Zobacz pełną wersję : Światła do jazdy dziennej
Witam. Chciałbym w swojej Hodzie zamontować jakieś światła do jazdy dziennej. Myślałem o takich: http://www.autolight.pl/swiatla-dzienne/184-zarnik-xenon-d1s-4300k-producent-philips.html Co o tym sądzicie? Te światła niby mają Homologację, ale wolałbym się upewnić czy na pewno. I teraz kwestia montażu jak mógłbym to zrobić? Wyrzucić halogeny i w ich miejsce wstawić te światła czy jak?
http://dojazdydziennej.com.pl/p17_Prawo
Wchodziłeś w ogóle w ten link? Nie, to po co się wypowiadasz i rzucasz mi tu jakimś linkiem. Myślisz że o tym nie wiem że te światłą muszą mieć homologacje?
kolego szukaj lamp do jazdy dziennej które pobierają minimum 3 lub więcej watów na lampę...ja mam u siebie takie które pobierają 0,7 wata i w bardzo słoneczny dzień są słabo widoczne, co innego gdy jest pochmurno, wtedy widac je o wiele lepiej...te które przedstawiłeś bym sobie darował poszukaj lepiej o większej mocy. co do montazu to znajdz sobie takie które będą ci odpowiadały, wytnij np z kartonu wzor i przymierz sobie do auta, tak najlepiej znajdziesz odpowiednie...i nie oszczędzaj za bardzo na tym warto dac więcej za dobre światła i pamiętaj o mocy
jakie masz auto ??
Zastanawiałem się ostatnio nad światłami do jazdy dziennej. I jeżeli miałbym juz je u siebie montować to wybrałbym światła o okrągłych kloszach (te które Ty dałeś pasują jak pięść do nosa do 5D a okragłe wyglądają prawie jak ori halogeny) o jak najmniejszej mocy (aczkolwiek posiadających homologację). Jak światła maja homologację to nie jest ważne czy je dobrze widać w słoneczny dzień czy nie. Sprawa jest prosta - maksymalne ograniczenie zużycia energii. W tym linku od Ciebie nie widzę instrukcji podłączenia tego, ale powinieneś się tak wpiąć w instalację żeby światła zapalały się w momencie przekręcenia kluczyka w II pozycję i gasły przy włączeniu świateł mijania.
edyta:
Co do montażu to jak w mordę strzelił pasuje miejsce na halogeny (o ile nie masz ich u siebie).
Dzięki za odpowiedzi. Scott Mógłbyś dać jakieś zdjęcie jak to wygląda u Ciebie? Moje auto to 5D Hatchback 97r. comatose Teraz tak patrzę na allegro i też mi się wydaje że do 5D lepiej pasują okrągłe nie trzeba by tak dużo wycinać w zaślepkach. Chcę tak zrobić żeby światła zapalały się po przekręceniu kluczyka i gasły po włączeniu świateł.
Wchodziłeś w ogóle w ten link? Nie, to po co się wypowiadasz i rzucasz mi tu jakimś linkiem. Myślisz że o tym nie wiem że te światłą muszą mieć homologacje?
Jest tu np. odpowiedź na Twoje pytanie czy możesz światła zamontować zamiast halogenów:
Światła te muszą być na wysokości co najmniej 25 cm od ziemi, ale nie wyżej niż 150 cm, maksymalnie 40 cm od bocznego obrysu pojazdu, a wzajemna odległość między nimi nie może być mniejsza niż 60 cm.
Jest również napisane jakie znaczniki homologacji ma mieć i wystarczy porównać z tymi opisanymi w linku który podałem.
Podałem go również dlatego,że chyba nie czytałeś opisu lamp do których podałeś linka bo tam też jest napisane jak mają być zamontowane..
Nie moja wina,że nie chce Ci się iść z miarką do auta i sprawdzić czy wysokości,szerokości i reszta zgadza się z miejscem fabrycznych halogenów..
co do zapalania się świateł i gaśnięcia to u mnie jest dołączony przekażnik który zapala je po starcie i gasi po zapaleniu pozycji, teraz są te przekażniki wmontowane w lampy... lepiej wziąć mocniejsze swiatła bo lepiej je widac nie tylko dla inych samochodów ale i dla policji, masz spokojniejszą głowę a czy one będą pobierały 1,5w czy 10w to już bez znaczenia dla samochodu, akumulatora i tak odpadają pozycje z przodu i z tyłu, podświetlenia zegarów i światła mijania, okrągłe lampy też są bardzo fajne, najlepiej zaobserwować na innym samochodzie jak świecą i potem kupować
http://imageshack.us/photo/my-images/37/dsc00537pe.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/88/dsc00538ii.jpg/
na twoim miejscu wziąłbym te:
http://moto.allegro.pl/okragle-swiatla-jazdy-dziennej-automat-dzienne-7cm-i1838361193.html
widziałem je w innych autach rewelacj!!!!
