Zobacz pełną wersję : Wymiana panewek i śrub korb B16 .. pytanka.
witam
Planuje wymiane panewek korb w B16A2 na Acl-a oraz śrub korb na ARP. Pytanie czy bez niespodzianek powinno mi to wyjść dołem ? Druga sprawa odnosnie wału rozumiem,że musowo musi być sprawdzony u szlifierza wałów czy nie ma bić ? Jakie są srednie ceny za takie sprawdzenie?
Z góry dzieki za odp pozdr!
Wyważenie około 200zł kosztuje jak dobrze pamiętam. Co do samego sprawdzenia to Ci nie powiem, ale pewnie nie wiele mniej jak to w polsce... za samo uruchomienie maszyny liczą sobie chore ceny
O kurde to nie mało,ale wiem,że chyba sprawdzaja jeszcze wychyłka i wał nie ma mikro bić i to kosztuje od ok 50zł... ?
Nie przesadzajmy też bo jak już coś robić to porządnie. Ja tam wolałbym zapłacić te 200-300zł (choć bogaty to ja nie jestem... prędzej do biednego mi bliżej :) ) i mieć wewnętrzny spokój tym bardziej, że to B a nie D - trochę kosztuje :)
da radę dołem, ale pomierz dokładnie, bo honda ma 4 wymiary std
4 wymiary ? Mysle,że panewki w nominale wezme wapie,żeby ktokolwiek cos tam grzebał,ale wiadomo trzeba sprawdzić.
Pytanie czy mikrometrem jestem w stanie dokonac pomiarów ? i drugie pytanie z tym wałem czy jest sens go zawozić by g sprzwdzać ?
zawsze jest sens robić takie rzeczy. Do wyjęcia wału musisz zdemontować skrzynie i zdjąć zamach i sprzęgło trochę roboty jest ale zawsze będziesz miał pewność że wszystko jest ok. Przy okazji sprawdzisz w jakim stanie są panewki główne.
i drugie pytanie z tym wałem czy jest sens go zawozić by g sprzwdzać ?
I tak rozbierasz silnik więc jest sens, w najgorszym wypadku bedziesz wiedzial że jest ok, a jak już ktos napisał to nie jest
D seria i lepiej mieć pewność i zrobić to na konkret.
nie musiał nikt grzebać, tak wyjeżdża z fabryki: z boku korb będziesz miał cyferki od 1 do 4, na wale literki a-d oznaczające grubość panewki i średnicę czopa,podobnie z głównymi czyli może być 16 kombinacji na jedną panewkę ;)
a jak już ktos napisał to nie jest
D seria i lepiej mieć pewność i zrobić to na konkret.
A co D serii nie robi sie na konkret ???
Wywazanie walu dynamiczne na Krasnobrodzkiej kosztuje 400zl.
A jeśli ma być totalnie profi ( a na pewno warto, to nie tankowanie, że robisz to kilka razy w miesiącu ) to na dynamiczne wyważenie wału zepnił wał z zamachem oraz sprzęgłem :)
A jeśli ma być totalnie profi ( a na pewno warto, to nie tankowanie, że robisz to kilka razy w miesiącu ) to na dynamiczne wyważenie wału zepnił wał z zamachem oraz sprzęgłem :)
Na dynamiczne wywazanie daje sie wszeystko co jest przykrecone do walu. zapomniales o kole pasowym i kolku rozrzadu ;P
oem w nominale jest 7 rozmairow panewek,
jak skrecasz to srubkami arp w korbach to przydaloby sie zrobic honowanie korbowodow, gdzy arp sie skreca innymi silami i czesto sie robia owale
A jezeli nei chcesz OEM to lepiej kup panewki TAIHO bo sa lepiej wykonane niz jak dlamnie juz przereklamowane acl race.
Hmm no tej TAIHO sa po 129zł ACL race 165zł.... Chodzi o to,że silnik też chciał bym zakrecic pod 9k bo mam wszystko z itr-a... pytanie czy te taiho nie beda za słabe...
7 roz. nominałów ? nie rozumiem ... nominał to nominał zawsze jest 1 wymiar potem jzu leca nad wymiary 0,25 itd...
Podlacze sie. Dzisiaj chcialem zalozyc panewki ACL Duraglide w b18c4. i Wyglada to tak na starych mam Nast oznaczenie
Dodam jeszcze iz stare .. montowane w pokrywie panewek glownych maja przy koncu kanalik o dlug ok 2,5cm .. nowe juz nie WTF ? Oczywiscie NOWE panewki przeznaczone do B18c4
Stare: Nowe:
MY 09 AU 10
1959HL 1959 L
STD STD
nominał to nominał zawsze jest 1 wymiar
No widzisz, jesteś w błędzie ;)
Zastanawia mnie ile silnikow w ten własnie nieprawidlowy sposob jeździ ;p Bo wiem ,ze moj tak jeździł był katany i nie obrocilo panewek ;p walu tez nie uszkodzilo ;p No ale ...
No kurcze na logike jak może byc 7 rozm. nominalnych ? Gdzie kolwiek sprzedają maja po prostu nominalne i nad wymiary wiec... w takim razie przy nominalnym wale jakie pnewki kupić ?
manual str 7-10 cos Ci pewnie o tym powie... sam tez jestem w kropce ....
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1669d3f2a0950ab3.html czyzby ta stara to ACL RACE ?
wyjasnione ACL RACE
w takim razie przy nominalnym wale jakie pnewki kupić ?
Tylko OEM. Koszt kilkanaście stuzłotowych banknotów. Jedna koło stówy.
Jedna OEM panewka koszt ok 40zl.
ale jezeli chcesz miec pewnosc ze te kupione o magicznym oznaczeniu STD ( nominaly ) nie OEM beda jezdzily i niewysra ich , oddajesz wal do pomierzenia , dajesz korby i wszystko dajesz do spasowania , wtedy bedziesz mial pewnosc ze niewywali ich szybko...
Jedna OEM panewka koszt ok 40zl.
O. Miło poznać cenę :)
ale jezeli chcesz miec pewnosc ze te kupione o magicznym oznaczeniu STD ( nominaly ) nie OEM beda jezdzily i niewysra ich , oddajesz wal do pomierzenia , dajesz korby i wszystko dajesz do spasowania , wtedy bedziesz mial pewnosc ze niewywali ich szybko...
Właśnie. Swojego czasu był temat, że ktoś założył panewki ACL i nie mógł wałem zakręcić.
Swojego czasu był temat, że ktoś założył panewki ACL i nie mógł wałem zakręcić.
Jak dobrze kojarzę temat to tam było coś źle złożone, po poprawkach było wszystko ok.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...2a0950ab3.html
Ładnie wytarło panewkę w owal... btw, jak to jest z tymi kanalikami? Nie każda panewka ma kanały olejowe?
Chyba każda. Jedne mają wyżłobienie, drugie dziurkę, zależy czy główna czy korbowa.
EDIT: Patrząc na fotkę wycofuję to odgórne.
Tzn Taiho ma tak jak napisałem, OEM też.
ACL race ma kanalik rowniez w gornej ... natomiast ACL dura juz go nie ma.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.