bew2
07-10-11, 11:29
Witam Szanownych Forumowiczów.
Mam co prawda pralkę 2.0 ale wcześniej było jajko i to Forum jest najbliższe i najwięcej razy mi pomogło.
Problem:
Przy jeździe w trasie (70-120) na wprost, jak zdejmę nogę z gazu słychać huczenie, buczenie jak przy uszkodzonym łożysku piasty koła.
Przy przyspieszaniu, albo skręcaniu objaw cichnie.
Przy jeździe powoli (0-30) słychać miarowe terkotanie zarówno jadąc na wprost, łukiem, do tyłu i do przodu. Przy skręcaniu nie nasila się ani nie cichnie. Również na luzie lub wciśniętym sprzęgle.
Terkotanie ma częstotliwość taką samą jak szybkość obracania kół - szybciej=częściej.
Testy:
Podnosiłem auto, kręciłem kołami - cisza, brak wyczuwalnego luzu łożysk. Kręcąc kołem przód tył słychać klikanie piasty ale to raczej normalne.
Diagnozy mechaników i "mechaników"
1. Sprzegło (docisk rozsypany, obciera)
2. Mechanizm różnicowy (zużyty, duży luz)
3. Piasty lub łożyska zużyte - jednak objawy nie są typowe, a wręcz wykluczają
Proszę o porady, będę dozgonnie wdzięczny.
mały update:
przy skręceniu do oporu i jeździe powoli w kółko brak objawów - moim zdaniem to wyklucza przeguby?
kolejny update:
czy to może być wina nadpękniętej poduszki skrzyni?
lekko inny kąt niż powinien być i trze? przy przyspieszaniu silnik ze skrzynią nieznacznie się "odgina" i tarcie ustaje?
Mam co prawda pralkę 2.0 ale wcześniej było jajko i to Forum jest najbliższe i najwięcej razy mi pomogło.
Problem:
Przy jeździe w trasie (70-120) na wprost, jak zdejmę nogę z gazu słychać huczenie, buczenie jak przy uszkodzonym łożysku piasty koła.
Przy przyspieszaniu, albo skręcaniu objaw cichnie.
Przy jeździe powoli (0-30) słychać miarowe terkotanie zarówno jadąc na wprost, łukiem, do tyłu i do przodu. Przy skręcaniu nie nasila się ani nie cichnie. Również na luzie lub wciśniętym sprzęgle.
Terkotanie ma częstotliwość taką samą jak szybkość obracania kół - szybciej=częściej.
Testy:
Podnosiłem auto, kręciłem kołami - cisza, brak wyczuwalnego luzu łożysk. Kręcąc kołem przód tył słychać klikanie piasty ale to raczej normalne.
Diagnozy mechaników i "mechaników"
1. Sprzegło (docisk rozsypany, obciera)
2. Mechanizm różnicowy (zużyty, duży luz)
3. Piasty lub łożyska zużyte - jednak objawy nie są typowe, a wręcz wykluczają
Proszę o porady, będę dozgonnie wdzięczny.
mały update:
przy skręceniu do oporu i jeździe powoli w kółko brak objawów - moim zdaniem to wyklucza przeguby?
kolejny update:
czy to może być wina nadpękniętej poduszki skrzyni?
lekko inny kąt niż powinien być i trze? przy przyspieszaniu silnik ze skrzynią nieznacznie się "odgina" i tarcie ustaje?