jeśli chodzi o światła dzienne to ciekawą propozycją może być taki zestaw
http://s2.postimage.org/8mq4fjyh4/32566316.jpg (http://www.postimage.org/)http://s2.postimage.org/mt63kgzr7/65529036.jpg (http://www.postimage.org/)
http://www.sklepowisko.com/img/ulotki%20PDF/502%20pl.pdf
http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-rl-hella-style-i1832605206.html
HELLA LEDayFlex
http://s2.postimage.org/j9vicen1e/tagfahrlicht_hella_ledayflex_5_led_1_z1.jpg (http://www.postimage.org/)http://s2.postimage.org/fqab3749h/tagfahrlicht_hella_ledayflex_2_z2.jpg (http://www.postimage.org/)
idealnie pasował by w czarna listwę zderzaka przedniego :)
alen333 O którą czarną listwę ci chodzi? Ja chciałem gdzieś wmontować te światła w okolicach halogenów a jeśli bym kupił okrągłe to zamiast halogenów.
Scott Tak chyba zrobię i kupie te światła które Ty podałeś. A nie wiecie może kto w Lublinie mógłby mi to zamontować? Nie chcę jechać do pierwszego lepszego elektryka bo może nie ogarnąć tej sprawy.
alen333 O którą czarną listwę ci chodzi?
czarna listwa ozdobna która jest pod lampami
ja mam u siebie automatyczny włącznik swiateł do jazdy dziennej kupiony na allegro, swiatła odpalają mi się 5 sekund po odpaleniu silnika , swiatła dzienne to sa światła tzw długie swiecące na 30% swojej mocy - wystarcza to doskonale do jazdy w dzien a przy okazji sie oslepia nikogo, przy okazji nie musiałem podłaczac jakichs wiesniackich diód led tylko sterowniczek zakupiłem na allegro i po odpaleniu silnika mam swiatła dzienne raz nawet zatrzymała mnie policja bo jechali za mna i stwierdzili ze jade bez swiateł bo tylnie się nie swiecą w dzien tylko przednie , odpaliłem auto z ciekawosci zapytali tylko jak to mam zrobione i pojechali dalej do niczego sie nie przyczepili bo nie mieli do czego ;)
a tutaj opis tego sterownika z neta:
Coś takiego może - koszt 41 zł na alle...
"zalaczaja swiatla po "odpaleniu "auta (nie po przekreceniu stacyjki)
Swieca tylko wtedy gdy pracuje silnik zamiast 120W jedynie 40W
Nie narusza istniejacej intalacji Jest bezobslugowy.
Uklad moze byc zamontowany we wszystkich samochodach zasilanych akumulatorem 12V z minusem na masie, w których zarówki zapalaja sie poprzez podanie +12V (nie przez podanie masy!!)Nie wymaga on stosowania dodatkowych reflektorów poniewaz wykorzystuje fabryczne oswietlenie kazdego samochodu. Wygoda w jego uzywaniu polega na tym, ze jest bezobslugowy
Uklad dzieki swojej oryginalnej konstrukcji dba o to aby nie obciazac nadmiernie
akumulatora i alternatora w czasie jazdy co wydluza ich zywotnosc a tym samym czas bezawaryjnej eksploatacji. Uklad pracuje nastepujaco :
Po uruchomieniu silnika i uplywie czasu okolo 5 sekund zalaczaja sie automatycznie swiatla dzienne i swieca tylko wtedy gdy pracuje silnik
Wyjscia ukladu SD-2 podlacza sie do wlókien zarówek od swiatel drogowych a sterowanie impulsowe ukladu powoduje, ze zarówki swieca na 30 % mocy nominalnej pobierajac z alternatora jedynie okolo 40 W a nie 120 W jakie pobieralyby normalnie. W efekcie uzyskujemy swiatla dzienne , które swieca prawie tak jak swiatla drogowe, z tym ze pobieraja z akumulatora jedna trzecia mocy nominalnej zarówek. Nie oslepiaja innych kierowców i daja rozproszone dobrze widoczne w dzien swiatlo.
Dla oka efekt oslabienia mocy jest w dzien prawie niedostrzegalny.
