Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Czy lekko falujace obroty to norma



pablo12
01-10-11, 21:15
MAM PYTANIE DO WAS CZY LEKKO FALUJĄCE OBROTY NA LUZIE PO KRÓTKIEJ JEŹDZIE TO NORMALKA I NIE MA CO SZUKAĆ PRZYCZYNY WSKAZÓWKA PORUSZA SIĘ NIE ZNACZNIE W GRANICACH 1-2mm MAX, LUB EWENTUALNIE CO ZROBIĆ ABY WCALE SIĘ NIE PORUSZAŁA GDY AUTO STOI NP NA ŚWIATŁACH WYCZYŚCIĆ COŚ WYMIENIĆ KABLE ŚWIECE??

lar
01-10-11, 21:46
jeżeli wszystko jest tip top to obroty nie powinny falować, ale w kilkunastoletnim aucie takie coś to norma bo np. świece, kable, zawory, filtry, krokowy, zapłon, waha................. nie jest już w szczytowej formie i to norma.

Maskunt
01-10-11, 21:47
Nic nie powinno się ruszać, krokowy do czyszczenia.

PS: Tak krzyczysz, że ze Szczecina w Warszawie Cię słyszę ;)

djpito1234
03-10-11, 21:58
witam. ja miałem podobny problem ale mi nieco mocniej falowały obroty. i czasem miałem wrażenie ze zaraz zgaśnie.
zrobiłem właśnie czyszczenie krokowego i problem zniknął:)

seyren
04-10-11, 12:41
u mnie w d13b2 cos ostatnio sie tak zrobilo ze na zimnym sa troche wieksze obroty, ale jak przejade kawalek i wcisne sprzeglo to mocno rosna i za chwile spadaja :eek: nie wiem jakie to obroty bo nie mam obrotka. Potem (im cieplejszy tym robi sie tak - tylko slabiej) no a jak zejdzie ze ssania jest juz okej. Przeczyszcze ten krokowy moze pomoze, a jak nie to jakies propozycje?

Przypomne chodzi o d13b2, nie o silnik autora tematu.

Maniek19855
04-10-11, 13:08
seyren krokowy jak przeczyścisz to będzie git :]

seyren
08-10-11, 17:00
wyskakiwal mi blad nr 10 czyli czujnik, wiec go podlaczylem kiedys, blad byl nadal to olalem i zostawilem. Mniej wiecej w tym samym czasie zaczal sie problem z obrotami jak wspomnialem wyzej. Wczoraj juz sie mialem brac za czyszczenie zaworu EACV, ale odpialem najpierw ta zlaczke od czujnika, przejechalem sie wczoraj i dzisiaj i wszystko jest okej, wtf?

Wojtec12345678
28-01-12, 16:33
U mnie też falują MINIMALNIE obroty tak jak koledze z 1 postu,ok 1 mm,ale TYLKO na zimnym, też wina krokowego?

Wojtec12345678
30-01-12, 14:37
up

subbug
30-01-12, 15:50
nie

Wojtec12345678
30-01-12, 18:07
To od czego to może być? Dzisiaj zauważyłem że jak jest ciepły to też falują, ale nie zawsze czasem jest spokój a czasem falują 1mm gdzie szukac przyczyny?

subbug
30-01-12, 19:36
Gaśnie ci? Drży kabina? Czy zamiast patrzeć na drogę patrzysz na wskazówkę obrotów?
Ile lat ma twoje auto? 15-20?
Chcesz - czyść krokowy, wymień kable, świece, filtry, aparat zapłonowy, a nie masz gwarancji ze przestanie.
Czyszczenie krokowca to szybka sprawa, jak nie możesz patrzeć na gibiącą się wskazówkę. Jest zima, nawiewy, radyjko, wilgotne powietrze, wszystko ma znaczenie.

Wojtec12345678
31-01-12, 05:24
Auto z 1995 roku, nie gaśnie, kabina nie drży, filtry i olej wymieniane miesiąc temu, radia przy mrozach nie słucham,nie wymieniałem kabli ani świec, lubię poprostu jak w aucie jest wszystko na Tip Top, wieć chciałbym i tu zliwkiwodać...


jeżeli wszystko jest tip top to obroty nie powinny falować

:)

pablo12
31-01-12, 07:09
a jak drży kabina to co przy ruszaniu rano?

mass221
31-01-12, 10:17
Na zimnym to prawie w każdym aucie obroty nieznacznie falują po, po 3 minutach pracy silnika lub po przejechaniu kilkuset metrów już nie powinno tak być. Podejrzewam, tak jak koledzy powyżej, ze przeczyszczenie krokowego powinno załatwić sprawę. Chyba, że jest jeszcze taka sytuacja że podczas pracy silnika, w momencie gdy obroty falują światła i kontrolki pulsują. Wtedy to może być wina alternatora, ale to mało prawdopodobne. Wtedy jest tak, ze przy włączonych światłach, nawiewie, radiu i grzaniu szyby masz duże zapotrzebowanie na prąd i alternator nie wyrabia. Jeśli nie pulsują światła i kontrolki to to co napisałem jest nieistotne.

Wojtec12345678
31-01-12, 18:15
Wogule zauważyłem że moje auto baaaaaaaaaaaardzo długo się grzeje, czy to zima czy lato ... jeżdże praktycznie na ssaniu cały czas,może to ma tez jakiś wpływ?

Maskunt
31-01-12, 18:17
Na falowanie raczej nie ale wymień termostat skoro ciągle na ssaniu jeździsz. Po ok 5km powinieneś mieć już wskazówkę w połowie skali.

Wojtec12345678
31-01-12, 18:27
. Po ok 5km powinieneś mieć już wskazówkę w połowie skali.

Po 5 km ? nie mam w połowie skali po 30 minutach :D

No ale to nie temat do tego

Pili
31-01-12, 18:52
W połowie skali nie powinieneś mieć, ale po 5km taka 1/3 skali powinna być i w środku już ciepłe powietrze, jak nie to prawdopodobnie masz cały czas otwarty termostat lub wcale go nie ma.

adi71
31-01-12, 21:49
Podpioł bym się pod temat obr. Czy normalne jest ,że w ek3 d15b6 na 3,4,5 biegu obroty dochodzą do 4tyś i dalej ni drgnie max jakies 175km/h

radar333
31-01-12, 21:51
Tak to jest normalne, Honda tak ma.

Za%#@$%te jest to forum.

mass221
01-02-12, 21:53
Podpioł bym się pod temat obr. Czy normalne jest ,że w ek3 d15b6 na 3,4,5 biegu obroty dochodzą do 4tyś i dalej ni drgnie max jakies 175km/h

Hmmm, a nie wydaje ci się to trochę podejrzane? Jeśli tak to, znaczy że tak jest. Na 3, 4 i 5 biegu przy 4krpm dopiero zaczyna się prawdziwa jazda:)

skolopendra
02-02-12, 10:44
Czy normalne jest ,że w ek3 d15b6 na 3,4,5 biegu obroty dochodzą do 4tyś

to nie jest normalne