PDA

Zobacz pełną wersję : Swap d16z5 (zc1) a osiągnięcia :)



progressmen
01-10-11, 16:03
Witajcie
Jestem świeżo po swapie na silnik podany w tytule a dokładniej na ZC1 (teoretycznie to samo, podobno trochę mocniejszy). Wczoraj wybrałem się na przejażdżkę żeby zobaczyć co potrafi ta bestia. Byłem delikatnie mówiąc rozczarowany osiągnięciem - 190km/h (5,5 tys na obrotomierzu i nie chciało iść dalej na 5 biegu, na niższych biegach spokojnie do 7 z kawałkiem się kręci). To poprzednie D15B2 wyciągało 180 a nawet 190 z górki. Mam kilka pytań w związku z powyższym - co jest powodem tak słabego wyniku? Moje przypuszczenia

- oryginalne koło zamachowe od D15B2? Podobno oryginał od Z5 jest cięższy przez to rozwija większe prędkości
- paląca się kontrolka Check Engine - Błąd 1 i 13 czyli sonda lambda oraz czujnik PA (ciśnienia atmosferycznego), być może których z tych błędów powoduje dobieranie słabszej mieszanki i przez to silnik ma niższą moc?
- zapchany katalizator? Na badaniach diagnostycznych wszystko zawsze było ok, ale po wymianie silnika a właściwie podczas wymiany coś się w nim zapchało (odma) i silnik wypluł dużą ilość oleju do wydechu, może zapchało katalizator? :)
- uszczelniacz wału korbowego? Jest prawdopodobnie nieszczelny. Wycieka mi gdzieś olej od strony paska rozrządu, mechanik powiedział że to to.
- sam olej? W związku z tym że wycieka olej postanowiłem go uzupełnić i dolałem olej Midland. Opinie w Internecie są podzielone na jego temat ale czy jest możliwe że aż tak zamuliłby silnik?

Dodam że świece kable i wszystkie filtry są nowe i dobrych (znanych) producentów. Paliwo Shell V-power racing, ciśnienie w oponach dobre cholera nie wiem co jeszcze :) Dodam jeszcze tylko że po samej wymianie silnik wydawał się żwawszy i nie mówię tu o szoku po przejściu z 90 na około 130 KM. Po prostu widzę jak auto się zbiera teraz i jak było na początku. Dzięki za wszelkie sugestie.

Saiti
01-10-11, 16:36
Na pewno ogarnij błędy. Komp/mapa silnika z czego jest?

progressmen
01-10-11, 17:39
Reset ECU pomógł i błędy już nie występują. Podociskałem wtyczki przy sondzie i czujniku PA. Mimo wszystko i tak nie ma tak wyraźnego odejścia.

Wszelkie graty pochodzą od Z5 czyli aparat wiązka i komputer PM7 a głowica to ZC1, kolektor 4-2-1. Sądzę że to jakieś błędy "nabyte" ale już po swapie. Na początku auto wyrywało do przodu tak że musiałem walczyć z kierownicą. Teraz czuję się jak w mocnym D15.

Karot
01-10-11, 20:01
a wydech z B2 ?
wg mnie juz sie przyzwyczailes do mocy i jest niedosyt:D
do 5gena to pchales?:D

Wenega
01-10-11, 22:28
ja stawiam na katalizator - mi bardzo skutecznie zamulił D16A9 po włożeniu do EJ2. po wycięciu kata autko odzyło :D

progressmen
02-10-11, 00:27
Tak do 5 gena. Niedosyt? Raczej nie. Pamiętam jak to autko się samo rwało do przodu jeszcze parę dni temu. I to obciążenie silnika. Przy dwóch wałkach jest zupełnie inne. Czuć że silnik się nie męczy. Teraz czuję się jak na jednym wałku. Osobiście stawiam na kata. Możliwe że wypluwany olej zasechł, nazbierało się do tego jakiegoś syfu i zatkało go?

