześniej działo. Ciężki temat żeby dojść prawdziwej historii.
Najlepiej byłoby gdzieś za granicą w Niemczech lub w Belgii znaleźć ładną sztukę i od właściciela dowiedzieć się wszystkiego.

Ja nie boję się bitych aut. Sam jeżdżę autem które było wcześniej tłuczone. Wiem jednak jak było uszkodzone i mam pewność że jego konstrukcja nie była naruszona. Wiem też jak była wykonana naprawa, dlatego nie boję się nim jeździć. Dużo jest czynników dlatego nie mogę Ci dać jednoznacznej recepty :-)

MichuCivic1997
16-10-11, 10:30
Dziękuję za podpowiedź.
Pozdrawiam

najman
01-11-11, 17:50
Jak jest ze skrzynia biegow w tym silniku? Ta sama krotka skrzynia jak w typer? Jakie sa obroty przy predkosci 140 na ostatnim biegu? 100km/h osiagane jest na 3 nie na 2 biegu?

owsikk
01-11-11, 19:43
Skrzynia jest 5-biegowa.

Nie wiem jakie są obroty przy 140 km na ostatnim biegu, mogę sprawdzić jakoś na dniach.

Mam opony 195/65/15 i przy odcięciu ~6700 obr na 2 biegu GPS wskazuje 103/104 km/h

najman
01-11-11, 20:49
To niespodzianka ze 5 biegow. Skoro tyle wedlug gps to kolo 110 licznikowo pewnie. W takim razie skrzynia bedzie dluga. Dobrze bo mozliqe ze 5 tez dluga i przez to spalanko mniejsze:) w takim razie chyba na takie autko sobie zmienie. Type r troche za bardzo hardcoreowy do moich ostatnich jazd po roznych drogach polski. Tyle ze wersja 3d sport jest dosc twarda z tego co zauwazylem. Bede wdzieczny za info ile jest tych obrotow przy 140:) A jak z momentem obrotowym? Z dolu to jakos jedzie czy przy wyprzedzaniu zawsze trzeba na 6tys krecic?

Mocar
02-11-11, 13:26
Witam, podpinam się do tematu. Rozważam kupno Civica Si, auto sprowadzone z USA, silnik 160hp,3d, 5 biegowy manual. Czy ten silnik różni się od europejskiej wersji sport, gdyż moc jest taka sama? Na co powinienem zwrócić uwagę przy kupnie takowej Hondy? Jeżeli macie jakies info na temat tych Civiców Si z to bardzo bym prosił o podzielenie się :)

owsikk
03-11-11, 20:06
Na 5 biegu przy 140 km/h było niespełna 4 tyś obr. Opony 195/65/15, prędkość według GPS.


Witam, podpinam się do tematu. Rozważam kupno Civica Si, auto sprowadzone z USA, silnik 160hp,3d, 5 biegowy manual. Czy ten silnik różni się od europejskiej wersji sport, gdyż moc jest taka sama? Na co powinienem zwrócić uwagę przy kupnie takowej Hondy? Jeżeli macie jakies info na temat tych Civiców Si z to bardzo bym prosił o podzielenie się :)

Europejskie sporty mają silniki 1.4, 1.6 i 1.7d - od normalnych aut różni ich kilka szczegółów, np. sztywniejsze zawieszenie czy spojlery.

W Europie silnik K20A3 o mocy 160 KM był wkładany tylko do wersji 5D i był oznaczany jako:
Honda Civic Type-S

lub

Honda VSA

Honda VSA to po prostu Civic Type-S tylko że z tempomatem i kontrolą trakcji (VSA)

najman
08-11-11, 19:11
No dzieki za info. Czyli 5 dluzsza niz u mnie bo u mnie 4tys jest przy jakichs 134 wedlug gps. Dobrze. Tyle ze ja chcialbym ta wersje ze stanow 3D z tym silnikiem. Ciekawe czy tam jest taka sama skrzynia?? Niestety 5 drzwi mi sie nie podoba;) a do tego nie potrzebuje tyle miejsca bo jezdze zwykle max 2 osoby. Jak z momentem obrotowym? Z dolu jakos on jedzie? Wiem ze na pewno nie jak turbodiesel;)
Mysle aby obejzec tego http://otomoto.pl/honda-civic-si-type-r-z-usa-nie-sport-C20338410.html co sadzicie?

owsikk
08-11-11, 23:43
Fajne autko... tylko szpecą trochę te pomarańczowe lampki w zderzakach... no i masz zegary w milach a nie w km.

Co do tego jak idzie auto. Muszę zrobić sobie uchwyt do aparatu, wtedy nakręcę filmik jak auto się zbiera :)
Ja nie narzekam, przeciąga się na pierwszym biegu i później już auto leci jak trzeba :)

Czy ja dobrze widzę? W konsoli jest zaślepione gniazdo zapalniczki?
Czy to normalne że w tym modelu tablica rejestracyjna z przodu jest przyczepiona do kratek wlotów powietrza?

najman
09-11-11, 18:25
Jakie w ogole jest zawieszenie w tych wersjach aut? Tzn 5D i 3D? W 3D tak samo twarde jak w sport 3D europejski?

owsikk
09-11-11, 19:40
Patrząc na zdjęcia z Twojego linka stwierdzam że auto nie jest obniżone jak Type-R. Według mnie ma zawiasy od europejskiego sporta.

rafal
09-11-11, 20:33
Sport jest niższy... Mi dziś wyskoczył przedni zderzak na niskim krawężniku :/ Jest wysokości prawie jak type-r. Różni się 10mm wysokości jedynie, ale to możliwe że ze względu na masę silnika? Ten SI jest wyższy od mojego EP2 sport.

owsikk
09-11-11, 20:46
Mam dwie teorie... albo ten samochód został dostosowany do naszym dziurawych dróg, albo do pokaźnych tyłków Amerykanów ;-) Po wejściu do samochodu jest niższy o parę cm i wyrównuje się z Twoim ep2 sport ;-)

najman
09-11-11, 21:49
Czyli mozliwe ze ma zawieszenie normalne jak 1.4;) Diesel ma to samo zawieszenie co 1.4? Brat ma diesla i calkiem dobrze trzyma sie drogi a przynajmniej na dziurach nie dreczy. Jezdzilem sportem to sporo twardszy od moje 6 gen coupe ktora ma krotsze springi i gazowe nowe amorki.

owsikk
09-11-11, 23:30
Może przedzwoń do właściciela i umów się na jazde próbną, rozwiejemy wszelkie wątpliwości :)

najman
10-11-11, 06:27
Umowilem sie w weekend na jazde, nie ma mnie teraz w stolycy. Dam znac jak to sie tym jezdzi i co z zawieszeniem. Co do przedniej rejestracji to w usa nie maja przednich i pewnie wlasciciel nie chcial dziurawic zderzaka, dlatego zamontowal nizej na kratce.

