Zobacz pełną wersję : SWAP D16A9 z CRX do Ej9 ?
Witam
moje D14A4 sie wysralo szukalem swapa i znajomy zaproponowal mi calego CRX w cenie swapa.
Z racji tego ze silnik jest naprawde cacy :D postanowilem ze wezme rexa , mam EJ9 3D96r
1)jak z osadzeniem silnika w budzie Ej9 lapy beda pasowaly w koncu to D seria.No ale stara buda rexa.
2)wiem ze skrzynia nie pasuje ale mam swoja hybryde z D14stki.
3)wiazki silnikowa i kabinowa,komp przerzucam bo tam OBD0
4)???
*plan mam taki ze wyciagam wszystko co potrzebne i wkladam do EJ9 robilem tak w EC z tym ze tam bak pompa itd.
czy napotkam jakies wieksze problemy robiac to w EJ9?Chcialbym to zrobic w weekend i byc przygotowanym na ewentualne problemy.
Dziekuje:D
Ej9 to OBD1 czy 2???
jak jeden, to proponowałbym przejść w D16A9 na obd1, czyli zakup: aparatu zapłonowego na OBD1, ewentualnie kompa min P06 (D15B7), ewentualnie wiązki silnikowej z EJ2 (ale jezeli EJ9 to OBD1 to pewnie wiązka podejdzie). Najprawdopodobniej tez trzeba bedzie przłozyc wtryski, bo te z A9 nie beda pracowały na obd1
Do EJ2 nie miałem zadnego problemu z włożeniem D16A9, po przejściu na OBD1 w silniku wszystko plug&play. Jedynie łape poduchy od strony rozrzadu musiałem włozyć z B7.
OBD w EJ9 to "wymysl dziwki i szatana" :) - cytat z innego forum. Nie jest to ani OBD1 ani OBD2 tylko cos pomiedzy.
czyli tak jak w jajku z D15b2 jest że ni to OBD0 ni to OBD1 ;)
w takim razie z podłączeniem elektryki bedzie "trochę" zabawy chyba że sa juz jakies gotowe przejściówki :D albo w takim razie kompletne wiązki na OBD1 ale to juz podniesie cene swapa znacznie...
pisalem ze przekladam wiazki silnikowe i kabinowe :D bo mam calego Rexa:D
tak jak pisal Kras wymysl k... i szatana:D dlatego daje wiazki z D16A9 z kompem wtryski tez z A9 chodzi o to czy swap jest P&P ?Bo np B16A1 do EJ9 nie jest P&P...
Jak Ty chcesz wiazke z crxa do EJ9 wlozyc? ;> Robiles kiedys w ogole jakiegos swapa? Nie zapomnij o tym ze w rexie jest sprzeglo na linke ;] Potrzebujesz jakiejs wiazki OBD0 ktora bedzie pasowac do EJ9...
Chłopcy OBD to tylko i wyłącznie złącze diagnostyczne, ktoś kiedyś sobie ubzdurał i rozsiał fame ze obd0 to kostki do kompa takie i takie, obd1 inne a obd 2a i 2b to jeszcze inne. Oczywiście można przypisać kostki do ecu z danym obd, tylko zdarzają się od tego wyjątki...
W golfie również jest obd1 i obd2 lecz wiązka jak i ecu nic wspólnego z Hondą nie mają
Jak Ty chcesz wiazke z crxa do EJ9 wlozyc? ;> Robiles kiedys w ogole jakiegos swapa? Nie zapomnij o tym ze w rexie jest sprzeglo na linke ;] Potrzebujesz jakiejs wiazki OBD0 ktora bedzie pasowac do EJ9...
zbedne to twoje OT ale :
1)czytaj ze zrozumieniem..Pisalem ze skrzynie mam z poprzedniego auta.
