PDA

Zobacz pełną wersję : Tuleje poliuretan



Mallus
12-10-11, 00:56
Witam jako iż przyszedł czas aby zrobić moje zawieszenie rozważam kupno zestawu z poliuretanu znalazłem coś takiego http://allegro.pl/honda-civic-91-96-tuleja-tuleje-zestaw-poliuretan-i1855433868.html jest tu komplet przód/tył a tu np http://www.strongflex.vot.pl/ w tej samej cenie jest zestaw tylko na tył. Ktos może się wypowiedzieć jaka jest różnica między tymi kompletami ? Co lepiej wybrać ?

Karot
12-10-11, 01:23
Ja mam z JDMshop to jest chyba to samo co z alledrogo z tym ze ja mam caly kpl czerwony 7stow jakos dalem za wszystko i poki co jest dobrze przelatane 2k km jest roznica jest twardziej niz na OEM i to znacznie! :D po wodzie latam nic nie skrzypi itd zobaczymy po zimie

Mallus
12-10-11, 13:15
chodzi mi bardziej ot to czy warto dopłacać bo te z allegro wychodziłyby około 300 zł taniej ale skoro moze być problem ze spasowaniem, jakością czy żywotność ma być krótsza to wolę dopłacić

Nowik86
12-10-11, 13:29
Ja mam w swoim EG4 te z allegro nawet z tego samego sklepu. Kupowałem od nich w lipcu tego roku. I tak jak napisał Karot: są sporo twardsze niż OEM :) U mnie też nic nie skrzypi i nic się nie dzieje z nimi złego. Jedyny minus był taki, że te duże cukierki było o ok 1mm średnicy za duże i trzeba było je delikatnie podszlifować przy montażu...ale to naprawdę bardzo nie dużo. Reszta wszystko pasuje jak ulał...

dymek
12-10-11, 18:09
A da się jeździć na poliuretanowych dużych cukierkach? Większość osób mi odradzała polecając OEMy.

Mallus
12-10-11, 18:47
też z tego co czytałem tu na forum to większość nie poleca

Budziniak
12-10-11, 19:35
większość nie poleca bo powiela coś co przeczytała w necie i piszą głupoty.

A da się jeździć na poliuretanowych dużych cukierkach? Łukaszu da się jeździć robię to codziennie i jest mi z tym świetnie że mam takie tuleje wciśnięte. Pisałem już o tym gdzieś na forum i powtórzę raz jeszcze że zła opinia o nich to wymysł

Nowik86
12-10-11, 19:45
Popieram Budziniaka w 100%.

Shady
12-10-11, 20:32
tez wlasnie bede robil zawieszke :} w przyszlym msc na poliuretanie. Zrobisz raz i masz spokoj dluzszy a koszta nietakie wieszke

Mallus
12-10-11, 21:17
Jeszcze jakby ktoś mógł powiedzieć czy mogę kupić ten zestaw z allegro czy lepiej dopłacić i brać od strongflexa jako iż koszta wymiany są też spore chciałbym aby to polatało jak najdłużej

Sozan_
12-10-11, 21:35
bierz z allegro albo bezpośrednio ze stronki producenta http://poliuretany.olkusz.pl/pl/honda-civic-1992-1995-1995-2000-komplet-tulej-zawieszenia.html

Mallus
12-10-11, 22:35
więc tak tutaj kpl. http://allegro.pl/honda-civic-91-96-tuleja-tuleje-zestaw-poliuretan-i1855433868.html kosztuje z dostawą 781,99 i kpl. zawiera 30 szt. natomiast stronka producenta którą podałeś http://poliuretany.olkusz.pl/pl/hond...wieszenia.html 770,00 dostawa gratis 24 szt. czyli 6 tulejek mniej i moje pytanie których brakuje ?