Wlaczenie swiatel mijania automatycznie odlacza swiatla dzienne. "
Widziałem to na allegro, ale jednak wole światła ledowe. alen333 Za dużo z tym roboty a poza tym byłoby to nie zgodne z przepisami niestety. Więc chyba kupię te okrągłe. I ponawiam pytanie czy wiecie kto może mi to w Lublinie zamontować?
doogson, mam to samo już 1,5 roku i spokój najlepsze i najrozsądniejsze rozwiązanie;),
a jezeli chodzi o zgodność z przepisami to maja one blizej do zgodności z autami wypr. po 2008 roku niz chińskie ledy które na sam wyglad jej nawet nie widziały.....
wszystkie auta po 2008-2009 w dzien swieca własnie długimi z mniejszym natęzeniem prądu....
matixs nie będziesz miał problemu z podłączeniem samemu tych swiateł i nie słuchaj tych baranów co mówią o chińskich diodach sami chodzą w chińskich:p majtkach i podkoszulkach i nie narzekają z tego powodu :-p ...jeżeli lampa ma homologacje to wystarcza. Jezeli kupisz te które ci pokazałem na pewno będziesz zadowolony
Jak będziesz miał problem z montażem to ci podpowiem co i jak
Kiedyś, się zastanawiałem, gdzie umieścić światła do jazdy dziennej, ale generalnie jest problem w naszym nadwoziu.
Brakuje sensownego i pasującego stylistycznie miejsca na umieszczenie takich świateł.
Scott Dzięki :D Jeszcze się zastanowię, ale może w tym tygodniu już zamówię. A z tym podłączeniem no to będzie trochę trudniej bo nie za bardzo się znam na elektryce a nawet nie mam miernika.
MikeFoto Na te okrągłe to pasuje miejsce po halogenach.
Co do miernika-lecisz do jakiegoś marketu i kupujesz pierwszy lepszy miernik za 18-25 zł przy okazji sprawdzisz sobie stan akumukaltora i ładowanie z alternatora
MikeFoto Na te okrągłe to pasuje miejsce po halogenach.
Tylko, że Mike ma już halogeny zamontowane ;]
Ja mam tak u siebie http://imageshack.us/photo/my-images/838/imag0307j.jpg/
Więcej- http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?38805-D14A8-Jakub005/page4
Wiem, że większość twierdzi, że nie pasują i "psują urok 5D", ale mi się podobają i co najważniejsze dobrze się spisują (dobra widoczność z daleka, posiadają oczywiście homologację E i RL)- nie muszę w dzień włączać świateł , a co za tym idzie oszczędzam żarniki :)
comatose Wiem. Tylko że mi halogeny nie specjalnie są już potrzebne. I dlatego chciałbym zamontować w ich miejsce światła do jazdy dziennej te okrągłe.
Idealnym rozwiązaniem byłyby dwufunkcyjne reflektory - halogeny przeciwmgielne i światła do jazdy dziennej w jednej obudowie......niestety takie (chyba) nie istnieją....
Bowiem obydwa źródła światła mają różną charakterystykę. Np coś w stylu w środku lampa przeciwmgielna a w koło pierścień spełniający rolę świateł dziennych - coś podobnego do angel eyes ale oczywiście o znacznie mocniejszym świetle.
Istnieją takie, na pewno robi to Hella a czy ktoś inny to nie wiem:
http://hella-online.code-x.de/uploads/anhaenge/171_15/J00154_TFL_Broschuere_PL.pdf (strona 10)
Nr katalogowy: 1N0 010 294-001
Edit: Tak wiem, drogie w ch...:p
bialy06 Ale chodzi o to żeby światła do jazdy dziennej były na ledach a halogen na żarówce lub soczewce.
A fakt, widziałem je kiedyś. Ale ze względu na cenę nie biore pod uwagę. Cena jak mnie pamięć nie myli to ok 360zl i to niestety nie za komplet.....a za sztukę. Ponadto ich konstrukcja jest banalna - taka jak każdych halogenow, różnica polega na zastosowanej żarówce H15 która ma 15 i 55 w.
Send from Samsung Galaxy S2
Son - Goku
03-10-11, 21:06
Ja napiszę tu jaki ja mam plan na jazdę dzienną.
Mam założone Halogeny Hella.
Z racji że nie używam ich ( po mieście ) to postanowiłem je wykorzystać w trybie dziennym.
Zakupie LED-y H3 o mocy 6W jedna.
http://allegro.pl/zarowki-led-h3-4smd-6w-xenon-do-jazdy-dziennej-i1843783046.html
Więc jest i wygląd, który nie psuje urokowi naszych Haniek.
Zwykły halogen i "potężne" LED-y.
Fakt, troszkę kosztują, nie znam jeszcze efektów póki nie zakupie je, ale sądzę że będę zadowolony.
