PDA

Zobacz pełną wersję : Pytanko o SWAP do eg3 b18 i d16



konrad739
09-10-11, 21:39
Mam kilka pytan(prosze o nie usuwanie tematu kozystalem z szukajk ale nic konkretnego nie znalazlem): Co jest potrzebne na swap b18 do eg3 ? zeby swapowac d16 wiem co jest potrzebne ale swap b serii nie;/ Ile kosztuje zrobienie swapa b18 bo swap d16 wiem ze kosztuje ok 1200 zl

Maciej86
09-10-11, 21:47
pytasz o koszta silnika z osprzętem czy robocizny za przekładkę? Za 1200 to d16 raczej nie kupisz. A o jakie konkretnie silniki pytasz b18c4, b18c6, d16z6, d16z9?

konrad739
09-10-11, 21:50
chodzi mi o koszt przekladki wiem ze u tygryska d 16 za 1200 przelozy chodzi mi o b18c4 i d16z6

Maciej86
09-10-11, 22:02
teoretycznie to koszt nie powinien być dużo większy bo robota ta sama tylko przeniesienie napędu jest inne bo półosie z b do d serii nie podejdą

konrad739
09-10-11, 22:06
A jakies dokładne informacje co potrzebuje na swap b18c4?? Ktos pomoze ?

Maciej86
09-10-11, 22:12
silnik z osprzętem, skrzynie biegów, wiązkę silnikową, komputer, półosie i zwrotnice, no i zbiornik z elektryczną pompą paliwa bo d13b2 mają pompę mechaniczną napędzaną wałkiem rozrządu

reaktor
09-10-11, 22:31
mają pompę mechaniczną napędzaną wałkiem rozrządu

to jak to odpala?

długo musi mielić rano

konrad739
09-10-11, 22:45
a czy przy swapie na b do eg trzeba cos rzezbic z uchwytem pompy wspomagania i jak jest z klimatyzacjia ktora bd pasowal ta z mb6 czy z eg ?

reaktor
09-10-11, 23:18
hybryda triche z tego troche z tamtego

konrad739
10-10-11, 08:41
czyli mam rozumiec ze silnik pasuje p&p nie trzeba przerabiac zadnych łap itp? jedynie wiazke silnikowa i kabinowa wymienic ??

grzesiuh
10-10-11, 09:57
musisz swap ze skrzynia, patykami skrzyni, polosiami, łapami, wiązki, komputer, bak z elektryczną pompą, do wspomagania też są pompy do b serii, tak samo klima - tylko chyba przewody które przykręcasz do kompresora są inne, ale ręki uciąć nie dam

konrad739
10-10-11, 18:57
Ze sa to wiem tylko zastanawialo mnie to czy po swapie na b18 moglbym zostawic pompe wspomagania i klime z d serii

Tommi01
11-10-11, 10:28
musisz miec sprezarke klimy z b-serii i wspomagnia pewnie tez

konrad739
12-10-11, 22:28
Moze zmienie troche temat ale czy ktos moze mi pow czy czesci karoserii i wnetrza mb6 jest wmiare dorze sprzedac czy nie bardzo ??

Karot
13-10-11, 00:00
lepiej wyjac b18 wstawic chciarz 1.4 i sprzedac jako auto kpl :D no chyba ze to anglik:D

chomikawr
18-10-11, 11:06
pompa wspomagania z D seri nie pasuje napewno tak samo jak i przewod od maglownicy do niej właśnie... u mnie auto przestało jeden dzien przy swapowaniu bo nikt nie napisał że przewód jest inny... pompy też nie przykrecisz bo będzie odstawała od bloku i kiszka z tego jest tak czy siak... wiec jak kupisz swapa to i tak kupisz go z pompa do wspomy ale wez odrazu z tego auta przewód.

konrad739
06-11-11, 18:47
Mam jeszcze pytanko o b16a2 czy ten silnik wystepuje tylko w eg6 i eg9 czy w jakims jeszcze ?? co jest potrzebne do zrobienia tego swapa od czego maja byc lapy itp

qureku.
06-11-11, 21:28
am jeszcze pytanko o b16a2 czy ten silnik wystepuje tylko w eg6 i eg9

Jeszcze w EK4

lozek
06-11-11, 22:47
i w del solu jeszcze, ale nie pamietam oznaczenia.

konrad739
07-11-11, 07:44
A co jest jeszcze potrzebne do swapa oprocz wiazki silnikowej i kabinowej silnika i skrzyni z polosiami i baku z elektryczna pompka ? Jaka pompa wspomagania jakie przewody od wspomagania czy pompa moze zostac moja z d13 czy tam jest inna czy przewody od wspomagania zostana moje czy tez musza byc od tamtego samochodu ?? Jaka chlodnica moze zostac moja czy musi byc inna ?

