Zobacz pełną wersję : Sciaga na lewo :)
MAm taki oto problem. Po zmianie zimowek na letnie zauwazylem ze autko mi zjezdza przy niskich predkosciach w lewo. Na zimowkach w ogole tego nie bylo, byl w nich nizszy profil ale nie wiem czy to ma zwiazek.
Pojechalem na geometrie/zbieznosc i zostalo ustawione perfect.
Dalej zjezdza, najbardziej lubi to robic gdy jade wolno, potem ten efekt calkowicie znika.
Zauwazylem tez ze sprezyny z lewejj strony sa slabsze i autko siada na strone kierowcy - moze miec to jakis zwiazek?Wedlug mnie ma.
Prosze o opinie :)
Sam sobie odpowiedziales :)
Dodam, ze mam dokladnie to samo i bede wymienial na dniach sprezyny - mam nadzieje, ze po wymianie i ustawieniu gemoetrii bedzie ok.
jeszcze ewnetualnie możesz spróbować wyważyć dobrze koła - to też czasami ma wpływ na ściąganie, ale w Twoim przypadku raczej tak jak napisał Elmer.
No wlasnie tak myslalem, przy wiekszej predkosci jest wiekszy efekty żyroskopowy i nie ma takich tendencji. CZyli przez sztywność niższego profilu takie zjeżdzanie jest mniej odczuwalne.
Ehh kolejny wydatek.. trzeba bedzie jakies krótsze zalożyc ;)
napewno to wina sprezyn, ja mam tez jedna lekko krotsza i tez mi sciaga.
heh dzieki za odp, ja tes sie wlasnie zastanawialem, bo autko super szlo na zimowkach i na letnich, a jak zmienilem sprezyny na eibachy to lekko mi sciaga na prawo i w poprzednim cifie bylo to samo ;-) (bo to te same sprezyny)
tak dodam tylko na marginesie iż civici 6 gen, mają taką przypadłość iż : w momencie jazdy gdy ma się wciśnięty gaz i się puści kierownice auto będzie zawsze jechać ciut na lewo. Oczywiście jak się się troche wyjeździ oponki to wszystko jest ok. Ale np jak zmienisz np z tyłu na przód (lub w ogóle nowe założysz)można to odczuć ponownie - winę za to ponosi wspomaganie.
Wiem gdyż raz oddałem auto na przegląd przełożyli kapcie auto zaczeło jechać na lewo wku$%(ny pojechałem i mówie co jest w morde, kierownik zaczął się tłumaczyć że auta ze wspomaganiem taka mają - nie wierzyłem. W końcu pokazał mi jakieś dokumenty hondy (szukał ich z godzine) które to właśnie stwierdzały.
jak dajesz gaz i auto zaczyna skręcać, to to się nazywa 'torque steer'
a sprawdz jeszcze czy opony dobrze zalozone - jak bieznik jest w odwrotna strone to efekt bedzie podobny choc sadze ze przy wiekszych predkosciach tez by sciagalo
pozdro!
można spróbować zamienić całe koła z jednej osi miejscami - jak dalej to samo to zawieszenie nie halo, jak pojedzie prosto, albo zacznie ściągać w drugą stronę to opony
Podpinam sie pod ten temat zeby nie zakladac nowego.
Ostatnio zauwazylem ze w momencie jak troche przycisne sciaga mi auto dosyc znacznie w lewo. Przy stalej predkosci bez duszenia to nie wystepuje. Geometria powinna byc ok, poniewaz ogarnialem to niedawno (wymieniane byly tuleje i sworznie). Co to moze byc?
Czytalem artykul o problemach Hond i ASO twierdzilo tam ze faktycznie zdarza sie sciaganie w lewo przy przyspieszaniu i uznali to za norme
O rany jaki stary odgrzany kotlet :) I to do tego moj :)
niemozliwe ze az takie glupoty wygaduja :) u mnie to jest od niedawna i pojawilo sie nagle wiec nie jest mozliwe zeby bylo to normalne zachowanie samochodu
Nie odgrzebuje Twojego tematu, tylko podpinam sie zeby nie tworzyc nowego.
czekam na fachowe wypowiedzi...
o fuck, faktycznie mocno odgrzany koltet, daty nie sprawdzilem :) ale to nie ja na szczescie go odgrzalem :)
Twierdzisz ze nie umiem czytac czy co? Proponuje zebys po prostu pojechal na przeglad wraz ze sprawdzeniem geometrii to najlepsza rada fachowcow bo narazie gdybamy
witam
mocno podgrzany ale jak widać powracający po zmianie opon lub kół mam podobny problem tylko po przeczytaniu powyższych postów częś zawartych w nich stwierdzeń u mnie się wyklucza po kupnie autka stwierdziłem że go znisi na lewo ale nie ustawiałem geometrii bo miałem kupić zimówki i ewentualnie wtedy po założeniu zimówek, założyłem 155/80/13 Frigo problem znikął. W sobote po powrocie do letnich i przełożeniu tylnej osi do przedniej (bo przenia lewa od zewnątrz jest przytarta, myślałem że to było przyczyną ściągania w lewo) nadal ściąga w lewo
CZyli przez sztywność niższego profilu takie zjeżdzanie jest mniej odczuwalne.
