PDA

Zobacz pełną wersję : Zużycie paliwa oraz jazda po autostradzie i mieście CTR EP3.



Krzycho92
13-10-11, 20:48
Witam.
Jestem tu nowy, więc przepraszam jeśli temat umieściłem w złym dziale.

Interesuje mnie kilka rzeczy na temat "ostatniej prawdziwej" Hondy Civic Type-R, a mianowicie modelu VII (EP3). Konkretnie chodzi mi o:
- jak wygląda spalanie podczas jazdy: po mieście (normalnej i dynamicznej); sportowej, po torze np.; na autostradzie (emerycka jazda 90-120 na 6 biegu oraz szybsza w okolicach 160-200kmh)
- czy zawieszenie tego samochodu jest w miarę komfortowe na Nasze polskie (dziurawe i nierówne) drogi i jak wytrzymuje ono taką eksploatację (zużycie zawieszenia)
- jakie są minimalne obroty, na których można jechać (żeby silnik był smarowany optymalnie, a zawory się nie wyginały i korbowód nie "obrywał")? Na wykresie momentu widziałem, że praktycznie już od ok.1,6k silnik ma wystarczający moment obrotowy, aby móc w tych obrotach ekonomicznie jechać.
- na Youtube nie znalazłem odpowiedniego filmiku, a jestem bardzo ciekaw jak wygląda jazda przy prędkościach obrotowych do 4 tyś i zmiana biegu. Wszyscy jak już umieszczają filmiki to prezentują osiągi samochodu, a nikt nie prezentuje jak kształtują się obroty podczas jazdy ekonomicznej (tak, wiem że to nie do tego służy ten samochód, ale jestem po prostu ciekaw). Chodzi mi o to, że np. jadąc sobie na trasie te 90-120kmh na 6 biegu jakie są obroty silnika? Udało mi się wyszukać jedynie filmik z autostrady, ale tam na 6 biegu autor zwolnił jedynie do ~127km/h i było to jakieś 3,8k obr. a Chciałbym wiedzieć na jakich obrotach silnik pracuje jadąc z w.w prędkościami podczas jazdy ekonomicznej.

Mam nadzieję, że ktoś mi odpowie na te pytania, a szczególnie na ostatnie. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś umieścił również filmik prezentujący ekonomiczną jazdę na autostradzie.
Z góry dziękuję.

rafal
13-10-11, 22:39
Chcesz jeździć na autostradzie to kup sobie lepiej diesla... CTR nie jest ekonomicznym autem do jazdy na co dzień dla osoby chcącej mieć ekonomiczne auto.

http://www.autocentrum.pl/spalanie/honda/civic/vii/silnik-benzynowy-2.0-16v-type-r-200km-2001-2005/

To tak jakbyś szukał dobrej wódki żeby się upić, ale takiej która by nie miała dużo % alkoholu...

Krzycho92
13-10-11, 23:49
Ja doskonale rozumiem, że to nie jest samochód ekonomiczny, tylko do zabawy i jazdy sportowej, ale chciałbym wiedzieć jak wygląda u niego jazda na niższych obrotach. Jestem po prostu ciekawy, a nigdzie nie mogę tego znaleźć.

owsikk
14-10-11, 00:06
Spalanie w K20A2 200KM i K20A3 160KM jest zbliżone - realne wartości wpisane są na stronie którą podrzucił Rafal.

Wbrew pozorom duże silniki przy ekonomicznej jeździe nie palą dużo. Udało mi się zejść w trybie miejskim do 10 l/100 km. Tyle samo palił mi Civic 1.4 i poprzedni 1.6

Krzycho92
14-10-11, 00:18
I tak, jak na 2 litry pojemności i 200 koni mocy, to te 14litrów w mieście (z tej strony) to nie dużo :)
Zaskakujące jest to, że EP3 ma krótką skrzynię biegów. Na kilku filmikach na YT zauważyłem, że na II biegu przy 40km/h jest już 4k obr. (gdzie w "normalnych" samochodach jest to ok. 3k., albo 2,5k w dieslach). Większe obroty=większy hałas i spalanie. Oczywiście dźwięk VTECa jest miły dla uszu (wielbicieli, fanatyków) i spalanie podczas sportowej jazdy nie ma znaczenia, ale ciekawi mnie jak wygląda jazda na 6 biegu :D

owsikk
14-10-11, 07:07
Ja mam silnik i skrzynie z Civic Type-S, tam były skrzynie 5-biegowe.

