Zobacz pełną wersję : d14z4 + lpg - gaśnie
Hej,
Mam hondę 5d 1999 z silnikiem d14z4 + instalacja lpg sekwencyjna z komputerem DIEGO. Przejechałem nią jakieś 17000 km i jakiś miesiąc temu zaczął na lpg pływać przy wolnych obrotach bardziej niż do tej pory. Dochodziło do sytuacji (zazwyczaj na zimnym), że przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i wciskaniu sprzęgła (wrzucaniu na luz) auto zwyczajnie gasło (jak auto stało w miejscu i wciskałem gaz do 3500-4000 obrotów to przy odpuszczeniu obroty spadały do 300-400 i wracały w górę i w potem w dół - zwyczajnie falowały, ale auto nie gasło), a co 50-70 km włączała się kontrolka check engine. Po wizycie u gazowników stwierdzono zaśniedziałą kopułkę i palec więc wymieniłem świece, kable wysokiego, palec i kopułkę oraz oba filtry gazu. rzecz nie ustąpiła. Po wizycie nr 2 u gazowników i wyregulowaniu gazu, auto dodatkowo zaczęło szarpać podczas jazdy (nie w stylu "pierdnięcia" co parę paredziesiąt km, tylko nonstop). Po wizycie nr 3 u gazowników ani jeden ani drugi problem nie ustąpił. Zajechałem do elektryka sprawdzić sondy. Jedna i druga działają poprawnie. Auto nie miało żadnych odchyleń na benzynie, jednak padł pomysł regulacji zaworów co oczywiście zostało uczynione, dodatkowo przeczyszczono przepustnicę. Wizyta nr 4 u gazowników (w drugim warsztacie) spowodowała zmianę pracy auta. Nadal czasami gasło przy dojeżdżaniu do skrzyżowania jednak mniej szarpało a obroty raz spadały poprawnie do 700 i trzymały się stabilnie a raz szalały jak wcześniej (ostatnia jazda w miarę bez kłopotów odbyła się wczoraj). Dzisiaj po chwilowej jeździe zapaliła się kontrolka check engine i gaz zwyczajnie się wyłączył. Nie mogę włączyć go ponownie. Na benzynie również oszalał i faluje. Nie wiem co więcej mogę zrobić. Proszę o porady, będę starał się na bieżąco wszystkie sprawdzać. Jeśli macie pytania to chętnie odpowiem. Liczę na pomoc.
dziękuję
A silnik krokowy sprawdzany?. Miałem podobne objawy z tym gaśnięciem przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i falowanie na wolnych obrotach z tym że mam zwykła instalację a nie sekwencję. Gazownik dwa razy podchodził do problemu a pomogło czyszczenie krokowca zgodnie z instrukcją z forum.
a masz honde 5d 1999? Wogóle ten model ma silnik krokowy? Dodam że do tego wszystkiego zaczął szarpac na benzynie.