2)Czytaj ze zrozumieniem przekladam wiazki,wszystkie.Rozumiesz co to znaczy wszystkie
meczycie o tym obd a nikt nie czyta pierwszego posta.Widac wiedza wiekszosci opiera sie tylko na forum:D
Wkładajac skrzynie S20 do silnika ZC możesz napotkac na problem w różnicy 1 zęba na wieloklinie na głównym wałku skrzyni. Sprzęgło może podejść zalbo z L3 albo z S20. Nie ma pewności że trafisz.
z L3 ma 212mm?
moje sprzeglo 212 a skrzynia hybryda na bazie S20 z Z6.
Czyli bede misial skrzynie rozbierac i probowac przekladac wnetrze czy nie ma opcji by wrozyc z fusow i trzeba sprawdzic?
Ty przestan cos pisac jak nie masz pojecia o takim swapie... Tak jak napisal Kolega radar333 Skrzynia nie bedzie pasowac z poprzedniego silnika... Rozumiem ze chcesz przelozyc wszystkie wiazki, brales pod uwage ze w niektorych wtyczkach moze byc zamieniony plus i masa? Wszystkie wtyczki Ci pasuja? ;> Skrzynke z bezpiecznikami tez bedziesz rzezbil? Jesli potrafisz ogarnac cala elektryke to prosze bardzo... Jak dla mnie rzezba w gownie... Sam robilem swapa na ten silnik i nie wyobrazam sobie rzezbienia starej wiazki... Czekam na efekty.
kilka osob robilo taki swap,no i pasowala
btw cala elektryke to ja mam w bagazniku schowana...Wire jest
silnik w aucie jest planuje jutro zaczac przelozylem taki silnik do EC nie bylo problemow z tym ze EJ to nowsza buda dlatego jest forum uczak i sie nie spinaj :D
ale zostanie na OBD0 w tym silniku to wg mnie krok w tył.. przejdź już na obd1 - wiązka i komp z EJ2 to nie mjątek amozliwości wtedy wieksze rzeźbienie w kompie...
po za tym czy ty wiązke kabinowa tez masz zamiar wymieniać?? czy rzeźbić?
Dokładnie, ja robiłem swap na B16 w EJ9, gdzie jest trochę jazd z wiązką. Kupiłem wiązkę z D16Z6 pod OBD1. I tego się trzymaj, jak chłopaki piszą, weź z EJ2 i się nie rozdrabniaj, to daje Ci później więcej możliwości.
tja wiazki przekladam tez pisalem wczesniej martwi mnie jedna lapa silnika lewa ta bo sa inne i tamta jest wspawana w podluznice?! o.O albo ja nie widze mocowan...
zawsze mozna wepchac przejsciowke na kompa bo wiem ze obd0 nie lubi strojen itd
łape na pewno musisz wymienic ta od strony rozrządu
wkładanie całej wiązki, to rzeźba w gównie - nie będą pasować kostki od osprzętu (bezpieczniki, zegary, szyby, central), a wrzucanie do tego później przejściówki obd0->obd1 to takie bieganie na okołu problemu
robiłem ostatnio elektrykę do mb2 z silnikiem d16z5, uruchomione na obd1 z aparatem zapłonowym z Hserii ;) śmiga aż miło.. a w EJ9 wystarczy samą wiązkę silnikową przerobić
No też tak robił znajomy że zostawał na OBD1 w jajku i aparat dał z D15B7 i przerobił mocowania (chyba ostatecznie trzymał sie na jednym) i cos tam z tym czujnikiem drugiego wałka robił. Ja mam D16A9 i to jest seryjne z jajka na OBD1 i w miejscu tego czujnika drugiego wałka mam zaślepkę a czujniki mam w aparacie. Ogólnie da się to porzeźbić tak jak pisze przedmówca.
przy aparacie z Hserii nic nie trzeba przerabiać a czujnik na drugim walku wyjmujesz (bo jest już w aparacie) i zaślepiasz
Karot kiedy wyślesz mi kolektor ? Czekam już ponad tydzień a Ty nawet nie odpisujesz więc piszę tutaj.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.