Karot
12-10-11, 23:54
bo powiela coś co przeczytała w necie i piszą głupoty.
x2 ja sie balem wkladac duze i male cukierki z poli ze tam cos tam jak kazdy na necie pisal mialem z wycienciem i wato na to spojrzec kupujac i oraz warto sprawdzic bo poli sukierki maja dluzsza strone z otworem taka faolka i krotsza z normalnym otworem oraz jak je wprasowac jak sie na to patrzy zero efektow ubocznych:D jest cacy:D

konstruktor
21-06-12, 22:05
odkop

Mam pytanie: planuję "uzbroić" zawieszenie w tuleje z PU (przód 90sh - zółte , tył 75sh-czerwone)
Obecnie posiadam wahacze przednie dolne z tulejami żółtymi. czy mogę je zamontować ? (tuleje wahacza przedniego górnego są "normalne"/OEM)
czy też powinienem montować od razu komplet tuleji na przód ?

PIMPEK_EJ2
22-06-12, 10:31
Możesz zakładać spokojnie, tylko zmieniaj tulejki stronami

konstruktor
23-06-12, 10:23
dzięki za info
(oczywiście, że L i P będę zmieniał jednocześnie)

SpritZer
29-06-12, 08:08
To jeszcze napiszcie ile płacicie za wymianę. W moim mieście od 300zł do 750zł za przód :D

konstruktor
29-06-12, 09:26
płaciłem tylko za wybicie/wyprasowanie starych tuleji (50zł) .
Montaż tuleji PU w wahacze zrobiłem sam, podobnie jak założenie wahaczy.
Na dniach wpadną tuleje do górnych wahaczy i wtedy też pojadę na geometrię, więc trzeba będzie doliczyć ok 80zł. - sam tego już nie zrobię

Tomeszek
29-06-12, 09:31
pytanie tylko po co jechać na geometrie po wymianie tulei w gornych wahaczach ?

airman
29-06-12, 10:02
Może konstruktor czekał aż zamontuje wszystko i na koniec ustawi :)

konstruktor
29-06-12, 10:14
Może konstruktor czekał aż zamontuje wszystko i na koniec ustawi
dokładnie.
Wiem że od razu powinienem ustawić geometrię ale skoro mają wpaść także górne to wolę jechać do zakładu na docelowym setupie aby 2 razy nie robić tego samego.

Tomeszek
29-06-12, 10:17
tylko to że zmienisz gumy na górnych wahaczach w zaden sposob nie zmieni zbieżności.

konstruktor
29-06-12, 10:53
w zeszłym roku gdy u matuli w MA były wymieniane górne wahacze to mechanicy na koniec robili geometrię , więc myślałem że tak się powinno robić.

DoSeR
30-06-12, 13:46
tez wlasnie bede robil zawieszke :} w przyszlym msc na poliuretanie. Zrobisz raz i masz spokoj dluzszy a koszta nietakie wieszke
a jak się zrobi na OEM to się nie ma spokoju na dłuższy czas? Przecież jeśli w jakimś civicu nie były wymieniane od nowości (~17lat (250kkm)) to nawet niech te nowe wytrzymają ze 150kkm czyli np. u mnie 10 lat i innych pewnie więcej/mniej. Po takim okresie czasu to wątpię byś miał jeszcze ten samochód.

SpritZer
30-06-12, 17:11
oem ok ale porównaj sobie ceny;) poliuretan twardszy = większa "precyzja" jazdy po zakrętach.
Mieliście podać ceny montażu przód/tył

greg-si
30-06-12, 17:25
Montaż kompletu tył 100zł (koszt geometrii).
Wymieniałem sobie sam w garażowym zaciszu.

PIMPEK_EJ2
01-07-12, 01:57
Zbieżność 80 zł tuleje sam wybiłem, poliuretan sam założyłem wahacze na auto też sam oczywiście:) Trochę roboty jest więc tanio nie będzie

Budziniak
02-07-12, 08:13
na upartego to i zbieżność sam na 0 ustawisz ,Hondy to świetne auta za nic płacić nie trzeba

Skwaromir
03-07-12, 22:47
tył 100zł (koszt geometrii).