owsikk
10-11-11, 06:54
widziałem też inną wersję Civica SI i miał na zderzaku normalnie miejsce na rejestrację z przodu. Nie miał też tych pomarańczowych światełek po bokach. Pewnie coś było zmieniane już w naszym kraju :)

rafal
10-11-11, 12:35
Pewnie przyjechał bity i zderzaki miał wymienione ;)

najman
12-11-11, 00:55
Hehe no moze ale oryginalne zdjecia z USA wygladaja wlasnie tak -> http://www.netcarshow.com/honda/2004-civic_si/800x600/wallpaper_01.htm wiec ten wyglada normalnie, tylko dziwie sie ze cena taka przystepna:)
Wlasnie wracam z jazdy probnej. Jedyne do czego moglem sie przyczepic to ciezko pracujacy pedal gazu - pewnie linka do nasmarowania albo do wymiany. Nic nie stuka nie puka, zawieszenie dosc twarde ale nie tak jak wersja sport aczkolwiek nie buja na boki i dobrze trzyma sie w zakretach-dla mnie idealne. Byl ponoc lekko walony w prawy przedni bok ale ponoc wszystko dobrze zrobione przez ASO. Jakbym mial kupic to wiadomo ze sprawdzilbym przed zakupem. Biegi moze tez troche lekko haczyly ale o wiele lepiej chodzily niz u mojego brata w ictdi.
Do tego z tego co zauwazylem skrzynia jest krotsza niz w wersji VSA 5D bo przy 130 licznikowo mialem 4tys obrotow wiec wedlug nawi pewnie cos kolo 125km/h tyle bylo. Zdziwilem sie przyspieszeniem, myslalem ze bedzie sporo szybszy od mojego coupe, mozliwe ze przez to ze silnik ciszej pracuje i w srodku ciszej jest niz u mnie.

Scooter
20-11-11, 13:58
Podpinam sie pod temat, bo bardzo interesuje mnie ta wersja :) i to, jakie elementy pasuja plug&play z CTRa ;) wszelkie szczegoly mile widziane! :)

NicrameR
29-11-11, 10:41
witam,
sam jestem szczęśliwym posiadaczem autobusu :) i żeby było śmiesznie od tego Pana co ma teraz tą Hankę ze 160 KM do sprzedania.

W związku z tym, że jestem totalnym laikiem (pewnie gdyby był zrobiony z 3 różnych dawców to nawet bym tego nie zauważył i łyknął jak pelikan) dlatego wiedząc co chcę kupić wybrałem się na zakupy z mądrą głową. Wstawiliśmy Hanię do ASO, Pan handlarz się zgodził, okazało się, że to co w papierach + w niemieckich bazach serwisu (duża dupa mojej H od wurstu zapewne a nie że niby na jakąś rybę się projektant zapatrzył :)) + to co widać na pierwszy rzut oka zgadza się mniej więcej ze stanem faktycznym.

Licznik niekręcony (podobno można to magicznie sprawdzić po częściach zużywających się, jakiś plombach, wnętrzu zresztą sam nie wiem po czym) i żadnych mechanicznych defektów no i oczywiście z założenia bezwypadkowa. Okazało się że drzwi ma nowe, przytarty delikatnie błotniczek, nadkole i felgę. Okazało się, że parkingowa stłuczka (która była wskazana w informacjach do których dotarli Panowie z ASO: stan, co było robione itd.) to nie wypadek... cóż ja tam wiem. W związku z tym moja wspominana już wcześniej mądra głowa, swoim wnikliwym śledztwem, spowodowała rabat :) a ja od 10 tyś mam samochód, który przy tych wszystkich "prawie nowych i bezwypadkowych z pierwszej ręki" różni się o prawie właśnie (a to naprawdę stanowi różnicę).

Podsumowując mój spontanicznie napisany post, kupując używany sprawdź za co płacisz, nawet uczciwi handlarze (z całą stanowczością polecam Pana handlarza) nie pytani, sami nie podpowiedzą do czego można się przyczepić a drobne różnice semantyczne bezwypadkowa a bez stłuczkowa (czy jakkolwiek by tego słowa nie nazwać) pozostają po za obszarem ich zainteresowania (chyba temat dla prof Miodka) :).

pzdr

owsikk
29-11-11, 18:38
NicrameR czy Ty kupiłeś auto od Pana z Warszawy co się podpisuje jako PERFECT CAR ?

Tak na marginesie, auto o którym wcześniej pisaliśmy
http://perfect_car.otomoto.pl/honda-...C20417762.html

na początku wątku kosztowało 31900zł, teraz ceną wyjściową jest 28900zł :) Widać jest z czego schodzić :)

NicrameR
29-11-11, 23:26
hej,
tak od Pana Perfect Car zupełnie przez przypadek, przymierzałem się do Hanki szukałem konkretnej tzn 5 drzwi (bo rower musi się do środka się zmieścić ;)) no i raczej 1,6 bo jednak 110 to nie 90 KM. Miała być po lifcie bo z tego co czytałem mocniejsze zawieszenie na nasze wspaniałe drogi no i raczej nie zajechaną bo chciałem mieć używany pojazd ale bez perspektywy pakowania w niego kasy non stop. Szukałem oczywiście na allegro bo najłatwiej i przez przypadek kliknąłem po cenie od najwyższej (po wprowadzeniu rocznika silnika itd.) no i wyskoczyła Hania :). Wydawało mi się zupełnie niemożliwe przebieg do rocznika ale ostatecznie okazało się że jest to wielce prawdopodobne, dobrze wyposażona + w Warszawie więc u mnie ;). No i po sprawdzeniu jak pisałem zmieniła właściciela.

Pan handlarz ciągnie faktycznie zza zachodniej granicy japończyki, ceny w stosunku do rynku zdecydowanie wyższe ale mój egzemplarz bez wad ukrytych przynajmniej do tej pory (mam nadzieję że tak pozostanie i że po 10k km już gdyby coś to bym czuł hehe) już po pełnym przeglądzie w zaufanym serwisie Hondy i dodatkowej wizji lokalnej u zaprzyjaźnionego mechanika.

Polecam + faktycznie zawsze jest z czego zbić cenę.

pzdr
Marcin

Robertos23
29-11-11, 23:31
Troszkę nie w porę wpadłem z tym postem, ale była mowa o civicach 2.0 160KM. Ja znalazłem coś takiego, bo ktoś z innego forum też szukał civica lub accorda około 150KM http://otomoto.pl/honda-civic-2-0-v-tec-160km-full-werja-C20819483.html Wygląda całkiem nieźle na zdjęciach, ale auto przyciągnięte z Włoch, a jak tam jeżdżą wiadomo, przebieg podejrzanie niski. W książce 3 wpisy są ok, a 4 już z większym odstępem czasowym i przebiegiem. Warty jest tej kasy?

cyfer
31-01-12, 00:29
Widzę, że nie tylko na ulicach mało jest odmian tej wersji, ale i na forum ciężko wyszukać ludzi, którzy się wypowiadają na jej temat.
Jakby co ... od niedawna jestem jednym z posiadaczy tegoż to niepozornego "rodzynka".

