Zobacz pełną wersję : Informacyjnie - Zużycie oleju w UFO
Proponuję, aby w tym temacie podzielić się spostrzeżeniami co do zużywania przez nasze auta oleju.
Propozycja:
- Podać silnik, przebieg, rodzaj lanego oleju
- Styl jazdy i główne miejsce użytkowania
- Ile ewentualnie zużywa
- Co ile kontrolujesz stan oleju
I tak dla przykładu mój przypadek:
Silnik: 1.8 i-Vtec R18A2, 17400 km, Castrol SLX 0W/30 do pierwszej wymiany, teraz wlany Castrol SLX 5W/30 LongLife
- Jazda ogólnie spokojna, choć lubię od czasu do czasu przycisnąć do czerwonego pola, jazda 2/3 miasto, 1/3 poza miastem
- Przez pierwsze 17 tys.km.oleju nie ubyło praktycznie wcale, w każdym razie nie do stwierdzenia na podstawie oględzin bagnetu:)
- Kontroluje stan oleju raz na tysiąc kilometrów
1.8 i-Vtec R18A2, przebieg 136 z kawałkiem kkm, olej Motul X-cess 8100 5W40 wymieniony dwa tysiące km temu, do tej pory nic nie ubyło (po 2 000 km)
-jeżdżę raczej dynamicznie, również 2/3 miasto i 1/3 trasa
- o zużyciu wyżej, przez ostatnie 2 000 km zero ubytku, na bagnecie ciągle tyle samo
-kontroluję stan oleju przy każdym tankowaniu, a jak pamiętam to raz w tygodniu przy ścieraniu kurzów w kabinie też sprawdzę :D
1.8 i-Vtec R18A2, przebieg 103 tys., olej Valvoline VR1 5W50, wymieniany przy 100 tys. - niedawno sprawdzane, nic nie ubyło
- jazda dość dynamiczna, zazwyczaj ok. 4000-4500 rpm., zdarza się też do odcinki, od dłuższego czasu zazwyczaj tylko miasto
- sprawdzanie poziomu oleju mniej więcej raz na miesiąc
- co ciekawe na początku użytkowania samochód "brał" sporo oleju, mimo iż wtedy raczej jeździłem spokojnie, przy 8 tys. musiałem wymienić, bo nie opłacało się dolewać - tyle ubyło, od tamtej pory systematycznie coraz mniej i od jakiegoś czasu (myślę że odkąd przeszedłem z shella na valvoline) jakieś znikome ilości albo wcale.
1.8 i-Vtec R18A2, przebieg 68tys.km, olej Valvoline VR1 5W50, wymiana co 10tys.km, nic nie ubywa.
- jazda miejska raczej eco do 3500rpm, czasem pod czerwone pole, jak nie jade z dzieckiem, tak zeby pajeczyny przedmuchac.
- 80/20 (miasto/trasa)
- sprawdzam oliwe przy okazji jak zagladam pod maske, najczesciej przed i po dluzszej trasie.
1.8 i-Vtec R18A2, przebieg 182tys.km, Shell Helix Ultra AX 5W30 lub MOBIL 1 ESP Formula 5W30 zależnie co serwis wleje.
- jazda spokojna
- 30% miasto, 70% tzw. trasa
- na MOBILE 1 zużycie oleju pomijane, Shell potrafił pobrać z max do 1/2 max na 20kkm - nie wymagana była dolewka pomiędzy przeglądami
- kontra przy okazji jak zagladam pod maskę, najczęściej przed dłuższą trasą lub w weekend.