Hmm to w Sdl 100 zł za sam tył ??



na upartego to i zbieżność sam na 0 ustawisz

Chodzi Ci o mierzenie odległości na feldze z przodu i z tyłu koła ?

Budziniak
05-07-12, 00:23
Chodzi Ci o mierzenie odległości na feldze z przodu i z tyłu koła ? Dokładnie robię tak gdy do wymiany jest spora część elementów lub przy wymianie maglownicy. Wiadomo że to stan przejściowy i należy pojechać na zbieżność ale jak kogoś nie stać albo ma spory dystans do pokonania to jestem zdania że lepiej zrobić tak niż nic i potem szukać opon

panadolhonda
03-05-13, 21:37
Dokładnie robię tak gdy do wymiany jest spora część elementów lub przy wymianie maglownicy. Wiadomo że to stan przejściowy i należy pojechać na zbieżność ale jak kogoś nie stać albo ma spory dystans do pokonania to jestem zdania że lepiej zrobić tak niż nic i potem szukać opon

Można samemu pod warunkiem że przed wymianą było ok. lewa strona cała robimy na metrówkę ustawiamy tylko poziomica żeby równo wyłapać i to samo z prawą już do ustawionej lewej. albo odwrotnie . Ja tak robiłem dwukrotnie przód też sam ustawiam i jest gitara. wiem bo koleżka kupił na warsztat do ustawiania zbiegu i sprawdziłem kontrolnie. Było w normie

lukwycz
26-06-13, 22:44
Właśnie montuję komplet poliuretanów z Olkusza i mam problem, bo jak posmaruję miedzy wahaczem a tuleją, to przy wbijaniu tulei stalowej jedna połówka poli trochę się wysuwa.
Kiedy, tak jak sugeruje producent, nie smaruję zewnętrznej powierzchni tulei a tylko środek, to jest w porządku, nic się nie rozsuwa,
tylko, że ten drugi sposób podobno powoduje skrzypienie zwieszenia. Czy macie na to jakiś patent?

muzg
27-06-13, 16:08
Ja też mam z jednej strony lekko wysunięte, one tak chyba mają, liczyłem na to, że jak skręcę to na aucie to się upcha. Jeżdżę już tak 1,5 miesiąca i jest wszystko w porządku.

lukwycz
27-06-13, 16:18
Dobra, to się nie przejmuję, tylko dam smaru w obu miejscach. Przynajmniej później zacznie skrzypieć :)

Karpiczek
27-06-13, 19:14
A gdzie dokładnie smarujesz? Otwór w wahaczu gdzie wchodzi tulejka? Można jeszcze docisnąć obie połówki w imadle.

lukwycz
27-06-13, 20:28
Tak, smaruję też otwór w wahaczu. Spróbuję jeszcze w imadle, ale mam wrażenie, że będzie sprężynować.

Karpiczek
27-06-13, 21:36
Hmm, nie powinno się chyba smarować otworu. Producent podaje, ze tylko i wyłącznie tę tulejkę metalową.

lukwycz
27-06-13, 21:53
Wiem, że tak podaje, ale niektórzy twierdzą, że trzeba porządnie posmarować całość, żeby nie skrzypiało.

kepa416
05-07-14, 18:57
Witam stoję przed wyborem tulei z PU Olkusz vs Strongflex różnica dość znaczna, druga sprawa czy osoby które po wkładały tuleje jakiś czas temu mogą się wypowiedzieć na temat ich sprawności i jakości po przebiegu jaki na nich zrobili?

Karpiczek
05-07-14, 22:33
Witam stoję przed wyborem tulei z PU Olkusz vs Strongflex różnica dość znaczna, druga sprawa czy osoby które po wkładały tuleje jakiś czas temu mogą się wypowiedzieć na temat ich sprawności i jakości po przebiegu jaki na nich zrobili?