makaveliooo
01-10-11, 11:20
Mam również takie same problemy, tzn ten z gaśnięciem po wciśnięciu sprzęgła na gazie, obroty za nisko spadaja i gaśnie. Mam to juz prawie od roku, ale nie mam czasu wybrać się do gazownika po prostu nauczyłem sie tak wciskać sprzęgło aby nie gasło. Dodam, że też mam Diego pozdro
Hej,
Mam hondę 5d 1999 z silnikiem d14z4 + instalacja lpg sekwencyjna z komputerem DIEGO. Przejechałem nią jakieś 17000 km i jakiś miesiąc temu zaczął na lpg pływać przy wolnych obrotach bardziej niż do tej pory. Dochodziło do sytuacji (zazwyczaj na zimnym), że przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i wciskaniu sprzęgła (wrzucaniu na luz) auto zwyczajnie gasło (jak auto stało w miejscu i wciskałem gaz do 3500-4000 obrotów to przy odpuszczeniu obroty spadały do 300-400 i wracały w górę i w potem w dół - zwyczajnie falowały, ale auto nie gasło), a co 50-70 km włączała się kontrolka check engine. Po wizycie u gazowników stwierdzono zaśniedziałą kopułkę i palec więc wymieniłem świece, kable wysokiego, palec i kopułkę oraz oba filtry gazu. rzecz nie ustąpiła. Po wizycie nr 2 u gazowników i wyregulowaniu gazu, auto dodatkowo zaczęło szarpać podczas jazdy (nie w stylu "pierdnięcia" co parę paredziesiąt km, tylko nonstop). Po wizycie nr 3 u gazowników ani jeden ani drugi problem nie ustąpił. Zajechałem do elektryka sprawdzić sondy. Jedna i druga działają poprawnie. Auto nie miało żadnych odchyleń na benzynie, jednak padł pomysł regulacji zaworów co oczywiście zostało uczynione, dodatkowo przeczyszczono przepustnicę. Wizyta nr 4 u gazowników (w drugim warsztacie) spowodowała zmianę pracy auta. Nadal czasami gasło przy dojeżdżaniu do skrzyżowania jednak mniej szarpało a obroty raz spadały poprawnie do 700 i trzymały się stabilnie a raz szalały jak wcześniej (ostatnia jazda w miarę bez kłopotów odbyła się wczoraj). Dzisiaj po chwilowej jeździe zapaliła się kontrolka check engine i gaz zwyczajnie się wyłączył. Nie mogę włączyć go ponownie. Na benzynie również oszalał i faluje. Nie wiem co więcej mogę zrobić. Proszę o porady, będę starał się na bieżąco wszystkie sprawdzać. Jeśli macie pytania to chętnie odpowiem. Liczę na pomoc.
dziękuję
Witam. Ja również tak miałem że obroty mi spadały prawie do "zera" az zapalała sie kontrolka od ładowania pomogło zdecydowanie regulacja zaworów gdyż przy jeżdżeniu na gazie trzeba co około 50tys regulować zawory. Mi pomogło zacznij od tego nie jestdroga inwestycja może pomoże a na pewno nie za szkodzi
pozdro
A ja myślałem, że przy jeździe na benzynie co 40 000 km trzeba zawory regulować w przy LPG to tak co 20 000 km i jest spokój.
jak ja regolowalem to moj mechanik mowil ze na benzynie to nie trzeba tak czesto ale na gazie tak. po regolacji wszystkie anomalia z obrotami ustaly a mialem tak ze jak dojezdzalem do skrzyzowania to zeby ruszyc musialem podnosic mu obroty i to ostro przygazowac
Tak jak napisałem w pierwszym poście - zawory zostały wyregulowane a problem nie odpuścił.... Po ostatnim włączeniu się kontrolki check engine wogóle nie mogłem włączyć gazu, a na benzynie strasznie szarpał - po prostu nie dało się jeździć. Dobrze że żeby zdjąć błąd check engine wystarczy zdjąć klemę z akumulatora i założyć ją ponownie. Tak też zrobiłem. Instalacja zaczęła działać ponownie, jednak wciąż z falującymi obrotami i gaśnięciem przed skrzyżowaniem - pewnie podziała do następnego włączenia kontrolki check engine. W między czasie padł kolejny pomysł żeby zmienić druty uziemiające (masa czy jakoś tak). Wymieniłem stare prawie kruszące się na nówki miedziane aż miło. Niestety kolejny raz nic to nie dało.
Mam także pytanie o instalację. Czy wogóle da się uruchomić auto po odłączeniu komputera sterującego instalacją LPG? Mojego, w czasie gdy odłączyłem zasilanie od komputera DIEGO, nie dało się uruchomić. Słychać jedynie kręcenie rozrusznika. Czy to normalna rzecz gdy ma się instalację LPG sekwencyjną?