Z racji że nie używam ich ( po mieście ) to postanowiłem je wykorzystać w trybie dziennym.
Pomysł jak najbardziej ok, tylko troszkę z prawem się mija jeżeli reflektory nie mają homologacji RL.
Może ktoś polecić też jakieś porządne światła dzienne, okrągłe w atrakcyjnej cenie? Żeby po paru km nie padły diody. Scott te co podałeś są jakoś przez Ciebie sprawdzone czy po prostu chodzi Ci o sam model?
Może ktoś polecić też jakieś porządne światła dzienne, okrągłe w atrakcyjnej cenie? Żeby po paru km nie padły diody.
Moje plany na światła do jazdy dziennej zostały zainspirowane instalacją Mike'a :) Wyszło tanio jak barszcz, bo udało mi się wylicytować na allegro lampy do jazdy dziennej z homologacją europejską firmy Wesem w identycznej "budzie" jak halogeny Mike'a. Licytację wygrałem ceną końcową 20,50zł+przesyłka=32,50 za komplet! Co prawda używane, ale w stanie bdb+ (zjęcie poniżej).
Do złożenia automatu wystarczy zwykły przekaźnik z cewką 12V o obciążalności 5A (to już z zapasem). Spinamy po kolei: cewkę przekaźnika z masą auta i plusem ze świateł pozycyjnych, a następnie styki przekaźnika: z plusem lamp do jazdy dziennej i plusem "po zapłonie". Dzięki temu uzyskujemy następujące działanie: po przekręceniu zapłonu palą nam się światła dzienne, a gasną w momencie gdy pojawia się napięcie na cewce, czyli gdy przekręcamy manetkę świateł pozycyjnych>mijania. Proste :)
Moje lampki ciągną 21W każda (pracują na żarówach BA15S). W obawie przed przepalaniem, wstrząsami itd, można zastosować rozwiązania diodowe, na stopce BA15S.
I jeszcze jedno pytanie do Mike'a:
Jak udało Ci się ominąć problem głębokości montażowej swoich halogenów? Po zdjęciu zaślepek, okazało się, że za otworami są "ściany" :) prawdopodobnie od podłużnic. Gdy przymierzam te lampki, mam wrażenie, że strasznie wystają. A z kolei Twoje haluny jakoś tak ładnie się komponują.
http://img90.imageshack.us/img90/4599/sdjdwesem.jpg
Son - Goku
08-10-11, 03:45
Mam te same halogeny Co Mike, tylko inne szkło.
Fakt,faktem jest "ściana" i halogen styka się z nią.
ale wchodzi na tyle i wygląda ok, nie wystaje za bardzo.
Potwierdzam, wesem jest prawie na styk, ale mieści się. Można go nawet przykręcić do lekko przerobionej ramki od ori halogenów.
Tak mam u siebie. Zaślepkę musisz podciąć, i to jest najtrudniejsze, żeby zrobić to dokładnie.
No właśnie będzie na styk, tak jak piszesz Son - Goku, ale chciałbym za wszelką cenę uniknąć też montażu "zaczepami na wierzchu"... rozważam przetoczenie tulei tak aby weszły w nie lampy i można było zamontować je bezpośrednio w otworach zderzaka.
lukwycz - nie posiadam ramek od oem-owych halunów :( mam jedynie otwory do przykręcenia tych ramek, ale ich rozstaw jest porażający.
Son - Goku
08-10-11, 13:18
musisz użyć blaszek do zamocowania tych halogenów.
no właśnie tych to ja nie posiadam, u mnie wygląda to tak:
http://img838.imageshack.us/img838/5285/zdjcie191aab.jpg
Jaka jest oszczędność tak +/- paliwa na 100 km świecąc tymi światłami w porównaniu do zwykłych ?
Jaka jest oszczędność tak +/- paliwa na 100 km świecąc tymi światłami w porównaniu do zwykłych ?
Niezauważalna :) w skali roku może oszczędzi się kilkadziesiąt złotych. Robi się to zwykle aby nie katować lamp głównych, alternatora i nie obciążać tym samym silnika. Ja to robię w ramach stylingu jaknajbardziej zbliżonego do fabrycznego. Halogenów nie potrzebuję, tu miałem okazję - kupiłem lampki do jazdy dziennej i teraz kombinuję.
Son - Goku
09-10-11, 21:36
no właśnie tych to ja nie posiadam, u mnie wygląda to tak:
http://img838.imageshack.us/img838/5285/zdjcie191aab.jpg
Więc idź do castoramy i zaopatrz się. . .
Na uniwersalnych halogenach robiliśmy to domową robotą te mocowania.
