Zobacz pełną wersję : Duze spalanie D14Z6 3d
witam. Mam problem ze spalaniem , jest ono ogromne jak na taki silnik. W miescie benzyny 13 gazu 16, na trasie benz. 11 gaz 13. Instalacja gazowa nowa, zakladana w autoryzowanym kme. Klocki nie obcierają, wszystko praktycznie sprawdzone. Regulacja zaworow byla na 160k teraz jest 163k. Spalanie mnie zjada i nie mam juz na nie pomyslow. A dodam ze lambda sprawna bo byla sprawdzana . Cos radzicie ?
Nie mam ciezkiej nogi tymbardziej jak mi tyle pali, kola 15, 195/60
A powiedz mi jak jeździsz bo dla mnie 13 w to nie problem jak się chce a na trasie też nie jak lecisz powyżej 170. Lambda może być sprawdź jeszcze raz, a filtry sprawdzałeś może któryś jest zapchany.
Sprawdziłem lambdę jeszcze raz dzisiaj - sprawna. Filtry wszystkie nowe , ciśnienie na każdym garku 14.8 (jak z salonu) , trasa spokojnie , 100 na 5 biegu . Strasznie mnie dziwi to spalanie bo wczesniej mialem Audi a3 1.8 w gazie które po miescie wciagalo 12 a po trasie 9 gazu i wcale moja noga lekka wtedy nie była. Teraz testuje spalanie więc jazda z gazem w podłodze nie wchodzi w grę. Denerwuje mnie to strasznie bo kupiłem mniejsze auto po to żeby mniej spalilo - tak jak piszą w granicach 8 litrów benzyny czyli zakladalem spalanie na poziomie 10 litrów gazu a tu klops ;/
Wiesz mi np. w trasie pali 10l i lepiej jak wyciskam prawie wszystko, spokojna trasa 5-6l. W mieście to wiadomo korki etc etc ale wychodzi jakoś bez korków 7l z korkami 8-9l mówię o PB95 oczywiście
Nie odczułeś zmiany charakterystyki pracy silnika?
no jest pewńa zmiana ktorej nie bralem pod uwage - podczas przyspieszania z gazem w podlodze auto ma taki dziwny nieuzasadniony opór i przy obrotach od 4 tys do 6500 dziwnie czasem jakby przerywa
Jeżeli na benzynie i na gazie pali Ci równomiernie dużo do raczej doszukiwałbym się przyczyny gdzieś przy silniku. Widziałem, że sprawdziłeś już ciśnienie na cylindrach i wszystko jest w normie. W takim razie przyjmuję że zawory są dobrze ustawione.
Nie ubywa Ci płynu chłodzącego?
Co myślicie o padniętej/padającej cewce zapłonowej na którymś cylindrze?
Co myślicie o padniętej/padającej świecy zapłonowej na którymś cylindrze?
Masz dostęp do map gazowych swojej instalacji? Nie wypadają Ci czasem zapłony? Jak się rozkładają punkty na mapie gazowej?
zaczne od swiec - są nowe. Niezbyt super bo niskobudzetowe ngk ( nie mialem kaśy na denso ). 4 garki pracują rowno wiec cewki chyba sprawne choc wlasnie to przerywanie... Mam dostep do mapy gazowej bo gazownik jest moim dobrym znajomym - tylko co mialbym z tej mapy wyczytac ? Wiem ze podczas kalibracji czasy są prąwidlowe. Na jałowym auto pracuje stabilnie i jest cichutkie Jeżeli chodzi o płyn to był dolewany do zbiorniczka i był na max teraz ledwo min sięga , tylko że zakładali mi instalację gazową i instalacja może troche wciągła płynu albo troche im się upuściło - doleje znow do pelna i będę obserwował ten aspekt
W instalacji gazowej jest zakładka z mapą benzynową i gazową. Zobacz jak wyglądają punkty które tworzą mapy zarówno na benzynie jak i na gazie. Jeżeli są ułożone w pobliżu linii to jest dobrze. Jeżeli natomiast punkty są rozrzucone bardzo chaotycznie daleko od linii to znak że masz wypadające zapłony i trzeba diagnozować układ zapłonowy.
