Zobacz pełną wersję : Tuleje poliuretan
Witam jako iż przyszedł czas aby zrobić moje zawieszenie rozważam kupno zestawu z poliuretanu znalazłem coś takiego http://allegro.pl/honda-civic-91-96-tuleja-tuleje-zestaw-poliuretan-i1855433868.html jest tu komplet przód/tył a tu np http://www.strongflex.vot.pl/ w tej samej cenie jest zestaw tylko na tył. Ktos może się wypowiedzieć jaka jest różnica między tymi kompletami ? Co lepiej wybrać ?
Ja mam z JDMshop to jest chyba to samo co z alledrogo z tym ze ja mam caly kpl czerwony 7stow jakos dalem za wszystko i poki co jest dobrze przelatane 2k km jest roznica jest twardziej niz na OEM i to znacznie! :D po wodzie latam nic nie skrzypi itd zobaczymy po zimie
chodzi mi bardziej ot to czy warto dopłacać bo te z allegro wychodziłyby około 300 zł taniej ale skoro moze być problem ze spasowaniem, jakością czy żywotność ma być krótsza to wolę dopłacić
Ja mam w swoim EG4 te z allegro nawet z tego samego sklepu. Kupowałem od nich w lipcu tego roku. I tak jak napisał Karot: są sporo twardsze niż OEM :) U mnie też nic nie skrzypi i nic się nie dzieje z nimi złego. Jedyny minus był taki, że te duże cukierki było o ok 1mm średnicy za duże i trzeba było je delikatnie podszlifować przy montażu...ale to naprawdę bardzo nie dużo. Reszta wszystko pasuje jak ulał...
A da się jeździć na poliuretanowych dużych cukierkach? Większość osób mi odradzała polecając OEMy.
też z tego co czytałem tu na forum to większość nie poleca
większość nie poleca bo powiela coś co przeczytała w necie i piszą głupoty.
A da się jeździć na poliuretanowych dużych cukierkach? Łukaszu da się jeździć robię to codziennie i jest mi z tym świetnie że mam takie tuleje wciśnięte. Pisałem już o tym gdzieś na forum i powtórzę raz jeszcze że zła opinia o nich to wymysł
Popieram Budziniaka w 100%.
tez wlasnie bede robil zawieszke :} w przyszlym msc na poliuretanie. Zrobisz raz i masz spokoj dluzszy a koszta nietakie wieszke
Jeszcze jakby ktoś mógł powiedzieć czy mogę kupić ten zestaw z allegro czy lepiej dopłacić i brać od strongflexa jako iż koszta wymiany są też spore chciałbym aby to polatało jak najdłużej
bierz z allegro albo bezpośrednio ze stronki producenta http://poliuretany.olkusz.pl/pl/honda-civic-1992-1995-1995-2000-komplet-tulej-zawieszenia.html
więc tak tutaj kpl. http://allegro.pl/honda-civic-91-96-tuleja-tuleje-zestaw-poliuretan-i1855433868.html kosztuje z dostawą 781,99 i kpl. zawiera 30 szt. natomiast stronka producenta którą podałeś http://poliuretany.olkusz.pl/pl/hond...wieszenia.html 770,00 dostawa gratis 24 szt. czyli 6 tulejek mniej i moje pytanie których brakuje ?
bo powiela coś co przeczytała w necie i piszą głupoty.
x2 ja sie balem wkladac duze i male cukierki z poli ze tam cos tam jak kazdy na necie pisal mialem z wycienciem i wato na to spojrzec kupujac i oraz warto sprawdzic bo poli sukierki maja dluzsza strone z otworem taka faolka i krotsza z normalnym otworem oraz jak je wprasowac jak sie na to patrzy zero efektow ubocznych:D jest cacy:D
konstruktor
21-06-12, 22:05
odkop
Mam pytanie: planuję "uzbroić" zawieszenie w tuleje z PU (przód 90sh - zółte , tył 75sh-czerwone)
Obecnie posiadam wahacze przednie dolne z tulejami żółtymi. czy mogę je zamontować ? (tuleje wahacza przedniego górnego są "normalne"/OEM)
czy też powinienem montować od razu komplet tuleji na przód ?
PIMPEK_EJ2
22-06-12, 10:31
Możesz zakładać spokojnie, tylko zmieniaj tulejki stronami
konstruktor
23-06-12, 10:23
dzięki za info
(oczywiście, że L i P będę zmieniał jednocześnie)
To jeszcze napiszcie ile płacicie za wymianę. W moim mieście od 300zł do 750zł za przód :D
konstruktor
29-06-12, 09:26
płaciłem tylko za wybicie/wyprasowanie starych tuleji (50zł) .
