Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : turbo a zywotnosc silnika



dudus6693
29-09-11, 12:46
Witam.

Zastanawiam sie nad uturbieniem D16. Ostatnio troche czytalem o turbo i dowiedzialem sie ze mocniejsze czesci maja krotsza zywotnosc typu 'kute tloki'. Czy to prawda?? oroz co moze sie stac w turbo przy za dozym CR.

lozek
29-09-11, 13:33
Duże CR nie idzie w parze w Turbo - to się źle skończy a opcji na zakończenie żywota jest wiele

Kras
29-09-11, 14:26
Generalnie nalezy pamietac, ze czesci aftermarket nie sa tak pewne jak OEM. Oczywiscie nie mowie tu, zeby do turbo dawac seryjne tloki:o ale po prostu nalezy sie liczyc ze sporo mniejsza trwaloscia i wiekszym prawdopodobienstwem awarii. Jak duzym to zalezy od klasy uzytych czesci, profesjonalnosci instalacji i strojenia. Ale na pewno bedzie wieksze niz w seryjnym aucie.

zico1981
29-09-11, 18:54
Mi sie wydaje ze jak wsadzic graty np Dartona to chyba ma to jakąś wytrzymałośc:)

reaktor
29-09-11, 19:26
Witam.

Zastanawiam sie nad uturbieniem D16. Ostatnio troche czytalem o turbo i dowiedzialem sie ze mocniejsze czesci maja krotsza zywotnosc typu 'kute tloki'. Czy to prawda?? oroz co moze sie stac w turbo przy za dozym CR.

bez sensu pytanie troche:D
jak zamontujesz trubo do seryjnych tłoków tez bedą miały krótką żywotność:


to 2 różne silniki z ta różnica że nad jednym siedział sztab ludzi który opracował całą jednostkę i przewidział jej srednią zywotność na x set tys( chodz jak wiadomo ostanio już z tym kiepsko)
a przy trubo jednak nadkład cześci są z różncyh fabryk o różnych parametrach kto inny robi tłoki kto inny uszczelki a jeszcze kto innny stroi
więc dużo łatwiej o jakiś błąd i awarię


przecież są mocne seryjne ne jednostki turbo(evo ,wrx) na których można polegać ale jak już zaczniesz coś kombinować to może być rożnie

Kras
30-09-11, 08:25
Akurat o ile jednostka Evo jest pancerna to Subaru to oczekiwanie na awarie, zwlaszcza przy bloku 2.5.

reaktor
30-09-11, 16:18
del