Nie znalazłem nic o zmianie filtra. Zmieniasz regularnie? Ja np miałem problem falowania obrotów na samej benzynie(nie mam lpg) Dałem gazu zatrzymałem się na światłach pofalowały góra dół i zatrzymywały się jak powinny. Co pomogło? Odłączenie akumulatora na 1,5 h. Ponoć wystarczy 15 min, u mnie było 1,5 h, bo jechałem kupić nowy całkowicie padnięty akumulator, a stary wyciągnałem kompletnie, żeby go zdać. Z wymienionym filtrem paliwa i zrestartowanym kompem przestało. Odpukać ; ) Pamiętam chwile, że spadł do 300 obrotów, zaczał drżeć przez chwilę, myślałem, że zgaśnie.
Hej,
Filtry gazu mają jakieś 2000 km przebiegu więc są praktycznie nowe. Filtry powietrza, paliwa, oleju, kabinowy wymienione były w grudniu zeszłego roku (mają obecnie ok 17000 km przebiegu) i planuję je zmienić przy następnej wymianie oleju (jeszcze 3000 km). Piszesz "...ze zrestartowanym kompem" - co to znaczy? Spróbuję podłączyć nowy akumulator na próbę i zobaczę jak się będzie zachowywał.
Odłącz prąd od aku na 30 minut. Wyłącz syrenę od alarmu, jeżeli masz, odłącz akumulator. Potem podłącz. Musi pochodzić trochę na wolnych obrotach - kilka minut. Potem wyrusz w trasę, dociśnij pod max obrotów, przyjedz i daj mu trochę pochodzić na luzie. Zobacz, może zadziałać, a nic nie kosztuje.
No witam. Niestety powyższa rada nie podziałała. Aku odłączony na ponad godzinę, odpalony, pochodził na jałowym kilka minut aż wyłączyło się automatyczne sstanie, następnie przegoniony 30 km, po powrocie do domu nadal gaśnie przy skrzyżowaniach.
Ktoś Ci wczęśniej wspominał o silniczku krokowym. Sprawdzałeś?
A czy mój model (prawdopodobnie Twój również bo po zdjęciu widzę te same lampy) posiada silnik krokowy? Sprawdzałeś to może?
http://allegro.pl/silniczek-krokowy-civic-5d-1-4-1-6-95-97-d14a2-d16-i1725951040.html
Kolego, prawdopodobnie tu ; ) Ale jeżeli w innym miejscu to i tak jest. Znajdz jakiś manual sam naprawiam, bo ja mam auto od początku września i nie wiem za bardzo gdzie ten element się znajduje ; ) Pozdro.
Edit: Chyba nie ma krokowca u nas! Ale są elektrozawory !
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1539966.html
Kolego, podjedź gdzieś do mechaniora, niech Ci zajrzy na elektrozawory.
krokowiec na 100% jest w d14z4. Nie zaszkodzi go wyczyścić, instrukcja na forum.
Jakie kable WN kupiłeś, świece zapłonowe?
W ciemności na zapalonym silniku zobacz czy pod maską nie latają iskry po silniku. Zamienniki kabli WN w hondach często nie dają sobie rady z LPG..., bo LPG jest bardzo czuły na nawet niewielkie problemy z ukł zapłonowym. Na benzynie wszystko będzie działać bez szwanku a na gazie już nie...
Polecam przewody NGK ; ) I świece na LPG. Jedna kosztuje 70 zł ; )
D14Z4 Post by tomborek
silniczek krokowy przykrecony od spodu 4ma srubkami do przepustnicy. od frontu samochodu widac tylko takie plastikowe koleczko przytrzymywane przez blaszke w ksztalcie cytryny przykrecona dwoma srubkami. od tylu samochodu dochodzi do niego wtyczka z kablami. jakbys nie kombinowal musisz zdjac dolot z puszki filtra i z przepustnicy, odpiac zasilanie, odkrecic przepustnice (4 sruby chyba 12tki) i po odkreceniu odwrocic do gory nogami (najpierw trzeba bedzie poodpinac wezyki doprowadzajace chlodzenie do przepustnicy). wtedy ujrzysz EAVC skladajacy sie z 2ch czesci. zasadniczego zaworka (z metalu) oraz sterownika (takie cos z szarego plastiku z gniazdkiem na kostke, ktora powinienes byl odpiac na samym poczatku). na rysunku w innym topiku widac jak wyglada EAVC
na fotce ktora zalaczam, masz zaznaczone na:
zielono - EAVC
czerwono - dwie ze srub trzymajacych przepustnice
niebiesko - jedna ze srub trzymajacych silniczek krokowy
http://img119.imageshack.us/img119/4940/d14a83ja.th.jpg (http://img119.imageshack.us/my.php?image=d14a83ja.jpg)
https://www.youtube.com/watch?v=LU-mdAHcUXQ
Witam podpinam się pod temat ponieważ ostatnio mam podobny objaw przy zmianie biegów i dodatkowo zapaliła się kontrolka silnika. Zrobiłem samodiagnostykę i wyszedł kod błędu 45.