Montaż tuleji PU w wahacze zrobiłem sam, podobnie jak założenie wahaczy.
Na dniach wpadną tuleje do górnych wahaczy i wtedy też pojadę na geometrię, więc trzeba będzie doliczyć ok 80zł. - sam tego już nie zrobię
pytanie tylko po co jechać na geometrie po wymianie tulei w gornych wahaczach ?
Może konstruktor czekał aż zamontuje wszystko i na koniec ustawi :)
konstruktor
29-06-12, 10:14
Może konstruktor czekał aż zamontuje wszystko i na koniec ustawi
dokładnie.
Wiem że od razu powinienem ustawić geometrię ale skoro mają wpaść także górne to wolę jechać do zakładu na docelowym setupie aby 2 razy nie robić tego samego.
tylko to że zmienisz gumy na górnych wahaczach w zaden sposob nie zmieni zbieżności.
konstruktor
29-06-12, 10:53
w zeszłym roku gdy u matuli w MA były wymieniane górne wahacze to mechanicy na koniec robili geometrię , więc myślałem że tak się powinno robić.
tez wlasnie bede robil zawieszke :} w przyszlym msc na poliuretanie. Zrobisz raz i masz spokoj dluzszy a koszta nietakie wieszke
a jak się zrobi na OEM to się nie ma spokoju na dłuższy czas? Przecież jeśli w jakimś civicu nie były wymieniane od nowości (~17lat (250kkm)) to nawet niech te nowe wytrzymają ze 150kkm czyli np. u mnie 10 lat i innych pewnie więcej/mniej. Po takim okresie czasu to wątpię byś miał jeszcze ten samochód.
oem ok ale porównaj sobie ceny;) poliuretan twardszy = większa "precyzja" jazdy po zakrętach.
Mieliście podać ceny montażu przód/tył
Montaż kompletu tył 100zł (koszt geometrii).
Wymieniałem sobie sam w garażowym zaciszu.
PIMPEK_EJ2
01-07-12, 01:57
Zbieżność 80 zł tuleje sam wybiłem, poliuretan sam założyłem wahacze na auto też sam oczywiście:) Trochę roboty jest więc tanio nie będzie
na upartego to i zbieżność sam na 0 ustawisz ,Hondy to świetne auta za nic płacić nie trzeba
tył 100zł (koszt geometrii).
Hmm to w Sdl 100 zł za sam tył ??
na upartego to i zbieżność sam na 0 ustawisz
Chodzi Ci o mierzenie odległości na feldze z przodu i z tyłu koła ?
Chodzi Ci o mierzenie odległości na feldze z przodu i z tyłu koła ? Dokładnie robię tak gdy do wymiany jest spora część elementów lub przy wymianie maglownicy. Wiadomo że to stan przejściowy i należy pojechać na zbieżność ale jak kogoś nie stać albo ma spory dystans do pokonania to jestem zdania że lepiej zrobić tak niż nic i potem szukać opon
panadolhonda
03-05-13, 21:37
Dokładnie robię tak gdy do wymiany jest spora część elementów lub przy wymianie maglownicy. Wiadomo że to stan przejściowy i należy pojechać na zbieżność ale jak kogoś nie stać albo ma spory dystans do pokonania to jestem zdania że lepiej zrobić tak niż nic i potem szukać opon
Można samemu pod warunkiem że przed wymianą było ok. lewa strona cała robimy na metrówkę ustawiamy tylko poziomica żeby równo wyłapać i to samo z prawą już do ustawionej lewej. albo odwrotnie . Ja tak robiłem dwukrotnie przód też sam ustawiam i jest gitara. wiem bo koleżka kupił na warsztat do ustawiania zbiegu i sprawdziłem kontrolnie. Było w normie
Właśnie montuję komplet poliuretanów z Olkusza i mam problem, bo jak posmaruję miedzy wahaczem a tuleją, to przy wbijaniu tulei stalowej jedna połówka poli trochę się wysuwa.
Kiedy, tak jak sugeruje producent, nie smaruję zewnętrznej powierzchni tulei a tylko środek, to jest w porządku, nic się nie rozsuwa,
tylko, że ten drugi sposób podobno powoduje skrzypienie zwieszenia. Czy macie na to jakiś patent?