Ja od czasu do czasu sprawdzam olej.Ale większych ubytków nie zauważyłem:).Co prawda rocznie robię przebiegi standartowe czyli 16-17 tyś.Choć trochę po górach zima i latem.Ale od czasu zakupu auta nie dolewałem oleju.Teraz zbiliża mi się drugi przegląd i obecnie poziom oleju jest tak gdzieś na 2/3 bagnetu.Czyli jak na razie o'k:D.A olej mam Shell Helix Ultra 5W40.:)
Martin Eden
06-10-11, 10:57
1.8 i-Vtec R18A2, przebieg 99tys.km, od pierwszej wymiany Castrol EDGE 0W30 wymieniany co 20 tyś. (czyli średnio co 9 miesięcy)
- jazda średnio dynamiczna, ale kręcenie do czerwonego pola nie jest mi obce
- 10% miasto, 90% trasa (głównie siódemka Gdańsk - Warszawa, tzw. droga śmierci - tu nie można być zawalidrogą)
- dolewka między przeglądami 0.4 - 0.5 litra ( zazwyczaj pomiędzy 14-15 tyś. ) tak aby mieścić się z poziomem w okolicy 2/3 bagnetu
- kontrola okazjonalna nie rzadziej niż raz na miesiąc
1.8 i-Vtec R18A2 17k przebiegu od poczatku na orginalnym hondowskim 0w20 (oczywiscie zmieniany co roku)
80% miasto, styl srednio emerycki , nie bierze oleju.
Ez.
- Silnik: 1.8 i-VTEC R18A2, 31500 km, Castrol SLX 0W/30 do pierwszej wymiany
- Jazda często w zakresie prawej połowy obrotomierza, nieraz do odcinki, generalnie pełne wykorzystanie silnika na ile pozwalają warunki drogowe - ale jeżdżąc 90% po mieście to niestety miejscami posuwanie się po kawałeczku bo nie sensu szaleć (jak jedziesz 30km/h to nawet do wysokich obrotów jedynki nie dojdziesz :D); pozostałe 5% to autostrada na której zwykle też mu nie żałuję (po Niemczech miejscami licznikowe 215km/h), na lokalnych pozostałe 5%
- Zużycie - niemierzalne ilości; nic nigdy nie dolewałem, na bagnecie jest stale 2/3 - 3/4 w ramach normy - pierwszy olej wymieniłem po 3 tysiącach, teraz co max. 12 tysięcy - nie wierzę w longlife, ani przedłużone okresy międzyprzeglądowe, tym bardziej że w instrukcji stoi jasno: cykl miejski i duże obciążenie = wymiana co 10 tys.; benzyna tylko Shell V-Power 95
- Na początku kontrolowałem co tankowanie, teraz się rozleniwiłem skoro i tak nic nie bierze - więc kontrola hmmm jak sobie przypomnę - zwykle co parę tysięcy plus przed każdą większą trasą...
-1.8 i-VTEC R18A2, 97000km, pierwszy właściciel jeździł na shell helix 5W40. Gdy rok temu kupiłem auto zrobiłem płukankę i wlałem motula x-lite 0W30. Od ok. 3 tygodni śmigam na millersie CFS 0W20. Olej wymieniam pomiędzy 8-12tys km max 15tys.km;
- jeżdże w miare dynamicznie. Silnik utrzymuje między 2,5-4.5tys obr/min. Czasem do odcinki. 60%trasa, 40%miasto;
- poprzedni właściciel mówił, że na shellu brał tak 300-400ml na 15000km. Od momentu zmiany oleju brak poboru oleju co oznacza, że hanie powinny latac na olejach zbliżonych do takich jakie zaleca producent w instrukcji obsługi;
- kontrola co 300-400km
mefiubaranek
13-07-19, 11:25
- FD7 1.8 R18a2 (2010), 132000km, olej od nowości 0w20 Honda.
- jazda raczej spokojna, 70% miasto.
- od wymiany do wymiany 0 ubytków na bagnecie. Wymiana co 20000km.
- kontrola co 10000km
U mnie Fd7 1.8 2007 180 tyś. Trzeba dolewać co kilkaset km jakąś setkę oleju... Shell 5w40. Większość podmiejskie trasy trochę miasta czy autostrady.
- 1.8 R18A2 / 2011r. / 118kkm / LPG
- Motul 8100 ECO-NERGY 0W-30 (od przebiegu 40kkm, wcześniej to co leje ASO Hondy)
- jazda dynamiczna z używaniem całej skali obrotomierza + autostrady zazwyczaj trzymane w okolicach 4kRPM
- wymiany co ok 15kkm, kontroluje stan oleju 2-3 razy między wymianami.
