Zobacz pełną wersję : Jak sprawdzić kiedy wymienić rozrząd?
jblichiewicz
12-10-11, 09:05
Witam ponownie,
Tym razem mam pytanko odnośnie rozrządu...
Czy istnieje jakaś możliwość aby dowiedzieć się kiedy wymienić rozrząd? Oczywiście wiem, że jest określona liczba przejechanych km...
Niestety po zakupie auta jeszcze nie wymieniałem i nie jestem pewien czy to może nie już.
Na obudowie osłaniającej pasek mam wpisaną ilość 160tyś. obecnie mam 200tyś.
Wiadomo auto swoje lata ma i nie jestem w 1000% pewien czy posiada oryginalny przebieg.
Czy wystarczy jak zdejmę obudowę i zobaczę w jakim stanie jest pasek? Da mi to jakiś obraz czy wytrzyma jeszcze miesiąc?
Pozdro i z góry dzięki za informacje
Da mi to jakiś obraz czy wytrzyma jeszcze miesiąc? nie koniecznie :)
Pasek nie jest tym pozdespolem tez decydujacym. jak nie wiesz to wymien i po problemie.
jblichiewicz
12-10-11, 09:28
problemem jest brak funduszu póki co:P dlatego chciałbym się jakoś zorientować czy istniej możliwość jakiejś oceny wytrzymałości
Powiem Ci tak wczoraj wymienialem pompe wody i gdyby nie to paska nie ruszyl bym jeszcze co najmniej rok. Po zdjeciu okazalo sie ze w srodku jest pekniety czyli2-3buty i po silniku
Przejechane mial od. 70 do 90 tys km Koszt wymiany na pro czesciach w dobrym warsztacie to 500zl
na pro cześciach w pro warsztacie ? :D hehe sorki nie mogłem sie powstrzymac
mozesz zdjac pasek obejrzeć go sobie i założyć spowrotem tak samo napinacz czy pompa o ile potrafisz takie rzeczy robić i masz na to czas.
Pozdr
lepiej odłóż trochę gotówki i zainwestuj w rozrząd bo z tym nie ma żartów lepiej od razu wymienić bo dziś na słowo czy przebieg nie ma co liczyć
na pro cześciach w pro warsztacie ? :D hehe sorki nie mogłem sie powstrzymac
Jak wyjasnisz co jest zabawne, to
moze bedziesz mogl liczyc na wiecej
Yotomeczek86
12-10-11, 16:55
W sumie 500zł z gratami to normalna cena. Pasek Mistuboshi/Gatez, Pompa GMB/AISIN, Napinacz KOYO to kolo 250-280zł, robocizna drugie tyle.
Starstruck
12-10-11, 16:55
Jak już się zdejmie raz nałożony/naciągnięty pasek to nie zakłada się go drugi raz. Kompletny rozrząd na jednych z najlepszych dostępnych części (pasek mitsuboshi, pompa wody GMB, rolka KOYO) to 350 zł + 200 zł robocizna u najlepszego mechanika jakiego znam w Warszawie (Wojtek z Marek).
Jak już się zdejmie raz nałożony/naciągnięty pasek to nie zakłada się go drugi raz. hahahaha :)
Starstruck
12-10-11, 17:17
hahaha, ale prawdziwe :)
Kompletny rozrząd na jednych z najlepszych dostępnych części (pasek mitsuboshi, pompa wody GMB, rolka KOYO) to 350 zł
Skad Wy bierzecie te ceny z kosmosu.
