Zobacz pełną wersję : ITB - home made. kto robił ?
ostatnio zacząłem się zastanawiać nad samodzielnym zrobieniem itb z przepustnic motocyklowych do swojego silnika. kto się tym zajmował, ma jakieś pojęcie jak to poskładać? z jakiego motoru przepustnice wybrać najlepiej ? co z czujnikiem położenia przepustnicy, wtryskami, podciśnieniami ? wiem wiem, że są hamburgerowe poradniki ale z 2004-6 roku i słabo z jakimiś fotkami z prac itp..
niby przepustnice biora z gsx-r sam sie tym ciekawie bo mam na stanie przepustnice z yamahy R1 i nie wiem czy to sie nada.
ogólnie sporo pracy i w****iania,przepustki mozna brac z hayabusy 1,3, gsxrów itp. ciekzko bedzie z odpowiednim umiejscowieniem wtrysków,czujnika mechanizmem linka itd. sporo zabawy. Do tego na pewno musisz miec tiga by sprawac aluminium bo wszystko robisz metoda prób i błedów a w warsztacie gdzie spawaja nie będa sie bawic za pewne w takie przeróbki ,a jak beda to sporo $...gotowe itb kupisz od 1500-2500 zaleznosci od seri d,b,h itd pare osób w PL to ogarnia na zamówienie.pozdr
p.s czasami warto sprzedac swojego ssaka i przepustke(o ile masz dobry jakis aftermarket lub itrowskie) dołozyc 500zł i masz itb gotowe..potem tylko stoisz i oby było dobrze.
Ile da takie ITB na przykład w D16 lub B16? Ja z tego co czytałem to sporo i prawda że dużo wpadek i kombinacji ale warto jak ktoś ma czas i możliwości. Na ebay po wpisaniu "civic itb d16 (lub b16)" wychodzi trochę ofert OBX'a. Są wyraźne zdjęcia. Ktoś jak ma możliwości i zajawkę może sobie wyrzeźbić na wzór tego.
najprosciej to wziac przepustnice z hondy 954. wszystko pasuje listwa paliwowa, tps, map... tylko wtyczki na wtryski sa inne. srednice maja 45->42mm wiec daja rade.
sa podcisnienia polaczona z kazda przepustnica, seryjny regulator cisnienia paliwa jest pod to podpiety z listy motocyklowej - wyglada jak ten w civicu. tylko wtyczki od wtryskow nie pasuja.
obalajac mity... nawet ssanie jest, auto jedzie tez dołem bardzo dobrze, a stabilne wolne obroty mozna miec na 750rpm.
https://lh5.googleusercontent.com/-0KaOOvr7kfE/S6EF7Ua2D-I/AAAAAAAAAR0/Mm0FOe31Uc4/s800/DSC00692.JPG
Wow, konkretne info! Masz jakieś foty tego na silniku? Masz jakiś filmik jak to jedzie, jak to słychać? Masz jakis link do tematu swojego auta? Jaka moc? Hamowane?
w takim razie chyba zostaje zaopatrzenie się w przepustnice z Hondy i wsadzenie ich do Hondy. a jak z przepustnicami z innych motocyklowych Hond ? nie wiesz? ja pewnie będę próbować tak, żeby rozciąć kolektor (nie przy samej flanszy) i połączyć go łącznikami, uda się ? :>
nie uda, bo kanały nie są równoległe, tylko się "schodzą"
no i robic itb na seryjnej srednicy kanalow bez rozwiercenia odpowiednio glowicy to tez pomylka.
Mówisz o b czy d serii itb z 954 ; > raczed ,ale B moze i tez by zgrało...no kanałyt raczej max tyle ile w głowicy chyba,że głowicy tez powiekszasz o 1-2 mm na sciance ?
mowie do D, a powiekszalem wszystko razem z kanalami w glowicy.
Zmierzyłes na hamowni róznice przebiegu mocy niuta itd ? jaka różnica ?
nie. w olsztynie panowie majacy hamownie chca kupe pieniedzy a nawet nie potrafia jej obslugiwac ;)
W D ITB zakładał Noname, a w B Furious.
powiększenie średnicy kanałów z seryjnego kolektora też nic nie da ? ścianki są całkiem grubowate, także jest z czego zbierać;> myślę, że to że się schodzą nie sprawia większego problemu, ewentualne różnice mogą zostać zniwelowane łącznikami ;> ? kombinuję z tym cięciem, bo nie mam tiga a w moim mieście też jest słabo ze spawaniem takich rzeczy. no i chcę zrobić to sam w jak największej części
Wszytko sie da , umnie wszystko smigalo dobrze a nawet bardzo dobrze sie sprawowalo , na poczatku bylo kilka niedociagniec ale kwestia poprawek.
W D/B jest problem tylko taki ze ssak jest z tylu , jak wiadomo najlepiej dac duzo powietrza, ja u siebie kupilem maske laminatowa wyciolem dziure wlot od subaru i ...
I wygladalo to tragicznie :) ale spelnialo moje oczekiwania chlodnego powietrza..
tutaj macie filmik jak brzmi ITB , to juz byly ostatnie chwile d15 jak widac po filmie strasznie kopcila..
http://www.youtube.com/watch?v=MCvJKmGcsFM&feature=feedu
stabilne wolne obroty mozna miec na 750rpm
Według Manualu D16Z6/B16A OEMowo ma 750 +- 50 obrotów na wolnym biegu.