Prawdopodobnie nabyłem jeden z samochodzików pokazywanych w linkach ;) - nie wiem, już się nie wyświetlają.
Generalnie po sprawdzeniu, stan techniczny odpowiada opisom i zapewnieniom sprzedającego i jak na razie jestem zadowolony.
Jeszcze nie stwierdziłem żadnej wady ukrytej - nie licząc małych drobiazgów, ale to normalne przy 8 letnim samochodzie ;)
Ciekaw jestem jaki będzie humor po stwierdzeniu realnego spalania w trybach miejskich:
1. Spokojna jazda (do 3,5tys)
2. Stanie w korkach
3. Jazda pod odciekę ;)

najman
31-01-12, 03:41
Jak bedzie juz znal te wartosci to sie podziel:) mysle ze mniej niz 10 nie bedzie, chyba ze w pierwszym przypadku;)

Piterxx
02-02-12, 16:19
Witam. Też jestem w posiadaniu takiego autka od listopada 2011. Moja hania pali w trybie mieszanym 8.5-9ltrów benzyny a gazu 10-11l gaz sekwencja (jeżdżę raczej spokojnie)

biceps28
02-02-12, 23:06
Witam wszystkich na forum.Czy mógłby się ktos wypowiedzieć jaka instalacje gazowa ta Honda VSA 160KM znosi najlepiej???Czy po przebiegu 100 tysiakow na sekwencji Prinsa Vsi z lubryfikacja (zakladajac ze zadbano w tym czasie o regularny serwis) ten silnik wciaz bedzie dobrze wymiatal?Prosze o odpowiedz znawcow tematu gazowni.

owsikk
03-02-12, 09:38
Witam wszystkich na forum.Czy mógłby się ktos wypowiedzieć jaka instalacje gazowa ta Honda VSA 160KM znosi najlepiej???Czy po przebiegu 100 tysiakow na sekwencji Prinsa Vsi z lubryfikacja (zakladajac ze zadbano w tym czasie o regularny serwis) ten silnik wciaz bedzie dobrze wymiatal?Prosze o odpowiedz znawcow tematu gazowni.

Kolego, to chyba nie ten dział.

cyfer
03-02-12, 23:43
Witam. Też jestem w posiadaniu takiego autka od listopada 2011. Moja hania pali w trybie mieszanym 8.5-9ltrów benzyny a gazu 10-11l gaz sekwencja (jeżdżę raczej spokojnie)

W sumie spalanie spoko - pomiar z komputera czy z baku, benzyna 95 czy 98 ?
Jak na razie przy tych mrozach to wydaje mi się ze komp nieco wariuje ;) - odśnieżanie/rozgrzewanie.

Co jak co ... ale na razie gazu nie uznaje ... chyba wole pojeździć mniej niż "krzywdzić" samochód ;) ... ale ... nic nie wiadomo co przyszłość przyniesie ;)

Piterxx
05-02-12, 22:42
Pomiar wykonywany z baku. Oczywiście te wyniki podałem jak były jeszcze w miarę ludzkie temperatury za oknem:) Obecnie nie licze spalania. Co do gazu to autko ma zamontowany gaz od 2005 roku podobno bardzo dobra instalacja firmy AG. Minusem ten instalacji jest to że w Polsce niewiele jest warsztatów zdolnych ją serwisować. Jak narazie (odpukać) wszystko jest ok z autkiem jeździ bezproblemowo na benzynie i na gazie. Jestem bardzo zadowolony z tego auta i wyników jego spalania. Poprzednia moja honda to Ek4 z b16a2 pod maską i 160 km. Obecne 160 km to nie to samo wtym aucie( tu zastosowano Vtec-E). Jednak komfort przestronność wygoda tego auta mi to rekompensuje.

owsikk
23-02-12, 07:02
A tak jeździ k20a3 w budzie 5D ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=ac9MzYwO3GE

koach23
06-05-12, 15:24
Witam, niedawno kupiłem Honde Civic 2.0i Sport z rocznika 2004, czytałem że komputer pokładowy może wyświetlać średnie spalanie ale nie wiem gdzie taką opcje włączyć, u mnie cały czas wyświetlany jest przebieg. Mam jeszcze pytanie czy jest gdzies manual/FAQ do tego modelu po polsku albo angielsku ?

seba_now
06-05-12, 16:30
Witam, niedawno kupiłem Honde Civic 2.0i Sport z rocznika 2004, czytałem że komputer pokładowy może wyświetlać średnie spalanie ale nie wiem gdzie taką opcje włączyć, u mnie cały czas wyświetlany jest przebieg. Mam jeszcze pytanie czy jest gdzies manual/FAQ do tego modelu po polsku albo angielsku ?

Mam taki model, tyle że 2005 rok, i komputer pokazuje średnie spalanie. Opcja ta pokazuje się na wyświetlaczu pod prędkościomierzem po wciśnięciu przycisku przy zegarach.

wolfgang3
26-08-14, 11:20
Koledzy mam do kupienia vii gen 2.0 k20a3 5furtek. Siedzialem juz w nim ale troche sie boje zeby nie kupic zlomu. I tak mam numer vin a samochod jest z niemiec wiec w Polskim salonie nie da rady sprawdzic co tam z serwisami bylo. Chyba ze ktos z was ma takie mozliwosci to by bylo super. Po drugie po odpaleniu tego auta na postoju nie wkreca sie wyzej niz 4tys obrotów czy to normalne? Po 3 byl padniety akumulator bo gosciu juz nie jezdzi tym autem i po odpaleniu z kabli zaswiecil sie check czy to ma cos wspolnego z padnietym akumulatorem bo wiadomo ze to moga byc rowniez inne powody ale w razie co wezmę kompa. Po 4 mozna jakos sprawdzic czy ten silnik juz nie wyzional ducha? Czy sa na to jakies sposoby? Z gory dziekuje za odpowiedzi

bunkerites
26-08-14, 17:23
Sprawdz kompresje silnika. Jesli bedzie ponizej 10 nie kupuj.Po odpaleniu nie wkrecisz wyzej niz 4 tys na obrotach.Ot taka jest blokada.Podepnij kompa.Sprawdzisz jakie bledy przez checka sa.Przejedz sie i rozgrzej silnik.Daj mu ostro po obrotach.Do odciecia:) Niech ktos jedzie za toba i obczaja czy nie kopci z wydechu!

