Zobacz pełną wersję : Sportowy wałek
http://www.crower.com/cat/import/honda/cams/d16z.shtml
Na stronie crowera znalazłem kilka wersji wałka do mojego d16z6. Możecie powiedzieć czym one się różnią. Jest tam kilka wersji ale nic konkretnie nie pisza - jedna wymaga zestwu X a inna Y, o co chodzi ? Który wałek byłby najlepszy aby nie robić żadnych innych modów ? To jedna sprawa, druga to gdzie stroić w okolicach Wawy i ile mogę przejechać bez strojenie. Rozumiem, że jeśli wymienie sam walek na sportowy nic innego nie musze robić, żadnych dodatkowych wtryskiwaczy etc. a auto będzie jeździło bez wystrojenia. Być może to pytanie banał ale niestety nie mogę znaleźć satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Proszę o konkrety. Dzieki i PzDr.
kazdy stage to rozna charakterystyka kzywek walka - wzniosow, tzn. ze zawory sa np. dluzej otwierane w pewnych zakresach obrotow.
stage 1 - to taki walek ktory nie wymaga dodatkowych modyfikacji - idealny do turbo tak jak jest napisane.
stage 2 - wymaga juz zastosowania wzmocnionych talezykow i sprezynek - bardziej agresywny - rowniez pod turbo aplikacje
stage 3 - walek sportowy - wymaga rowniez mocniejszych talerzykow i sprezynek - wymaga zmiany map ECU.
czyli dla ciebie bedzie stage 1 :)
Pomyśl ewentualnie nad takim zestawem: http://www.akmee.com/sohc-vtec/
Generalnie to chyba nie ma sensu wkładać ostrych wałków do seryjnego silnika. To moze raczej pogorszyc niz poprawic.
Generalnie to chyba nie ma sensu wkładać ostrych wałków do seryjnego silnika. To moze raczej pogorszyc niz poprawic
jak sie czyms wystroi to juz nie bedzie seryjny silnik :)
Jakie przyrosty mogą dać te poszczególne wersje wałków?
I czy nie będzie to poprawa góry kosztem dołu?
Trochę mnie oświeciliście ale nie wiem nadał czy mogę jeździć bez wystrojenia takiego wałeczka, a jeśli nie to gdzie można to tanio zrobić w Wawie ?
Trochę mnie oświeciliście ale nie wiem nadał czy mogę jeździć bez wystrojenia takiego wałeczka, a jeśli nie to gdzie można to tanio zrobić w Wawie ?
JHM :)
www.jhm.com.pl
Rozumiem Furious, że moge uderzać na gg wrazie gdyby co.....
Jeszcze jedno. Znalazłem coś takiego na ebayu, chyba nie drogo jak za jackson racing
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Jackson-racing-supercharger-Kit_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33741QQihZ009QQitem Z190106969523QQrdZ1QQsspagenameZWDVW
Niemieckie małolaty wyciskają na tym do 170KM z d16z6
Co sądzicie ? Warto ?
To to kompresor sobie jest. Zupelnie inna bajka niz wałki.
A tak by the way to po zmianie wałków zawsze trzeba wystroić ;) bo one nieco inną charakterystyke maja przecieć. I zmieniaja sie czasy otwarcia zaw.
Podobno fajne efekty daje wymiana samego wałka dolotowego. Albo przynajmniej regulacja na kółku. Próbował juz ktos?
ciekawy temat a odpowiedzi malo:( moze ktos juz zmienial walek w d16 i wie jakie sa rezultaty?? o ile podnosi sie moc?? o ile wiecej sie kreci silnik??
Wałek rozrządu jest najważniejszą częścią silnika - od niego zależy budowa reszty silnika i osprzętu. Do seryjnego silnika najlepszy będzie seryjny wałek. Sama wymiana wałka (jako jedyna modyfikacja) to bez sens.
Podobno fajne efekty daje wymiana samego wałka dolotowego. Albo przynajmniej regulacja na kółku. Próbował juz ktos?
Nikt chyba nie robi wałków do A9/Z5. jeśli już to co najwyżej jakieś regrindy.
Co do kółek to kiedyś jeden pan z Częstochowy miał regulowane...jeździł takim pomarańczowym...zyskał ZTCP 2KM :)
Poza tym tak jak elmer powiedział...jeśli wałek (wałki) mają być jedyną zmianą w aucie to są bez sensu.
Podobno fajne efekty daje wymiana samego wałka dolotowego. Albo przynajmniej regulacja na kółku. Próbował juz ktos?
Nikt chyba nie robi wałków do A9/Z5. jeśli już to co najwyżej jakieś regrindy.
Co do kółek to kiedyś jeden pan z Częstochowy miał regulowane...jeździł takim pomarańczowym...zyskał ZTCP 2KM :)
Poza tym tak jak elmer powiedział...jeśli wałek (wałki) mają być jedyną zmianą w aucie to są bez sensu.
Napisałem wyzej ze sam wałek to bez sensu.
A jeszcze niedawno jak sprawdzałem w ofercie pipercams to mieli do D16 DOHC.
Zastanawiam się czy te pradawne opinie były czyms podparte?
Bo na jednym forum widziałem wykres na seryjnym wałku i na wałku od GMS - zysk ok 15KM przy zrobionym zaledwie wydechu i dolocie
Czy ktos używa może wałka Stage1 z OBX i może cos na jego temat powiedziec?
Chciałbym porównać wałek z GSM i OBX.
Nie jestem pewien, czy OBX to Octane nie miał w swoim pierwszym coupe. Szybko się zużyły...
OBX to kupa, z tego co czytałem to b szybko się wycierają
A może wałek SKUNK2?
Czy te wszystkie wałki jak GMS, OBX, Crower Skunk - mają taka sama budowe czy róznią się między sobą?
nom budowa inna bo parametry inne (wzniosy i takie tam :D ), chyba ze cos myle :)
OBX to chinszczyzna, crower i skunk2 to inna liga
Rozumiem. A co polecają znawcy tematu i dlaczego?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.