Ja też mam z jednej strony lekko wysunięte, one tak chyba mają, liczyłem na to, że jak skręcę to na aucie to się upcha. Jeżdżę już tak 1,5 miesiąca i jest wszystko w porządku.
Dobra, to się nie przejmuję, tylko dam smaru w obu miejscach. Przynajmniej później zacznie skrzypieć :)
A gdzie dokładnie smarujesz? Otwór w wahaczu gdzie wchodzi tulejka? Można jeszcze docisnąć obie połówki w imadle.
Tak, smaruję też otwór w wahaczu. Spróbuję jeszcze w imadle, ale mam wrażenie, że będzie sprężynować.
Hmm, nie powinno się chyba smarować otworu. Producent podaje, ze tylko i wyłącznie tę tulejkę metalową.
Wiem, że tak podaje, ale niektórzy twierdzą, że trzeba porządnie posmarować całość, żeby nie skrzypiało.
Witam stoję przed wyborem tulei z PU Olkusz vs Strongflex różnica dość znaczna, druga sprawa czy osoby które po wkładały tuleje jakiś czas temu mogą się wypowiedzieć na temat ich sprawności i jakości po przebiegu jaki na nich zrobili?
Witam stoję przed wyborem tulei z PU Olkusz vs Strongflex różnica dość znaczna, druga sprawa czy osoby które po wkładały tuleje jakiś czas temu mogą się wypowiedzieć na temat ich sprawności i jakości po przebiegu jaki na nich zrobili?
Jakie są różnice pomiędzy Olkuszem a Strongflexem? Wiem tylko, że różnią się duże tylne "cukierki".
bartkonator
06-07-14, 20:29
Też czeka mnie remont zawiasu przód i tył, zastanawiam się jak się sprawują te poliuretany po dłuższym czasie, i w różnych warunkach atmosferycznych. Czyta się od kilku osób że mają tendencję do skrzypienia, czy to prawda? Dla mnie to eliminuje je całkowicie, nie ma nic bardziej denerwującego jak skrzypienie zawieszenia -.-
Więc ktoś mógłby się wypowiedzieć jak sprawują się np te z Olkusza albo allegrowe ?
Ja miałem u siebie Energy Suspension (czarne ) i nic nie skrzypiało ... generalnie byłem zadowolony , leżą i czekają na nową budę ;)
A jak Olkusz bo slyszałem ze widac w nich bąbelki powietrza co chyba nie jest oznaką dobrej jakości. A druga sprawa że kilku znajomych z kjs potwierdziło że nie potrafią wytrzymać tyle co zwykłe gumowe.
bartkonator
06-07-14, 22:08
To mnie zaintrygowało, trzeba poczekać na opinie innych na temat tych tulejek. Zwłaszcza że krążą plotki o słabej jakości :/
Ja mam w tylnych dolnych wahaczach + wszystkie gumy w stabilizatorach. Po sezonie sprawdzałem je i smarowałem. Nie widać oznak zużyć. Mam z zakupu grupowego, chyba olkusz.
Ja mam te z Olkusza na całym zawieszeniu (prócz dużych cukierków - te zakupiłem OEM) i póki co jestem mocno niezadowolony. Zawias skrzypi jak stary tapczan, a cała tuba smaru jaka dali do zestawu została zużyta.
Oprócz tego w tylnym zawieszeniu coś mocno stuka, ale być może to wina amortyzatorów, które mogły paść dokładnie w momencie wymiany tulejek.
Na dniach rozbiorę całe zawieszenie, tuleje przesmaruję jeszcze raz, wymienię amortyzatory i jak skrzypienie i stukanie będzie nadal, to wracam do OEM tulejek.
To prawda, po zastosowaniu ich smaru rowniez skrzypialo. Uzylem smaru do smarowania uszczelnien w zaciskach hamulcowych i jest elegancko od dawna.
Czyli jedyna wada to to że skrzypią? Poza tym jest ok? A dokładniej możesz podesłać nazwę smaru? Czy ktoś próbował wazeliny technicznej?
dają smar sylikonowy , mam od nich tuleje na tylnych wahaczach a na stabilizatorach tuleje ze strongflexu i nic nie skrzypi wiadomo że jak się ma na całym zawieszeniu to szybciej gdzieś może zacząć skrzypieć . U mnie był jeszcze mały problem przy wprasowywaniu tulei metalowych do tylnych wahaczy ponieważ były 0.3mm w nad wymiarze względem otworu w wahaczu co jest zdecydowanie za dużo .
