Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : co to wersja sport



slawkoes
02-10-11, 13:25
Witam
Mam civica z 2004 roku po lifcie 1.7 diesel w wersji sport Coś takiego

http://otomoto.pl/honda-civic-sport-1-6-C20728272.html

Do tej pory myślałem że ta wersja sport to tylko optyczny tuning czyli inne zegary, inna tapicerka czy trochę więcej plastików z zewnątrz ale ostatnio zobaczyłem że te same roczniki ale nie w wersji sport mają mocowane koła na cztery śruby a nie tak jak u mnie na pięć I tu moje pytanie czy przy zawieszeniu też coś było modyfikowane

Na tej aukcji zwykłą wersja
http://otomoto.pl/honda-civic-C16730477.html

maciex
02-10-11, 19:59
Nic to są przed albo polifty bo do 2003 były 4 śruby po było 5

email
02-10-11, 20:40
wersja nie sport nawet polift też ma 4 śruby na kołach. Tylko Sport i Type-R ma 5 śrub. dodatkowo sport jest posadzony -30mm i ma seryjnie rozpurkę na tylnym zawieszeniu (jak wyjmiesz dywanik z bagażnika to ją widać)

kasik
03-10-11, 10:40
email... ale sporty przed liftem maja 4 sruby i nie maja rozporki :) ot taka roznica miedzy poliftami a przedliftami..wnetrze tez sie troszke rozni

slawkoes
04-10-11, 00:32
Dzięki EMAILl za konkret faktycznie mam rozpórkę w bagażniku a jak chodzi o ciebie KASIK to ja nie porównuję wersji sport przed i po lifcie tylko bardziej mnie interesuje czy tej wersji bliżej do zwykłego civica czy raczej do Type-R oczywiście nie chodzi mi o osiągi bo tu jest przepaść tylko o właściwości jezdne bo np u mnie jest krótkie i dość ciężko działające sprzęgło dlatego może zmiany są większe jak tylko rozpórka i obniżone zawieszenie

maciex
04-10-11, 02:43
sport to co najwyżej obok EP3 w salonie stał :)

rafal
04-10-11, 09:18
Ja mam EP2 Sport po lifcie. Dla porównania wcześniej miałem EP1 po lifcie, ale nie sport.

Tak jak już ktoś pisał, wersja sport różni się wyglądem (dokładki itp), zegary, fotele obszyte czerwoną nicią...
Dla mnie ważnym elementem było zawieszenie. Jest ono dość zbliżone do tego z EP3 -prawdopodobnie jest identyczne. Nie tylko rozpórka w bagażniku pomaga usztywnić auto. Faktycznie, jest obniżony w stosunku do zwykłego zawieszenia, ale wyższy o około 10mm od EP3 (ze względu na różnice w wadze silnika, inne opony?).
Zawieszenie w wersji sport jest wyposażone dodatkowo w stabilizatory na przodzie i tyle, które ograniczają wychylanie się kół na boki w ostrych zakrętach, co sprawia, że na normalnym asfalcie nie udało mi się wprowadzić auta w poważny poślisk.
Wersja sport miała standardowo montowane felgi 16' i w poliftowych sportach piasty były na 5 śrub (5x114,2), natomiast normalnie były 4x100.

kasik
04-10-11, 09:52
sport to co najwyżej obok EP3 w salonie stał

tez tak uwazam.. dalej mu do erki niz blizej.. :)