rozumiem i wiem o co chodzi - widziałem tą mapę ostatnio w czwartek bo ustawiali mi na nowych wtryskach gazowych i punkty są obok siebie , w równej linii więc jest ok
Instalacja Diego G3 od KME , parownik Tomasetto , wtryski Rega
Hmm, powoli wbijasz mi gwoździa...
Czy to większe spalanie zaczęło się równo z założeniem instalacji gazowej?
Jakie masz obroty na ciepłym silniku na biegu jałowym?
Masz już przejechane 163kkm, może katalizator już się skończył i blokuje spaliny... ? Przez to na wolnych wszystko chodzi jak talala ale jak już chcesz szybciej to spaliny nie mają się jak wydostać i dlatego dziwnie Ci przyspiesza. Weź drugą osobę niech dodaje gazu a Ty sprawdzaj czy spaliny swobodnie wylatują.
Przychodzi mi jeszcze do głowy dolot powietrza. Czy Panowie od instalacji gazowej wszystko podpięli jak należy? Nie została jakaś szmatka w filtrze powietrza?
Kolega w Mitsubishi Galant 2.5 V6 ma nieoryginalną sondę lambda. W czasie pracy nie zapala się check ale samochód pali o 3 litry więcej niż powinien. Dla utrudnienia dodam, że po podłączeniu samochodu pod kompa nie widać żadnych błędów. Po odpięciu sondy zapala mu się check, widać błąd ale samochód mniej pali. Może i u Ciebie coś się dzieje z sondą. Masz przewód OBD-2 ? Obserwowałeś korekty krótko- i długoterminowe?
Powód wysokiego spalania:
-złej jakości paliwo,
-niskie ciśnienie w oponach,
-zasyfione filtry (powietrza, paliwa...),
-padnięta sonda lambda,
-padnięty czujnik temperatury powietrza w dolocie,
-źle ustawione zawory,
-stary olej,
-świece zapłonowe, kable,
-uszkodzenie mechaniczne silnika (np. brak ciśnienia na cylindrach, wtryski, katalizator...),
-zakleszczone hamulce,
Jeśli sprawdzisz to wszystko i nadal będzie problem to znaczy, że chochliki coś namieszały :)
Warto kontrolować również kolor spalin. Jeśli puszcza białe dymki to oznaka, że spalanie nie jest wystarczająco efektywne.
owsikk :
Nie , wczesniej też było takie wysokie spalanie , po zakupie wracałem nią z Poznania autostradą około 120 km/h na 5 biegu i wyszla w spalaniu około 11 litrów benzyny - troche dużo.
na cieplym silniku na biegu jałowym obroty około 800
hmm.. Ciekawa myśl z tym katalizatorem , zaraz wezmę ojczulka i sprawdzimy.
Dolot powietrza - Wszystko jest ok , panowie od gazu to nie papracy a jeszcze mi znajomemu zrobili wszystko jak należy.
Sonda lambda - powiem Ci że wygląda właśnie na taką jakby już raz zmienianą bo jest czysta jak na ten przebieg.
Nie mam właśnie przewodu OBD 2 ;/
a teraz rafał :
zlej jakosci paliwo - leje na sprawdzonej stacji Gazu - tam gdzie moje wczesniejsze audi mialo super spalanie
Benzyna na orlenie
filtry nowe podczas zakładania instalacji gazowej wymienione
sonda to już temat poruszony ,
Czujnik temperatury powietrza w dolocie - trzeba sprawdzic - jutro się dowiem
zawory ustawiane 3k km temu , olej ma 7 tys , swiece i kable temat poruszony , cisnienie jak z fabryki - hamulce nie trzymają
Chyba chochliki ;d ale ciekawa uwaga Owsikka z tą sondą - muszę sprawdzić czy to oryginał czy zamiennik
Kolega o którym pisałem ma założoną nieoryginalną sondę, w sumie to już z taką kupił. Sieje mu strasznie przez co sterownik silnika non-stop ustala skład mieszanki. Komputer sobie radzi z pływającym sygnałem sondy dlatego nie wyrzuca błędu, a swoją drogą auto dużo pali.