Dobra, a miałeś stożki na tych trąbkach? Tam jest jakieś medium filtrujące w środku może? Można było chyba zrobić te podkładki pod zawiasy maski żeby ssało powietrze spod szyby nie?
filtry sa dla mieczaków :D
trzeba tylko pod trabkami zrobic jakies odgrodzenie zeby nic od dolu nie wlecialo. a jak wlot w masce to tam jakas siatke filtrujaca zeby nic duzego nie wpadlo... a reszta tak szybko jak wpadnie to wyleci ;)
do jazdy na codzien filterki ITG ,a na wyscigi brak , :D z filterkami czuc bylo zamulenie straszne..
hmm podniesc maske zeby zasysalo z pod szyby .??? jak to ... a zaslon chlodnice kartonem unies maske i zobacz czy ci schlodzi tak samo jak dmuchajac w nia bezposrednio...
obroty na jalowym normalne okolice 900rpm. ( lekki zamach 3,6kg ), ssanie normalne , hamulce normalne.
Tylko podczas budowania ITB trzeba duzo posiedziec policzyc i dopiero wykonac , nierobic na pale dlugosci kolektorow oraz samych trabek , jest kilka wzorow na wyliczenie tego wszystkiego. wykonac raz dluzej a dobrze i bedzie pieknie.
Do seryjnego silnika, nieoplacalne chcesz miec dobre przyrosty lepiej jest doprezac + jakis waleczek i bedziesz happy.
dzwiek oraz reakcja na gaz :D
A da się z ITB 'normalnie' jeździć czy to jest tylko do 'pałowania' ? Czytałem gdzieś, że są problemy z odpalaniem na zimnym silniku - prawda ?
A da się z ITB 'normalnie' jeździć czy to jest tylko do 'pałowania' ? Czytałem gdzieś, że są problemy z odpalaniem na zimnym silniku - prawda ?
z odpaleniem nie, z utrzymaniem wolnych obrotów - TAK :)
Ale Malak napisał:
obalajac mity... nawet ssanie jest, auto jedzie tez dołem bardzo dobrze, a stabilne wolne obroty mozna miec na 750rpm.
Ale Malak napisał:
obalajac mity... nawet ssanie jest, auto jedzie tez dołem bardzo dobrze, a stabilne wolne obroty mozna miec na 750rpm.
Wszystko zależy od budowy ITB
Ostatnio robiłem porządek i zostały mi z 3 różne ssaki do D-serii w tym jeden pod ITB wiec mogę komuś oszczędzić połowy problemów (był robiony właśnie pod przepustnice z 954 jak dobrze pamiętam pod jej rozstawy) a te OBX to niech się Furia wypowie jaki badziew :o
Furia - wypowiedz się ! ;) Opłaca się kupić gotowy OBX czy samemu 'rzeźbić' ?
własnie mnie też zastanawia tn OBX. Mam silnik i zamierzam go wyremontować wstawiając ITB. Tylko tak mam d13b2. Chcę wrzucić na niego głowice z d16z2 i pod ten zestaw ITB. Robił ktoś taki zabieg? Jak będzie się spisywało ITB na dopręzonym silniku?
w temacie ITB pytajcie świstaka, on ma wiedzę w temacie, ale z tego co pamiętam z rozmowy z nim to mówił coś o słabym naciągu sprężyny od przepustnic i coś było jeszcze do poprawienia odnośnie wężyków z podciśnieniami. Niech ktoś kto to już wykonał dzieli się na bieżąco, bo przyrosty KM/Nm po zamontowaniu owego zestawu są iście warte świeczki.
Odgrzebie kotleta... - to jakie te przyroosty są?
Yotomeczek86
09-10-12, 13:24
http://www.d-series.org/forums/engine-building/2957-d-series-org-diy-itb-thread.html
Tutaj jest trochę info na temat ITB. Osiągi na seryjnym silniku będą nie koniecznie ogromne, ale wałek + doprężenie - spokojnie może dać niezłe przyrosty.
