Zobacz pełną wersję : Cieknący olej koło pompy sprzęgła.
Witam. Cieknie mi olej w miejscu gdzie wchodzi krociec pedału do pompy sprzęgła. Olej leci w środku auta po wciśnięciu pedału. Powiedzcie mi czy wystarczy zmienić jakąś uszczelkę czy to objaw padającej pompy? Pedał wciska się normalnie, czy ciężej to nie potrafię powiedzieć, bo Hanką jeżdzę krótko. Odbija, biegi wchodzą ok.
To nie jest olej tylko płyn hamulcowy. Nie ubywa go ze zbiorniczka od sprzęgła? Jak tak będzie ciekło dalej to pewnego razu zaczną się kłopoty przy zmianie biegów. Wymień to, dobra pompka to koszt około 100zł, wymiana jest łatwa.
Da się samemu wymienić? Bez podnośnika? Rozumiem, że będzie odbywać się to wewnątrz auta?. Płyn w zbiorniczku w normie o ile dobrze widziałem. Dziwny jest motyw, że jak wytrę olej to wyleci następny, ale gdy nie wytrę to więcej nie ucieka O.o
Edit: Jak wezmę w palce to tłusty jest ten płyn. Stąd mowiłem, że to olej ; )
Dasz radę wymienić sam, w komorze silnika odłączasz bodajże dwa przewody (jeden stalowy drugi elastyczny) sama pompka jest trzymana chyba na dwóch śrubach które znajdują się obok pedału sprzęgła, odkręcasz połączenie pedału sprzęgła od siłownika i montujesz nową pompkę. Nie pamiętam tylko jak to się później odpowietrza ;) Musisz poszukać informacji o tym, ale chyba wystarczy popompować pedałem.
O ile wiem z innych aut to się pompuje kilkanaście razy pedałem. W wolnej chwili o tym pomyślę. Jest gdzieś może turtorial na forum? ; )
Hmmmm… A nie łatwiej założyć uszczelki nowe do pompy? Sam przeprowadziłem taki zabieg wczoraj, po poważnym wycieku. Dzisiaj auto przejechało naprawdę dużo kilometrów i nic nie ubyło, nic nie cieknie, nie poci się. Koszt reparaturek to ok. 20zł + 2 godzinki roboty "na spokojnie".
Demontaż: Pompa odkręca się od wewnątrz - dwie nakrętki na klucz 12. Przy pedale jest zawleczka, którą trzeba wyjąć, żeby "uwolnić" pompę. Następnie odkręcamy wężyki w komorze silnika (klucz 10). Trzeba być ostrożym przy odginaniu sztywnego węża idącego do wysprzęglika.
A do odpowietrzania potrzebne są dwie osoby. Jedna odkręca odpowietrznik przy skrzyni (taki sam jak przy hamulcach, klucz 8), druga w tym czasie trzyma pedał sprzęgła w podłodze. Ważne jest, żeby kontrolować poziom płynu w zbiorniku, bo jak się go przeleje przez układ i skończy się*w zbiorniku to zapowietrzamy go znowu.
No i tyle. Trochę zabawy jest z rozbieraniem tłoka przy wymianie uszczelek, ale warte moim zdaniem - satysfakcja gwarantowana! :P
No myślałem o tym ; ) Trzeba pompkę rozebrać? Widziałem taki zestaw naprawczy. Czy w D14Z4 jest taka sama pompka jak w D14A8?
http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-naprawczy-pompy-sprzegla,honda,civic-v-fastback-mb-1997-01-2001-02,1-4-16v-mb2-90km,45-1895-7815-100061-0-351-D1531.html Takie coś do D14Z4 podejdzie? ; )
Tak, trzeba pompę rozebrać. Ale jest to banalne ;] Zdejmujesz zawleczkę, następnie delikatnie uderzasz (dłonią, nie młotkiem!!) w tłok, trzymając jednocześnie mocno pompę. Po którymś takim uderzeniu tłok powinien wysunąć się*z odlewu pompy - później go tylko pociągnąć delikatnie i rozebrać resztę na stole ;]
Jeżeli zgadza się rocznik, silnik i inne duperele, to pewnie tak… ;]
W sumie dopiero zaczynam przygodę ze zrób to sam ; ) Żebym czegoś nie rozwalił ; P
http://img148.imageshack.us/img148/7200/pompasprzeglanipparts24.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/148/pompasprzeglanipparts24.jpg/)
Mógłbyś zaznaczyć gdzie jest zawleczka, gdzie pukać, gdzie są poszczególne uszczelki, gdzie wchodzi ten bolec od pedału sprzęgła. Proszę. Pozdro ; )
Zawleczka, która wygląda tak jak pod tym linkiem http://www.rcworld.pl/data/gfx/pictures/medium/9/8/82294989_1.jpg
Musisz się jej pozbyć: ściskasz te oczka do siebie i wyskakuje. Ona zabezpiecza tłok przed wypadnięciem z obudowy pompy (no prościej się nie da, znajdziesz).
Wszystkie uszczelki znajdziesz z chwilą wyjęcia tłoka z obudowy. Musisz znaleźć ich odpowiednik wśród nowych uszczelek i podmienić - nic prostszego. Oczywiście, wszystko czyścisz dokładnie szmatami jakimiś z przeznaczeniem na śmietnik. Każdy brud warto usunąć jak już masz pompę w częściach.
Gdzie pukać, jak zdejmiesz zawleczkę, to wciskasz do oporu tłok i gwałtownie puszczasz, tak żeby sam się wypychał. No nie umiem tego inaczej wytlumaczyć.
A po odkreceniu śrub w środku i odłączeniu wężyków pompę wyciąga się w środku auta? Chyba zaryzykuje tą robotę. W sumie chyba nie ma co zepsuć? Jedynie pompę ; )
Nie, pompę wyciągasz od strony komory silnika. Nie, nie ma co zepsuć. Może będzie trzeba pokombinować, ale zepsuć się raczej nie da ;]
No to jak będzie chwilka wolnego czasu to zrobie. A jak z płynami? Po odkeceniu 2 przewodów podstawiać coś do wypłynięcia płynu?
Ściągnij strzykawką płyn ze zbiornika wyrównawczego, co by się nie lało dookoła.
Zorganizuj sobie wężyk na odpowietrznik i jakąś małą butelkę na płyn, który będzie przelatywał z "bąbelkami" przez układ. no i oczywiście bądź ostrożny względem lakieru… DOT wyżera conieco ;]
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.