Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : regulacja maglownicy



alek_m
28-04-07, 23:23
Witam serdecznie !!!
Jest to moj pierwszy post tutaj i zaznacze ze przeszukałem forum, sa rozne posty na ten temat ale nigdzie nieznalazłem opisu jak to zrobic chodzi mi o regulacje luzu na maglownicy.
W instrukcji serwisowej znalazlem jak to zrobic ale niemam klucza dynamometrycznego i jestem ciekaw czy ktos to robił i ak to wyglada w praktyce. Czy np. przekrecenie sruby o 1/4 obrotu moze juz cos zmienic czy nie...
Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz.
A bylbym zapomniał to jest civic 1.5 ils 96'

lakazs
28-04-07, 23:29
Jedz na warsztat niech ci ustawia. Tak na oko to chyba tego się nie da zrobić, z dużym naciskiem na "chyba" :)

skolopendra
29-04-07, 12:45
W instrukcji serwisowej znalazlem jak to zrobic ale niemam klucza dynamometrycznego i

no nie stety, moment jakim się dokręca jest czasami dość istotny ;)

widziałem na allegro klucze
już od paru dych ..........................będzie na zaś

alek_m
01-05-07, 15:56
no i ustawione ale na dziurach nadal stuka...:(

panewa
01-05-07, 17:33
Więc być może to nie maglownica. U mnie po mocnym skreceniu luzu (ciezko sie juz skrecalo) nic nie stukalo.

alek_m
01-05-07, 18:21
no js skreciłem tak ze nie odbijała sama kierownica ale i tak stukało!
A na stojącym aucie szarpałem kołem trzymajac za gore i na boki i nic....:(

prz3mo
01-05-07, 23:17
Ja tez mialem takie stuki w okolicach kolumny kier (lub nizej). Zawiecha sprawdzona, wszystko OK, mialem jednak luz na maglu, tez mi podkęcono śrube. Najpierw za mocno, ze tez kiera nie odbiała, wiec troche jednak odkręcono... Stuka zdecydowanie mniej, troche cieżej kreci sie kierownicą niz przed całą operacją i tak zostawiam.

Rolek
02-05-07, 09:58
W kolumnie jest taka tulejka która się wybija i przez to mamy bicie i dziwne stuki.

prz3mo
02-05-07, 10:30
W kolumnie jest taka tulejka która się wybija i przez to mamy bicie i dziwne stuki.

Chodzi zapewne o krzyżak kolumny kier....

Rolek
02-05-07, 11:35
Nie wiem dokładnie jak to się nazywa.
Z tego co wiem to układ kierowniczy nie zmienił sie jakos diametralnie wiec chodziło mi dokładnie o element nr:9 na tym schemacie:
http://www.honda-crx.info/images_2ndgen/schematy_ED9_1/zawieszenie/steering_gear_box.jpg

k0st3k
02-05-07, 12:18
regulacja polega na dociągnięciu elementu 5 do 8 . Luz powstaje przez zużycie maglownicy a konkretnie tulejek na których porusza sie listwa. Dociąganie może być niebezpieczne-może spowodować zablokowanie układu kierowniczego podczas jazdy!

pozostaje wymiana magla...tez mnie to czeka w tym tygodniu

pozdrawiam

alek_m
03-05-07, 19:02
odkryłem dzisiaj ze np. jak przejezdzam przez prog to tego nie slychac tzn. jak oba kola podskakuja rownoczesnie...

mlesiak
29-05-07, 09:41
Hej,

Odnosnie skrecania maglownicy...

To wlasnie dzisiaj przeszedlem taki zabieg.
Kierownica nadal ladnie odbija - moze minimalnie wolniej niz wczesniej.
Czuje, ze chodzi delikatnie ciezej niz przed skrecaniem.