Od czego zacząć rozwiązywanie problemu?
1. Wizyta u gazownika i regulacja (myślałem o warsztacie firmowym AC w białym bo i u nich była montowana instalacja - co sądzicie?)
2. Regulacja zaworów (możecie poradzić fachowca z Białego?)
3. Jakieś inne pomysły co może być przyczyną?
W niedalekiej przyszłości rozważam wyczyszczenie silniczka krokowego i przepustnicy i zastanawiam się czy zacząć od tego a potem regulacje i gazownik czy bez róznicy w jakiej kolejności to zrobię?
Martwi mnie również kontrolka silnika. Kod 45 z tego co wyczytałem gdzieś to zbyt bogata bądź zbyt uboga mieszanka paliwowa. (pierwszy raz zapalił mi się po wlaniu 98Pb, potem zgasła na jakiś czas, teraz zalałem właściwe paliwo 95Pb i było ok ale niedawno znów się zapaliła). Boję się czy zbyt bogata mieszanka paliwowa połączona z LPG nie wypali mi gniazd zaworowych (chciałbym uniknąć takiej usterki ;-))?
Dodam jeszcze że obroty falują zarówno na LPG jak i na Pb (chociaż na Pb jakby trochę mniej)
Z góry dzięki za pomoc.
Regulacja lpg ma sens tylko i wylacznie gdy na pb silnik pracuje bez zastrzezen, jesli cos nie domaga na pb na lpg tez bedzie to odczuwalne, zbyt bogata mieszanka nie wypali zaworow ale w skrajnych wypadkach moze doprowadzic do zatarcia silnika
Czyli najpierw wyczyścić silniczek krokowy i przepustnice? Pytanie czy to coś da w sytuacji błędu 45?
HektorArte
15-07-14, 22:57
vbass1
mialem identyczne problemy...pomogla wymiana sondy lambdy...
vbass1
mialem identyczne problemy...pomogla wymiana sondy lambdy...
Ok. Mam nadzieje że to ostateczność. Ile taka sonda może kosztować? I ile ich jest? jedna czy dwie? Czy podpinając pod komputer u mechanika można odczytać czy sonda jest dobra czy nie?
bartek_levis
18-07-14, 13:02
to ani nie sonda ani luz zaworowy temat już u siebie przerabiałem i polega na tym że parownik nie trzyma ciśnienia po odpuszczeniu gazu mi nie równo pracował i tak jak u reszty z was gasł na np skrzyżowaniu, na ciepło rzadziej ale czasami też zgasł testowałem wiele tematów; wtryski lpg, świece, przewody, palec, kopuła sprawdzone i ok luz robię co 30 tys na lpg, dopiero po podłączeniu kompa do instalacji lpg i próbie zestrojenia map lpg i benzyny zauważyłem że podczas jazdy ciśnienie gazu na parowniku spada poniżej 1bara pomimo zatankowania do pełna mam parownik alaska a09 chyba najpopularniejszy w silnikach do 120 KM miał już sporo przelatane więc go wymieniłem na całkowicie nowy (od razu info regeneracja tego parownika jest do dupy i tak nie działa jak nowy, koszt 170 zł) po wymianie ważne aby wyregulować ciśnienie robocze parownika tak jak macie w instalacji zrobione wtryski najczęściej ok 1,2 bara potem strojenie mapki lpg i to wszystko a i jeszcze jedno sama autokalibracja/autoadaptacja wiele nie daje trzeba mapki ręcznie robić bo najczęściej w pewnym zakresie obrotów mieszanka jest za bogata lub uboga więc będzie szarpał... powodzenia :)
zbigniewnekla
04-08-14, 20:31
Czyli najpierw wyczyścić silniczek krokowy i przepustnice? Pytanie czy to coś da w sytuacji błędu 45?
