Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Ucieka płyn chłodniczy



tomciuh82
10-10-11, 15:03
Witam
Od wczoraj mam duży problem z moją Hondą Civic V gen. sedan d15b2.
W zeszłym tygodniu wymieniłem płyn chłodniczy w cały układzie chłodzenia. Do wczoraj przejechałem ok 200 km.
Wczoraj podczas jazdy zaobserwowałem rosnącą temperaturę, włączyłem nawiew i po chwili temperatura spadła.
W czasie stania na światłach temperatura znowu zaczęła rosnąć. Gdy znowu ruszyłem, znowu spadła.
Zjechałem na parking i zobaczyłem, że kapie mi płyn, ale nie z chłodnicy, ani z termostatu.
W zbiorniczku wyrównawczym nie ubyło nic płynu.
Po ochłodzeniu silnika, dolałem płynu chłodzącego zmieszanego z wodą. Gdy auto jedzie płyn ubywa, ale temperatura jest stała, dopiero po jakimś czasie zaczyna rosnąć, ale gdy autko stoi.
Zastanawiam się skąd ucieka płyn, bo to cieknie gdzieś za kolektorem ssącym, gdzieś nie daleko rozrządu.
Może to być pompa wody?
Prośba jeśli ktoś miał podobny przypadek, proszę o doradztwo.
Ze zbiorniczka wyrównawczego nie pobiera płynu.

malinkie
10-10-11, 15:32
Płyn schodzi Ci najprawdopodobniej z chłodnicy i dlatego temperatura Ci się podniosła, a ze zbiorniczka jeszcze nie zaciągnęło.


Może to być pompa wody?
Bardzo prawdopodobne.

tomciuh82
10-10-11, 16:16
Sprawdzałem przed chwilą... chłodnica cała, zaczęło brać też płyn z wyrównawczego..
Płyn cieknie z okolic rozrządu, wydaje mi się, że to naprawdę pompa wody.
Więc pewnie od razu rozrząd do wymiany pójdzie...

malinkie
10-10-11, 17:28
O to mi chodziło że dlatego temp Ci się podniosła bo płyn uciekł z chłodnicy przez pompę wody. Jak chcesz jeździć to dolej płynu do chodnicy bo pewnie sucho się tam robi.

albin3
10-10-11, 18:37
Wymieniając płyn chłodzący w Hondzie.Otwórz ogrzewanie na max + odpowietrznik.Jeśli tego nie zrobisz to będziesz miał takie objawy o których piszesz.To primo.Spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia.Gdy to nie pomoże to na 100% wymiana uszczelki kolektora ssącego.

Wymieniając płyn chłodzący w Hondzie.Otwórz ogrzewanie na max + odpowietrznik.Jeśli tego nie zrobisz to będziesz miał takie objawy o których piszesz.To primo.Spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia.Gdy to nie pomoże to na 100% wymiana uszczelki kolektora ssącego.

Ven
13-10-11, 18:59
Tzn spuszczajac plyn z ukladu silnik ma pracowac i ogrzewanie na max (nawiew)? O jaki odpowietrznik chodzi? Gdzie go znalezc?

wwljohn
14-10-11, 02:23
Wymieniając płyn chłodzący w Hondzie.Otwórz ogrzewanie na max + odpowietrznik.Jeśli tego nie zrobisz to będziesz miał takie objawy o których piszesz.To primo.Spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia.Gdy to nie pomoże to na 100% wymiana uszczelki kolektora ssącego.

Wymieniając płyn chłodzący w Hondzie.Otwórz ogrzewanie na max + odpowietrznik.Jeśli tego nie zrobisz to będziesz miał takie objawy o których piszesz.To primo.Spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia.Gdy to nie pomoże to na 100% wymiana uszczelki kolektora ssącego.

WTF? :confused:


Tzn spuszczajac plyn z ukladu silnik ma pracowac i ogrzewanie na max (nawiew)?

No baa..a nawet trzymać na odcince. Wtedy szybciej opróżni głowicę z płynu :cool: .


Aa teraz na poważnie. Nie słuchaj bzdur. Wystarczy odrobina dobrej chęci do zastanowienia się nad niedorzecznością tego faktu. Najprawdopodobniej cieknie Ci pompa wody. Aby się o tym przekonać wystarczy zajrzeć pod auto właśnie po stronie rozrżądu. Wnioskując o zaawansowaniu w pracy przy aucie polecam Ci udać się z wymianą do mechnika abyś bardziej auta nie uszkodził

Aby zlać płyn z chłodnicy..odkręcasz kranik w jej dolnej części i zlewasz płyn. Rozbierasz pokrywę rozrządu. Czasem sprawę ułatwia albo jest koniecznością zdjecie łapy silnika. Rozpinasz rozrząd, wyjmujesz pompę, czyscisz wszystko dokładnie, składasz wszystko i bierzesz sie za odpowietrzanie. Sprawa jest bardzo prosta. Ustawiasz ogrzewanie na grzanie, ale wentylator na 0 aby szybciej rozgrzał się silnik. Wlewasz płyn najpierw bezpośrednio do chłodnicy pamiętając o odkręceniu odpowietrznika za wczasu. Potem napełniasz zbiornik wyrównawczy. Zakręcasz odpowietrznik. Odpalasz auto.. Odkręcasz odpowietrznik ucieka sobie powietrze albo i nie... Zakrecasz..czekasz aż auto sie rozgrzeje i termostat puści. Potem trzymasz ok 3000obr..odkręcasz odpowietrznik czekasz aż zacznie lecieć sam płyn. Zakręcasz i cieszysz sie bezawaryjną jazdą.

Saiti
14-10-11, 08:49
Jeśli cieknie z pompy to nie ruszaj auta. Zalejesz rozrząd i strzeli Ci pasek.

Ciekawe czy kolega albin3 przy spuszczaniu oleju ściąga miskę i trzyma na odcięciu aby wszystko wykapało :D

tomciuh82
17-10-11, 15:14
Wszystkim dzięki za podpowiedzi :)
Ciekło z pompy wody.
Wymieniłem cały rozrząd przy okazji.
Autko z powrotem jeździ bez problemu, można zamknąć temat.