Wydało na meblowych kątownikach ocynkowanych z OBI. W mojej dziurze nie ma Castoramy.
http://img51.imageshack.us/img51/6707/zdjcie200g.jpg
Witajcie. Ponawiam temat ponieważ wtedy nie kupiłem żadnych świateł bo miałem nie przewidziane wydatki. A teraz już mam pieniądze i jestem na nie zdecydowany. Tylko pozostała kwestia wyboru. Myślałem nad takimi: http://moto.allegro.pl/okragle-swiatla-jazdy-dziennej-automat-dzienne-7cm-i1890190584.html
Co o nich sądzicie?
a nie mozna halogenow przerobic na taka lampke do jazdy dziennej? wlozyc inna zarowke albo cos w tym rodzaju?
teofileq Nie można. Bo po pierwsze jest to nielegalne ponieważ zwykły halogen nie jest do tego przystosowany, nie ma odpowiedniej homologacji i przy pierwszej kontroli zabiorą ci dowód. A poza tym ja mam soczewkowe halogeny i soczewka jest już brudna i stara więc marnie by to wyglądało. Więc wole zainwestować w porządne światła do jazdy dziennej na ledach z homologacją.
Witajcie. Ponawiam temat ponieważ wtedy nie kupiłem żadnych świateł bo miałem nie przewidziane wydatki. A teraz już mam pieniądze i jestem na nie zdecydowany. Tylko pozostała kwestia wyboru. Myślałem nad takimi: http://moto.allegro.pl/okragle-swiatla-jazdy-dziennej-automat-dzienne-7cm-i1890190584.html
Co o nich sądzicie?
Nie pamiętam jaką średnicę ma OEMowy otwór w zaślepce, ale może być nieźle. Na pewno będzie to zimna barwa i może irytować innych kierowców :) ale to Twój wybór. Jakiś czas temu na Wirtualnej Polsce bodajże, był dosyć cwanie napisany artykuł o lampach ledowych, m.in. do jazdy dziennej. Warto poczytać. Jeśli znajdę, to podrzucę.
edit: znalazłem :)
http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Niech-stanie-sie-jasnosc-Jakie-swiatla-sa-dobre,wid,13883558,wiadomosc.html
DamianPietras
25-05-12, 10:18
ja mam u siebie automatyczny włącznik swiateł do jazdy dziennej kupiony na allegro, swiatła odpalają mi się 5 sekund po odpaleniu silnika , swiatła dzienne to sa światła tzw długie swiecące na 30% swojej mocy - wystarcza to doskonale do jazdy w dzien a przy okazji sie oslepia nikogo, przy okazji nie musiałem podłaczac jakichs wiesniackich diód led tylko sterowniczek zakupiłem na allegro i po odpaleniu silnika mam swiatła dzienne raz nawet zatrzymała mnie policja bo jechali za mna i stwierdzili ze jade bez swiateł bo tylnie się nie swiecą w dzien tylko przednie , odpaliłem auto z ciekawosci zapytali tylko jak to mam zrobione i pojechali dalej do niczego sie nie przyczepili bo nie mieli do czego ;)
a tutaj opis tego sterownika z neta:
Coś takiego może - koszt 41 zł na alle...
"zalaczaja swiatla po "odpaleniu "auta (nie po przekreceniu stacyjki)
Swieca tylko wtedy gdy pracuje silnik zamiast 120W jedynie 40W
Nie narusza istniejacej intalacji Jest bezobslugowy.
Uklad moze byc zamontowany we wszystkich samochodach zasilanych akumulatorem 12V z minusem na masie, w których zarówki zapalaja sie poprzez podanie +12V (nie przez podanie masy!!)Nie wymaga on stosowania dodatkowych reflektorów poniewaz wykorzystuje fabryczne oswietlenie kazdego samochodu. Wygoda w jego uzywaniu polega na tym, ze jest bezobslugowy
Uklad dzieki swojej oryginalnej konstrukcji dba o to aby nie obciazac nadmiernie
akumulatora i alternatora w czasie jazdy co wydluza ich zywotnosc a tym samym czas bezawaryjnej eksploatacji. Uklad pracuje nastepujaco :
Po uruchomieniu silnika i uplywie czasu okolo 5 sekund zalaczaja sie automatycznie swiatla dzienne i swieca tylko wtedy gdy pracuje silnik
Wyjscia ukladu SD-2 podlacza sie do wlókien zarówek od swiatel drogowych a sterowanie impulsowe ukladu powoduje, ze zarówki swieca na 30 % mocy nominalnej pobierajac z alternatora jedynie okolo 40 W a nie 120 W jakie pobieralyby normalnie. W efekcie uzyskujemy swiatla dzienne , które swieca prawie tak jak swiatla drogowe, z tym ze pobieraja z akumulatora jedna trzecia mocy nominalnej zarówek. Nie oslepiaja innych kierowców i daja rozproszone dobrze widoczne w dzien swiatlo.