Japońskie rozrządy - pasek Mitsuboshi + napinacz GMB / Koyo + pompa wody Nissan / GMB :
http://www.fotosik.pl/showFullSize.p...945a48c58dff50
- B16A1/2 do 95r. - 305 zł
- B16A2 od 96r - 315 zł (pompa wody Airtex) lub 340 zł (pompa Nipparts)
- B18C4/C6 - 310 zł (pompa wody Airtex) lub 335 zł (pompa Nipparts)
- D13B2/D15B2/B7 / D14A2/5(do 95r.) - 220 zł
- D16Y7/Y8 - 240 zł
- D16A8/9/Z5 - 225 zł
- D16Z6/9 - 260 zł
- D14A3/4/7/8, D15Z3/6/8 - 235 zł
Nawet rozrzad do be serii nie kosztuje 350 w najlepszym przypadku ;)
Japońskie rozrządy - pasek Mitsuboshi + napinacz GMB / Koyo + pompa wody Nissan / GMB :
[
;)
dokladnie taki zestaw kupilem. Pasek mitsuboshi+ napinacz koyo 100zl pompa wody nissan 130zl w skepie bez szukania wiec pewnie mozna taniej.
Starstruck
12-10-11, 17:47
A to przepraszam, bo nie doliczyłem reszty: robiłem jeszcze wszystkie inne paski + łożysko paska klimy :).
Co do wymiany to 250 . Mozna to zrobic "u kolegi" za 40zl Ale po przeczytaniu kilku postow ozerwanyych nowym paskach stwierzdzilem ze nie warto oszczedzac, przy okazji dostalem nowe swiece gratis wiec sie oplacalo
A to przepraszam, bo nie doliczyłem reszty: robiłem jeszcze wszystkie inne paski + łożysko paska klimy :).
Ile dales za lozysko ? Bo tez mialem to do zrobienia?
"Uwaga, jeśli w razie naprawy jest ponownie zakładany używany pasek zębaty należy zachować dotychczasowy kierunek jego ruchu" Sam naprawiam. Ale lepiej wmówić komuś że już się nie nadaje i zarobić na jego wymianie :)
Jak już się zdejmie raz nałożony/naciągnięty pasek
A jak mocno powinien być naciągnięty pasek? Ja ostatnio patrzyłem u siebie to można go było 1.5 cm ucisnąć. Czy tak może być?
A jak mocno powinien być naciągnięty pasek? Ja ostatnio patrzyłem u siebie to można go było 1.5 cm ucisnąć. Czy tak może być?
Mówisz o pasku rozrządu czy "klinowym"?
Skad Wy bierzecie te ceny z kosmosu.
[...]
Nawet rozrzad do be serii nie kosztuje 350 w najlepszym przypadku ;)
Hehe dokładnie, 350 zeta to kosztuje rozrząd dla Acc F-serii 2x paski Mitsuboshi, 2x napinacze Koyo, pompa GMB ;)
Starstruck
12-10-11, 20:56
Hehe dokładnie, 350 zeta to kosztuje rozrząd dla Acc F-serii 2x paski Mitsuboshi, 2x napinacze Koyo, pompa GMB ;)
Napisałem sprostowanie, że były jeszcze inne rzeczy dokupione, zawierające się w tej kwocie :). CZYTAMY UWAŻNIE :). Reaktor, powiem ci że nie pamiętam :p. Mój mechanik mi mówił, ale zapomniałem, nie wnikałem w dokładne koszta, co musiałem zrobić, to zrobiłem :)
Mówisz o pasku rozrządu czy "klinowym"?
o pasku rozrządu
w przypadku braku gotowy na kompletny rozrzad kup tymczasowo sam pasek. napinacz rolke i pompe "mozna" pozniej
za dużo przy tym roboty żeby to robić na 2 razy :p
No właśnie, bez sensu. To tak jak zmienić opony na zimę a za tydzień iść zmieniać felgi do tych opon :D
Cytat Zamieszczone przez Starstruck Zobacz posta
A to przepraszam, bo nie doliczyłem reszty: robiłem jeszcze wszystkie inne paski + łożysko paska klimy .
Ile dales za lozysko ? Bo tez mialem to do zrobienia?
Całe 5zł. Kupisz koyo w każdym sklepie z łożyskami. Jest standardowe. Wypychasz stare..i wprasowujesz nowe w rolkę. Wystarczy Ci do tej operacji imadło i nasadka nie pamietam już jakiej średnicy. Przy wyjmowaniu wypychasz za wewnętrzną bieżnię a wprasowujesz za zewnętrzną.
A jeśli chodzi o wymianę rozrządu to brać pod uwagę tylko przebieg czy czas też? Mam fakturę za wymianę rozrządu z początku 2008 r. od tej pory auto przejechał jakieś 45-50tys. km.
Bardziej czy auto stalo jakis dluzy okres czasu
Żeby zweryfikować w jakim stanie jest pasek rozrządu niestety trzeba go zdemontowaćlub chociaż zdjąć z górnego koła rozrządu. Jeśli jest już luźny to zaginamy go w druga stronę czyli zębami do wierzchu. Jesli po zagięciu widoczne są małe pęknięcia przy zębach to taki pasek kwalifikuję się do wymiany.
no jak juz go zdemontujesz to co to za problem wymienić koszt tez minimalny bo 50zł
Jeśli jest już luźny to zaginamy go w druga stronę czyli zębami do wierzchu.Wtedy taki pasek nadaje się już tylko na złom :)
Ja akurat jestem świeżo po zakupie Hani, dostałem nawet kompletny rozrząd do niej, niby nowy, bo właściciel powiedział, że za 2kkm trzeba wymienić. Odstawiłem auto do mechanika i... kupuję nowy komplet. Mechanik nie zgodził się na montaż tego, bo nie ma pewności co do nowości i jak długo leżał pasek, rolka i pompa no i producenci jacyś niepewni. Krótko mówiąc, mechanik polecony przez znajomego powiedział, że nie weźmie odpowiedzialności za montaż tego i kupi nowy zestaw, ile będzie kosztował dowiem się w sobotę. Na pytanie kiedy wymieniać odpowiedział-napewno po zakupie, bo nie mamy pewności i napewno wcześniej niż zaleca producent, koszt jest, ale jest pewność i mniejszy niż remont, więc moje zdanie proste-nie jesteś pewien, zapłać i wymień by auto posłużyło jeszcze długo, a nie czekaj do ostatniej chwili. U mnie robocizna wyniesie ok. 200, max 250zł, ale do tego jeszcze dojdzie wymiana oleju, filtrów, płynu w chłodnicy i pasków klinowych (3szt.)
ahahahah poprawiłeś mi humor.. rolka za długo leżała w pudełku ...
widze że twój mechanik złowił sobie dobrego klienta
ahahahah poprawiłeś mi humor.. rolka za długo leżała w pudełku ...
widze że twój mechanik złowił sobie dobrego klienta
Dokładnie. Rolka i pompa może poleżeć sobie nic się jej nie stanie. No chyba ze faktycznie nie jest to nowa część albo jakaś masakryczna tandeta.
ahahahah poprawiłeś mi humor.. rolka za długo leżała w pudełku ...
widze że twój mechanik złowił sobie dobrego klienta
To samo mialem napisac :)
Kacza
Co za problem sprawdzic nadrukowana na pudelku date produkcji paska ? :D Temat pompy wody i rolki bez komentarza, powinienes raczej zmienic "poleconego mechanika" :D
Wymiana plynu chlodniczego to standardowa robota przy wymianie rozrzadu i kazdy jeden warsztat jak robisz rozrzad nic za to nie dolicza :D Wymiana oleju i filtrow bardzo ciezka robota, srednio do zaplaty 30zl :D
Wymiana paskow klinowych tez bardzo pracochlonne przy wymianie rozrzadu, szczegolnie, ze trzeba te paski pozdejmowac aby odkrecic kolo pasowe i zdjac obudowe rozrzadu :)
Zmien mechanika, bo po tym co opisujesz to ten "polecany" ma raczej podejscie, ze zlapal dobrego leszcza, ktory lyka wszystko :D
po co oddawać auto do mechanika skoro wystarczy zajrzeć na forum i wszystko jasne..
Jeśli jest już luźny to zaginamy go w druga stronę czyli zębami do wierzchu.
:confused:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.