Zobacz pełną wersję : brak iskry aparat zapłonowy
Witam,
niedawno w mojej ej8 okazało się ze nie ma iskry, wymieniłem więc cały aparat zapłonowy na uzywany + nowa kopułka i palec. Wszystko działało 1.5 miesiąca. Wczoraj wróciłem do domu odstawiłem auto do garażu, rano chce zapalić i poza kręceniem rozrusznika nic sie nie dzieje, znów nie ma iskry. Kontrola check engine zawsze mocno świeciła - teraz świeci blado.
Jak obstawiacie, pech z kolejnym aparatem zapłonowym, czy może jest coś źle, świece, kable, zwarcie co niszczy mi aparat zapłonowy (prawdopodobnie ten duży moduł w środku). Świec nie pamiętam nawet kiedy były wymieniane. ale autko jeździło bdb.
Auto posiada LPG instalacje 2gen, są wpięte 2 kabelki do aparatu zapłonowego z instalacji, do przełanczania na LPG od 2.200obr
przewody wysokiego napięcia......mam teraz podobny problem nie mam iskry z tym ze u mnie padła cewka, wymieniłem ją na nowa i po dwóch dniach padła nowa.. podobno możne to być wina przewodów świec albo kopułki jak to wszystko wymienię to ci powiem... podobno możne tez się robić przepięcie od słabego aku w momencie kręcenia rozrusznikiem czasem bateria się poddaje jak migają kontrolki na desce rozdzielczej wtedy mozna spalic nie tylko cewkę czy moduł ale nawet kompa...pomyśl czy nie zrobiło ci się coś takiego...
moduł podobno nie może zrobić zwarcia jeżeli jest uszkodzony może być przez niego słaba iskra
przewody wysokiego napięcia......mam teraz podobny problem nie mam iskry z tym ze u mnie padła cewka, wymieniłem ją na nowa i po dwóch dniach padła nowa.. podobno możne to być wina przewodów świec albo kopułki jak to wszystko wymienię to ci powiem... podobno możne tez się robić przepięcie od słabego aku w momencie kręcenia rozrusznikiem czasem bateria się poddaje jak migają kontrolki na desce rozdzielczej wtedy mozna spalic nie tylko cewkę czy moduł ale nawet kompa...pomyśl czy nie zrobiło ci się coś takiego...
moduł podobno nie może zrobić zwarcia jeżeli jest uszkodzony może być przez niego słaba iskra
Jak masz wlasnie slabe aku to czym chcesz te cewke spalic?
to nie moja teoria tylko elektryka
awaria nadal nie usunięta,
sprawdzałem masy biegnące do pokrywy zaworów i skrzyni biegów, wszystko OK
tylko kontrolka check engine na zapłonie słabo świeci, podczas kręcenia rozrusznikiem mruga jeszcze do tego kontrolka hamulca ręcznego
Scott, czy w sklepie z częściami można kupić samą cewkę lub moduł do aparatu zapłonowego danego modelu ?
jak sprawdzić, co się spaliło ?
Moduł i cewkę możesz kopic na allegro lub w intercars bez problemu moduł także dostaniesz w dobrym sklepie z elektroniką samochodową... ja sprawdziłem swoj aparat tak:
wypiąłem z niego przewody plus i minus od cewki, podstawiłem drugą cewkę (może to być cewka od malucha, skody, poloneza, fiata itp...) podłączyłem plus i minus założyłem przewód WN na cewkę, świecę i kręciłem rozrusznikiem... Jeżeli iskra się pojawi to znaczy ze twoja cewka jest shitem jeżeli nie to PRAWDOPODOBNIE modul
Ale masz jakieś dziwne objawy tak jak pisał Saiti jak by masy były złe. W moim manualu było napisane jak miernikiem napięcia można posprawdzać aparat moduł cewkę i połączenia przy kostce tam może poszukaj...czasem warto oddać auto w dobre ręce dobrego mechanika no chyba że ma się dużo floty czasu i chęci...
przeprowadziłem całą procedurę według manuala jak sprawdzić cewkę i zapłonnik, wszystkie oporności, przejścia przewodów się zgadzają. Więc problem musi tkwić gdzieś wcześniej. Po wypięciu dużej kostki od aparatu zapłonowego check engine wciąż blado się świeci, stąd wnioskuje, że gdzieś jest zwarcie lub słaba masa.
Szkoda, że nie mam ECU na podmianę.
Sprawdz mase ktora idzie bezposrednio do kompa. do wtyczek
Witam! Zauważyłem , że temat się rozwinął aż do momentu mojego problemu. A dokładniej tak:
Auto 2 razy (losowo) nie chciało zapalić (odpalało tylko na holu przy prędkości powyżej 40), aż pewnego razu przyjechałem do domu i przeczyściłem styki kopułki , założyłem spowrotem nic innego nie ruszając i auto po tym już nawet na holu nie chciało odpalić.
Wymieniłem cewkę - dalej nie działa. Sprawdziłem kable za pomocą żarówki i dupa. Okazuje się, że nawet w kostce od cewki ani tej głównej żarówka nie świeci (żarówka dobra - sprawdzana na podświetleniu klamek)
Także gdzie dalej szukać problemu jak nawet na kostkach nie ma prądu? Pomoże ktoś? Będę wdzięczny!
EDIT: Problemem był immobilizer
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.