I tu moje pytanie.
Czy taka operacja faktycznie moze spowodowac zablokowanie kierownicy? Czy jesli kierownica odbija i chodzi gladko to nie mam sie raczej czego obawiac?

pozdr
ml

mozes
29-05-07, 09:52
Nie wiem dokładnie jak to się nazywa.
Z tego co wiem to układ kierowniczy nie zmienił sie jakos diametralnie wiec chodziło mi dokładnie o element nr:9 na tym schemacie:
Tylko, że ten element występuje tylko w przekładniach bez wspomagania i faktycznie jest to taki plastik znajomy wymieniał to gówienko w toyocie jak miał luz na maglu.

k0st3k
29-05-07, 10:30
Czy taka operacja faktycznie moze spowodowac zablokowanie kierownicy? Czy jesli kierownica odbija i chodzi gladko to nie mam sie raczej czego obawiac?

odradziły mi to 2 osoby wiec kupiłem magiel.

popierały to przykładem, że ktoś już pojechał po rowie :d

próbuję to sobie wyobrazić jak może do takiej sytuacji dojść i sądzę ze po takim zabiegu listwa nie porusza sie w miejscu dla niej przeznaczonym(jest przesunięta) lub ugina się. Będzie ona działać z większymi siłami na niektóre rolki i doprowadzi do zatarcia.

Jeżeli auto ma wspomaganie to nie czuć jakie tam działają siły, wiec nie wiadomo co sie może stać jednak nie upieram sie przy tym, że tak sie stanie bo być może będzie działać wszystko sprawnie.

Najlepiej porozmawiaj z mechanikami ... mi tak powiedziały 2 zaufane osoby, jednocześnie doradzały kupno magla.

mlesiak
29-05-07, 11:32
tez myslalem zeby kupic... ale nie wiem czy nie wpadne z deszczu pod rynne.
Kupujac na allegro nie mam pewnosci czy nie kupie podobnej maglownicy z luzem, regenerowanej lub juz wczesniej 'skreconej'.

pozdr
ml

k0st3k
29-05-07, 13:26
tez myslalem zeby kupic... ale nie wiem czy nie wpadne z deszczu pod rynne.
Kupujac na allegro nie mam pewnosci czy nie kupie podobnej maglownicy z luzem, regenerowanej lub juz wczesniej 'skreconej'.

pozdr
ml

dokładnie! więc dobrze mieć zaufanego handlarza :)

Kapitan Zbik
29-05-07, 13:29
Też chciałem kupić używkę, ale odradzili mi to mechanicy z ASO. Przytoczyli przykład gościa który kupił uzywkę i wymieniał u nich, chwilę później pojawiły się luzy i stuki, więc kupił kolejną, po czym znowu to samo. Najlepszym wyjściem jest zakup nowej maglownicy, jednak to trochę kosztuje...
Albo jeździć i nie przejmować się stukami.

mlesiak
29-05-07, 14:07
k0st3k, masz takiego? daj namiar :)

czili_wwl
29-05-07, 15:04
czytając wasze posty obawiam sie że też mam luzy na maglownicy w swojej 5D. bo czasami na wybojach puka. Tyle że nie wiem jak rozróżnić luzy na maglownicy od końcówek układu kierowniczego, bo na końcówkach raczej ich nie ma a przynajmniej są one niezauważalne. Te stuki zaczeły się w momencie kiedy najechałem na jakiś większy kamień na drodze, jakoś specjalnie koło mi nie dobiło więc nie wiem czy od czegoś takiego mogło by się coś stać, a jeśli tak to co?? Nie wiem czy już zaczynać się martwić czy też nie ;) czy taka impreza dużo kosztuje (chodzi mi o maglownice) bo słyszałem że w 5D nie ma możliwości regulacji maglownicy...

k0st3k
29-05-07, 16:13
nie wiem jak rozróżnić luzy na maglownicy od końcówek układu kierowniczego, bo na końcówkach raczej ich nie ma a przynajmniej są one niezauważalne.


Jechac na kanał jeden przystawia ucho do magla w miejscu gdzie sie łączy z kolumna a drugi kreci kierownica od pukniecia do pukniecia.

luzy na drążku - chwycic drązek w miejscu łączenia i drugi kreci kierownicą.


czy taka impreza dużo kosztuje (chodzi mi o maglownice)

magiel uzywany od 280- 300 zł, nowy napewno dużo wiecej.
zalożenie magla w 100 - 150 powinno sie zmieścic- chyba, że ktoś umi sam :d

...te magle w 5 gen to są gluty-nie na polskie drogi :djablek:

mlesiak
29-05-07, 17:05
wlasnie z ciekawosci sprawdzilem ile kosztuje nowy:
http://sklep.intercars.com.pl/result1.php?res=1&atg=10796279&art=244608&gen=286&gru=3120201&towkod=9DF9CC&zdj=1&km=0&typ=5197&wsk=O&lang_id=PL

wiec IMO bez sensu regenerowac (koszt nawet 1000 pln w wawie) a nawet kupowac uzywke. Lepiej dolozyc 200 pln i miec nowy.

