Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Drżenie kierownicy podczas hamowania



Szybi
03-10-11, 19:52
Witam. Posiadam Honde Civic Aerodeck 1.6 benzyna 116KM. 1998r.
Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe(tarcze Valeo - klocki Breck). Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków.
Inni piszą, że tarcze. Czytałem w necie, że wielu już wymieniało tarcze lub toczyło i robiło to w ASO i różnych specjalistów i nadal mają ten problem. Może ktoś zna przyczynę tych problemów w Hondach.
Proszę o porady co zrobić. Kilka osób napisało, że prawdopodobnie nie wyczyszczono mi dokładnie piast przed założeniem kół. Co robić dalej? Przetoczyć tarcze i założyć nowe klocki?
Proszę o pomoc. hardaway@o2.pl Może znacie jakiegoś mechanika w Poznaniu lub okolicach Poznania kto potrafi sobie z tym poradzić.

Gr4b3Q
03-10-11, 20:41
Ja miałem podobnie w mojej Coupe, wystarczyło tłoczki wyjąć, przeczyścić i dać trochę nowego smaru i po kłopocie, więc możliwe że to jest to. Możliwe też że czegoś nie dokręciłeś, coś się odkręciło lub już wysłużyło. ;)

bednar_ek35
04-10-11, 08:58
Mi to wygląda na krzywe tarcze,miałem kiedyś ten sam problem tylko że moje tarcze dopoiero po ok.pół roku od założenia sie pokrzywiły.
Zakładam że klocki były zle dobrane tzn.prawdopodobnie są za twarde.Ja u siebie toczyłem tarcze,dałem inne klocki i już ponad rok jest spokój.

Szybi
04-10-11, 16:48
Wszystkie tłoczki nasmarowane i sprawdzone. Wszystko dokręcone i sprawne.
Klocki raczej nie są zbyt twarde bo strasznie pylą. Znacznie bardziej niż te stare które zakładał jeszcze poprzedni właściciel. Teraz chcę kupić klocki KASHIYAMA JAPAN i przetoczyć tarcze. Zanim to jednak zrobię chciałem się dowiedzieć czy ktoś już wybrnął z takich kłopotów. Wiecie coś może o tych klockach. Bednar a ty jakie klocki kupiłeś?

bednar_ek35
04-10-11, 17:34
Teraz mam Gerlingi ale pylą ja kutwa mać,wcześniej było tanie gó.....Japan Line.

Kashiyama miałem kiedyś w Vgenie i było ok.

djpito1234
04-10-11, 18:25
chciałbym się podpiąć pod temat.. posiadam Hanie 3d 1.4 z 96r... mam tez ten problem z drżeniem kierownicy przy hamowaniu.. najgorzej jest przy prędkościach 100km/h i takim mocniejszym naciśnięciu na pedal hamulca.. mocno mi trzęsie kierownica. Nie wiem czy problem jest w tarczach, ostatnio jakieś 3 miechy temu wymieniałem klocki na KASHIYAME właśnie. jako klocki ok, tylko nie toczyłem tarcz przy wymianie. Nie wiem czy to może mieć cos wspólnego z tymi drganiami ale mam przy Hance felgi 16 z oponami 215/40 i brak wspomagania...

bednar_ek35
04-10-11, 19:09
Przetoczyć nie zaszkodzi,zawsze to sporo tańsza opcja niż nowe tarcze.A jeżeli już sie na to zdecydujesz to wcześnie zmierz grubość tarcz bo może sie okazać że niema już co toczyć.Dla przypomnienia min.grugość tarczy to 19mm

PixeL
05-10-11, 20:32
kasiyama jest twardym klockiem,bedzie piszczec,sproboj zalozyc akebono albo trw,textar ewentulnie zwykle ferodo

Starstruck
05-10-11, 20:53
Powiem tak: ja w swoim EJ6 miałem ten sam problem. Przy hamowaniu np. ze 100km/h do 60 km/h drżała mi kierownica (koła wyważone, felgi proste, zbieżność przed chwilą robiona). Jako że mam seryjny hebel 242 nie chciałem inwestować w nowe tarcze (i tak robię swap na większe na wiosnę), a miały niewielki rant. Mój mechanik dał je do przetoczenia (60 zł) i założył mi klocki właśnie Kashiyamy - najtańsze markowe). Klocki ok. 90 zł z groszami + robota wyniosło mnie 190 zł :). Klocki te są ok, dość twarde, ale hamowanie jak na 242 ładne, nie pylą. Faktem jest, że rano (teraz, jak jest wilgotno), to sobie chwilkę popiszczą przy delikatnym hamowaniu, ale jak konkretnie oprę się o hamulec, to przestają :).