Dla oka efekt oslabienia mocy jest w dzien prawie niedostrzegalny.
Wlaczenie swiatel mijania automatycznie odlacza swiatla dzienne. "
Witam !
Czy mogę dostać namiar na takie urzadzenie jak powyżej ???
;)
Chyba też takie ustrojstwo zamontuję a na allegro znalazłem taki sterownik
http://allegro.pl/automatyczny-wlacznik-modul-swiatel-dziennych-i2350430848.html
Doogson czy masz coś podobnego zamontowane?
edit
Dzwoniłem do sprzedawcy i ten układ tylko włącza zamontowane już światła do jazdy dziennej. Wczoraj zakończyła się aukcja ale wystawi kolejną z takim układem jak ma doogson cena 55 zł.
zamontował ktoś z okrągłymi i ma zdjęcie
Witam !
Czy mogę dostać namiar na takie urzadzenie jak powyżej ???
;)
To chyba to: http://allegro.pl/swiatla-dzienne-regulator-swiatel-dziennych-sd-2-i2371731078.html
zastanawiam się nad takim cudeńkiem.
Ja właśnie mam rozkminę jak jest z okrągłymi, gdy się nie ma oryginalnych zaślepek od VTi na halogeny. Co trzeba rzeźbić? Wszystko jest tak samo i tylko otwór w zaślepce? Ma ktoś może jakieś foteczki czy cuś ; )
To chyba to: http://allegro.pl/swiatla-dzienne-regulator-swiatel-dziennych-sd-2-i2371731078.html
zastanawiam się nad takim cudeńkiem.
To cudeńko jest niezgodne z przepisami.
Jeżdzić można albo na mijania, albo na homologowanych dziennych, jednak na drogowych ze zmniejszoną mocą już nie.
ja myslalem halogeny zostawic tylko obok dac miedzy tablice
obok tablicy zaraz beda za blisko siebie nie beda zgodnie z wymiarami jakie są w przepisach. Ja u siebie mam w miejscach na halogeny ale tez mysle o zmianie miejsca, myslalem zeby może jakoś ładnie, zgrabnie wyciąć miejsce w zderzaku.
Son - Goku
26-05-12, 12:46
Ja miałem tak zrobione przez jakis czas.
Halogen Wesem i ledy 6 Watt na klosz.
http://images39.fotosik.pl/1128/02cb5347360039ca.jpg
Teraz ja pytanie bo coraz bliżej do robienia, a mało info.
1. Czy takie lampy dadzą radę i nie rozsypią się po miesiącu. Nie ma nic lepszego, a te jeszcze coś reprezentują.
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-vertex-okragle-7cm-8x-1w-510hp-i2403595006.html
2. Czyli jak się nie ma mocowania na halogeny to będzie trzeba kombinować z jakimiś kątownikami itp, żeby zamocować takie lampy + cięcie w zaślepkach? Jakby ktoś miał fotki jak to jest zrobione to było by ekstra.
Myślę że idealnym rozwiązeniem byłyby światła do jazdy dziennej i halogeny w jednym. Tzn światła do jazdy dziennej jako ringi, a halogenik w środeczku. Ale cena powala.
http://allegro.pl/led-drl-dzienne-halogen-vw-golf-touran-eos-tiguan-i2495088370.html
Witajcie
Postanowiłem zamieścić sobie zdjęcie z zamontowanymi światłami do jazdy dziennej.
Światła takie jak pokazane na 1 stronie (oczka).
Światła włączają się po przekręceniu pokrętła w pozycję postojowych z uwagi na to iż zapalają się również tylne, a gasną po właczeniu świateł mijania.
http://images45.fotosik.pl/1500/e7e02233a488f045m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e7e02233a488f045)
http://images36.fotosik.pl/243/fb6fa66d291a2edbm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fb6fa66d291a2edb)
Witajcie
Postanowiłem zamieścić sobie zdjęcie z zamontowanymi światłami do jazdy dziennej.
Światła takie jak pokazane na 1 stronie (oczka).
Światła włączają się po przekręceniu pokrętła w pozycję postojowych z uwagi na to iż zapalają się również tylne, a gasną po właczeniu świateł mijania.
http://images45.fotosik.pl/1500/e7e02233a488f045m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e7e02233a488f045)
http://images36.fotosik.pl/243/fb6fa66d291a2edbm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fb6fa66d291a2edb)
Fajnie zrobione, o tylnych nie każdy pamięta.