sebastanlec
08-02-13, 21:47
panowie a mozna zrobic tak ze flansze i wtryski zostawiamy seryjne a dokładamy tylko same przepustnice i łączymy tow jakis sposób? byłoby moze taniej tylko nie wiem co ze ssaniem w taki przypadku, pomózcie troche, zbieram wiedze i zrobie to a wtedy podziele sie informacjami i spostrzeżeniami, mam D15B2+ Z6 i inne modyfikacje, ogólnie auto juz *******ziela bo rajdy jezdzi ale chce wiecej wymodzic i cos innego, cos czego jest mało czyli ITB, wszystkie spoztrzeżenia mile widziane
tak wlasnie robią, dosyc prosty sposob. ucinasz flansze i zostawiasz wtryski, a dalej sie laczy z przepustnicami
Możesz obciąć flaszę i dać motocyklowe ale:
przykładowe problemy na początek:
-TPS
- falowanie lub problem z wolnymi obrotami
- np ciśnionko do serwa
- strojenie itd
Daj spokój szkoda czasu i nerwów a przyrosty baaaardzo nie pewne. Lepiej modzić seryjny/afteramrketowy ssak
Daj spokój szkoda czasu i nerwów a przyrosty baaaardzo nie pewne. Lepiej modzić seryjny/afteramrketowy ssak
czasy sie zmienily i itb sie zmienia , mozna zrobic zupełnie codzienne ITB i smigac do roboty po bułki i do kina
http://imageshack.us/a/img84/27/obraz016dh.jpg
sebastanlec
09-02-13, 01:28
no dobrze wtryski zostawiamy ale co ze ssaniem? na serii jest ten zawór co dopuszcza powietrza a tu co bedzie? zestaw od hond cbr 929 mozna kupic juz za 150zł, podcisnieni do serwa to nie problem, zrobiło by sie. U minie to ma szybko jezdzic takze ni emusze sie martwic ze cos tam troche bedzie falowac czy cos, strojenie mam za free takze luzik
ssanie . hmm zalezy jakie przepustnice zastosujesz ja mialem z hondy cbr 1000rr wszystko ladnie pieknie, TPS jest ( kostka pasuje ) , ssanie jest tak jak w seryjnej przepustnicy , dziala na takiej samej zasadzie podgrzewania zaworka przez plyn, MAP sensor jest , kwestia odpowiedniego policzenia odleglosci , zamontowania na flansze , dorobienia puszki zbiorczej na podcisnienia oraz na serwo , BARDZO dokladne strojenie I smiga az miło.
Najlepszym rozwiązaniem wg. mnie są ITB z hondy CBR. Od 929 do 1000. Różnią się wielkością motylka. 40mm ma 929, 42mm ma 954, 44mm 1000. Nie znalazłem serwisówki od 1100, wiec na temat tej się nie wypowiem. TPS pasuje, tylko trzeba zamienić skrajne przewody we wtyczce, przepustnica otwiera się w drugą stronę niż w civiku. MAP sensor też posiada. Ssanie podobne w działaniu jak FITV. Samochodowe wtryski pasują w gniazdo na przepustnicy i listwę paliwową, są 11mm wyższe od motocyklowych, trzeba dać podkładki pod śruby mocujące listwę. Czytałem, że można zostawić wtryski oryginalne, mają też 240cc ale pracują przy większym ciśnieniu na listwie, 50psi. "Nasze" mają 40 czy 45psi. ITB, patrząc na skrajne ścianki kanałów, jest węższe 1,5 cm niż kanały w głowicy d serii.
Może będziecie wstanie odpowiedzieć też na moje pytania.
1. Potrzebna jest puszka podciśnień? W seryjnych samochodach z ITB (np. BMW M3) nie widziałem nigdzie takiego czegoś, tak samo na zdjęciach ITB TODY nie ma tego umieszczonego.
2. Co z Odmą? Nie chce się bawić w filterki, tylko podłączyć tak jak to jest w seryjnym kolektorze. Czy ma to znaczenie, że odpowietrzenie rozrządu podpięte jest przed przepustnicą, czyli podciśnienie wzrasta w miarę otwierania przepustnicy. A odpowietrzenie korbowodu za przepustnicą, czyli podciśnienie maleje wraz z otwieraniem przepustnicy. Jaką dokładnie punkcje spełnia zaworek PCV w odmie korbowodu. Na forum znalazłem, że puszcza powietrze tylko w stronę kolektora. Dlaczego?
Jak niezastosujesz tego zaworka , bedzie lapac lewe powietrze, oraz zaciagac olej do kolektora ssacego, zaworek zwrotny musi byc jezeli masz zamiar podpiac pod kolektor ssacy.
Tak samo tyczy sie puszki podcisnien , podpinasz pod nią wszystko co potrzebuje podcisnienia ( dziwnie to sformułowałem ) , ale jak niemasz podpietego serwa to brak wspomagania hamulcy . Ale jak dojdzie ze bedziesz montowac ITB to odkryjesz jeszcze to i owo...
A dlaczego tego niema w zestawia TODY , jest do kupienia oddzielnie, puszka podcisniej GOLDEN EAGLE np. badz inne firmy.
Chyba !!! niema gotowego zestawu firmowego , w ktorym jest wszystko
Odmy - mozesz wywali te zaworki zwrotne i posostawic w powietrze ( ale to moze swierdziec w kabinie ) , ja jak mialem ITB wywalilem zaworki i podprowadzilem wezyki w pobliżu trabek , zasysa opary , Ale syfi przepustnice. ( dokladnie tak jak seria )
Planuje podpiąć wszystko co potrzebuje podciśnienia (MAP, serwo, regulator ciśnienia) pod oryginalne wyprowadzenia w ITB. Tylko zastanawiam się, czy stosuje się tą puszkę w celu "wyrównania objętości podciśnienia" między ITB, gdzie jest tylko w kanałach dolotowych do głowicy, a seryjnym kolektorem, gdzie to tego dochodzi jeszcze "bańka" kolektora. W serwie też jest zaworek zwrotny (wspomaganie działa po wyłączeniu silnika przez 2-3 wciśnięcia hamulca) Więc chyba zdąży wypompować powietrze z niego. Odmę korbowodu chce podpiąć tak jak jest podpięta odma rozrządu, przed motylkiem przepustnicy. Patrząc na schemat z serwisówki wygląda to tak, jakby podciśnienie miało być też w bloku. Nie wiem, może to wspomaga prace pierścieni olejowych poprawiając zbieranie oleju z gładzi cylindrowej...