Obroty masz w normie, więc w układzie dolotowym raczej jest wszystko w porządku. Jakby czujnik temperatury w dolocie był walnięty to samochód na zimnym silniku by Ci gasł na wolnych, albo na ciepłym cały czas miałbyś ssanie i wyższe obroty. Jak napisałeś obr 800rpm więc w norma.
Na Allegro możesz kupić ELM327 pod OBD-2 za jakieś 40zł. Podłączysz się pod komputer i zobaczysz jak wyglądają korekty.
Z katalizatorem jest najprostszy test, jak dmucha z rury to znaczy że jest przelot :) Gdzieś obiło mi się o uszy że katalizatory wytrzymują koło 150kkm. Jak masz oryginalny przebieg to może być już jego granica. Jak coś było kręcone to może być po kacie :P
Znalazłem tutaj coś o katalizatorach :)
http://www.autogaleria.pl/forum/t23318-post441904/
dzisiaj po południu wyciągam katalizator i całkowicie go wystukuje na wolny przelot niezależnie od stanu - mniemam że Hani będzie lżej bo nie będzie jej dławić. Wieczorem dam znać w jakim stanie był katalizator , a co do tego kabla to jutro go bede mial - kumpel pozyczy ;)
Może i będzie lżej, ale nie wiem jak to się będzie mieć do odczytów sondy za katalizatorem... możliwe, że będzie Ci wyrzucać check'a.
na pewno będzie wyrzucać check-a, także potrzebna jest także modyfikacja 2 sondy lambda, ale myślę że twój "gazownik" powinien sobie z tym poradzić.
na pewno będzie wyrzucać check-a, także potrzebna jest także modyfikacja 2 sondy lambda, ale myślę że twój "gazownik" powinien sobie z tym poradzić.
pelo99 czy możesz napisać coś więcej na temat takich modyfikacji? To jest jakieś dłubanie softwearowe czy mechaniczne przy sondzie?
Ta modyfikacja to emulator sondy do założenia u każdego kumatego gazownika za max 100zł albo samemu (http://allegro.pl/emulator-sondy-lambda-uniwersalny-z-regulacja-0-5v-i1867453283.html).
Jeżdzę od wczoraj bez kata i nie wywala mi check a zrobiłem juz około 50 km . Auto żywsze się zrobiło troszke - czy poprawi to spalanie okaże się jutro jak przejeżdzę 100km i doładuje gazu do pełna. Dodam też że wywaliłem wszystko z tyłu , jeżdzę z gołą blachą przykrytą wykładziną fabryczną i nic wiecej , foteli , półki itp . Testuje na wszystkie możliwe sposoby
Jesteś hardkorem :) Monituj jaki efekt :)
Możesz jeszcze zresetować komputer. Odłączyć akumulator tak na 30min i podłączyć ponownie, odpalić i pozwolić mu, żeby pochodził tak z 15 min sobie spokojnie. Później trochę po mieście pojeździć normalnie i może coś pomoże to.
tak tak , mam 4 certyfikaty ;d
wieczorkiem bedzie wiadomo ;) spróbuje jeszcze tej opcji z resetem kompa - mniemam że ma to na celu usunięcie mapy benzynowej i komputer sam ustawi sobie ją od nowa ?