- nigdy nie dolewałem, brak zauważalnych ubytków na bagnecie między wymianami.
marcin001984
19-07-19, 23:31
U mnie Fd7 1.8 2007 180 tyś. Trzeba dolewać co kilkaset km jakąś setkę oleju... Shell 5w40. Większość podmiejskie trasy trochę miasta czy autostrady.
Zrób płukankę. Może pierścienie są zapieczone.
Płukanka z prawdziwego zdarzenia;
https://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-oleju/3043-olej-silnikowy-millers-oils-it-flushing-oil-5l-5024081543756
Zrób płukankę. Może pierścienie są zapieczone.
Płukanka z prawdziwego zdarzenia;
https://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-oleju/3043-olej-silnikowy-millers-oils-it-flushing-oil-5l-5024081543756
W ogóle zastanawiam się nad zmianą marki oleju, chociaż nie wiem czy to dobry pomysł i na jaki.
1.4 i-DSI Shell helix ultra 5w30
Jak wleje 4 litry to na miarce jest max. Coś tam ubędzie delikatnie od wymiany do wymiany ale nieznacznie na bagnecie.
Na próbę przejdę na valvoline synpower 5w40. Jeśli nie zauważę różnicy to już na nim zostanę.
Starstruck
21-07-19, 13:15
Civic FD7 2008 rok, R18A2, PB+LPG. 152.XXX km przebiegu, 6.7XX km od wymiany oleju. Olej Shell Helix ULTRA 5W30, filtr oleju OEM HONDA. Na chwilę obecną zerowy pobór oleju. Zalany MAX przy wymianie i MAX jest do tej pory. 90% jazdy miejskiej, sporadycznie trasa z odcinakami po kilka km z prędkością 190+ km/h. No nie ma lepszego auta na dojazdy do pracy :).
marcin001984
22-07-19, 16:15
W ogóle zastanawiam się nad zmianą marki oleju, chociaż nie wiem czy to dobry pomysł i na jaki.
Amsoil bardzo dobry. Śmiało można lać 0w20, 0w30 czy 5w30.
Amsoil bardzo dobry. Śmiało można lać 0w20, 0w30 czy 5w30.
Ale lepszy niż Shell? I czy ograniczy to branie?
marcin001984
24-07-19, 20:55
Czy lepszy to pewnie Ty jako zwykły zjadacz chleba tego nie odczujesz w codziennej jeździe, musiałbyś zrobić badania laboratoryjne 😉 Ogólnie Amsoil to bardzo dobre oleje, na świetnych bazach.
Jeśli olej Ci znika z bagnetu to musi być jakaś przyczyna. Ja bym zaczął od płukanki.
Aha, jeśli olej znika to 0w20 może nie być najlepszym wyborem.
Silnik: 1.8 i-Vtec R18A2 olej 5W30, przebieg 235 tys, jazda głównie w mieście - nie bierze oleju, ale gdy zapuszczę się w trasę to lubi, na odcinku 1600 km dolewałem około 50, 60 ml
Silnik: 1.8 i-Vtec R18A2 olej 5W30, przebieg 235 tys, jazda głównie w mieście - nie bierze oleju, ale gdy zapuszczę się w trasę to lubi, na odcinku 1600 km dolewałem około 50, 60 ml
jesteś w stanie wykryć na bagnecie ubytek 50-60ml? :confused: Ile to może być na powierzchni miski olejowej ... 1mm?
Witam
jestem nowy i nie wiem czy dobrze trafiłem z pytaniem także proszę o troszkę wyrozumiałości.Mianowicie:
Miałem wczoraj wyjazd do Szwajcarii czyli przegląd przed podróżą - norma.
Podczas jazdy wyświetlił mi się komunikat o cisnieniu oleju, szybki powrót.
Rano sprawdzam i oliwy jest na pół bagnetu,zaznaczam że było wszystko ok.
Co jest grane? Jest niedziela i sie nie wspomogę warsztatem. Jakieś rady,propozycje?
Dzięki
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.