Nie każdy pamięta, bo wg przepisów tylne nie muszą świecić :)
http://www.grupaimage.com.pl/?s=prd&i=informacja&id=15039
A to ciekawa rzecz, bo jeszcze niedawno Audi miało z tym problem i musieli się dostosować pod polskie prawo, bo świeciły tylko przednie... Sam już nie wiem.
Jeśli auto ma homologowane światła do jazdy dziennej, tylne światła nie muszą świecić.
Prawda, wszystko się zgadza, byłem w błędzie.
Witajcie. To znowu ja :) Z różnych powodów nie kupiłem wtedy tych świateł do jazdy dziennej, ale chciałbym w końcu to zrobić. I zwracam się z prośbą o pomoc do Was. Jakie światła kupić? Okrągłe i zamiast halogenów? Czy zostawić halogeny i kupić te płaskie? W cenie najlepiej do 100zł wiem że to nie wiele, ale na allegro jest pełno produktów do tej ceny.
Tu znalazłem 2 przykładowe linki:
http://moto.allegro.pl/swiatla-jazdy-dziennej-dzienne-okragle-automat-led-i2899755881.html
http://moto.allegro.pl/halogeny-swiatla-do-jazdy-dziennej-atest-24-12v-i2885892523.html
EDIT: Może takie?
http://moto.allegro.pl/swiatla-jazdy-dziennej-metalowe-190mm-e-rl-automat-i2889908302.html
http://moto.allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-160mm-metalowe-b-mocne-i2889909146.html
http://moto.allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-5led-automat-sko-i2848383232.html
http://moto.allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-5-led-automat-i2848426814.html
pkrystianp
17-01-13, 05:57
Kupiłem i zamontował i elektryk moduł (koszt z robocizną 180 zł), który pozwala obniżyć natężenie i barwę halogenów. "Robią" wtedy za światła do jazdy dziennej i jest ok. Polecam :)
co to za moduł zakupiłeś??
co to za moduł zakupiłeś??
jest coś takiego, moduł taki powoduje że prąd jest przesyłany impulsami do lampy, w wyniku tego wysyłane jest go chyba z 3x mniej. W dzień patrząc na lampę ludzkie oko nie zauważy zmiany, natomiast w nocy wiązka światła jest zbyt słaba. Coś koło tego.
Tylko szkoda że takie drogie, ale zdaje mi sie że na allegro widzialem sporo taniej, ale zamontować trzeba sobie samemu albo do elektryka wieść.
Tu fragment z allegro, wyjaśnia co i jak:
Po uruchomieniu silnika i upływie około 4 sekund załączają się automatycznie światła dzienne (świeca wtedy gdy pracuje silnik). Wyjścia modułu podłącza się do żarówek od świateł drogowych (długich) a sterowanie impulsowe układu powoduje, że żarówki świecą na 30 % mocy nominalnej pobierając z układu samochodu jedynie około 40 W a nie 120 W jak pobierałyby normalnie. W efekcie uzyskujemy światła dzienne, które świeca prawie tak jak światła mijania, z tym że pobierają z akumulatora około 70% mniej mocy nominalnej żarówek. Nie oślepiają innych kierowców i dają rozproszone dobrze widoczne światło w dzień. Dla oka efekt osłabienia mocy jest w dzień prawie niedostrzegalny. Włączenie świateł mijania automatycznie odłącza światła dzienne.
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-zamiast-dlugich-regulator-30-mocy-i2929149305.html (chociaż to troche inna wersja niż u Ciebie)
Siemano. Ponawiam temat ponieważ wtedy kupiłem najtańsze dzienne z homologacją, ale w kształcie prostokątu. Teraz chciałbym je wymienić na okrągłe w miejsce halogenów. Myślałem o takich: http://allegro.pl/swiatla-dzienne-led-drl-2-x-4-smd-automat-okragle-i4202729944.html
Będę musiał trochę wyrzeźbić ramkę halogenów, ale to nie problem. Tylko czy takie światła zmieszczą się w miejsce halogenów? Jest tam dosyć mało miejsca bo z tego co mierzyłem to ok. 9-10 cm więc patrząc na wymiary z allegro powinny wejść bez problemu.
Jeśli chcecie to mógłbym zrobić jakąś małą fotorelacje i tu wrzucić.