Kras
02-10-11, 11:52
Hmmmm, no ZC jednak do pracy z katem zaprojektowany nie zostal :)

progressmen
03-10-11, 21:47
Hmm na pewno? ... na stronie www.tlumikisamochodowe.pl możemy znaleźć schematy wydechów oraz zamienniki części. Widać że jest kilka rodzajów wydechów dla silników 1.6 124-130KM. Są wersje z 2 tłumikami środkowymi, 1 + kat albo 1 tłumik środkowy. Chyba że w CRX I gen. po prostu nie ma kata :)

Wracając do tematu auto mi dzisiaj tak zamuliło że prawie gasło. Musiałem jechać do znajomego i wybebeszyć katalizator. Honda odżyła :) ale ... dalej nie zrywa tak asfaltu jak na początku i wiem o czym mówię. Nie mam problemów z trzymaniem kierownicy bo się tak mocno nie wyrywa jak zaraz po swapie. Możliwe że zasyfiło mi się coś? Z pierwszego posta można już wykreślić katalizator i błąd komputera. Został uszczelniacz wału? Czy tędy może uchodzić moc i moment obrotowy?

ppiotrek
03-10-11, 23:13
W d serii dohc były katalizatory. Błąd z czujnikiem ciśnienia atmosferycznego może powodować spadki mocy. Lambda już takiego wpływu nie ma. A uszczelniacz wału lub olej już w ogóle nie mają związku. Odcięcie zapłonu seryjnie jest chyba w okolicach 7600. Sprawdziłbym rozrząd (ale jeśli na niższych obrotach jest ok to przeszedłbym dalej), świece+przewody, zapłon i filtr paliwa (jak dawno nie był wymieniany to polecam!). Poza tym jeszcze wtryski polecałbym obejrzeć. Mógł któryś się skończyć, jak testowałeś auto po swapie :P A zdarza się, że komp wywala błąd 13 jak coś się złego z nimi dzieje.

Jeśli nie znajdziesz tutaj odpowiedzi na problem - możesz poszukać jakiś wskazówek na forum honda-crx.info

GeFFeR
03-10-11, 23:47
stary chyba zbyt dużo oczekujesz od d serii i pojemności 1.6 ... pozatym myslisz ze masz te 40km wiecej w stosunku do wcześniejszego motoru ? zakładam, że silnik nie wyremontowany a więc nie trzyma serii raczej :) poza tym tak jak pisali wyżej ... cały układ wydechowy właściwie mógłby w jakimś stopniu pomóc aczkolwiek remont przede wszystkim


wg mnie juz sie przyzwyczailes do mocy i jest niedosyt

x2 :)

Kras
04-10-11, 08:23
W d serii dohc były katalizatory.
Owszem, w D16A8 i D16Z5. W A9, a juz tym bardziej ZC1 nie bylo.

ppiotrek
04-10-11, 08:44
stary chyba zbyt dużo oczekujesz od d serii i pojemności 1.6 ... pozatym myslisz ze masz te 40km wiecej w stosunku do wcześniejszego motoru ? zakładam, że silnik nie wyremontowany a więc nie trzyma serii raczej :) poza tym tak jak pisali wyżej ... cały układ wydechowy właściwie mógłby w jakimś stopniu pomóc aczkolwiek remont przede wszystkim
Nie popadajmy w skrajności.. Te silniki dobrze dają radę, nie jest to b18c4 co traci moc jak nie ma remontu.:p I faktycznie jest duża różnica między d15b2, w d serii dohc silnik ciągnie już od dołu.



Owszem, w D16A8 i D16Z5. W A9, a juz tym bardziej ZC1 nie bylo.
Przecież wiem o tym:p A kolega pisał, że ma właśnie d16z5... Inna sprawa, że te silniki są praktycznie takie same.

Kras
04-10-11, 09:22
Napisal ze glowice ma ZC1.