sebastanlec
09-02-13, 12:14
czyli kwestie ssania mamy załatwioną, ok. A teraz powiedzcie czy lepiej zostawic zeryjne wtryski z kawałąkiem kolektora czy załozyc te motocyklowe w komplecie? i jeszcze jedno mozecie powiedziec tak po polsku o co chodzi z ta puszką podcisnien? pod kolektorem jest puszka tylko juz nie wiem czy to odma czy odpowietrzenie skrzyni korbowej, na wezu ze ssaka do tej puszki jest włąsnie zaworek czy to ten o kótrym mowa? serwo mozna podłączyc bezposrednio pod kanał ssący tylko czy da rade na jednym kanale? bo w serii jest do puszki ssaka podpięte
czyli kwestie ssania mamy załatwioną, ok. A teraz powiedzcie czy lepiej zostawic zeryjne wtryski z kawałąkiem kolektora czy załozyc te motocyklowe w komplecie? i jeszcze jedno mozecie powiedziec tak po polsku o co chodzi z ta puszką podcisnien? pod kolektorem jest puszka tylko juz nie wiem czy to odma czy odpowietrzenie skrzyni korbowej, na wezu ze ssaka do tej puszki jest włąsnie zaworek czy to ten o kótrym mowa? serwo mozna podłączyc bezposrednio pod kanał ssący tylko czy da rade na jednym kanale? bo w serii jest do puszki ssaka podpięte
Zostawiając wtryski w miejscu "samochodowym" uzyskasz lepsza elastyczność (i niby mniejsze spalanie) na niskich obrotach. Wtedy wtryskują paliwo na tylną część zaworu. Oddalając je od zaworów, będziesz miał lepsza mieszankę na wysokich obrotach. Nie pamiętam teraz w którym dokładnie motorze jest tak to rozwiązane, ale ma po 2 komplety wtrysków. Jedne przy głowicy pracujące do chyba 5000 o/min, przy wyższych włączają się wtryski umieszczone w air boksie, wtryskujące paliwo wprost do trąbki. Odmą przyjęło się nazywać właśnie odpowietrzenie. Pod kolektorem masz puszkę odmy, w niej zbiera się skroplony olej.
EDIT
Znalazłem o tych wtryskach:)
http://www.mcnews.com.au/testing/honda/cbr600rr/Detail/Airbox_Cutaway_700p.jpg
Tutaj widac wtryski w przepustnicach i w airboksie
http://images.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/xlarge/03CBR600RReuro_DetI.jpg
Qowax- masz rację teraz już łatwiej ale i ja zrobiłem się bardziej leniwy :)
sebastanlec
09-02-13, 14:24
ok wtryski załatwione, teraz jeszcze ta odma i puszka podcisnien, co i jak bo zrobic sobie puszke metalową to dla mnie zaden problem tylko co i jak podłączyc? a tą seryjną puszke odmy to zostawiamy czy jak? moze jakos trzeba podłączyc w odpowiedni sposób, z tymi podwójnymi wtryskami to ciekawa sprawa a moze by tak zrobic bo to nie jest duzy problem chyba, mysle ze dałoby sie to ogarnąć tylko czy jest sens bo jak nie bedzie wiekszej róznicy to bez sensu, a moze w tym moto zastosowali takie cos jak w hondach vteca tylko po to zeby zwiekszyc moc u "góry", zeby ktos był z okolic łodzi a raczej tomaszowa to bysmy szybciej cos wymodzili ale jak zrobie to wstawie foty i opisze z czym było łatwo a z czym problem,
Z każdej przepustnicy ciągniesz wężyk do puszki i do niej podłączasz serwo, MAP sensor i regulator ciśnienia paliwa.
sebastanlec
09-02-13, 22:58
czyli co robimy po prostu dodatkową puszke tylko jakiej wielkosci zeby było dobrze, ciekawi mnie jedno czy jesli podłącze to wszystko do jednej puszki to czy to bedzie dobrze wskazywało bo to jest jedno wielkie obciązenie na puszke a podpiete jest kilka czujników, ja bym mapa podłączył wezykami bez puszki a reszta moze byc z puszki, co wy na to?
Ja planuje zrobić tak. MAP i regulator ciśnienia podłączyć w oryginalne miejsca w ITB. W motorze to zdaje egzamin, w samochodzie też powinno. MAP podpięty jest pod 1, 2, 3 i 4 przepustnice. Regulator pod 1 i 4. Dla serwa dorobię w 2 i 3. Czytałem, ze serwo może być podpięte pod jeden kanał, w moim przypadku będzie podpięte pod dwa.