Teoretycznie właśnie tak powinno się stać :)
Mojemu bratu civic zaczął dużo palić ale reset kompa nie pomaga :/
No ciekawe co z tego wyjdzie u Ciebie :)
Trochę dużo zmiennych wprowadziłeś... wywalenie kata, wywalenie wykładzinek ze środka... teraz znowu reset kompa. W końcu żebyś się połapał po której modyfikacji samochód zaczął mniej palić ;-)
deaadzone i jak efekty wywalenia kata ?? i wybebeszenia ?? pochwal się !!
Powiem wam tyle - dupa jasia. rekord zanotowany wczoraj - 18,5 l gazu na 100km przy jezdzie max 4,5k obrotow. MASAKRA, na dzis jestem umówiony w Hondzie - zainwestuje ale wróci się moment jak teoretycznie w hondzie powiedzili mi że ma spalac okolo 10l gazu w miescie. Zobaczymy co "fachowcy" wykombinują ;))
Może to głupie pytanie, ale ciśnienie w oponach masz ok?
Oczywiscie że tak , nie sądze nawet jesli byloby zle to spalanie nie urosłoby o okolo 8 litrów ;D
Ale zauważyłem że spalanie rośnie cały czas , z 14 roslo na 15 pozniej 16 a teraz juz 18,5 . Mysle że fachury coś poradzą bo jak narazie to bardziej oplaca mi się pomykać audicą starszej A3 w 1.8 bez gazu ;s
deadzone jest jeszcze sprawa gdzie gaz tankujesz, w mojej okolicy jest kilka stacji które zamiast mieszać gaz 50/50 to jest 70/30 i znajomego samochód jak zatankował na takiej stacji z 10l gazu zaczął palić 21l gazu ... :) ale mam nadzieję że to wykluczyłeś ....
Wykluczylem , sprawdzona stacja , wczesniej mialem a3 w gazie 1.8 i tankowalem na tej samej stacji - spalnie okolo 12l miasto , bylo mi za duzo to kupilem mniejsze auto z mniejszym silnikiem wg wszystkich 10l max ;D bylem dzisiaj w hondzie i jutro jade na calkowite badanie komputera itp , podejrzenie padło na czujnik temperatury silnika (są 2) , jeden który daje na deske i drugi ( niby uszkodzony) który daje temperature do komputera i stąd auto może cały czas chodzić na ssaniu i się dławić na wyzszych obrotach bo jest po prostu zalewana. Ssanie w autach na wtryskach niekoniecznie jest wyczuwalne podniesionymi obrotami. Tak było w gaźnikowcach - tak powiedzieli mi w Hondzie. Jutro się okaże na 100% co i jak.
A obserwowałeś temperaturę silnika w czasie jazdy? Może termostat padł? Chociaż to i tak nie powinno aż o tyle zwiększyć się spalanie...
Witam was. Byłem w hondzie , podłączyli się komputerem i diagnoza jest taka że MAP Sensor ma parametry bardzo odbiegające od normy i jest do wymiany. Już go zakupiłem , zaraz zakładam. Moje pytanie brzmi czy to może mieć aż taki kolokwialny wpływ ? To jest niby tylko czujnik ciśnienia .
Kolejna sprawa - sprawdzali obydwie sondy - są sprawne ale strasznie dziwna dla nich sprawa jest taka:
Honda bardzo nie lubi jazdy bez katalizatora. Ja go wywaliłem co według nich jest jednoznaczne z zapalaniem checka ale ten się nie świeci. Mówią że pierwszy raz się z czymś takim spotkali. Ale nic tam , wymieniamy map sensor ( za 100zł ) zobaczymy czy będzie lepiej.
jak wymiana MAP-sensora ?? Polepszenie w końcu nastało ??
Wszystko działa jak należy. Zmiana map sensora , ponowna regulacja zaworów , wgranie nowej mapy benzynowej i gazowej i teraz wszystko śmiga jak talala :) Troche inwestycji ale się zwróci ;)) w końcu robię auto pod siebie a nie komuś ;d
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.