Michał VSA
26-08-14, 20:22
Jest teraz kilka na allegro takich, wiec jest z czego wybierać. Faktycznie ma blokadę że na postoju tylko do 4.000 obr./min. kręci. W mojej jest to samo. Furka jest super i polecam, bo sam taką mam od kilku miesięcy. Dużo frajdy z jazdy.

dzik69ku
31-08-14, 16:28
Do wolfgang3
Mam do sprzedania civica z 2004- wersja pięciodrzwiowa .
Osobiście sprowadziłem ją z Niemiec w 2005 roku z przebiegiem 20 tys km od dilera hondy, gdzie była zarejestrowany jako auto demonstracyjne.(do wglądu kopia ogłoszenia z auto scouta)
Aktualnie honda ma przebieg 129 tys km .Wszystkie przeglądy były robione w ASO Honda Lublin(do wglądu faktury).
Nr VIN SHHEV17904U100813
Auto posiada : półskórzaną tapicerkę , szyberdach , półautomatyczną klimatyzację, tempomat sterowany z kierownicy, radio sterowane z kierownicy,4x poduszki powietrzne, ABS, ESP, 2 alarmy , cztery elektrycznie sterowane szyby,centralny zamek,elektryczne lusterka,światła przeciwmgielne , światła dzienne, listwowy czujnik cofania ukryty w zderzaku , felgi aluminiowe , nowe opony continental 205/55/16 , color cosmic grey metalic.
Przy 120 tys km wymieniłem tarze i klocki hamulcowe na obu osiach.
Auto nigdy nie brało udziału w żadnym wypadku ani stłuczce.

Zdjęcia na emaila.
Cena - 25 000 zł.

miro.rogi
29-10-14, 16:06
Witam , jestem tu nowym użytkownikiem i mam pytanie właśnie o ten model Hondy . Czy są problemy z zakupem części zamiennych typu układ wydechowy ,zawieszenie czy są one dostępne bez problemu .Mam tu kilka linków z tym modelem i prosiłbym o pomoc przy wyborze ,a może już ktoś oglądał którąś z nich i może podzielić się wrażeniami

1 http://otomoto.pl/honda-civic-2-0-160km-77-tys-sliczna-C34710222.html
2 http://otomoto.pl/honda-civic-46-tys-km-z-niemiec-2-0-b-C34828099.html
3 http://otomoto.pl/honda-civic-2-0-i-vtec-160km-vsa-skora-z-niemiec-C33842643.html

Michał VSA
29-10-14, 23:34
Witam. Od pół roku śmigam właśnie taką Hondą. Wszystkie filtry, płyny i klocki wymieniłem bez problemu. Jeśli chodzi o układ wydechowy to tylko w ASO Hondy dostaniesz (w Inter Cars-ie nie dostaniesz, z wydechu do tego modelu gdyż nie wychodził on na nasz kraj). Za cały układ w ASO Hondy zaśpiewali koło 2200zł. Więc albo dorobią Ci gdzieś indziej ale co ile się to wymienia? No i myślę że z tylną tarczą mogą mogą być problemy. Ale to są drobiazgi zważywszy na frajdę z jazdy jaką daje "VSA". Zbiera się fajnie i licznik zamyka (7,9 do setki też da radę wykręcić) tylko po co pałować aż tak. Ważne żeby był podłokietnik, bo wtedy idealnie gałka zmiany biegów pasuje.
Co do tych na otomoto to ich nie widziałem ale na pewno musisz zwrócić uwagę na to żeby były znaczki 2.0 z przodu i z tyłu po prawej stronie na dolnej wysokości lampy (bo już widziałem w takich miejscach jak swojej szukałem, a wiedziałem że w serii tam ich być nie powinno. Druga sprawa znaczek pod maską z numerem teraz nie pamiętam chyba czynnika w klimie albo kodu koloru nadwozia. Zawsze obok mocowania do podtrzymywania klapy. Jeśli tych rzeczy nie ma to jest duże prawdopodobieństwo że te elementy były malowane ale nie musi tak być bo ktoś mógł sobie je po prostu zdjąć, bo mu się nie podobały. Ja zostawiłem żeby było jak w seryjnym. Jeżeli był walony to mało który blacharz by je kupił zważywszy że kosztują koło 80zł jeden, jak wynika ze strony Hondy http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_select_VIN_C20.php
Zalogujesz się tam po numerze VIN i masz wgląd we wszystkie schematy wraz z cennikami części.
Co do spalania to zależy jak kto jeździ. Mi głównie w mieście spala 9,5 litra ale raz zrobiłem trasę 100km zamulając bez wyprzedzania i średnia wyszła mi 6,3litra ale zamulałem, a nie do tego się kupuje 160KM. Pozdrawiam Michał

miro.rogi
30-10-14, 16:26
Witam. Od pół roku śmigam właśnie taką Hondą. Wszystkie filtry, płyny i klocki wymieniłem bez problemu. Jeśli chodzi o układ wydechowy to tylko w ASO Hondy dostaniesz (w Inter Cars-ie nie dostaniesz, z wydechu do tego modelu gdyż nie wychodził on na nasz kraj). Za cały układ w ASO Hondy zaśpiewali koło 2200zł. Więc albo dorobią Ci gdzieś indziej ale co ile się to wymienia? No i myślę że z tylną tarczą mogą mogą być problemy. Ale to są drobiazgi zważywszy na frajdę z jazdy jaką daje "VSA". Zbiera się fajnie i licznik zamyka (7,9 do setki też da radę wykręcić) tylko po co pałować aż tak. Ważne żeby był podłokietnik, bo wtedy idealnie gałka zmiany biegów pasuje.
Co do tych na otomoto to ich nie widziałem ale na pewno musisz zwrócić uwagę na to żeby były znaczki 2.0 z przodu i z tyłu po prawej stronie na dolnej wysokości lampy (bo już widziałem w takich miejscach jak swojej szukałem, a wiedziałem że w serii tam ich być nie powinno. Druga sprawa znaczek pod maską z numerem teraz nie pamiętam chyba czynnika w klimie albo kodu koloru nadwozia. Zawsze obok mocowania do podtrzymywania klapy. Jeśli tych rzeczy nie ma to jest duże prawdopodobieństwo że te elementy były malowane ale nie musi tak być bo ktoś mógł sobie je po prostu zdjąć, bo mu się nie podobały. Ja zostawiłem żeby było jak w seryjnym. Jeżeli był walony to mało który blacharz by je kupił zważywszy że kosztują koło 80zł jeden, jak wynika ze strony Hondy http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_select_VIN_C20.php
Zalogujesz się tam po numerze VIN i masz wgląd we wszystkie schematy wraz z cennikami części.
Co do spalania to zależy jak kto jeździ. Mi głównie w mieście spala 9,5 litra ale raz zrobiłem trasę 100km zamulając bez wyprzedzania i średnia wyszła mi 6,3litra ale zamulałem, a nie do tego się kupuje 160KM. Pozdrawiam Michał

Wielkie dzięki Michał za informacje ,właśnie o takie konkrety mi chodziło co i jak i w ogóle .No to faktycznie jeżeli tylko takie byłyby problemy z częściami zamiennymi to samochód jest naprawdę godny polecenia i mam zamiar go zdobyć . Fajnie wygląda też spalanie moja mazda 3 1.6 benzyna spala średnio 8 litrów a nie jedzie ,

piotrr1987
30-10-14, 21:35
Mi też vsa przy średniej jeździe wychodzi 8,2/100km :-) auto naprawdę godne polecenia :-)

miro.rogi
31-10-14, 20:31
Witam ponownie , tak się składa że zakupiłem dzisiaj właśnie taką hondę ,jest sprowadzona z Niemiec jej stan jest bardzo dobry jak na samochód z 2004r , ale są pewne rzeczy które muszę zrobić takie jak konserwacja i pryszcz pod srebrną osłoną na tylnej klapie, ale to są głupstwa .Mam za to problem z reflektorem przednim ponieważ jest on cały mleczny od środka soczewki i nie wiem czy da się to jakoś wyczyścić, a demontaż jest pewnie dość trudny. Mam też pytanie do was jaki rozmiar felg z oponami wejdzie mi do samochodu ,bo nie ukrywam wolałbym na zimę felgi 15'' ze względu na cenę opon. Proszę o informację jaki rozmiar felg polecacie i jaki rozstaw śrub jest w tym modelu i jaki olej zalać bo obecnie jest 10w40 przebieg 11300 tyś km .Post jest może trochę chaotyczny ale proszę o wyrozumiałość