Na 4 biegu mam już 180 km/h i to było mierzone po GPS.

Myślę, że 6-tka w Type-R to nadbieg po to żeby obniżyć spalanie w trasie :)

Krzycho92
14-10-11, 10:53
Z tym, że w EP3 6 bieg jest nadbiegiem to nie za bardzo się zgodzę. Jeśli w samochodzie ostatni bieg jest nadbiegiem, to na biegu poprzednim powinno dać się uzyskać prędkość maksymalną, natomiast na nadbiegu silnik nie osiąga już swojej mocy maksymalnej (nie kręci się nawet do czerwonego pola), chyba że jest tuningowany. A z tego co widziałem, to na 5 biegu EP3 jedzie maks ok.200km,h, a jego Vmax to 235km/h.

owsikk
14-10-11, 22:09
Z tym, że w EP3 6 bieg jest nadbiegiem to nie za bardzo się zgodzę. Jeśli w samochodzie ostatni bieg jest nadbiegiem, to na biegu poprzednim powinno dać się uzyskać prędkość maksymalną, natomiast na nadbiegu silnik nie osiąga już swojej mocy maksymalnej (nie kręci się nawet do czerwonego pola), chyba że jest tuningowany. A z tego co widziałem, to na 5 biegu EP3 jedzie maks ok.200km,h, a jego Vmax to 235km/h.

Jest kilka definicji nadbiegu, poczytaj.
Ja trzymam się tej: Nadbieg, rozwiązanie w układzie przeniesienia mocy pojazdu umożliwiające jazdę z wysoką stałą prędkością przy stosunkowo niskich obrotach silnika, stosowane w celu obniżenia zużycia paliwa oraz podwyższenia trwałości jednostki napędowej.

Poza tym Twoja definicja nie jest prawdziwa. Nie chodzi o prędkość maksymalną tylko maksymalny moment obrotowy.
Zapewniam Cię też że maksymalny moment obrotowy nie jest na czerwonym polu ;-)

Krzycho92
15-10-11, 00:12
http://pl.wikipedia.org/wiki/Nadbieg - akurat odróżniam moc od momentu obrotowego. Na nadbiegu silnik nie osiąga maks. mocy (dlatego obroty nie dochodzą do czerwonego pola). To właśnie nadbieg jest taki, żeby jechać w granicach mak.s momentu, a nie mocy :)
Wracając do tematu. Jeśli ktoś posiada CTR EP3 lub ma taką możliwość, to prosiłbym o sprawozdanie z jazdy na 6 biegu na niższych prędkościach (90-120km/h).

szogunwawa
18-10-11, 20:00
[url]
Wracając do tematu. Jeśli ktoś posiada CTR EP3 lub ma taką możliwość, to prosiłbym o sprawozdanie z jazdy na 6 biegu na niższych prędkościach (90-120km/h).

Jutro rano Ci wrzucę

sqter
19-10-11, 00:56
A z tego co widziałem, to na 5 biegu EP3 jedzie maks ok.200km,h

~210 km/h (licznikowe)

szogunwawa
19-10-11, 07:20
Proszę http://www.youtube.com/watch?v=xLcW-yPNe98

Krzycho92
19-10-11, 11:50
Dzięki :D Ta skrzynia ma rzeczywiście krótkie przełożenia. Jak przyspieszałeś to z gazem w podłodze? bo od niskich i średnich obrotów to nie bardzo się ten samochód zbiera.

genior
19-10-11, 14:36
pokazal Ci to co chciales widziec a nie jak sie zbiera:eek:

Ultra Pete
19-10-11, 14:47
Poza tym na 6stce jak ma sie zbierac ? Miedzy 1-4 k rpm z tego co pamietam seria jedzie na 100 koniach.