lozek
07-11-11, 13:58
A co jest jeszcze potrzebne do swapa oprocz wiazki silnikowej i kabinowej silnika i skrzyni z polosiami i baku z elektryczna pompka ? Jaka pompa wspomagania jakie przewody od wspomagania czy pompa moze zostac moja z d13 czy tam jest inna czy przewody od wspomagania zostana moje czy tez musza byc od tamtego samochodu ?? Jaka chlodnica moze zostac moja czy musi byc inna ?

chlodnica zdecydowanie inna. Masz strasznie cieniutką jeżeli masz seryjną.

reaktor
08-11-11, 00:28
bez przesady, wystarczy

miałem w eg5 taką cieniutką
i nawet podczas pałowania wskazówka nie drgnęła

Gorliś
08-11-11, 02:29
Ta wskazowka nigdy nie drga:P
Ja bym jednak wsadzil ta grubsza chlodnice. Koszt niewielki, a zawsze pewniej.

dimo
11-11-11, 12:44
Jak swapujesz d16z6 to mozesz zostawić swoją chłodnicę (ja tak zrobiłem), jak pakujesz b16/b18 to dawaj grubszą.

konrad739
11-11-11, 14:56
a ktos moze mi podpowiedziec jakie sa tarcze hamulcowe w eg6 ? I co zrobic musze z zawieszeniem ?

Konrad84
11-11-11, 16:45
tarcze przód 260mm. Dobrze jest wstawić twardsze sprężyny do cięższego silnika.

skolopendra
11-11-11, 16:50
cieńsza chłodnica spokojnie daje radę pod b18 .choć jak ktoś chce upalać cały czas, to lepiej wstawić grubszą :)

konrad739
12-11-11, 08:25
z sprezynami to wiem bd jakies -40 i na krotszym amorku. Do tego planuje jeszcze stab przód i tył i wymienic wszystkie tulejki na wahaczach

konrad739
17-11-11, 08:57
Moze mi ktos powiedziec czy swap hebli z delsolki z silnikiem b16a2 lub d16z6 bd pasowal do V gen na zasadzie p&p czy w delsol jest kompletnie inne rozwiazanie

lukasz-lukasz
19-11-11, 20:36
Będzie pasował pnp

smoku93
22-11-11, 18:08
dorzuce sie do pytania. wystepują w jakiejs wersji heble na tył tarcze ktore podejdą do eg3 p&p??

Konrad84
22-11-11, 22:38
heble czyli zaciski, tarcze, zwrotnice, wahacze ?

smoku93
23-11-11, 13:55
chce poprostu zmienic seryjne bębny z tyłu na cos lepszego. wiem że w MB6 są tarcze z wahaczem p&p do EG3 ale tam jest rozstaw śrub 4x 114 z tego co sie orientuje. a mi pasowały by 4 x 100

konrad739
23-11-11, 16:03
z eg5 i eg6 beda pasowaly napewno

smoku93
23-11-11, 18:29
czy tylko od tych modeli??

konrad739
24-11-11, 13:50
Jezeli dobrze kojarzę to w kazdej v generacji z silnikiem 1,6

smoku93
24-11-11, 18:50
tak tylko podkreślam ze chciałbym rozstaw śrub 4 x 100

rafal86
24-11-11, 19:02
chyba we wszystkich 5 gen byl rozstaw 4x100

lozek
24-11-11, 21:16
chyba we wszystkich 5 gen byl rozstaw 4x100

nawet nie CHYBA :) na 100%

ehaa2
25-11-11, 11:30
da się zrobić na 282mm rozstaw 4x100 swap musisz mieć z vti 262 wsadzasz tarcze 282 i dajesz zaciski i jarzma od prelude ;p

konrad739
02-12-11, 21:50
Mam pytanie czy przy d16z6 z automatem podejdzie moja skrzynia z sprzęgłem z eg3 ?

lozek
02-12-11, 22:11
Mam pytanie czy przy d16z6 z automatem podejdzie moja skrzynia z sprzęgłem z eg3 ?

tak, podejdzie. Jedyny minus takiej operacji, to to, że będziesz miał sprzęgło 200mm zamiast 212 ktore jes w seryjnej skrzyni z d16z6 (mniejsza powierzchnia cierna = krócej wytrzyma)

konrad739
02-12-11, 22:22
Czyli zeby wszystko było prawidlowo to musze kupic sprzeglo 212 i wszystkor azem zlozyc ?

lozek
03-12-11, 00:05
Czyli zeby wszystko było prawidlowo to musze kupic sprzeglo 212 i wszystkor azem zlozyc ?

na 200 tez mozesz jezdzic tylko nie wiem czy nie lepiej od razu włożyć 212 i nowe sprzęgło. będziesz miał jeden problem z głowy na długo

konrad739
03-12-11, 09:11
Czyli zeby wszystko bylo dobrze to silnik z tym zamachem co jest czyli 212 i do tego nowe sprzeglo i moja skrzynia i bedzie dobrze ?

