PDA

Zobacz pełną wersję : Sportowy wałek



baki
24-04-07, 21:55
http://www.crower.com/cat/import/honda/cams/d16z.shtml
Na stronie crowera znalazłem kilka wersji wałka do mojego d16z6. Możecie powiedzieć czym one się różnią. Jest tam kilka wersji ale nic konkretnie nie pisza - jedna wymaga zestwu X a inna Y, o co chodzi ? Który wałek byłby najlepszy aby nie robić żadnych innych modów ? To jedna sprawa, druga to gdzie stroić w okolicach Wawy i ile mogę przejechać bez strojenie. Rozumiem, że jeśli wymienie sam walek na sportowy nic innego nie musze robić, żadnych dodatkowych wtryskiwaczy etc. a auto będzie jeździło bez wystrojenia. Być może to pytanie banał ale niestety nie mogę znaleźć satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Proszę o konkrety. Dzieki i PzDr.

hcc
24-04-07, 22:24
kazdy stage to rozna charakterystyka kzywek walka - wzniosow, tzn. ze zawory sa np. dluzej otwierane w pewnych zakresach obrotow.

stage 1 - to taki walek ktory nie wymaga dodatkowych modyfikacji - idealny do turbo tak jak jest napisane.
stage 2 - wymaga juz zastosowania wzmocnionych talezykow i sprezynek - bardziej agresywny - rowniez pod turbo aplikacje
stage 3 - walek sportowy - wymaga rowniez mocniejszych talerzykow i sprezynek - wymaga zmiany map ECU.

czyli dla ciebie bedzie stage 1 :)

havok
24-04-07, 22:31
Pomyśl ewentualnie nad takim zestawem: http://www.akmee.com/sohc-vtec/

ParanojA
24-04-07, 23:49
Generalnie to chyba nie ma sensu wkładać ostrych wałków do seryjnego silnika. To moze raczej pogorszyc niz poprawic.

hcc
25-04-07, 00:19
Generalnie to chyba nie ma sensu wkładać ostrych wałków do seryjnego silnika. To moze raczej pogorszyc niz poprawic

jak sie czyms wystroi to juz nie bedzie seryjny silnik :)

Efyr
25-04-07, 00:54
Jakie przyrosty mogą dać te poszczególne wersje wałków?

I czy nie będzie to poprawa góry kosztem dołu?

baki
25-04-07, 08:01
Trochę mnie oświeciliście ale nie wiem nadał czy mogę jeździć bez wystrojenia takiego wałeczka, a jeśli nie to gdzie można to tanio zrobić w Wawie ?

Furious
25-04-07, 08:15
Trochę mnie oświeciliście ale nie wiem nadał czy mogę jeździć bez wystrojenia takiego wałeczka, a jeśli nie to gdzie można to tanio zrobić w Wawie ?
JHM :)
www.jhm.com.pl

baki
26-04-07, 09:31
Rozumiem Furious, że moge uderzać na gg wrazie gdyby co.....
Jeszcze jedno. Znalazłem coś takiego na ebayu, chyba nie drogo jak za jackson racing

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Jackson-racing-supercharger-Kit_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33741QQihZ009QQitem Z190106969523QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

Niemieckie małolaty wyciskają na tym do 170KM z d16z6
Co sądzicie ? Warto ?

ParanojA
26-04-07, 22:43
To to kompresor sobie jest. Zupelnie inna bajka niz wałki.

A tak by the way to po zmianie wałków zawsze trzeba wystroić ;) bo one nieco inną charakterystyke maja przecieć. I zmieniaja sie czasy otwarcia zaw.

Podobno fajne efekty daje wymiana samego wałka dolotowego. Albo przynajmniej regulacja na kółku. Próbował juz ktos?

dark
27-04-07, 12:19
ciekawy temat a odpowiedzi malo:( moze ktos juz zmienial walek w d16 i wie jakie sa rezultaty?? o ile podnosi sie moc?? o ile wiecej sie kreci silnik??

elmer
28-04-07, 23:44
Wałek rozrządu jest najważniejszą częścią silnika - od niego zależy budowa reszty silnika i osprzętu. Do seryjnego silnika najlepszy będzie seryjny wałek. Sama wymiana wałka (jako jedyna modyfikacja) to bez sens.

Kras
29-04-07, 07:23
Podobno fajne efekty daje wymiana samego wałka dolotowego. Albo przynajmniej regulacja na kółku. Próbował juz ktos?
Nikt chyba nie robi wałków do A9/Z5. jeśli już to co najwyżej jakieś regrindy.
Co do kółek to kiedyś jeden pan z Częstochowy miał regulowane...jeździł takim pomarańczowym...zyskał ZTCP 2KM :)

Poza tym tak jak elmer powiedział...jeśli wałek (wałki) mają być jedyną zmianą w aucie to są bez sensu.

ParanojA
01-05-07, 12:31
Podobno fajne efekty daje wymiana samego wałka dolotowego. Albo przynajmniej regulacja na kółku. Próbował juz ktos?
Nikt chyba nie robi wałków do A9/Z5. jeśli już to co najwyżej jakieś regrindy.
Co do kółek to kiedyś jeden pan z Częstochowy miał regulowane...jeździł takim pomarańczowym...zyskał ZTCP 2KM :)

Poza tym tak jak elmer powiedział...jeśli wałek (wałki) mają być jedyną zmianą w aucie to są bez sensu.

Napisałem wyzej ze sam wałek to bez sensu.

A jeszcze niedawno jak sprawdzałem w ofercie pipercams to mieli do D16 DOHC.

majdan
23-09-08, 15:11
Zastanawiam się czy te pradawne opinie były czyms podparte?
Bo na jednym forum widziałem wykres na seryjnym wałku i na wałku od GMS - zysk ok 15KM przy zrobionym zaledwie wydechu i dolocie

Czy ktos używa może wałka Stage1 z OBX i może cos na jego temat powiedziec?
Chciałbym porównać wałek z GSM i OBX.

havok
23-09-08, 17:59
Nie jestem pewien, czy OBX to Octane nie miał w swoim pierwszym coupe. Szybko się zużyły...

kenny
23-09-08, 19:46
OBX to kupa, z tego co czytałem to b szybko się wycierają

majdan
23-09-08, 21:23
A może wałek SKUNK2?
Czy te wszystkie wałki jak GMS, OBX, Crower Skunk - mają taka sama budowe czy róznią się między sobą?

Simonides
23-09-08, 22:07
nom budowa inna bo parametry inne (wzniosy i takie tam :D ), chyba ze cos myle :)

OBX to chinszczyzna, crower i skunk2 to inna liga

majdan
23-09-08, 22:14
Rozumiem. A co polecają znawcy tematu i dlaczego?