Qowax- masz rację teraz już łatwiej ale i ja zrobiłem się bardziej leniwy
jak przecieralismy szlaki to byl 2005r :P
Tak zrobił kolega w gaźnikowym D13B2. Kręci się do 9000 obrotów ale wymaga ustawień.
https://plus.google.com/photos/110530989387108747410/albums/5815861403885429985?authkey=CPrUwuafwpqyFA&banner=pwa
https://www.youtube.com/watch?v=MA6AHWntWZo
To prędzej ITD :P
Tak zrobił kolega w gaźnikowym D13B2. Kręci się do 9000 obrotów ale wymaga ustawień.
https://plus.google.com/photos/110530989387108747410/albums/5815861403885429985?authkey=CPrUwuafwpqyFA&banner=pwa
https://www.youtube.com/watch?v=MA6AHWntWZo
To prędzej ITD :P
Kręci się do 9tys obrotow a max moc ma pewnie przy 7 tys ( w najlepszym wypadku). Najs
Yotomeczek86
10-02-13, 13:23
Tak zrobił kolega w gaźnikowym D13B2. Kręci się do 9000 obrotów ale wymaga ustawień.
https://plus.google.com/photos/110530989387108747410/albums/5815861403885429985?authkey=CPrUwuafwpqyFA&banner=pwa
https://www.youtube.com/watch?v=MA6AHWntWZo
To prędzej ITD :P
Musicie to shamować i zobaczyć co te ITB tak na prawdę dało.. i jaki najlepszy jest zakres obrotów. Bo kręcenie do 9 tyś, to sztuka dla sztuki jedynie i szkoda silnika. Ale kolega niech działa, fajnie że ktoś sobie dłubie samemu takie rzeczy a nie tylko oddaje do firm i kupę szmalu płaci.
No powiem Wam że sporo to dało bo BMW 325 niezbyt odstaje od tego autka, ale są minusy, hałas jest nie do wytrzymania, stałem obok jak nagrywaliśmy film to zatykałem uszy. Druga sprawa długi czas nagrzewania, każde wcisnięcie gazu i odrazu gaśnie. Kolega się bawi bo ma wiedze i warunki, teraz ciche plany dotyczą włożenia jakiegos V6 i tylnego napędu do 4g :P
odkopie troche kotleta, niech ktos mi wyjasni lub da fotki jak wyglada silnik krokowy w przepustnicach cbr929 lub 1000 i jak to potem podlaczyc zeby komp ustawial sobie wolne obroty ??
krokowy jest gdzies na przepustnicach czy poprostu musze dokupic osobny element z motocykla ??
Krokowego nie ma, jest automatyczne mechaniczne ssanie. Pod wpływem temperatury od cieczy chłodzącej otwierają się kanały omijające motylki przepustnic. Śrubka blokujesz do jakiego stopnia mają się zamykać i jak bardzo mają być otwarte na zimnym silniku.
czyli jest to przy przepusnicach ?? i jak kupie same przepustnive kompletne + airbox z cbr pod przerobke to mam juz wszystko co potrzebuje ??
Zależy jak bardzo sprzedający chce zarobić na częściach. Mi się udało kupić przepustnice z map sensorem, tps-em, ssaniem (nie wiem jaki jest polski odpowiednik, w manualu od CBR nazwane jest to wax unit) i wtryskami za 100 zł z wysyłką. A widziałem też samego tps-a za 50 zł. Na tym zdjęciu, licząc od lewej widać ssanie miedzy pierwszą, a drugą przepustnicą.
http://i10.photobucket.com/albums/a132/StephT123/FI/CBR600F4iTBAssembly.jpg
ok juz wszystko wiem, powiedz mi jeszcze od czego ta sa przepustnice ?? to bede takich szukal
Te na zdjęciu są do Hondy CBR 600. Ja mam od 929 i wyglądają tak samo.
ok czyli 954 tez beda a do takich mam dostep ;)
http://www.civicklub.pl/forum/member.php?39309-Szatan ten kolo jest specjalistą w tych modach
Panowie kombinował ktoś z was już z tym modem, jak w moto, z podwójnymi wtryskami? Czy da się to wystroić np bliższe wtryski do vtec'a (średnio do 5000obr/min) i dalsze od vtec'a? Jestem naprawde ciekaw jakby to działało w d16z6.
pewnie się da, tylko po co.
A po to że z ITB dół troszke słabnie. Z takim mykiem poprawiasz i dolny zakres i górny zakres obrotów
Michalll_1991
12-06-13, 22:05
a nie masz na mysli kanałów ssących o zmiennej geometrii bo tez nie czaje po co wtryski przesuwać ??
No tak wyłożyć kupę kasy, nie wspominając już o ogromnych nakładach pracy żeby zyskać kilka niutonometrów. Ale cóż, "wolność Tomku w swoim domku" ;)
No raczej zwykłe P28 Ci nie obsłuży ośmiu wtrysków.
Można zmodyfikować elektryke tak, by w monencie złaczania vteca zaczynały działać drugie wtryski.
Czyli gra niewarta świeczki jednak. Więcej szukania i zabawy z elektroniką niż jazdy. Jednak podstawowe ITB prostsze i tańsze. Jestem ciekaw tylko jak mają się gaźniki z cbr900 954 do kolektora z hondy. Znaczy jakie czujniki pasują a czego brakuje.
z tego co wiem integralna czescia tb z 954 jest tylko tps... IAT jest w airboxie. Map sesnor jest podlaczony weżykiem do tb i jest przykrecony do airbox'a.