Michał VSA
02-11-14, 20:34
Zakupiłem właśnie 195/65 R15 jest to zamiennik z letnich 205/55 R16.
Jeszcze ich nie założyłem ale są to typowe zamienniki więc muszą pasować.
Profil 60 na zimę według mnie jest stanowczo za niski (twardy i słabo tłumi nierówności
oraz krawężniki lub inne rzeczy będące pod śniegiem mogą Tobie felgę uszkodzić).
Dlatego wybierz 195/65 R15.

Co do oleju to ja zalałem EDGE 0W30 + FILTRA OLEJU (OC617)
Aha i jeszcze jedno iż producent zaleca lanie paliwa Pb98.
Dużej różnicy w mocy nie ma dlatego osobiście leję Pb95

barnie
03-11-14, 20:34
PB98 w K20A3 jest obowiązkowe?

Michał VSA
03-11-14, 21:28
Obowiązkowe chyba nie jest ale zalecane.

miro.rogi
15-11-14, 13:09
Witam ,chciałbym też pochwalić się spalaniem otóż średnio wychodzi mi 8,5 litra na 100km .Zaletą jest na pewno długa skrzynia biegów która obniża obroty .Nie jeżdżę też jak emeryt więc duży + dla Hani .Wcześniej zalany miałem olej 10w40 i na nim spalał średni 0,5 litra więcej ,obecnie 0w30 Amsoil

klubowicz
22-11-14, 08:56
Witam ponownie , tak się składa że zakupiłem dzisiaj właśnie taką hondę ,jest sprowadzona z Niemiec jej stan jest bardzo dobry jak na samochód z 2004r , ale są pewne rzeczy które muszę zrobić takie jak konserwacja i pryszcz pod srebrną osłoną na tylnej klapie, ale to są głupstwa .Mam za to problem z reflektorem przednim ponieważ jest on cały mleczny od środka soczewki i nie wiem czy da się to jakoś wyczyścić, a demontaż jest pewnie dość trudny. Mam też pytanie do was jaki rozmiar felg z oponami wejdzie mi do samochodu ,bo nie ukrywam wolałbym na zimę felgi 15'' ze względu na cenę opon. Proszę o informację jaki rozmiar felg polecacie i jaki rozstaw śrub jest w tym modelu i jaki olej zalać bo obecnie jest 10w40 przebieg 11300 tyś km .Post jest może trochę chaotyczny ale proszę o wyrozumiałość



wierzysz w te 113000km w 10letnim samochodzie z Niemiec 2l silnikiem, który był mega drogi jako nowy? Celowałbym w minimum 250kkm

miro.rogi
22-11-14, 15:01
wierzysz w te 113000km w 10letnim samochodzie z Niemiec 2l silnikiem, który był mega drogi jako nowy? Celowałbym w minimum 250kkm


Według papierów niemieckich miał jednego właściciela rocznik 1960 , a środek auta nie wykazuje kompletnie zużycia .No chyba że ktoś się pokusił o wymianę wszystkiego co było możliwe w środku.Ale nie będę się upierał ,książkę serwisową można sfałszować .Jeżeli realny przebieg jest w okolicach 300 tyś km to mogę stwierdzić jedno użyte materiały wewnątrz są mega wytrzymałe a lakier zewnętrzny nie jest ekologiczny bo trzyma się świetnie

bunkerites
23-11-14, 15:12
Taa 10w wlany przy 113tkm.Cuda na kiju.Albo przebieg 350tkm lub silnik do remontu ze 5w pil okrutnie

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

piotrr1987
26-11-14, 22:06
Ja sam byłem w Niemczech i ściągam niedawno z przebiegiem 92 tys 2004 rok i mam wszystko w papierach i różne naklejki od serwisu klimy itp stare ledwo do odczytania

joniu88
04-12-14, 13:05
ja mam 2004 ściagane z niemiec .. licznikowe 146k km miał.. teraz po ok 13k km wymieniłem olej.. nic praktycznie nie zjadł 5w40. nie wierzę w przebieg, tym bardziej że chyba dziwnie silniczek chodzi :D mi spalanie w mieście ok 10l wychodzi, trasa komp pokazuje 6,9l przy stałej 120km/h..
ja na zimę kupiłem na oem 16" oponki 205/55 :) zobaczymy jak się to będzie bujać.. problem z VSA jest taki że w uja trudno ogarnąc jakieś części.. ;/

co więcej sugerowane paliwo w książce to 95.

Miczej
24-12-14, 21:40
Chłopaki czy możecie cokolwiek powiedzieć o tym aucie na podstawie zdjęć. Czy warto sie fatygować te 300km żeby je obejżeć? Może koś z Was mieszka w okolicy. Będe wdzięczny za wszelkie opinie. Pozdrawiam! http://otomoto.pl/honda-civic-2-0-i-vtec-160km-vsa-skora-szyber-alu-C35193760.html

Michał VSA
24-12-14, 23:53
Wizualnie wygląda super. Znaczki 2.0 ma w tych miejscach gdzie były oryginalnie montowane więc jest mała szansa że był walony z tyłu lub przodu, bo kto by kupował nowe po malowaniu. Generalnie wygląda jak nówka, no i ma niespotykany kolor. Ja bym pojechał 4 godziny to nie jest aż tak wiele, a rusz będzie spoko i wtedy będziesz żałował. Gwarantuję że się nią przejedziesz i jeśli nic nie będzie stukało i pukało kupisz ją na pewno. Pozdrawiam Michał VSA

Miczej
27-12-14, 20:36
Dzięki Michał za odpowiedź. Powiedz mi jeszcze jak jest z dostępnością części do tych aut? Bo jednak Modele z tym silnikiem występują zdecydowanie rzadziej. I czy cena części różni się jakoś znacznie od tych z modeli o mniejszych pojemnościach? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!