Cena brutto: 512,29 zł

redzikm
29-05-07, 17:08
Halo panie mlesiak tylko to jest maglownica bez wspomagania dlatego taka tania:(

mlesiak
29-05-07, 17:12
fakt.... dopiero teraz zauwazylem.

no nic... ja pozostane tymczasowo przy swojej 'skreconej' :)

jak mnie nie bedzie przez jakis czas na forum to znaczy ze mi sie zablokowala i gdzies wjechalem :)

marko83
29-05-07, 20:47
a mnie sie wydaje że jeżeli zastosowano regulacje to słuzy ona po to co by można było regulowac :) , być może w przypadkach o których opowiadał k0st3k ktoś spaprał robote (przesadził z regulacją). Mogę również sie mylic ;) pozdro

k0st3k
01-06-07, 15:32
raczej to nie regulacja tylko element dokrecany przy montażu.

k0st3k
01-06-07, 15:32
raczej to nie regulacja tylko element dokrecany przy montażu.

prz3mo
01-06-07, 16:28
Jest jeszcze cos takiego jak regeneracja maglownicy. Ja tez mam lekkie stuki (na 100% pochądzace od magla bo sprawdzano mi wszystko dokladnie) , ale poradzono mi, ze jesli zdecyduje sie wymieniac to lepiej wlasnie regenerowac, bo z uzywkami to wlasnie moze tak byc, ze po miesiacu zacznie takze stukac...

prz3mo
01-06-07, 16:28
Jest jeszcze cos takiego jak regeneracja maglownicy. Ja tez mam lekkie stuki (na 100% pochądzace od magla bo sprawdzano mi wszystko dokladnie) , ale poradzono mi, ze jesli zdecyduje sie wymieniac to lepiej wlasnie regenerowac, bo z uzywkami to wlasnie moze tak byc, ze po miesiacu zacznie takze stukac...

redzikm
01-06-07, 16:41
prz3mo, jakbyś troszke poszukał i poczytał nawet w tym temacie to byś wiedział ze regeneracja jest droga i nie daje pewnosci ze się znów nie rozsypie po miesiącu.
Wtedy koszt podwójny (regeneracja + kupno drugiej maglownicy)

redzikm
01-06-07, 16:41
prz3mo, jakbyś troszke poszukał i poczytał nawet w tym temacie to byś wiedział ze regeneracja jest droga i nie daje pewnosci ze się znów nie rozsypie po miesiącu.
Wtedy koszt podwójny (regeneracja + kupno drugiej maglownicy)

prz3mo
01-06-07, 16:55
prz3mo, jakbyś troszke poszukał i poczytał nawet w tym temacie to byś wiedział ze regeneracja jest droga i nie daje pewnosci ze się znów nie rozsypie po miesiącu.
Wtedy koszt podwójny (regeneracja + kupno drugiej maglownicy)

Jakbys z kolei ty przeczytal uwaznie ten temat, to widzialbys, ze w nim wczesniej juz pisałem, wiec nie truj mi tu o szukaniu etc.....
Po drugie, tak jak pisalem wczesniej zmiana na uzywke moze takze okazac sie bezcelowa, bo uzywka moze byc na wykonczeniu i za chwile takze paść... A używka tez troche jakby nie było kosztuje, ze o kosztach wymiany nie wspomne (nie kazdy ma garaż, kanał etc..)
Zasugerowalem tylko, ze jest mozliwosc regeneracji i tyle ( w moim miescie jest koszt nizszy niz w Wawie). I mi z kolei mechanik mowil, ze regeneracja daje duzo wieksza pewnosc, ze bedzie OK.

prz3mo
01-06-07, 16:55
prz3mo, jakbyś troszke poszukał i poczytał nawet w tym temacie to byś wiedział ze regeneracja jest droga i nie daje pewnosci ze się znów nie rozsypie po miesiącu.
Wtedy koszt podwójny (regeneracja + kupno drugiej maglownicy)

Jakbys z kolei ty przeczytal uwaznie ten temat, to widzialbys, ze w nim wczesniej juz pisałem, wiec nie truj mi tu o szukaniu etc.....
Po drugie, tak jak pisalem wczesniej zmiana na uzywke moze takze okazac sie bezcelowa, bo uzywka moze byc na wykonczeniu i za chwile takze paść... A używka tez troche jakby nie było kosztuje, ze o kosztach wymiany nie wspomne (nie kazdy ma garaż, kanał etc..)
Zasugerowalem tylko, ze jest mozliwosc regeneracji i tyle ( w moim miescie jest koszt nizszy niz w Wawie). I mi z kolei mechanik mowil, ze regeneracja daje duzo wieksza pewnosc, ze bedzie OK.