I jak zlozyl juz ktos? Tez bym chcial ale czekam az bedzie jakies gotowe zeby wiedziec co kupic i co poorobic.. ;)
Jak narazie cisza. Zastanawia mnie jak podpasowałby gaźniki z GSX-R1000. Krąży po necie EJ9 z tymi gaźnikami i turbo. Jak na 1.4 Fajnie to lata.
Już parę lat jeździmy z ITB z cbr954rr , przepustnica w najwęższym punkcie ma 42mm. Zestaw ten założony jest do silnika 1.5 z tłokami doprężającymi z 1.3, głowica z d16z6, od roku jest też wałek rozrządu Compcam stage2. Jeździ to tak ( jeszcze bez wałka Compcam) http://www.youtube.com/watch?v=mJXzS1Qs_ao, a wygląda tak http://imageshack.us/a/img688/8531/civickomora.png
Krzysek a jak masz rozwiązane wolne obroty masz oryginalny silniczek krokowy wpięty za przepustnice ? I co ze ssaniem bo widzę oryginalna linka od ssania (cbr) jest czyli nie ma automatycznego ssania?
Co do dwóch zestawów wtrysków to można by zostawić stare tak jak pisaliście, pracowały by domyślnie a po załączeniu vtec'a gdy pojawia się napięcie na zaworku vtec'a można by podłączyć przekaźnik ktury by przełączał masy listw wtryskowych tak by załączyły się te na trąbkach.
także jestem ciekaw jak rozwiązać problem regulacji wolny.
nie masy tylko plus :) bo wtryski są sterowane minusem (-) a plus jest stały. No na przekaźniku ciekawe jak by to było bo przekaźnik ma jakieś opóźnienie pewnie pare milisekund.
Przeszło to przez myśl, jednakże jest to do zrobienia.
Już parę lat jeździmy z ITB z cbr954rr , przepustnica w najwęższym punkcie ma 42mm. Zestaw ten założony jest do silnika 1.5 z tłokami doprężającymi z 1.3, głowica z d16z6, od roku jest też wałek rozrządu Compcam stage2.
A hamowałeś może przed i po założeniem ITB ?. Nie mogę dopatrzyć się na zdjęciu.. Na trąbki masz za założone filtry ?
Dźwięk załączającego się vitka musi być miażdżący xD
tylko ciekawe jak duże były by przyrosty mocy/momentu czy ta zabawa by miała sens ? w jakimś motorze są wtryski za przepustnicą i przed przepustnicą że leją prosto w lejki na przepustnice i na wysokich obrotach chodzą te co są nad lejkami a na niskich obrotach te bliżej głowicy.
Auto jest Malaka i z nim grzebiemy przy civicu, wtryski są z cbr'ki, ssanie ori cbr, wszystko da się wyregulować, o to zadbał Malak :D. Podciśnienia do serwa nie ma, bo nie ma serwa. Filtrów brak :) .
Co do hamowni, civic nigdy nie był hamowany, niedługo bedziemy zmieniać silnik na b16a2, bo ta d-seria nie ma homologacji w rajdach ;) , więc cały komplet ITB bedzie do sprzedania. Co do dupo hamowni to civic zaczął jechac od samego dołu ( skrzynia hybryda ,3 i 4 crx, przełożenie główne na filmiku 4.4, mamy jeszcze 5.5 ale to juz inna bajka :D).
niedługo bedziemy zmieniać silnik na b16a2, bo ta d-seria nie ma homologacji w rajdach
rdl-3 ?:)
Serio upalasz autem z itb bez filtrów w takich rajdowych warunkach ?
Ja jestem pilotem, Malak kierowcą. Na tym silniku już z trzeci sezon upalamy :cool: . Dyma nie sadzi, zalany motulem 300V 5w30.
No i trzeba dobrze spód i boki komory silnika zabudować, aby syf na napęd zbytnio nie leciał.
Serio upalasz autem z itb bez filtrów w takich rajdowych warunkach ?
Hehe słyszymy to pytanie od kilku lat za każdym razem jak ktoś zobaczy co jest pod maska :D
Odpowiedz druga, "tak, głównie po szutrach". Trzecia odpowiedz, "tak, ma wolne obroty", czwarta "od dołu też jedzie" i wtedy jest WOW.
Wczoraj nawet mierzyłem cisnienie spreżania silnika po trzech sezonach z takim setupem 16 - 16.5, wiec chyba nie jest zle.
ale płyta pod autem i zabudowa jest i pewnie robi robotę, piasek sie nie dostaje do komory ... chyba :)
Wtryski z CBR dały się normalnie wystroić?
seryjne wtryski sa za slabe. niby maja taka sama wydajnosc, ale regulator cisnienia jest inny no i maja 12 dysz.
Co do dwóch kompletów wtrysków: Zwykły przekaźnik przełącza się w czasie ok 10ms więc wystarczająco szybko.
No to by dało rade bo 10ms to całe nic. :) i tak jak pisałeś podpiąć pod zawór vtec i po załaczeniu vteca by drugie wtryski chodziły. No i do strojenia by było lepiej bo jeden komplet wtrysków by miał osobną mape a drugi komplet osobną :)
i do tego osobne mapy ? kto Ci to wystroi ? myślę że w tych pieniądzach lepiej zainwestować w lepsze wtryski. ja u siebie na seryjnych 240 ugrałem w b16a2 190km i 185nm .
do tego osobne mapy ? kto Ci to wystroi ?