Ogolnie odpusc sobie ep3, ani ty nie bedziesz zadowolony, ani silnik.

szogunwawa
19-10-11, 15:44
Broń boże poniżej 4000 obrotów pedał w podłogę (jedynie na II biegu ) . Przy 5000 wcisnąłem go mocniej .
Tu masz z pedałem w podłodze

http://www.youtube.com/watch?v=FT_d-JICoX4

http://www.youtube.com/watch?v=yBbYMwdaHgw

http://www.youtube.com/watch?v=pXfhE7STXeE

Krzycho92
19-10-11, 17:07
Nie, nie. Ja wiem, że silniki takie jak w Hondzie są wysoko obrotowe i swój pazur pokazują powyżej 4k, ale pomyślałem tylko że jak przyspieszałeś z gazem w podłodze na 6 biegu to wolno to było. Ale skoro to nie był pełny gaz to OK, znaczy że na pełnym jest lepiej. Jednak VTEC najlepiej przyspiesza po redukcji :) Ja gdybym miał wybrać EP3 CTR, to bym też się zastanowił nad Focusem ST MK2, bo są to podobne samochody, z tym że Focus jest trochę cięższy,i ma turbo i pół litra większy silnik (co jednak nie daje mu dużej przewagi w sprincie do setki), ale za to właśnie bardziej mi to pasuje, bo nie zawsze lubię silnik kręcić pod czerwone pole, jak w tej hondzie, żeby dynamicznie przyspieszyć.

Chino
19-10-11, 17:34
Instrukcja obsługi mówi, że pierwsze 4 biegi w EP2 i EP3 kończą się na dokładnie tych samych wartościach prędkości (dalej już czerwone pole), odpowiednio 1: 50, 2: 85, 3: 128, 4: 164kmh (wartości rzeczywiste, nie licznikowe). Dodatkowo dla EP3 podano, że szybkość maksymalna na biegu 5 to 203kmh, co przypuszczam pokrywa się z prędkością maksymalną na biegu piątym dla EP2. Druga sprawa, że czerwone w EP2 zaczyna się przy ~6300 obr, a w EP3 przy ~8000 obr:D. Z filmiku ładnie widać, że bieg 6-ty dokładnie pokrywa się obrotowo z biegiem 5-tym dla EP2, czyli 2.5tys obr przy 80kmh i +/- 6 tys obr dla 200kmh. Reasumując EP3 to nie focus 1.6d gdzie 3tyś obr łapiemy przekraczając 150kmh oraz długotrwała autostradowa jazda type-r nie jest sielanką.

Krzycho92
19-10-11, 21:24
Bo TypeR to nie samochód na autostrady, tylko na jazdę po mieście i ewentualnie tor lub 1/4 mili po tuningu. A jazda na trasie to opcja, dzięki 6 biegowi żeby można było słyszeć własne myśli jadąc szybko :)

owsikk
19-10-11, 22:13
Ja tam lubię słuchać swojego VTEC'a :-)

rafal
19-10-11, 22:18
EP2 również ciężko jechać dłużej na autostradzie. Tak przy 140km/h mam 4000rpm i trzymając stale gaz w jednej pozycji utrzymując prędkość, auto samo potrafi czasem przyspieszyć gdy akurat vtec się załączy :)

Krzycho92
20-10-11, 00:09
@owsikk: Ty jako kierowca może tak, ale np. jeśli wziąłbyś pasażera, w dodatku kobietę która nie lubi gdy silnik słychać głośniej niż jej głos, to byś musiał po prostu zwolnić :D
@up: Ten VTEC to może coś jak turbo jest? tzn, że jak już się załączy to samochód dostaje "kopa" :) Hmm, nie dość że ten samochód nie ma komputera pokładowego, to jeszcze tempomatu nie ma :( cóż, priorytetem tego auta nie jest na pewno komfort.

owsikk
20-10-11, 07:29
Jak kupisz Hondę VSA to będziesz mieć i komputer pokładowy i tempomat.

