Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D15B7 w 5D '97 - prośba o radę



Bucz
29-04-07, 19:39
Pierwszy raz udzielam się na tym forum, więc wszystkich serdecznie witam,

Zamierzam kupić Civic'a 5D '96-'98. Najchętniej 1,5 VTEC-E, ale ostatnio znalazłem ofertę na Civic'a '97 z silnikiem D15B7. Zacząłem studiować temat i mam wątpliwości... Wg danych katalogowych w tej budzie i roku ten silnik nie występuje. Na forum znalazłem wątek, w którym kilka osób twierdziło, że taka konfiguracja występowała, ale jest bardzo rzadka (biały kruk ;-)
Sprzedający twierdzi, że jak kupował auto miał trochę z tego powodów problemów, ponieważ powstało małe zamieszanie w papierach i dopiero w serwisie potwierdzili, jaki to silnik, jaką ma moc, itd. (co zostało udokumentowane wpisem w dowodzie).
Auto kupione w Polsce w salonie.
Czy podchodzić do tego auta z bardzo długim kijem, czy się nie obawiać? Z forum wynika, że to fajny silnik, ale nie chciałbym trafić z moją pierwszą Hondą na minę... Trochę boję się spalania... Większość moich tras jest na krótkich dystansach po Warszawie. Duża różnica będzie między tym silnikiem, a 1,4 lub 1,5 VTEC? Czy nie będzie problemów z ewentualnymi naprawami lub awariami tego silnika? (z racji na swoją rzadkość występowania).

Tak przy okazji auto które mnie kusi, ma klimatyzację, 4 el. szyby, el. lusterka, szyberdach, dwie poduszki. Do roboty są tylne nadkola i maska do polerki (podobno pod słońce widać odbarwienia po niezmytych ptasich odchodach) i róg tylnej klapy był malowany po zarysowaniu w garażu - pod słońce podobno widać delikatne zapylenie jak się wie gdzie patrzeć. Innych przygód podobno nie miał. Niecałe 150tys. przebiegu. Ostatnio wymieniany rozrząd (rachunki), tylne klocki i jakieś tuleje w tylnym zawieszeniu, podobno bardzo droga naprawa???
Właściciel zgodził się na wizytę w ASO. Chce oddać auto za 14000PLN. Warto się dalej tym interesować?
Strasznie napaliłem się na Civic'a i potrzebuję ostudzenia ;-) Z góry dziękuję za wszelkie rady.

Pzdr
Bucz

Cairo
01-05-07, 20:19
Rzeczywiście silnik D15B7 w 5d to dla mnie abstrakcja. Po pierwsze to silnik bez vteca (nie wywnioskowałem z postu czy to wiesz).
Moim zdaniem powinieneś się udać do ASO z numerem nadwozia, żeby sprawdzili z jakim silnikiem to auto wyjechało z fabryki.
Inną sprawą jest czy to że auto swapowane jest jakimś problemem. Jeżeli ktoś kompetenty Ci potwierdzi, że wszystko jest w najlepszym porządku to chyba nie należy się tego obawiać, musisz się jedynie poważnie zastanowić czy ten silnik będzie spełnia Twoje oczekiwania (napewno w porównaniu do 1.4 wypadnie korzystniej, ale do np D15Z8 już raczej nie).
Po wyposażeniu można swierdzić, że jeżeli był swapowany to raczej wcześniej gościł tam silnik 1.6.
Cena 14tys nie jest raczej promocyjną, a normalną, więc jeżeli masz co do auta jakiekolwiek wątpliwości lepiej poszukaj czegoś pewnego.
To który silnik co oferuje znajdziesz na forum bo było już sporo.
W skrócie
1.4 - przeciętne osiągi, przeciętne spalanie
1.5 - po lifcie osiągi nieznacznie gorsze od 1.6, spalanie najmniejsze w całej stawce
1.6 - przyzwoite osiągi (bez vteca, z vteciem bardzo przyzwoite), spalanie na poziomie 1.4, a czasem nawet mniejsze
1.8 - osiągi na miarę sportowego kompakta, spalanie w mieście spore, na trasie bardzo przyzwoite
2.0 - niepolecany dieselek

Bucz
01-05-07, 20:38
To że nie jest to VTEC to już wiem.
Prawdopodobnie masz rację co do tego swapa... Właściciel podczas rozmowy przyznał, że urzędnicy najpierw w papierach wpisali mu silnik 1,6. No cóż, będę szukał dalej...

mirasek
02-05-07, 13:40
Piszesz że smochód był kupiony w salonie w Polsce, a z tego co wiem to nie można było dostać tu żadnego 1.5, ani B7 (tego chyba wogóle nie) ani Z3 czy Z8... chyba że sie myle to mnie poprawcie :speszony:

Lcfr
02-05-07, 14:10
Rzeczywiście silnik D15B7 w 5d to dla mnie abstrakcja.

dla mnie też..... :(



(napewno w porównaniu do 1.4 wypadnie korzystniej, ale do np D15Z8 już raczej nie).


nie zgodze sie tak do konca...
silniki d15z1/z3/z6/z8 były jednostkami ekonomicznymi
d15b7 jezdzi bardzo porównywalnie z d15z6 czy z8 (jezeli nie szybciej - skrzynia!!!!)
tyle, ze moze nie jest tak oszczedny choc to tez dyskusyjna sprawa bo w duzej mierze zalezy od stylu jazdy. (b7 mozna spokojnie na trasie miec 6,3-6,5l/100km a z6 czy z8 przy czestszym załaczaniu VTEC nie spali tak malo... )
wszystko ma swoje plusy i minusy...

Cairo
03-05-07, 12:01
Porównując b7 do z8 nie miałem na myśli tylko osiągów lecz ogólncyh za i przeciw
Napewno b7 nie będzie szybszy w tej samej budzie od z8, będzie to raczej porównywalne, a spalanie na korzyść z8

Lcfr
03-05-07, 21:58
Porównując b7 do z8 nie miałem na myśli tylko osiągów lecz ogólncyh za i przeciw
Napewno b7 nie będzie szybszy w tej samej budzie od z8, będzie to raczej porównywalne, a spalanie na korzyść z8

dobrze, ze mamy forum...
kazdy moze napisac co mysli
ja mysle ze nie bedzie olniejszy (czyli równy osiagami) ale faktycznie spalanie bedzie wyzsze...
ale juz przy mini modach bedzie szybszy... chociazby ze wzgledu na skrzybie w z8

Cairo
03-05-07, 22:23
OK, b7 jest poddatniejszy na modyfikacje, ale dalej się upieram, że mimo dłuższej skrzyni lepiej przyspieszałby seryjny z8 :d

Lcfr
03-05-07, 22:37
OK, b7 jest poddatniejszy na modyfikacje, ale dalej się upieram, że mimo dłuższej skrzyni lepiej przyspieszałby seryjny z8 :d

d...pa jasiu..... :d :d :d :d :d
mam d15b7 i seeeeeeeeeeryjnie wątpie....
mierzylem sie (majac mnie kunióf niz obecnie) i robilem d15z6 w 3d o 1 długosc....
tam (d15z6/z8) mimo 115hP jest mega długa skrzynka
i b7 daje rade
a masy porównywalne.......


ps. ale mozemy takie testy porobic.... jak to w zyciu jest - wszystko jest mozliwe :)

Cairo
03-05-07, 22:42
więc bez testów się nie obejdzie :d