Tomac
02-07-07, 21:59
Poza tym na regenerowaną maglownice dostaje się pisemną gwarancję na rok (przynajmniej u mnie w mieście).
Przy okazji pytanko: czy objawem zużytego magla mogą być dziwne skrzeczenia dochodzące z układu kierowniczego jak na postoju kręcę kierownicą? Nadmieniam, że jak jadę po większych nierównościach to skrzeczenie się nasila (dżwięk określam jako skrzeczenie, a nie stukanie).

k0st3k
03-07-07, 00:28
a moze to sprezyna a nie magiel?

Dyszka
25-05-08, 15:23
tuleje wahaczy,bynajmniej u mnei tak bylo

Dyszka
25-05-08, 15:23
tuleje wahaczy,bynajmniej u mnei tak bylo

zedi5
21-06-08, 19:46
Miałem problem z maglownicą -czasami się kierownica blokowała przy skręcaniu w prawo,po szarpnięciu stukneło coś i potem było ok.Oddałem do regeneracji ,przez miesiąc wszystko a teraz znowu to samo.
Po zdjęciu gumowej osłony zobaczyłem coś takiego:
http://images24.fotosik.pl/234/2f3c122a2199a8a1m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2f3c122a2199a8a1)

na drugim zdjęciu widać też kawałek plastiku :

http://images31.fotosik.pl/293/2774daab2e11f5ebm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2774daab2e11f5eb)

Teraz ta plastikowa tulejka schowała się do środka i ona jest przyczyną blokowania i stukania.
Wie ktoś jak to powinno wyglądać i czy nie powinno być jakiegoś zabezpieczenia przed wysuwaniem się tej tylejki?

barnie
21-06-08, 22:21
Podepnę się pod temat, u mnie po przeglądzie w ASO mechanik stwierdził, że mam całą przekładnię kierowniczą do wymiany - koszt w ASO około 3tys. zł. (w promocji na corocznych darmowych przeglądach, normalnie koło 4tys zł.) :eek:. Objaw mam taki, że jak autko stoi na zgaszonym silniku i zacznę ruszać kierownicą lekko w lewo, potem szybko w prawo i tak na przemian to coś puka. Ponadto słyszę pukanie na poprzecznych nierównościach, zwłaszcza jak przejeżdżam przez progi zwalniające... Zastanawiam się co to może być? Czy końcówki drążków, same drążki, czy coś innego? Nie chce mi się wierzyć, że trzeba wymieniać całą przekładnię kierowniczą, a może wystarczy tylko dokręcić maglownicę?

Djadi
18-06-09, 23:46
Masakra z tym stukaniem ja mam to samo :( od zakupu hanki i jej użytkowania , przejechania 37tyś po naszych super drogach :/ teraz to wychodzi wymieniłem końcówki kierownicze, dwa nowe wachacze górne przdnie całe kompletne ,myślałem że zniweluje to stukanie a zaczeło się z 3 miesiące temu ,w poprzedniej hondzie jajku też to miałem i postanowiłem wymienić całą przekładnie i dupa dalej waliło a na wyłączonym silniku jeszcze bardziej ja się poruszało kiermaną , w tej było dobrze wylazło z czasem ,idę zaraz do kanału oblikac temat może drążki kierownicze mają luz ?? ... nie wiem :(

byłem w kanale tak mi to stuka i taki jest luz na maglownicy i na bank to magiel sprawdziłem dzisiaj,nie dokręcam bo nie ma tam nawet jak dojść
maglownica.mp4 (http://www.sendspace.pl/file/e6sGPRUz/)

Danielo333
19-06-09, 09:45
Kolego Tomac z tego co opisujesz to masz do wymiany przeguby.

Djadi
19-06-09, 13:45
Kolego Tomac z tego co opisujesz to masz do wymiany przeguby.