Może każdy, kto ma choć minimalne pojecie o strojeniu Hondy?
no bo jeśli drugi komplet miał by chodzić po załączeniu się vtec-a to przecież po załączeniu vtec-a komp przechodzi na drugą mapę paliwową i zapłonu. Najlepiej ci co znają się w praktyce na strojeniu by mogli coś ciekawego powiedzieć, co myślą o takim rozwiązaniu :)
no bo jeśli drugi komplet miał by chodzić po załączeniu się vtec-a to przecież po załączeniu vtec-a komp przechodzi na drugą mapę paliwową i zapłonu. Najlepiej ci co znają się w praktyce na strojeniu by mogli coś ciekawego powiedzieć, co myślą o takim rozwiązaniu :)
nie masz dwóch map. Zmieniają się tylko wartości powietrze-paliwo na mapie w danym zakresie obrotów.
nie masz dwóch map. Zmieniają się tylko wartości powietrze-paliwo na mapie w danym zakresie obrotów.
Że co ?!
strojenio ogarniacze. nie mówię, że się nie da, tylko, że rozwiązanie '2 komplety wtrysków' przy strojeniu raczej znacząco wpłynie na końcową opłatę za tą czynność ;) i raczej stroiciel się nie uraduje na myśl o tym :D
kuster otwórz sobie croma i jakąś mapke nawet oryginał P28 i zobaczysz że są dwie różne mapy dla niskich krzywek i dla wysokich (VTEC) paliwa i zapłonu. A co do strojenia to raczej wszystko by przebiegał przez program nic nie trzeba by pod maską kręcić tylko pobawić się mapkami stroiciele są na pewno na tyle kreatywni że nie stworzyło by to najmniejszego problemu :) Ale najbardziej ciekawią mnie korzyści jakie dają dwa komplety wtrysków bo na pewno przy ITB dużo wyższa kultura pracy przy niskich obrotach i przy wysokich obrotach lepiej miesza się paliwo z powietrzem ale ciekawe jakie przyrosty będą mocy i NM bo jak by miało to dać +10KM i NM to można by się porwać na takie rozwiązanie.
Nie rozumiem tylko po co komplikować zestaw paliwowy, skoro w ogóle nie rozmawiamy o jakiś wydumanych setupach...
Dokładnie. W motocyklach, gdzie silniki się krecią i po 12 000 o/min może to ma sens.
kristico86
04-06-14, 21:00
zrobię mały odkop, czyli najlepiej kupić przepustnice z cbr od 929 do 1000 ale jaką długość rurek dac ???
puszkę podciśnień też trzeba z cbrki ??? przepustnice oczywiście nabyc z osprzetem :)
ktoś cos wystrugał ???
Znalazłem taki wzór:
N x L = 84,000
Gdzie
N to ilość obrotów silnika dla którego stroimy ITB
L to długość w calach kanału dolotowego od zaworu ssącego do początku trąbki.
W CBR nie ma czegoś takiego jak puszka podciśnień. Przynajmniej ja nigdzie nie widziałem. MAP sensor jest połączony wężykami z wszystkimi przepustnicami, a regulator ciśnienia paliwa z dwoma.
kristico86
05-06-14, 10:17
czyli ogólnie rzecz biorac auto po zamontowaniu itb trzeba stroić tak ?? da się jeździć bez strojenia aby dopracowac setup ???
i czy zostawić wtryski civicowe czy te z cbr ???
wiem, że to pytania ogólne ale setup planowany to d15/d16 dopręzone pm7 + wałek camsa stg2 i auto raczej na imprezy - chcę zmajstrować jakiegoś airboxa i doprowadzić powietrze do niego jakoś możliwie z okolic lampy....
Strojenie konieczne. Po zamontowaniu ITB dawkowanie paliwa zależy do pewnego punktu od podciśnienia w kolektorze, później od kąta otwarcia przepustnicy. Wtryski z CBR niby mają taką samą przepustowość jak w civicu, 240 CC. Jak nie, to wtryski od civica idzie zamontować na ITB od CBR. Są około 10mm wyższe, trzeba dać podkladki i dłuższe śruby do przykrecenia listwy.
ciekawy temat a tak mało tego...
kristico86
05-06-14, 21:51
czyli krokowca oraz fitv wywalamy czy po prostu to zostanie wyeliminowane przy strojeniu ???
Na ITB z CBR-ki jest odpowiednik FITV. Działa na trochę innej zasadzie jak ten z Civica, ale rolę spełnia taką samą. Podbija obroty gdy silnik jest zimny i obniża je wraz z nagrzewaniem. Krokowego nie ma. W motocyklu jest niepotrzebny. W Civicu odpowiada za podbijanie wolnych obrotów gdy kręcisz rozrusznikiem i gdy silnik jest obciążony osprzętem. Np. gdy się włączy wentylator na chłodnicy lub gdy uruchomisz klimę, to bez korkowca obroty by spadały, lub nawet gasł silnik. Chyba można wystroić tak, by w jakiś sposób te niedogodności wyeliminować. Niech się wypowie w tej kwestii ktoś, kto na strojeniu się zna. Ja bym FITV zostawił i próbował jakoś dołożyć krokowca. Samochód by był bardziej "cywilny". Dzięki niemu można by było ustawić niższe wolne obroty, silnik by szybciej schodził z obrotów po puszczeniu gazu no i trochę na ekonomi byśmy zyskali:D
Mam Itb na bazie CRB i zostały motorowe wtryski - ponoć są ''lepsze''. Są umieszczone dalej od cylindra wiec paliwo tez powinno ''lepiej'' odparować/wymieszać z powietrzem dając lepszą miesznkę...