No więc przesmarowałem tuleje smarem grafitowym i wreszcie jest cisza:)
Także nie używajcie tego głana, które dostaniecie w zestawie wraz z tulejami. Raz, że jest tego bardzo mało i na cały zawias nie wystarczy, to dwa jest to po prostu dziadostwo. Ja kupiłem dużą puszkę smaru grafitowego, bardzo obficie wszystko obsmarowałem i jest super:)
Smaru grafitowego ponoć woda nie wypłukuje, więc powinien być z tym spokój na bardzo długi czas:)
Mam pytanie do użytkowników poliueratu z olkusza,jak się to sprawuje,czy warto to kupić,czy może szukać czegoś innego,planuje wymianę całego zawieszenia i zastanawiam się nad poli.
Przeczytaj choćby wcześniejszego posta, dobre smarowanie i działa nie najgorzej.
Czy ktoś poza jednym przypadkiem miał problem że metalowe tulejki górnego wahacza obróciły się w gnieździe i trzeszczały? Bo nie wiem czy z góry założyć że się obrócą i je zaspawać i nie mieć roboty czy był to pojedynczy przypadek.
Lekki odkop, pomozecie? Chodzi o poli olkusz i wahacz EG5 a mianowicie: Tuleja wahacza tylnego dolnego zewnętrzna - 2szt. Uwaga ! prosimy o podanie średnicy tych tulei -występuje fi 32 mm lub 35 mm.
Jaka srednica w EG5? byl bym wdzieczny.
Mam pytanie, kupiilem poliuretany z Olkusza zestaw na tyl i jak pisalem posta wyzej byly dwa rodzaje tulei na wahaczu poprzecznym, dzis rozlozylem zawieszenie i okzalo sie ze w poprzecznym wahaczu tylnym tuleja zewnetrzna/wewnetrzna ma srednice 30mm a w moim wahaczu jest otwor na 25mm i nie ma szans wcisnac tej tulei. Srodkowa pasuje idealnie reszta tez tylko te dwie na poprzecznym. I na strongflexie i na olkuszu sa dwa wymiary 30 i 35 a ja mam wahacze z EG5 i jest otwor w wahaczu 25.
Mial ktos moze podobny problem?
a nie masz czasem kanadyjki ? Bo pamiętam że kolaga w kanadyjce miał takie problemy :)
Mam kanadyjke ale zmienialem wahacze i kupilem podobno z EG5 razem ze stabilizatorem bo w orginale nie mialem miejsca na stabilizator.
skolopendra
26-07-16, 17:55
ten zestaw ma też tendencję do skrzypienia? czy raczej nie ...
http://jdmshop.eu/Zestaw-naprawczy-mocowania-amortyzatora-honda-0107-80?filter_name=0107
Kamil_Taki
07-08-16, 23:08
Trochę minęło od ostatnich wypowiedzi, jaką firmę polecacie z tulejami poliretanu pod zawieszenie MB6 w Hondzie EJ6? Może są jakie nowe firmy, słyszałem różne opinie na temat tulei z Olkusza, rozmawiałem nawet jednym z użytkowników ale mam mieszane uczucia, chciałbym zapytać szerszą liczbę osób, jaką firmę polecacie?
jaką firmę polecacie?
Żadną :p
Chcesz mieć św. spokój z zawieszeniem, to ładuj tuleje gumowo-metalowe.
Jak nie masz kasy na OEM, to ponoć jeszcze Febest daje radę :)
Kamil_Taki
16-08-16, 18:00
Ile takie tuleje gumowo-metalowe OEM się cenią? I czy jeśli mam wahacze tylne od MB6 to potrzebuje tuleje od tego zawieszenia czy coś zostaje od starego zawieszenia w EJ6? Tak aby potem auto nie stało na kobyłkach bo czegoś mi braknie.
CKPL ma jakąś zniżkę na poliuretany z Olkusza ? :-P ?
Skad ci sie to wzielo ?
Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
Ile takie tuleje gumowo-metalowe OEM się cenią? I czy jeśli mam wahacze tylne od MB6 to potrzebuje tuleje od tego zawieszenia czy coś zostaje od starego zawieszenia w EJ6? Tak aby potem auto nie stało na kobyłkach bo czegoś mi braknie.
Najlepiej jakbyś sobie wszedł pod auto i zmierzył średnicę tych tulei które teraz masz wtedy będziesz miał pewność że wszystko będzie pasować
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.