mielox
09-10-11, 21:05
Witam
szykuję się do zakupu Civica VIgen (koniec dzielenia się rodziców autem... ) ze względu na finanse pada najprawdopodobniej na 1.5 (D15Z6).
Jako, że większość z tych samochodów posiada realne przebiegi od 200tyś wzwyż, dość ważną kwestią jest w takim przypadku spalanie oleju.
No i moje pytanie brzmi jak to wykryć? -bo na jazdę przez tysiąc kilometrów wiadomo nie ma co liczyć...
czytałem już mnóstwo postów, i rady są takie, że przy analizie spalin można wykryć spalanie oleju, jednak zdania są podzielone, jedni mówią, że tak inni, że nie.
oczywiście wiem, że biały dym to przede wszystkim oznaka spalania oliwy, jednak wielu osobom, którym silniki palą olej praktycznie nie zauważają tego efektu, albo bardzo nie wielki, a silniki można by powiedzieć piją sporo.
Mam dostęp do porządnego analizatora spalin więc jeśli dałoby się za jago pomocą to sprawdzić, to jakie wartości dane związki spalin powinny przyjmować?
Jakie różnice byłyby w przypadku przelotowych wydechów bez kata??
ewentualnie co jeszcze poradzilibyście sprawdzić, aby to wykryć? - wiadomo późniejsza wymiana pierścieni i uszczelniaczy to spory koszt a przynajmniej na jakiś czas wolałbym się nie martwić dolewaniem większych ilości oleju ( bo jakieś niewielkie ubytki przy kręceniu na pewno i tak będą)
pozdrawiam
szykuję się do zakupu Civica VIgen (koniec dzielenia się rodziców autem... ) ze względu na finanse pada najprawdopodobniej na 1.5 (D15Z6).
Jako, że większość z tych samochodów posiada realne przebiegi od 200tyś wzwyż, dość ważną kwestią jest w takim przypadku spalanie oleju.
No i moje pytanie brzmi jak to wykryć? -bo na jazdę przez tysiąc kilometrów wiadomo nie ma co liczyć...
czytałem już mnóstwo postów, i rady są takie, że przy analizie spalin można wykryć spalanie oleju, jednak zdania są podzielone, jedni mówią, że tak inni, że nie.
oczywiście wiem, że biały dym to przede wszystkim oznaka spalania oliwy, jednak wielu osobom, którym silniki palą olej praktycznie nie zauważają tego efektu, albo bardzo nie wielki, a silniki można by powiedzieć piją sporo.
Mam dostęp do porządnego analizatora spalin więc jeśli dałoby się za jago pomocą to sprawdzić, to jakie wartości dane związki spalin powinny przyjmować?
Jakie różnice byłyby w przypadku przelotowych wydechów bez kata??
ewentualnie co jeszcze poradzilibyście sprawdzić, aby to wykryć? - wiadomo późniejsza wymiana pierścieni i uszczelniaczy to spory koszt a przynajmniej na jakiś czas wolałbym się nie martwić dolewaniem większych ilości oleju ( bo jakieś niewielkie ubytki przy kręceniu na pewno i tak będą)
pozdrawiam