Czy błąd 45 pokazuje się podczas jazdy na samej benzynie? Wyczyść silniczek krokowy i przepustnice, a zaraz potem jedź do warsztatu gdzie montowali instalację gazową (niech przeprowadzą autokalibrację, sprawdzą ciśnienie gazu, wyjadą w trasę i poprawnie ustawią mapę gazu), ja z błędem 45 borykałem się pół roku, gazownicy zawsze wciskali mi kit, że auto jest niesprawne na benzynie-stąd błąd, wykonałem reset ECU, pojeździłem 20km na benzynie. Kupiłem interfejs staga na allegro, zrobiłem autokalibrację i wykonałem strojenie zgodnie z instrukcją staga, przez okres około tygodnia po powrocie z pracy (droga około 20km) podłączałem laptopa i regulowałem mapę mnożnikami, teraz odchyłka ma maksymalnie +-5%, gdzie instrukcja pozwala na odchyłkę +-10%. Honda śmiga aż miło, 2000km zrobionych , żadnych checków i spadających obrotów.
Poniżej kilka przydatnych linków jeśli sam zdecydowałbyś się wyregulować mapę gazu (pod warunkiem, że nie masz już gwarancji - inaczej przepadnie po podłączeniu się samemu):
http://lpg-forum.pl/podstawy-montazu-i-strojenia-sterownika-lpg-t32594.html
Podepne się, nieche zakładać nowego tematu a oczekuje tylko info na 1 pytanie: na lpg szarpie jak jest zbyt ubogo? (bo mialem ostatnio regulacje, wcześniej było nieco za ubogo i nie szarpał, bo regulacji zrobił gaziarz tak, żeby było trochę więcej gazu i w okolicach 1800-2500 niekiedy mi szarpie)
bartek_levis
11-08-14, 10:28
Źle mapę zestroil ale wygląda ma to ze za uboga mieszanka no bogatej by podlewal i woda z wydechu by szła.
Ok odświeżę trochę temat i powiem jak sprawa ma się u mnie.
Byłem ostatnio w STAG w Białymstoku na regulację i przegląd instalacji (wymiana obu filtrów, regulacja mapy, regulacja wskaźnika poziomu zbiornika, wymiana czujnika temp. parownika, i coś tam fazy ciekłej i lotnej ;-)) Całość kosztowała mnie 100zł dodam że jak się okazało w mojej Hani nie było filtru fazy lotnej, był tylko filtr fazy ciekłej przy parowniku. Chłopakom zajęło to 30min z zamontowaniem filtra włącznie. Na przeglądzie okazało się że sonda lambda przy kolektorze dolotowym (ta pierwsza przy silniku) Nie działa. Zalecili mi wymianę.
Po regulacji silnik działa jak należy. Nie faluje na gazie nie szarpie gładko wchodzi z biegu w bieg. Nieco jakby stracił na dynamice ale może to wina sondy lambdy bo obecnie pali się check. Jak gaśnie po jakimś czasie to wszystko jest ok. Dodam że palił się przed przeglądem parę dni potem dzień przed zgasł, na przegląd Hania wjechała ok i wyjechała też ok, dwa dni po przeglądzie zapalił się znowu ;-).