tylko że letnie mają niższy profil 175/70/13 Fulda. dziś znów założyłem na przód zimówki i na nich też ściąga w lewo tylko tyle że duż mniej i bardziej przy niższych prędkościach a przy wyższych mnniej.to sugeruje wspomnianą sprężynę ale co z ty,i profilami?? jężli ktoś miał teraz taki problem i go rozwiązał to prosze o pomoc.
dzięki
Nie mogles sie zdecydowac czy pytanie umiescic w temacie "sciaga na lewo" czy w "sciaga na prawo"..., poniewaz wystapil u mnie zarowno jeden jak i drugi problem. Otoz, po zmianie kol na letnie okazalo sie, ze samochod sciaga na lewo. Podjechalem do serwisu, panowie zamienili kola ma osiach, sprawdzili cisnienie i... niestety problem nie zniknal. Sprawdzilismy zatem geometrie o okazalo sie, ze jest, delikatnie mowiac mocno rozregulowana. Geometria zostala ustawiona po czym... zaczelo sciagac auto na prawo :shock:
Nie za bardzo mamy juz z panami z serwisu pomysl na to co moze byc przyczyna tego problemu. Z zawieszeniem wydaje sie byc wszystko raczej w porzadku, zadnych luzow nie ma, geometria ustawiona. Ktos ma jakies sugestie???
>>Rafflo
Jako, ze walcze z problemem sciagania juz od tygodnia, zaryzykuje, ze kwestia wysokosci profilu i twardosci opony ma sie odwrotnie do tego co zacytowales: Otoz kiedy mamy mieka opone (jak np. zimowki) opona niejako kompensuje ewentualne problemy z utrzymaniem kierunku. W przypadku twardszej opony i nizszego profilu mamy sztywniejsze zawieszenie i efekt sciagania moze byc bardziej zauwazalny, lub mozemy go wogole zauwazyc. Nie twierdze, ze mam w 100% racje, zle cos jest na rzeczy bo takie tezy zdaja sie potwierdzac moje aktualne perypetie z kolami.
pzdr.
witam
no i jestem następnym który ma ten problem :( wymieniłem zimówki na nówki lato 195/50/15 i sie zaczeło przy starcie auto od razu smiga w lewo i podczas jazdy cały czas muszę kontrowac kierownice w prawo bo mi ucieka, a zamiany opon nic nie daja :( dodatkowo wspomnę ze wymienilem koncowke drazka i drazek z prawej strony, geometria prawie idealna, zbieznosc na 0 i nikt nie wie jak mi pomóc :( aaa i przy szybkim cofaniu auto ucieka w prawo :( no i nie ukrywam ze juz mam tego dosyc i jestem niemile rozczarowany ze ciff tak mi daje popalic :( pyanie cos działac tylko co czy tez nie ??
pozdro :(
Sprawdz jak zamieniasz te opony - na kazdej powiniennes miec kierunek obrotu (jesli to kierunkowe). Sprawdz cisnienie i wywazenie. Moze z felgami cos nie tak?
wlasnie sprawdzilem cisnienie i okazalo sie ze kolesie dali mi po 2,5 !!!! barany, zminijszylem na 2,1 i juz prawie ok tyko delikatnie w lewo teraz jest. czy to ze ustawiali mi zbierznosc na innym cisnieniu ma to jakies znaczenie ?? ;)
Dopiero teraz znalazlem ten post. Na ten temat zdazylem zalozyc juz inny. U mnie to samo, po wymianie opon przy przyspiesaniu sciaga na lewo, ale za to przy hamowaniu ostro na prawo... i to mnie najbardziej wkurza. Luzow w zawieszeniu brak, nowe amory, nic nie stuka, nie puka... Opony stan bardzo dobry... Wybieram sie na geometrie, ale mechanik poradzil,zebym najpierw udal sie na "szarpaka", moze tam cos sie okaze...
Dla wszystkich zainteresowanych tematem ściągania 8)
Jeżeli nie posiadamy na swoim bolidzie opon kierunkowych robimy taki oto knif:
Jeżeli ściąga na lewo, udajemy się do fachwca (wulkanizatora) i każemy zdjąć lewe przednie koło. Nastepnie prosimy o zdemontowanie opony i założenie jej odwrotnie - tak aby toczyła się w odwrotnym kierunku.
Jeżeli ściąga na prawo postępujemy j.w, ale robimy to z prawym przednim kołem.
Skuteczność metody 80%.
Pozdr-Moni :*
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.