Michał VSA
27-12-14, 20:53
Jest do model Hondy nie wychodzący na Polskim rynku, więc i części (niektóre) będą ciężej dostępne. Podstawowe rzeczy jak filtry, oleje, klocki, drążki, wahacze są na stroni InterCars-u lub w innych sklepach z częściami. Sam kupowałem je zaraz po kupieniu i nie było problemu. Jeśli chodzi np. o tłumik to nie dostaniesz go nigdzie indziej niż w salonie (wiem bo pytałem) ale zawsze można coś pokombinować w warsztatach z tłumikami (są tam fachowcy i coś ci wymyślą). A tak w sumie to ile nietypowych rzeczy wymieniasz w Hondzie, prócz takich jak oleje, płyny, klocki. Jak się sypnie to będziesz myślał, a w najgorszym razie kupisz w ASO Hondy. Nie jest to statek kosmiczny, do którego dostaniesz części tylko w NASA :) Ja o tym nie myślę i cieszę się z jazdy. Pozdrawiam

piotrr1987
28-12-14, 12:32
Dokładnie tez taka niedawno nabylem i jestem bardzo zadowolony:) to jest taki niepozorne auto co lączy komfort z dobrymi osiagami.:D

Miczej
28-12-14, 22:32
No właśnie ten kompromis osiągów i komfortu mnie intryguje. Zadowoliłbym tym Żonę, bo miałaby auto rodzinne, a sam dalej bym jeździł Hondawką :) Przeglądając ogłoszenia na otomoto/allegro można znaleźć chyba z 4 takie auta i najciekawasze jest to, że wszystkie są do zobaczenia w Radomiu...WTF! Jakaś kumulacja? Z kolei w innym temacie gdzie poruszyłem wątek w/w civica dostałem w odpowiedzi m.in "żeby w Radomiu samochodu nie kupować" Jak można się domyślić nie było to uargumentowane ale niepokój zasialo :p

Miczej
01-01-15, 12:03
Nieśmiało myśle o zakupie Civica VSA po lekkim dzwonie. I z tego co widze trzeba będzie wymieniać prawy błotnik, maskę, pas przedni i zderzak jeśli chodzi o blacharkę. Teraz pytanie czy np błotniki od innych wersji silnikowych HB pasuja do 2.0?? Patrzyłem intercars i coś tam mają. Macie tak na szybko inne adresy gdzie można znaleźć trochę części do Civica 2.0? Pzdr!

bunkerites
02-01-15, 09:35
Dzwon i sie pytaj
http://www.hondacentrum.pl/index.php?content=kontakt

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

owsikk
02-01-15, 12:31
Miczej, blachy do 2.0 podejdą od każdego poliftowego 5D, nieważne jaka wersja silnikowa. Przy przednich błotnikach musisz tylko patrzeć aby kupić bez dziury na kierunek. Możesz szukać również błotnika od wersji 3D.

kosoo
22-01-15, 13:39
Twoje pytanie dotyczy autobusu 5D. Otóż te samochody nie wychodziły na rynku polskim. Pojawiają się u nas dopiero kiedy ktoś je sprowadzi od któregoś z sąsiadów.
Mogą mieć różne nazwy.

Spotykamy dwa modele:
1/ Civic Type-S
2/ VSA
Jaka była różnica między nimi? VSA miał po prostu dołożony system kontroli trakcji i tempomat. O ile tempomat przydatny w trasie, to VSA przydałby się na codzień. Na mokrej nawierzchni łatwo jest zerwać przyczepność przy ruszaniu, nie mówiąc już o jeździe w zimę. Jakbyś kupował to spróbuj poszukać właśnie wersji VSA.

W USA można było jeszcze spotkać wersję alternatywną sport'a 3D, właśnie z silnikiem 160 KM. Ale Ty pytasz o 5D więc to już inna bajka :)

Oba auta, czyli Civic Type-S oraz VSA mają ten sam silnik, jednostkę K20A3 o mocy 160 KM. Jak z apetytem na paliwo? To zależy jaką masz nogę. Posiadam przeSWAPowany silnik z civica Type-S razem z całym zawieszeniem. Na benzynie palił mi bardzo ładnie, w trasie około 7 l / 100 km, a przy jeździe czysto miejskiej 13 litrów. Przyznam, że mam ciężką nogę i często przypominam silnikowi o odcięciu przy 6700 obr/min.
Teraz mam założoną dobrą konfigurację instalacji gazowej zbudowanej w oparciu o STAG 300, reduktor KME Gold i wtryski HANA. Spadek mocy jest nieodczuwalny a przy takiej samej jeździe samochód pali w trasie 9,4 l/100 km, po mieście dochodzi do 15 litrów. Czy to dużo? Raczej nie biorąc pod uwagę jego żwawość i frajdę z jazdy :)
Na pewno gdyby się postarać można zejść ze spalaniem niżej. Ale wtedy nie wiem po co komu tyle mocy skoro będzie się tylko toczyć z pkt. A do pkt. B ...

Co do zawieszenia. Civic Type-S i VSA mają delikatnie twardsze zawieszenia niż wersje seryjne samochodów 5D z silnikami 1.4, 1.6 i 1.7, ale nie jest ono takie twarde jak w wersjach sport 3D.

Układ kierowniczy bez zmian, taki sam w każdej wersji.

Oglądałem ten samochód który podesłałeś w linku. Można powiedzieć, że jest to oferta do rozpatrzenia. Co prawda miał kilka mankamentów, np. lakierowane dwa elementy, bodajże prawy tylny błotnik i prawe tylne drzwi, ale ogólnie dobrze się prezentuje. Z lewej strony natomiast widać że miał odkręcane lewe drzwi przód i tył w niewiadomym celu. Może miał jakiegoś dzwonka i dokupiono drzwi w kolorze, a może były tylko regulowane. Tak czy innaczej coś było majstrowane. Brakuje też zaślepek na trzech śrubach które trzymają deskę rozdzielczą w lewej strony (śruby na przednim lewym słupku, widać przy otworzonych drzwiach) i są ślady jakby ktoś je odkręcał/dokręcał. Czyli tu też coś było grzebane.
Nie miałem za dużo czasu, a i też ciemno się robiło jak go oglądałem. Tak na szybko tyle wychwyciłem. Aaaa i podsufitka przy drzwiach kierowcy odstaje jakby była wyciągana, albo jakby zamokła, napęczniała i rozwarstwiła się w tym miejscu. Na tylnej klapie widać też ogniska rdzy praktycznie na całej dolnej krawędzi.

Zastanawia mnie też fakt zielonego podświetlenia przycisków na desce rozdzielczej. Do tej pory wydawało mi się że wszystkie wersje SPORT i Type-S miały podświetlenie w kolorze czerwonym...

Jakbyś był zainteresowany to mogę podjechać jeszcze raz i obejrzeć dokładniej.



Kolega miał chyba na myśli K20A3.