Ja mam takie wrzucone do siebie. Zmieściły się bez problemu. Musiałem tylko dorzucić taki płaskownik na którym osadziłem ten uchwyt montażowy, docisnąłem odpowiednio dociętą zaślepke i tyle. Nie latają, nie przesuwają się. Jedynie co mnie denerwuje to trochę parują od środka, ale jak bede miał czas to zakupie troche kleju do szyb i je pouszczelniam.
Masz może zdjęcia jak to wygląda z montażem i ogólnie jak świecą?
http://i.imgur.com/RGwvhZk.jpg
http://i.imgur.com/Wt8Gke4.jpg
http://i.imgur.com/PRHvwrY.jpg
Tak to wygląda u mnie
Okej. Dzięki. A mógłbyś mi jeszcze powiedzieć gdzie podpiąłeś kabel, który trzeba podpiąć tam gdzie pojawia się prąd po przekręceniu zapłonu?
No u mnie leci to wszystko na przekaźniku 561 z tego co pamiętam. Natomiast prąd wziąłem z zapalniczki.
Okej. Dzięki. A mógłbyś mi jeszcze powiedzieć gdzie podpiąłeś kabel, który trzeba podpiąć tam gdzie pojawia się prąd po przekręceniu zapłonu?
prąd bierzesz z akumulatora bezpośrednio, nie potrzebujesz sygnału ze stacyjki - one same się włączają i wyłączają
http://i.imgur.com/RGwvhZk.jpg
http://i.imgur.com/Wt8Gke4.jpg
http://i.imgur.com/PRHvwrY.jpg
Tak to wygląda u mnie
A możesz wrzucić zdjęcia normalnie z ulicy w dzień albo jakiś filmik jak to świeci i czy wgl widać te dzienne, bo już naoglądałem się pseudo ledów których z 30m nie widać
Widać dobrze, ale nie razi po oczach. Mam dokładnie ten sam zestaw
Siemano., Dzisiaj dostałem te światła do jazdy dziennej. Jednak wraz z nimi nie ma żadnej instrukcji podłączenia. Dostałem wiązkę kabli z kablem czarnym i czerwonym. Do tego przekaźnik samochodowy LIMING 4120. Czy ktoś z Was mógłby mi powiedzieć jak mam to wszystko podłączyć?
Siemano., Dzisiaj dostałem te światła do jazdy dziennej. Jednak wraz z nimi nie ma żadnej instrukcji podłączenia. Dostałem wiązkę kabli z kablem czarnym i czerwonym. Do tego przekaźnik samochodowy LIMING 4120. Czy ktoś z Was mógłby mi powiedzieć jak mam to wszystko podłączyć?
mówisz o tych ? http://allegro.pl/swiatla-dzienne-led-drl-2-x-4-smd-automat-okragle-i4202729944.html
Kupowałem je w sklepie - wtyczki od lamp spiąłem do pasujących wtyczek od sterownika, do tego + i - z akumulatora i to wszystko, żadnego kombinowania nie było
Tak, to dokładnie te. U mnie są lampy, wiązka i właśnie ten przekaźnik który wygląda tak: http://naforum.zapodaj.net/thumbs/bedc3298b6b9.jpg (http://naforum.zapodaj.net/bedc3298b6b9.jpg.html)
Oraz dostałem jeszcze taki schemat.
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/36d7aead7cc5.jpg (http://naforum.zapodaj.net/36d7aead7cc5.jpg.html)
Tylko że dla mnie nie jest do końca jasny. Więc fajnie by było gdyby ktoś mi to dokładnie wytłumaczył.
Tak, to dokładnie te. U mnie są lampy, wiązka i właśnie ten przekaźnik który wygląda tak: http://naforum.zapodaj.net/thumbs/bedc3298b6b9.jpg (http://naforum.zapodaj.net/bedc3298b6b9.jpg.html)
Oraz dostałem jeszcze taki schemat.
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/36d7aead7cc5.jpg (http://naforum.zapodaj.net/36d7aead7cc5.jpg.html)
Tylko że dla mnie nie jest do końca jasny. Więc fajnie by było gdyby ktoś mi to dokładnie wytłumaczył.
To masz te same światła ale całkiem inny automat do nich. U mnie było tak jak napisałem, a tutaj musisz:
doprowadzić + który pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka na zapłon
minus stały z akumulatora
styk 86 podpinasz do kabelka idącego do postojówki - dzięki niemu światła zgasną w chwili gdy zapalisz te fabryczne w aucie
No dobra. Czyli tak: Minus podpinam pod akumulator, a gdzie mogę podpiąć kabel plusowy?
Od tego automatu biorę kable np. 87a do zapłonu. A co z kablami które podpinam do dziennych? Czarny i czerwony. Gdzie je mam podpiąć?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.