VTEC? Poczytaj :P

rafal
20-10-11, 08:59
@owsikk: Ty jako kierowca może tak, ale np. jeśli wziąłbyś pasażera, w dodatku kobietę która nie lubi gdy silnik słychać głośniej niż jej głos, to byś musiał po prostu zwolnić :D
@up: Ten VTEC to może coś jak turbo jest? tzn, że jak już się załączy to samochód dostaje "kopa" :) Hmm, nie dość że ten samochód nie ma komputera pokładowego, to jeszcze tempomatu nie ma :( cóż, priorytetem tego auta nie jest na pewno komfort.

To Cię kobieta wzięła pod pantofel ;) Kupuj auto jakie Tobie się podoba a nie jakie jej będzie pasować! Jeśli stać Cię na tankowanie type-r to czemu go nie kupisz?

owsikk
20-10-11, 09:26
U mnie na szybie jest małym druczkiem informacja, że pasażer wsiadając do samochodu akceptuje regulamin. W regulaminie natomiast wyraźnie jest napisane, że kierowca może jechać z dowolną prędkością i nie musi reagować na krzyki pasażerów... no chyba że pasażer zagrozi wymiotami i zabrudzeniem tapicerki ;-)
Jeśli natomiast kierowca nie chce słuchać pasażerów może też zwiększyć prędkość i zagłuszyć krzyki fazą VTEC silnika ;-)

Niestraszny mi żaden pantofel ;-)

rafal
20-10-11, 11:22
Masz jeszcze jedną taką naklejkę? ;)

owsikk
21-10-11, 09:56
Masz jeszcze jedną taką naklejkę? ;)

Nie mam niestety. Przecież naklejka jest tak mała, że wogóle jej nie widać ;-)

Krzycho92
24-10-11, 22:48
W TypeR na I biegu można jechać maks. niecałe 60kmh, a czy jadąc 55km/h na każdym innym biegu można wpiąć jedynkę, czy jest jakieś ograniczenie (blokada), że jedynkę można wrzucać (redukować) do pewnej prędkości? Bo np. jeździłem 307 1.6 HDI i tam na jedynke można redukować dopiero jeśli prędkość jest ok 15km/h, podobnie jest w toyocie yaris, w daewoo matiz (którym też jeździłem) jedynka jest koło 10kmh i jadąc szybciej nie można jej wrzucić przy redukcji (jakby niezsynchronizowana skrzynia biegów).

owsikk
24-10-11, 22:53
A po co Ci takie informacje?? Nie widzę potrzeby wrzucania jedynki przy prędkości 55 km/h :P
Chciałbyś uskuteczniać hamowanie silnikiem do zera czy co...

Krzycho92
25-10-11, 00:17
Powiedzmy, że hamowanie silnikiem też. Ale głównie mi chodzi o to, że TypeR nadaje się na tor. A czasami przydaje się redukcja aż do jedynki przy jakichś ciasnych nawrotach, a przecież jak tu ktoś napisał: nie wolno w tym samochodzie wciskać pedału gazu w podłogę przy niskich obrotach, więc na dwójce w ciasnych łukach szybko się nie rozpędzę :)

szogunwawa
25-10-11, 00:43
Żaby wbić w EP3 I bieg to trzeba prawie zatrzymać auto .

Krzycho92
25-10-11, 12:39
Czyli tak jak w większości samochodów.

rafal
25-10-11, 15:18
Przecież zawsze możesz sobie przerobić skrzynię, tak żebyś mógł wrzucać przy każdej prędkości pierwszy bieg... Tylko po co?