Co do budowy silników, rzeczywiście, w K20A2 i K20A3 są te same bloki, ale już osprzęt inny. Tak jak napisali koledzy są tam zupełnie inne głowice, a na wale inne korbowody. Do tego poprawione kolektory, lepszy program i ze 160 KM robi się 200 KM :)



Budy mają oznaczenie EV1.
Oczywiście, że były na polskim rynku, sam mam takową zakupioną osobiście u Polskiego Dilera. A silnik jaki tam jest to K20a3. Auto spisuje się wyśmienicie. DObrze jezdzi, dynamicznie, mało pali w mieście ok 10l. Spalanie wzrasta wraz ze wzrostem prędkości, do 130 pali ok 7 litrow, przy 160-180 nawet 11. Nie ma żadnych problemów z częściami zamiennymi, poza ASO. Ogólnie samochód bezawaryjny i bezproblemowy. Mam najechane 184 tys od nowości i jak byłem na kolejnym przeglądzie w ASO to powiedzieli że wszystko jest w super stanie i to zalewdie połowa jej życia. W książce obsługi którą dostałem przy zakupie jest napisane, o paliwie pb95, także nei ma potrzeby lania 98. Lany olej najpierw serwisowy Mobil1 0w30, potem serwisowy castrol 0w40 a teraz motul 5w40. Od zmainy do zmiany - co 10 tys, nie trzeba dolweać ani grama. Ja prtzy 180 tys km mam lekko wytartą kierownicę i dywanik kierowcy. Reszta w stanie bardzo dobrym. Od nowości padły p 2 siłowniki zamka centralnego w drzwiach - typowa usterka tego modelu. Zamiennik 100 zł. Co wyróżnia wersję VSA, przede wszystkim silnik i wyposażenie. Zawieszenie ciut inne, i hamulce. Może będę ją wkrótce sprzedawał.

bimer.jp
10-07-15, 17:30
A jak 2.0 VII wypada w porownaniu z 1.8 VIII ufo? I czy w 2.0 skrzynia biegow jest inna niz w VII 1.6 bo w tym padaja jak widac czesto.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

mlawa85
10-07-15, 17:37
ktore 2,0? K20A2 czy A3?? to zasadnicza roznica w mocy. Skrzynie przy k serii tez klekaja, ogolnie w VII genach tak juz jest ze skrzynia albo była albo jest albo bedzie robiona :)

bimer.jp
12-07-15, 05:28
W takim razie ide w strone ufo[emoji3]

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

mlawa85
12-07-15, 11:29
ufo stoi w miejscu :) jedyny plus to skrzynia szostka :) zalezy co preferujesz ale osiagi k20 sa zdecydowanie lepsze :) szczegolnie k20a2

barnie
15-07-15, 13:24
ktoś się orientuje czy swap skrzyni do EV1 K20A3 na skrzynię z CTR'a jest P&P?

mlawa85
15-07-15, 20:56
z tego co mi wiadomo to tak.

barnie
16-07-15, 08:09
nie ma problemu z przepustnicą, przy wymianie skrzyni?, ta w EV1, z tego co się orientuję, jest sterowana elektronicznie ze względu na seryjny tempomat.

mlawa85
16-07-15, 08:16
czyli masz tempomat tak?? wiem ze jak sie interesowałem tym tematem bo myslałem zeby w przyszłosci pod K20A1 wrzucic wlasnie szostke skrzynie z K20A2 to nie bylo problemow. W takim razie podpytaj sie moze uzytkownika o nicku drevan, powinen byc bardziej zorientowany w tym temacie :) nie chciałbym Ciebie wprowadzic w bład.

drevan
16-07-15, 09:05
Zamieniając 5MT na 6MT nie ingerujesz w elektronikę silnika więc nie martw się o działanie tempomatu.

barnie
16-07-15, 09:43
A czy zmiana skrzyni nie wpływa jakoś na "ekonomiczność" tego silnika - chodzi mi głównie o jego pracę w trybie "eco" - bo z tego co się orientuje to jednostka K20A3 to taki następca "eco" vteców? Poprawcie mnie jeśli się mylę...

Zdaje się, że ten tempomat strasznie przeszkadza w "modzeniu" tego auta, dodatkowym problemem jest zdaje się układ VSA?

Możecie ktoś coś więcej powiedzieć o możliwości modów w EV1? Jakaś Hondata, zmiana skrzyni na 6biegową z EP3 - coś jeszcze?

piotrr1987
25-07-15, 20:08
Dokładnie coś znalazłem ze jest jakaś hondata do k20a3:-)czy ktoś bardziej orientuje się w temacie? Tez mam k20a3 i szukam tematów na mody

tos
11-03-16, 16:49
Cześć, wie ktoś może coś co powinienem wiedzieć o tym autku? Przebieg dosyć niski jak na taki wiek - to do sprawdzenia wizualnie i rzekomo na papierze. Co powiecie o cenie?
http://otomoto.pl/oferta/honda-civic-2-0-sport-vsa-skora-el-szyber-klimatroni-ks-ser-1wl-rej256zl-gwarancja-ID6yi0dp.html#0bce178127

mlawa85
11-03-16, 17:13
Cena jest dosc wysoka, ale... jesli przebieg jest udokumentowany a silnik nie daje oznak zuzycia oraz lozyska w skrzyni sa w perfekcyjnym stanie, a nadwozie nigdy nie widzialo blacharza i lakiernika, to warto sie takim egzemplarzem zainteresowac jesli planujesz kupic samochod na kilka lat. Skora na fotelu kierowcy jest disc mocno juz nadszarpnieta, albo samochod byl tylko uzytkowany w miescie gdzie sie czesto wsiada i wysiada albo cos ten przebieg niehalo jest...Pamietaj tylko ze to samochod do oplat jeszcze.

tos
16-03-16, 16:42
Hmm na pewno warto zwrócić uwagę na te rzeczy jednak z tego co wiem tam jest inna skrzynia biegów niż w mniejszych silnikach. Tam chyba nie było problemów z łożyskami?

mlawa85
16-03-16, 16:48
w kazdej byly problemy z lozyskami, w EP3 równiez :) jak nie slyszysz skrzyni chrobotania lub inych niepokojacych dzwiekow podczas dodawania gazu szczegolnie na jedynce i dwojce to mozna spac spokojnie :)

Piteross34
17-07-16, 20:25
Witam. Ma ktoś może dane na temat wymiany oleju w skrzyni K20A3

damianm232
21-07-16, 10:42
Witam. Co sądzicie o tym modelu?

http://otomoto.pl/oferta/honda-civic-model-2005-2-0-benzyna-wersja-sport-ideal-100-oryginal-ID6ytLej.html

Szukam dla ojca Hondy 2.0 160KM i znalazłem coś takiego. Na grillu z przodu i z tyły ma emblemat 2.0, felgi też są orginalne do tego modelu i kolor lakieru również, ale zastanawiam się nad tylnym zderzakiem i końcówka wydechu. W zderzaku ma wycięte miejsce na rury i dziwnie one wystają. Niestety mam trochę drogi do miejscowości gdzie można ogladnąć Honde i nie chciałbym jechać na darmo. Z góry dzięki za odpowiedź.