kristico86
06-06-14, 20:22
Na ITB z CBR-ki jest odpowiednik FITV. Działa na trochę innej zasadzie jak ten z Civica, ale rolę spełnia taką samą. Podbija obroty gdy silnik jest zimny i obniża je wraz z nagrzewaniem. Krokowego nie ma. W motocyklu jest niepotrzebny. W Civicu odpowiada za podbijanie wolnych obrotów gdy kręcisz rozrusznikiem i gdy silnik jest obciążony osprzętem. Np. gdy się włączy wentylator na chłodnicy lub gdy uruchomisz klimę, to bez korkowca obroty by spadały, lub nawet gasł silnik. Chyba można wystroić tak, by w jakiś sposób te niedogodności wyeliminować. Niech się wypowie w tej kwestii ktoś, kto na strojeniu się zna. Ja bym FITV zostawił i próbował jakoś dołożyć krokowca. Samochód by był bardziej "cywilny". Dzięki niemu można by było ustawić niższe wolne obroty, silnik by szybciej schodził z obrotów po puszczeniu gazu no i trochę na ekonomi byśmy zyskali:D
u mnie wentylator praktycznie się nie włacza bo mam gigantyczną chłodnicę, kimy brak, wspomy brak, jedyne obciążenie to włączenie świateł i tyle więc chyba udałoby się bez krokowca ogarnąc strojenie :)
Witam,
Odgrzebie kotleta troszkę, mam problem z hamulcami po montażu ITB, polega on na tym iż pedał hamulca jest twardy i nie załącza się serwo ( prawdopodobnie za małe podciśnienie ), mam zamontowany Vacumbox do którego są podłączone 4 wężyki z przepustnic , jeden z regulatora paliwa i serwo.
Przepustnice są z CBR 1000RR połączone z orginalną flanszą kolektora silikonowymi rurkami z opaskami zaciskowymi.
Vacum box taki jak w linku poniżej http://www.gasgoo.com/auto-products/universal-parts-301/1445251.html
Czy ktoś wie jak może to rozwiązać ? :)
Masz zaworek zwrotny miedzy vacumboxem a serwem?
Problem rozwiązany , podłączyłem serwo za przepustnice bezpośrednio do jednego z dolotów i działa :)
Znalazłem taki wzór:
N x L = 84,000
Gdzie
N to ilość obrotów silnika dla którego stroimy ITB
L to długość w calach kanału dolotowego od zaworu ssącego do początku trąbki.
W CBR nie ma czegoś takiego jak puszka podciśnień. Przynajmniej ja nigdzie nie widziałem. MAP sensor jest połączony wężykami z wszystkimi przepustnicami, a regulator ciśnienia paliwa z dwoma.
N to rozumiem wartość gdzie chcemy mieć Peak mocy ?
Tak. Za "N" podstawiasz ilość obrotów na minute przy których ma być peak.
Problem rozwiązany , podłączyłem serwo za przepustnice bezpośrednio do jednego z dolotów i działa :)
Dobrze ale czy to nie wpływa negatywnie na pracę tego jednego cylindra? Z tego co wiem, powinno się brać podciśnienia równo z każdej przepustnicy.
legend2211
04-05-15, 17:32
Odgrzebie kotleta. Mam pytanie od jakiej cbr'ki dac gazniki??? Czy od 900 sc33 bedzie dobre??? Spawacza tig juz mam zaklepanego. Mam silnik d13b2 i obecnie dual carb od dwuch dni ale juz mi malo :-) teraz chce ITB i zrobie to bez problemu. Za 100pln mam gazniki od cbr 900 wiec czekam na Wasza opinie i pomoc
Dobrze ale czy to nie wpływa negatywnie na pracę tego jednego cylindra? Z tego co wiem, powinno się brać podciśnienia równo z każdej przepustnicy.
Przy dualu tezz jest servo brane z jednego i dziala:-) do tego znajomy tez robil i bral z jednego i lata mu to super
w zeszłym tygodniu mierzyłem d14+głowica d16z6 na gaźnikach z bladego (nie wiem czy sc28 czy sc33), pompka elektryczna, na niskim obciążeniu przelewało trochę, ale pod butem afr się zgadzał ;) nawet sympatycznie to podaje
legend2211
05-05-15, 10:29
No u mnie bedzie pompka z walka czyli orginalna tylko zastanawiam sie czy te gazniki beda odpowiednie
szybkie pytanie - jak podłączyć wtryski bo mam inne i kable pociac musze, czy jest roznica gdzie ktory dam czy nie?
Kolorowe musza się zgadzać miejscami a żółtoczarne obojetne tylko popatrz dobrze bo na jednym wtrysku moga byc 2 żółte kable podobne do siebie
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.