Karot
04-10-11, 23:26
jaka kompresja na silniku?Tak z ciekawosci
btw to jak masz glowice z ZC to nie masz ZC <bag> bo te silniki sie roznia zaraz ktos sie zacznie spinac itd ale tak jest... Tak samo jak C4 i C-JDM :D tak tak odpowiedniki ble ble to tak samo jak mowic ze C4 to angielski odpowiednik C6 hehe:D
chciazby kolektor ssacy ZC wyglada inaczej od A9 :D

radar333
05-10-11, 10:09
Jaką masz 5-kę? Pisałeś że masz hybrydę chyba. Ja w D15 z mpfi leciałem 200 i odcinało zapłon bo blokada była na ECU a na D16A9, na 5-ce 0,702 z Econo i na zamachu Fidanza (chyba 3,2 kg) leci max 205 i juz dalej nie ma ch*ja. Na krótkiej 4-ce 180 na każdej byle jakiej prostej a po wpieciu na ta długą 5 to juz wolno przyspiesza. Więc jaką masz 5-kę? Bo na przykład CRX'y zarówno D16 jak i B16 to maja 5-ki takie krótkie jak prawie 4-ki i tam ponad 200 leci spokojnie ale w trasie jest na obrotach ciągle.

progressmen
05-10-11, 15:39
Witajcie
Udało się odetkać auto! Nie podejrzewałbym że nowe kable renomowanej firmy mogą okazać się lipne. Nauczyło mnie to że nowe nie oznacza dobre. Kupiłem komplet NOWYCH kabli firmy BOSCH (Silicone power) które skutecznie zamuliły auto. Wystarczyło że założyłem stare i jest o niebo lepiej. Macie jakieś doświadczenie z tymi kablami? Mój egzemplarz miał przebicie przy aparacie zapłonowym a przy 7 tysiącach obrotów kable lubiły sobie wyskoczyć przy aparacie. Wczoraj przy gazowaniu auto nagle straciło moc i jechało jak traktor. W pierwszej chwili myślałem że to wina wydechu, jakieś resztki po katalizatorze zatkały wydech końcowy albo zassałem jakiegoś kota po drodze :) Okazało się że wypięły się 2 wtyczki przy aparacie. Kable oczywiście idą do reklamacji.

Jeśli chodzi o kompresję to nie wiem nie sprawdzałem.

Remont silnika? Nie sądzę. Zakładam że kolega geffer źle zakłada :) To egzemplarz od zaufanego znajomego, nie amatora tuningowca - jak ja :) tylko od dobrego mechanika. Nie kopci, równo pracuje, nie poci się.

Wracając do tematu, auto odżyło i już dobrze idzie od samego dołu - pozostał test możliwości. Nasuwa mi się jednak kolejne pytanie. Czy dolot od D15B7 wystarczy dla takiego silnika? Podobno CRXy mają wydajniejszy (grubszy) dolot. Obecnie mam dolot właśnie od B7 z wkładką K&N.

A i jeszcze jedno pytanie odnośnie wtrysków tak jak kolega ppiotrek zaznaczył. Czy nie jest tak że jeśli wtrysk padł to po prostu nie wtryskuje paliwa? Czy może podawać za mało paliwa tzn że działa ale wtryskuje mniejszą mieszankę (przytkany)? Filtr paliwa rzeczywiście nie był dawno zmieniany więc go wymienię. Jest dobrze więc może być tylko lepiej.

Dzięki za porady

Cysiek
05-10-11, 15:42
ja do zeszłgo miesiąca jeździłem na tych kablach w moim D DOHC i było bezproblemowo
co do dolotu to ja po wielu konfiguracjach doszedłem do wniosku że seryjna puszka z pipercrossem, a do przepustnicy alu rurka - to u mnie najlepiej dawało radę

radar333
06-10-11, 11:17
Kable możesz sobie ścisnąć na końcówkach przy świecy i rozepchać na końcówkach przy aparacie i nic ci nie wyskoczy. Mi przy upalaniu wyskakiwał ze świecy jeden ale go ścisnąłem na końcówce i teraz jest ok.

progressmen
06-10-11, 17:33
Ale te kable w ogóle się nie nadają. Auto nie ciągnie tak jak powinno, różnica jest bardzo odczuwalna zwłaszcza w dolnych obrotach. Na BOSCHach musiałem redukować bieg żeby żwawo wyprzedzić. Wydawało mi się że jeżdżę znowu na SOHC. Teraz auto ciągnie od samego dołu.

Wenega
07-10-11, 11:51
rure dolotu załóż z B16A2, puche filtra zostaw z D15B7, bo jest taka sama jak w B16, do tego wywal ta rezystową i doprowadź powietrze do puchy ze zderzaka i wkładka minimum Simota. To u mnie dało najlepszy (odczuwalny) efekt :D