Boguś
21-07-16, 15:42
Nie wierz w bajki w opisie. Niech komis udowodni, że ma potwierdzenia przebiegu (zdjęcia książki, przeglądy ) Silnik 8 może i pali ale w warunkach mieszanych bo miasto pewnie spokojnie 10. Jeśli masz więcej niż 150km w jedną stronę i jedziesz pociągiem to daruj sobie bo komisy zawsze walą przekręty. Cena też dość niska a taka laleczka z opłatami i zarobkiem. Ile musiała kosztować żeby była opłacalna do przywiezienia? 12tyś? Zobacz na mobile.de po ile stoją takie zadbane 😉

bunkerites
21-07-16, 15:49
Zderzak ok.Tylko tłumik nie oem.Wygląda jak tłumik z audi a4 1.8 T

drevan
21-07-16, 23:29
Na zdjęciach w ogłoszeniu nie widać tłumika, a tylko końcówki które można samemu zamontować. Nie wiem skąd macie pewność że tłumik nie jest oryginalny.
Fabryczny tłumik w EV1 ma rurki skierowane w dół i być może ktoś odciął końcówki i wyprowadził je na wprost.

Nie przesadzajcie, że 150 km to taki wielki dystans do pokonania nawet pociągiem. Warto zaznaczyć, że nie każdy handlarz to oszust (ja na swojej drodze spotkałem kilku uczciwych sprzedawców). Często igiełki forumowe są większymi padakami niż samochody od pośredników. Więc jeżeli masz czas i chęci to odżałuj kilka złotych na bilet i sprawdź egzemplarz który przykul twoje oko.

rysiek007
07-08-16, 11:51
Czy civic 5d (k20a3) ma takie same półosie (długość) co acura rsx base (k20a3) ?

robert 79
07-08-16, 19:33
Witam, jestem nowym posiadaczem tego modelu i jedna sprawa mnie niepokoi,otóż do około 2500-3000 obr silnik dziwnie reaguje na spokojne dodawanie gazu, jakby silnik się blokował- szarpał, gdyby była tutaj linka pewnie - takie odczycie dawałoby blokowanie się w pancerzu, ale co gdy nie ma linki??? Druga sprawa czy posiada ktoś instrukcję w języku polskim do tego modelu???

bunkerites
09-08-16, 19:20
Może przepustnica jest zasyfiona ?

Rubens#
26-10-16, 09:08
takie pytanko mam w sprawie EV1 K20A3 - po przejechaniu 14tyś km (jeździ głównie żona) ubyło mi ok. 300-350ml oleju. Pewnie trudno w to uwierzyć ale tak jest naprawdę bo dzisiaj sprawdziłem stan licznika i oleju. Oryginalny przebieg to 233tyś km. Obecnie jeździ na 5W30 AMSOIL. Zostawić taki jak jest czy zmieniać na 5W40 ?

radek0684
27-10-16, 07:28
Czym Ty się kolego przejmujesz? Taki pobór to żaden pobór. Lej to samo, wymieniaj na czas i się nie przejmuj ;)

HTC Desire 820

Rubens#
27-10-16, 08:22
no właśnie niczym - jestem mega zadowolony ;) tylko widzę że większość przy zdrowych silnikach leje 5w40 więc zastanawiałem się czy też zmieniać czy zostawić jak jest....

Starstruck
27-10-16, 13:50
Bez znaczenia w sumie. Tyle że 5W40 może lepiej się sprawdzać przy wyższych temperaturach.

I olej zmieniamy co 10.000 tys :).

kosoo
27-10-16, 14:05
Witam, jestem nowym posiadaczem tego modelu i jedna sprawa mnie niepokoi,otóż do około 2500-3000 obr silnik dziwnie reaguje na spokojne dodawanie gazu, jakby silnik się blokował- szarpał, gdyby była tutaj linka pewnie - takie odczycie dawałoby blokowanie się w pancerzu, ale co gdy nie ma linki??? Druga sprawa czy posiada ktoś instrukcję w języku polskim do tego modelu???

W EV1 jest gaz na lince. W sumei to chyba standardowy temat z "ciężko chodzącym gazem" w tym aucie. Jedyna rada, wymiana linki a ASO. Koszt ok. 400 zł.


Witam. Ma ktoś może dane na temat wymiany oleju w skrzyni K20A3
Wymiana co 120 tys. Lać MTF Hondy.

Blazimir
28-01-18, 20:57
Panowie i Panie,

Nie chce nikt się wyzbyć poliftowego 5d Civica VII generacji VSA, najlepiej z gazem? W tej chwili do sprzedania właściwie jest tylko jeden - uśmiecha się do mnie od dłuższego czasu - może ktoś będzie w stanie powiedzieć coś więcej na temat tego modelu? https://www.otomoto.pl/oferta/honda-civic-type-s-2-0-160km-b-g-ID6zuxqD.html#e7d69477e8

YaroŁódź
04-02-18, 16:13
Ja mam u siebie w coupe k20a3 i oliwa jest okey :D zapomniałem,że to honda i nie bierze oleju :P:)
Teraz się zbliża wymiana oleju,sprawdzałem to poziom jest extra.od wymiany do wymiany bez dolewek!!! :D

Rubens#
19-02-18, 12:31
zastanawiam się nad swapem do EV1. opcje są takie:
1. kompletny swap K20A2
2. słupek K24 a osprzęt od K20A2
3. Frank odpada bo za duże koszta się tu robią

opcja 1 vs 2: czy jakaś różnica w kosztach zakupu i w samym zakresie robót będzie odczuwalna?
co radzicie i dlaczego?

waw
25-08-19, 20:57
Czy może ktoś zmierzyć średnicę rur wydechowych przed i za tłumikiem środkowym? Mam jakieś połatane wydechy i chciałbym wiedzieć, czy silnik nie jest zaduszony cienkimi rurkami.
A może ktoś ma wykres z hamowni K20A3?

AdamCIV
15-09-19, 14:46
W Streamie z silnikiem K20A1 156KM średnica zewnętrzna rur wydechowych to 47-48mm, mierzyłem suwmiarką. Mam jeszcze oryginalny wydech, który niestety zaczyna się przepalać. Zamienne tłumiki są trudno dostępne i trochę kosztują...

tezapl
03-10-19, 00:11
Witam

W ktorym miejscu znaczki sa prawidlowo ?


p1)
http://energyup.pl/civic/zn/zn1.jpg

p2)
http://energyup.pl/civic/zn/zn2.jpg

p3)
http://energyup.pl/civic/zn/zn3.jpg



y1)
http://energyup.pl/civic/zn/p1.jpg

y2)
http://energyup.pl/civic/zn/p2.jpg

barnie
08-10-19, 07:16
Pytanie do posiadaczy EV1 - czy kierownica podobnie jak w wersjach 1.4 i 1.6 jest regulowana jedynie góra/dół, czy również przód tył?

drevan
08-10-19, 21:11
Pytanie do posiadaczy EV1 - czy kierownica podobnie jak w wersjach 1.4 i 1.6 jest regulowana jedynie góra/dół, czy również przód tył?
niestety regulowana jest tylko jedna płaszczyzna

barnie
09-10-19, 08:16
i to jest niestety ból tego samochodu w wersji 5D, według mnie nie da się tam usiąść wygodnie wyższej osobie za kierownicą - jak odległość na nogi jest ok (czyli fotel maksymalnie do tyłu i w dół) i oparcie w miarę pionowo, to odległość do kierownicy jest za daleka, jak się przysuniesz to znowu nogi są podkurczone i uda nie podparte...