Nie kolego Danielo333 to nie są przeguby ja mam wymienione i też mi tak skrzeczy to właśnie magiel skręcisz kołą w prawo w jeździsz autkiem w kółko po nieruwnościach i wystarczy ze przy 10km/h depniesz na hamulec i słyszysz skrzeczenie dobiegające z prawje strony czyli od strony kierowcy to magiel na 10000000% też tak miałem w poprzedniej hondzie i w tej też mi się spierdo...... :/

sivy
20-06-09, 19:20
moim zdaniem do wymiany sworznie wachacza dolnego jak hamowałem to skrzeczało oraz kierownica biła po wymianie cisza...

Djadi
20-06-09, 20:09
moim zdaniem do wymiany sworznie wachacza dolnego jak hamowałem to skrzeczało oraz kierownica biła po wymianie cisza...

hodzi mi o hamowanie przy skręconych kołach tak z predkością 10km/h a widziałeś wogóle jakie mam luzy zamieściłem filmik http://www.sendspace.pl/file/e6sGPRUz/

teg
20-06-09, 23:46
Jeśli przy włączonym i wyłączonym silniku słychać pukanie przy szybkich krótkich ruchach kierownicą prawo-lewo, to najprawdopodobniej luz miedzy wałkiem a listwą przekładni. Jeśli do tego stuka zarówno przy przejeżdżaniu przez np. krawężniki z kołami na wprost, to tym większa pewność. Jeśli stuka przy przejeżdżaniu przez np. krawężniki na skręconych kołach, to prawdopodobnie tulejki w przekładni.

Tylko nie regenerujcie w Łodzi na ul. Przędzalnianej, niezłe mam z nimi przejścia.

Djadi
21-06-09, 00:50
Teg dzięki za wyjaśnienie , a nie orientujesz się czy są zestawy naprawcze do maglownicy?? regenerowałeś swoją?? czy kupiłeś drugą??

sivy
21-06-09, 13:07
widziałem na allegro chyba za 170zł zestaw naprawczy...

Djadi
21-06-09, 13:32
widziałem na allegro chyba za 170zł zestaw naprawczy...

Wiem też widziałem tylko czy jest sens dawać 170zł za zestaw naprawczy ,jak można mieć za 250zł maglownice :D

piotrr1987
10-02-10, 11:07
co to m ozebyc element 21 i 20

damiano87
23-03-10, 21:23
a czy maglownica w 5 gen pasuje od anglika? z czego anglik to qp a ja mam sedana

szczwanyhenio
30-05-10, 23:36
panowie szukam i szukam znaleźć nie mogę
czy ktoś wrzuci zdjęcie tej śruby do regulacji luzu na maglu i jej umiejscowienie? po schematach niewiele mogę zrozumieć, oglądałem auto od góry i od podwozia i niewiem która to:/ regulacja od silnika czy trzeba wchodzić pod auto???
Help!

elviss09
31-05-10, 10:32
raczej trzeba wchodzic pod auto bo tam jest wszystko ale chetnie zobacze jakas fotke turtorial jak ktos to zrobil i gdzie ta sruba sie znajduje bo rowniez czeka mnie delikatna regulacja.

teg
31-05-10, 17:54
Ja bym tego na Waszym miejscu nie ruszał, jeśli nie wiecie, co robicie.

gregor
31-05-10, 19:21
Moim zdaniem wielkiej filozofii tutaj nie ma.Dokręcamy śrubę nr 3 do oporu następnie luzujemy ją o 1/4 obrotu na koniec kontrujemy nakrętką nr 15 i ma być ok.Jeśli dalej słychać stuki to musimy szukać dalej na innych podzespołach.

Djadi
23-03-11, 21:27
Odświeżę temat :)

http://www.honda-crx.info/images_2ndgen/schematy_ED9_1/zawieszenie/steering_gear_box.jpg[/QUOTE]

W moim obecnym maglu są stuki po diagnozie wyrazie jest odczuwalny na tym drążku Nr-5 frezowanym co wchodzi w krzyżaka, jak ruszam tym przód tył to jest luz myślę że to może być przyczyna stuków, a luz mogą powodować: albo ślimak albo części 17,16,18,6,7. Zakupiłem drugi magiel i też jest taki luz ale mniejszy jak poruszam tym czpieniem, co myślicie o tym ?? morze już ktoś z was uporał sie z tymi stukami

Marcin1792
26-08-11, 22:52
Wiecie jakich kluczy trzeba użyć aby skręcić magiel?