W związku z tym zastanawiam się nad wymianą tej sondy. Nie chce kupować używek bo mogę pojeździć na nich 100tyś km a mogę i 3tyś km ;]. Czy ktoś wie czy ta sątda będzie pasowała do mego silnika?
http://www.kolmot.com.pl/pl/p/Sonda-lambda-HONDA-Civic-VI-1.4-1.6-ROVER-400-1.6-oryginal-NTK-NGK-oza333h4/1240
I czy to dobra cena za sondę :-)? Z góry dzięki za podpowiedzi ;-).
Aaaa i dodam że przed przeglądem LPG wyczyściłem silniczek krokowy i przepustnicę ;-).
Macie kabel do podłączenia że sterownikiem lpg? Ją mam ls next(kme nevo) i sobie poradzilem w programie diagnostycznym lpg. Po dużej ilości wymienionych niepotrzebnie części, wyjmowaniu kilka razy przepustnicy, 2razy regulowalem zawory, wymienialem świece i kable. Wystarczyło wstawienie korekty +20% przy podcisnieniu 0,2 w zakladce korekty.
Macie kabel do podłączenia że sterownikiem lpg? Ją mam ls next(kme nevo) i sobie poradzilem w programie diagnostycznym lpg. Po dużej ilości wymienionych niepotrzebnie części, wyjmowaniu kilka razy przepustnicy, 2razy regulowalem zawory, wymienialem świece i kable. Wystarczyło wstawienie korekty +20% przy podcisnieniu 0,2 w zakladce korekty.
Macie kabel do podłączenia że sterownikiem lpg? Ją mam ls next(kme nevo) i sobie poradzilem w programie diagnostycznym lpg. Po dużej ilości wymienionych niepotrzebnie części, wyjmowaniu kilka razy przepustnicy, 2razy regulowalem zawory, wymienialem świece i kable. Wystarczyło wstawienie korekty +20% przy podcisnieniu 0,2 w zakladce korekty.
Macie kabel do podłączenia że sterownikiem lpg? Ją mam ls next(kme nevo) i sobie poradzilem w programie diagnostycznym lpg. Po dużej ilości wymienionych niepotrzebnie części, wyjmowaniu kilka razy przepustnicy, 2razy regulowalem zawory, wymienialem świece i kable. Wystarczyło wstawienie korekty +20% przy podcisnieniu 0,2 w zakladce korekty.
A co to wnosi do mego zapytania :)?? I czy to ma się do sytuacji że zapala się check i sonda lambda jest zdiagnozowana do wymiany ;-)? W STAG podpinali pod komputer i diagnozowali. Poza tym oni tam zajmują się tylko LPG więc nie prowadzą warsztatu gdzie robią wszystko i wymiana sondy leży już po mojej stronie, tylko podpowiedzieli ;-).
Mi też zapalala sie kontrolna błędu silnika. Byłem w zakładzie z certyfikatami mojej instalacji, dzwonili do pomocy technicznej i kompletnie nikt nie potrafił tego zdiagnozowac. Byłem w trzech zakladach jednych z najlepszych w warszawie i wszyscy mowili że uszkodzony jest samochód a nie lpg. A pomysł z ta korekta na podcisnienie był od młodego chłopaka którego pasją są instalacje lpg. Może to pomoże autorowi tego tematu.
Ok. Nie wiem czy dobrze rozumiem. Mam się udać do gazownika i ma mi zwiększyć podciśnienie? O ile? I czy to nie wpływa na jakość i pracę innych elementów układu LPG bądź silnika? Czy gdyby w tym tkwił problem to w STAG-u nie zrobiliby tego przy przeglądzie skoro to takie proste?
Nie wiem czy w stagu jest możliwa korekta na podcisnienie. Wygląda to w ten sposób że gdy puszczasz gaz przepustnica jest zamykana I robi sie podcisnienie i w tym czasie silnik ma zbyt ubogo lub za bogato. Na to właśnie robi sie korektę na podcisnienie. Ją mam przy podcisnieniu poniżej 0,2 korektę +20%. Ta korekta działa dosłownie sekundę przy puszczeniu gazu. Nie mówię że każdy ma takie same rozwiązanie przygasania u siebie, ale opisuje jak wyglądał mój problem i jego rozwiazanie
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.