Pawura
10-10-11, 14:48
klocki i tarcze możesz mieć nawet najgorszego producenta jeśłi źle wyczyściłeś piaste koła lub wyczyściłeś ale posmarowałeś pastą miedzianą to na bank bedą biły tarcze właśnie nie od razu a jak pasta łądnie sie wypiecze , tak samo , jak nie sfazowałeś krawędzi klocków tak samo będzie piszczeć i trząść.

Szybi
25-10-11, 17:20
No więc wymieniłem tarcze i klocki na nowe firmy TRW. Kosztowało mnie to z wymianą 500PLN. Oczywiście na razie wszystko ok ale trudno, żeby było inaczej. Jak przejadę z 1kkm to napiszę jak to wygląda.
Z zupełnie innej beczki. CHcę kupić przeguby Blue Printa. Macie jakieś części tej firmy? Warto kupować?Szukałem nkk i hdk ale nikt nie miał. Spinery i Lobro to już trochę za drogo.

karas
26-10-11, 08:53
Blue Print jest tylko pakowaczem. bardzo czesto w pudelkach blueprint znajduja sie zamienniki np łożyska koyo , czesci 555, tarcze hamulcowe mountain . Możesz smialo brac blueprint nie pakuje lipy do swoich pudełek. :) Przeguby moga miec wpływ na drzenie kierki?? Mam taka przypadlosc ze czasmi drzy mi kiera przy hamowaniu a czasami wogole. Luzów w zawieszeniu brak tarcze i kloce nowe ate + hawk hps moze ktos mial podobne objawy ?? ( czy przez zbyt rozbiezne kola moze tak sie dziac?? ) zaciski tez sa ok -klocki sciera równo

Szybi
26-10-11, 18:10
Czy to drżenie obserwujesz jak hamujesz z większej prędkości czy nie ma to znaczenia. Ja miałem tak, że przy mniejszych prędkościach to drżenie nie było prawie odczuwalne dopiero hamowanie przy prekości >60-70km/h było odczuwalne na kierownicy. Z tych informacji które uzyskałem nigdzie nie przwinęły sie przeguby jako przycznyna drżenia kierownicy przy hamowaniu.

Szybi
07-01-12, 12:10
Witam. No więc po wymianie na tarcze i klocki TRW po przejechaniu około 2500km problem wrócił. Dokładnie tak samo jak wcześniej >60km/h kierownica drży. Podobno może to być przegub wewnętrzny ale nie mam potwierdzenia.

przemask84
08-01-12, 02:57
Witam, miałem podobny problem w cytrynie, powymieniałem tarcze klocki itp, a przyczyną okazało się leciutko wygięta półośka.

pozdrawiam.

marek44em
08-01-12, 20:35
No więc wymieniłem tarcze i klocki na nowe firmy TRW. Kosztowało mnie to z wymianą 500PLN. Oczywiście na razie wszystko ok ale trudno, żeby było inaczej. Jak przejadę z 1kkm to napiszę jak to wygląda.
Z zupełnie innej beczki. CHcę kupić przeguby Blue Printa. Macie jakieś części tej firmy? Warto kupować?Szukałem nkk i hdk ale nikt nie miał. Spinery i Lobro to już trochę za drogo.
Ja zakładałem kompletne sprzęgło Blue Print i nie polecam. Łożysko oporowe chyba było NSK. Po roku jeżdżenia powrócił problem szarpania jak na starym.

Paco
08-01-12, 20:51
Witam. No więc po wymianie na tarcze i klocki TRW po przejechaniu około 2500km problem wrócił. Dokładnie tak samo jak wcześniej >60km/h kierownica drży. Podobno może to być przegub wewnętrzny ale nie mam potwierdzenia.

zmierz bicie piasty

Szybi
27-05-12, 23:03
No więc dalszy ciąg.
Tarcze TRW, które biły przetoczono i wymieniono piastę. Problem wrócił po 5 tys. Teraz mam nowe tarcze i klocki Bosch. Zobaczymy co dalej.