Saiti
04-12-11, 02:32
Tak, tylko zamach musisz mieć od manuala oczywiście. Do tego sprzęgło 212 mm i skrzynia manualna. Co do takiego plug$play to np osłona zamachu od manualnej skrzyni nie zawsze pasuje do silnika po automacie (osłona od D16Y7 miała wężej rozmieszczone otwory montażowe niż przeznaczone do tego miejsca w silniku D16Y5). Ale tak to pasuje :)

konrad739
04-12-11, 08:23
Ok dzieki wielkie za informacjie

konrad739
15-12-11, 21:30
Panowie ma jeszcze kilka pytań kupilem silnik d16a9 z crxa i moje pytanie sa takie:
1. W tym silniku jest koło pasowe na 2 paski czy da rade przełożyć moje koło pasowe ??
2. Czy łapa silnika od strony rorządu bd pasowala czy nie ?? I jak jest z innymi łapami ??
3. Czy wiązka z crx bd pasowala do eg3 czy nie ?
4. Słyszałem ze bd problemy z łapą od wspomagania jak duze i jak z nimi sobie poradzic ?

mlodyxx
15-12-11, 22:30
kolo pod toczysz i podejdzie albo tuleje sie robilo ale jest tez szansa ze podejdzie bez przerubek zalezy od silnika ostatnio 4 gen robilem z dwa lata temu i mi troche z glowy pouciekalo zmierz srednice walu ja ci podam srednice wew kolka bo mam kilka wyjetych Lapa nie podejdzie . zaloz poduszke z crxa w mocowanie podluznicy powinna podejsc mozesz tez przelozyc uchwyt od silnika z eg3 z tym ze w eg trzyma sie na 2sruby a d16a9 z5 na trzy ale ten od eg na te dwie pasuje z wiazka dlubanie tak bez niczego sama nie pasuje najlepiej dorobic co trzeba pod kabinowa z eg do ecu i do silnika z lapa od wspomagania to juz wogole jest troche kino nie pamietam dokladnie jak to wygladalo ale wiem ze ja sam dorabialem bo ta z eg nie pasuje d116a9 ma szersza glowice i nie ma jak go przykrecic wiazke jakbys chcial to ci moge jakos ppomoc ogarnac

konrad739
17-12-11, 22:58
Mozecie mi podpowiedziec jeszcze jakie moge napotkac problemy przy tym swapie?

konrad739
05-01-12, 19:33
Może któś mi podać wew średnice koła pasowego na 3 paski z V gen np d15b2 ?

konrad739
11-01-12, 22:36
Widze ze nikt mi na to pytanie nie odpowie ;/ A moze mi odpowiecie chociaz na to pytanie :
Mam kolo zamachowe z d16a9 212 mm docisk mam od jakiegos d15 chyba tez 212 mm od czego kupic tarcze sprzegla ?

skolopendra
13-01-12, 19:23
czego kupic tarcze sprzegla ?

od swojego 212mm

konrad739
11-03-12, 17:14
Powiedzcie mi jak jest z czujnikiem prędkości pojazdu w crx ed9 d16a9 czy jest taki sam jak w d13b2 czy tam jest zupełnie inna konstrukcja ? ?

A i powiedzcie mi gdzie kupic uszczelke pod czujnik otwarcia przepustnicy do d16a9

konrad739
15-03-12, 12:00
Panowie prosze o pomoc z tego co sie dowiedziałem to musze zmienic wiazke kabinowa przy swapie d16a9 z crx do eg3 od czego dac wiazke kabinowa? wiazka silnikową zostawiam od d16a9 czy wiązka kabinowa może byc od d15b2 i do tej wiązki z d15b2 przerobic wiązke silnikowa z d16a9 zeby to wszystko zagralo ?

konrad739
15-03-12, 16:35
Naprawde nikt nie jest w stanie pomoc ? Musze pozostac przy przy obd0 i od jakiego silnika dac teraz wiazke kabinowa ?