Jakie są różnice pomiędzy Olkuszem a Strongflexem? Wiem tylko, że różnią się duże tylne "cukierki".

bartkonator
06-07-14, 20:29
Też czeka mnie remont zawiasu przód i tył, zastanawiam się jak się sprawują te poliuretany po dłuższym czasie, i w różnych warunkach atmosferycznych. Czyta się od kilku osób że mają tendencję do skrzypienia, czy to prawda? Dla mnie to eliminuje je całkowicie, nie ma nic bardziej denerwującego jak skrzypienie zawieszenia -.-
Więc ktoś mógłby się wypowiedzieć jak sprawują się np te z Olkusza albo allegrowe ?

Davido_
06-07-14, 21:04
Ja miałem u siebie Energy Suspension (czarne ) i nic nie skrzypiało ... generalnie byłem zadowolony , leżą i czekają na nową budę ;)

kepa416
06-07-14, 21:11
A jak Olkusz bo slyszałem ze widac w nich bąbelki powietrza co chyba nie jest oznaką dobrej jakości. A druga sprawa że kilku znajomych z kjs potwierdziło że nie potrafią wytrzymać tyle co zwykłe gumowe.

bartkonator
06-07-14, 22:08
To mnie zaintrygowało, trzeba poczekać na opinie innych na temat tych tulejek. Zwłaszcza że krążą plotki o słabej jakości :/

Karpiczek
06-07-14, 23:09
Ja mam w tylnych dolnych wahaczach + wszystkie gumy w stabilizatorach. Po sezonie sprawdzałem je i smarowałem. Nie widać oznak zużyć. Mam z zakupu grupowego, chyba olkusz.

Michał102
09-07-14, 21:27
Ja mam te z Olkusza na całym zawieszeniu (prócz dużych cukierków - te zakupiłem OEM) i póki co jestem mocno niezadowolony. Zawias skrzypi jak stary tapczan, a cała tuba smaru jaka dali do zestawu została zużyta.
Oprócz tego w tylnym zawieszeniu coś mocno stuka, ale być może to wina amortyzatorów, które mogły paść dokładnie w momencie wymiany tulejek.

Na dniach rozbiorę całe zawieszenie, tuleje przesmaruję jeszcze raz, wymienię amortyzatory i jak skrzypienie i stukanie będzie nadal, to wracam do OEM tulejek.

Karpiczek
10-07-14, 00:11
To prawda, po zastosowaniu ich smaru rowniez skrzypialo. Uzylem smaru do smarowania uszczelnien w zaciskach hamulcowych i jest elegancko od dawna.

kepa416
10-07-14, 08:51
Czyli jedyna wada to to że skrzypią? Poza tym jest ok? A dokładniej możesz podesłać nazwę smaru? Czy ktoś próbował wazeliny technicznej?

And84
10-07-14, 10:35
dają smar sylikonowy , mam od nich tuleje na tylnych wahaczach a na stabilizatorach tuleje ze strongflexu i nic nie skrzypi wiadomo że jak się ma na całym zawieszeniu to szybciej gdzieś może zacząć skrzypieć . U mnie był jeszcze mały problem przy wprasowywaniu tulei metalowych do tylnych wahaczy ponieważ były 0.3mm w nad wymiarze względem otworu w wahaczu co jest zdecydowanie za dużo .

Michał102
21-07-14, 15:59
No więc przesmarowałem tuleje smarem grafitowym i wreszcie jest cisza:)
Także nie używajcie tego głana, które dostaniecie w zestawie wraz z tulejami. Raz, że jest tego bardzo mało i na cały zawias nie wystarczy, to dwa jest to po prostu dziadostwo. Ja kupiłem dużą puszkę smaru grafitowego, bardzo obficie wszystko obsmarowałem i jest super:)
Smaru grafitowego ponoć woda nie wypłukuje, więc powinien być z tym spokój na bardzo długi czas:)

marcin82
30-08-14, 10:56
Mam pytanie do użytkowników poliueratu z olkusza,jak się to sprawuje,czy warto to kupić,czy może szukać czegoś innego,planuje wymianę całego zawieszenia i zastanawiam się nad poli.

airman
01-09-14, 17:59
Przeczytaj choćby wcześniejszego posta, dobre smarowanie i działa nie najgorzej.