Luppus
31-10-11, 15:57
Przecież zawsze możesz sobie przerobić skrzynię, tak żebyś mógł wrzucać przy każdej prędkości pierwszy bieg... Tylko po co?

Odpowiedź masz na poprzedniej stronie :D

mav3r
07-11-11, 02:17
Żaby wbić w EP3 I bieg to trzeba prawie zatrzymać auto .

znam taki przypadek gdzie przy 70km/h została wbita 1ka :)

owsikk
07-11-11, 06:57
znam taki przypadek gdzie przy 70km/h została wbita 1ka :)

Jak się skończył taki wybryk? Skrzynia jeszcze w eksploatacji?

Krzycho92
20-11-11, 23:02
Tak się jeszcze dopytam. Od jakich obrotów ten Civic Ep3 TypeR zaczyna przyspieszać (uczucie wgniatania w fotel) i od jakich obrotów można mocniej gaz wcisnąć?

Ultra Pete
21-11-11, 16:14
nie wolno w tym samochodzie wciskać pedału gazu w podłogę przy niskich obrotach,

ktos to potwierdzi ?
jak mam vteca utawionego na 4k rpm przy WOT to musze wcsinac pedal w ziemie przy 3k rpm zeby auto zaczelo jechac pelnym ogniem od tych 4 k rpm. ocb z tym niewciskaniem gazu w podloge przy niskich obrotach ?

owsikk
21-11-11, 17:50
ktos to potwierdzi ?
jak mam vteca utawionego na 4k rpm przy WOT to musze wcsinac pedal w ziemie przy 3k rpm zeby auto zaczelo jechac pelnym ogniem od tych 4 k rpm. ocb z tym niewciskaniem gazu w podloge przy niskich obrotach ?

Też nie słyszałem :) Zasada działania silnika K20 jest taka sama jak każdego innego... im mocniej wciskasz gaz tym auto szybciej się zbiera. Chociaż kopnięcie czuć dopiero na wyższych obr po załączeniu się VTECa.
Może o to chodziło pytającemu.

rafal
21-11-11, 18:04
Sądzę, że chodzi tutaj o łożyska wałka sprzęgłowego, że szybciej padają jak się ciśnie od niskich obrotów... Ale to dotyczy EP1 i EP2.

Krzycho92
21-11-11, 19:02
Broń boże poniżej 4000 obrotów pedał w podłogę (jedynie na II biegu ) .
Stąd moje pytanie, od jakich obrotów można mocniej depnąć pedał gazu ;)

Ultra Pete
21-11-11, 19:43
szogunowi chyba chodzilo, ze filmik nie byl krecony na WOTcie (czyli pedale w podlodze), no ale niech sam wyjasni :)

najman
29-01-12, 14:17
Jakie mniej wiecej jest spalanie przy stalej predkosci 150km/h? 15l czy mniej?

Krzycho92
31-01-12, 18:21
Przy 150km/h masz 4,5k na obrotomierzu (na VI biegu). Więc strzelam, że wtedy spalanie jest na poziomie 10-11l? Raczej więcej niż 12l nie powinno być, ale pewny nie jestem.

kedud
09-02-12, 10:56
Ja nie mam 6 biegu ;p

120 km i juz 4k obrotów

michu0789
16-02-12, 00:11
odpowiedz normalnie a jak nie wiesz to nie zaśmiecaj postu... Kocham takie wyczerpujące wypowiedzi... masakra co za ludzie

Krzycho92
26-02-12, 23:12
kedud: to jest wątek o Civicu TypeR, a on ma skrzynię 6 biegową ;)

kedud
28-02-12, 12:54
odpowiedz normalnie a jak nie wiesz to nie zaśmiecaj postu... Kocham takie wyczerpujące wypowiedzi... masakra co za ludzie
Co za troll...

Mój autobus ma 5 biegów i 6 by się przydał ;p. Type R ma tylko na grillu ;p