kepa416
06-09-14, 16:59
Czy ktoś poza jednym przypadkiem miał problem że metalowe tulejki górnego wahacza obróciły się w gnieździe i trzeszczały? Bo nie wiem czy z góry założyć że się obrócą i je zaspawać i nie mieć roboty czy był to pojedynczy przypadek.

kubson012
26-11-15, 15:40
Lekki odkop, pomozecie? Chodzi o poli olkusz i wahacz EG5 a mianowicie: Tuleja wahacza tylnego dolnego zewnętrzna - 2szt. Uwaga ! prosimy o podanie średnicy tych tulei -występuje fi 32 mm lub 35 mm.

Jaka srednica w EG5? byl bym wdzieczny.

kubson012
13-07-16, 20:50
Mam pytanie, kupiilem poliuretany z Olkusza zestaw na tyl i jak pisalem posta wyzej byly dwa rodzaje tulei na wahaczu poprzecznym, dzis rozlozylem zawieszenie i okzalo sie ze w poprzecznym wahaczu tylnym tuleja zewnetrzna/wewnetrzna ma srednice 30mm a w moim wahaczu jest otwor na 25mm i nie ma szans wcisnac tej tulei. Srodkowa pasuje idealnie reszta tez tylko te dwie na poprzecznym. I na strongflexie i na olkuszu sa dwa wymiary 30 i 35 a ja mam wahacze z EG5 i jest otwor w wahaczu 25.

Mial ktos moze podobny problem?

And84
13-07-16, 20:58
a nie masz czasem kanadyjki ? Bo pamiętam że kolaga w kanadyjce miał takie problemy :)

kubson012
14-07-16, 10:59
Mam kanadyjke ale zmienialem wahacze i kupilem podobno z EG5 razem ze stabilizatorem bo w orginale nie mialem miejsca na stabilizator.

skolopendra
26-07-16, 17:55
ten zestaw ma też tendencję do skrzypienia? czy raczej nie ...
http://jdmshop.eu/Zestaw-naprawczy-mocowania-amortyzatora-honda-0107-80?filter_name=0107

Kamil_Taki
07-08-16, 23:08
Trochę minęło od ostatnich wypowiedzi, jaką firmę polecacie z tulejami poliretanu pod zawieszenie MB6 w Hondzie EJ6? Może są jakie nowe firmy, słyszałem różne opinie na temat tulei z Olkusza, rozmawiałem nawet jednym z użytkowników ale mam mieszane uczucia, chciałbym zapytać szerszą liczbę osób, jaką firmę polecacie?

Michał102
09-08-16, 18:02
jaką firmę polecacie?

Żadną :p
Chcesz mieć św. spokój z zawieszeniem, to ładuj tuleje gumowo-metalowe.
Jak nie masz kasy na OEM, to ponoć jeszcze Febest daje radę :)

Kamil_Taki
16-08-16, 18:00
Ile takie tuleje gumowo-metalowe OEM się cenią? I czy jeśli mam wahacze tylne od MB6 to potrzebuje tuleje od tego zawieszenia czy coś zostaje od starego zawieszenia w EJ6? Tak aby potem auto nie stało na kobyłkach bo czegoś mi braknie.

sensej
04-10-16, 16:29
CKPL ma jakąś zniżkę na poliuretany z Olkusza ? :-P ?

UltrasSur
04-10-16, 18:10
Skad ci sie to wzielo ?

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka

cichykzn
06-10-16, 10:40
Ile takie tuleje gumowo-metalowe OEM się cenią? I czy jeśli mam wahacze tylne od MB6 to potrzebuje tuleje od tego zawieszenia czy coś zostaje od starego zawieszenia w EJ6? Tak aby potem auto nie stało na kobyłkach bo czegoś mi braknie.
Najlepiej jakbyś sobie wszedł pod auto i zmierzył średnicę tych tulei które teraz masz wtedy będziesz miał pewność że wszystko będzie pasować

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka