Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jaki olej 5w-30 do 2,2 i-cdti



Player
28-09-11, 12:09
Witam
Jaki olej 5w-30 do civica 5 D- 2,2 i-cdti- 2009
Zbliża sie przegląd
Wiem , że temat był poruszany, ale nie mam pewności
Obecnie Civic zalany jest Shell Helix Ultra 5w-30(z waszych opinii wynika , ze ten olej jest taki sobie- szczególnie w zimie słychac silnik)-mozliwe to?
Ja mam wytypowane:
Motul 8100 Eco-Nergy 5W-30(czy ten rodzj jest ok- bo z tej serii 8100 jest jescze x-clean itd)_ to dobry wybór
Castrol EDGE 5W-30- serwisant hondy mi podpowiadał( słyszałem , że lepiej sie sprawuja w silnikach VW-pompowtryski)
Czy może w ogóle dac "se siana" i kupic taniego Mannol Energy Combi LL-5W-30(120 zł za 6 litrów)- kumpel leje go do Mercedesa i 30 tysi robi
Polecano mi też olej producenta z USA- Quakerstage(ponoć z tzw. "ropy pensylwanckiej"-roslinnej i niby ekstra super dla silnika:)
Z tej firmy jest jakiś De Luxe Syntetic(bez DPF) i Q Advanced Fully Synthetic Low Saps - 5W30
Czy 6L starczy ?
Czy to nie dziwne , że Honda stosuje te same specyfikacje olejów do Benzyny i do Diesla?
Co kupić- macie napweno doświadczenia po zmianie z oleju Shell na inny?
Dzięki

Ca$h
28-09-11, 14:01
Ja leje MOTULA i polecam, trochę inne odmiany bo mam DPF'a. Motul dla zwykłego zaleca 8100 X-lite 0W-30.

freak502
28-09-11, 17:16
Ja Motul 8100 Eco-Nergy 5W30 nie mam DPF'a. Wchodzi około 5,9 litra.

kasiora96
28-09-11, 18:34
ja leje Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40

uniu1
28-09-11, 19:23
Witam

Też mam 2,2 z 09 roku i też będę przed zimą na dniach zmieniał olej na Fuchs 0W-30 lub Amsoil 0W-30

buri
28-09-11, 22:53
nie musi byc 5w30 - w ksiazce serwisowej masz napisany jaki jest zakres zalecanych lepkosci dla tego silnika
ja odkad kupilem swojego civica jezdzilem na 2 olejach. najpierw motul x-clean 5w40 ktory zdecydowanie ograniczyl branie oleju (wczesniej jezdzil na shellu i dosc czzesto prosil o dolewke - co 500-800km) i co by nie mowic bylem z niego zadowolony
ale na motulu bylo glosno, kiedy robilo sie zimno i w pazdzierniku ubieglego roku zalalem silnik amsoilem deo 5w40. kilka sekund po uruchomieniu silnika na mrozie nic nie klepie, silnik pracuje gladko a bierze oleju tyle co motula - co ok. na 1000km dolewam 200ml wiec zostaje przy amsoilu i kazdemu z czystym sumieniem go polecam. namowil mnie na niego kolega z mojego popredniego forum - corollaclub, ktory zajal sie sprowadzaniem tych olejow do PL. moze trudno uwierzyc ze w usa robia cos lepiej niz w europie ale oleje na pewno maja najwyzszej klasy. fuchs tez jest olejem wysokiej klasy, to samo royal purple - a to niestety firmy o ktorych malo kto u nas slyszal. wszyscy znaja shella, castrola, mobila ewentualnie valvoline czy motula z 'tych lepszych'. sprawdz jak to wyglada cenowo (ja placilem za motula niecale 40 a za amsoila place 42pln) i wybierz, co ci najbardziej pasuje.
od oleju zalezy nie tylko zywotnosc silnika ale i turbiny w doladowanych silnikach wiec warto zalac czyms porzadnym, tym bardziej ze roznica w cenie jest rzedu kilku pln na litrze, ktorych potrzebujesz 6 na wymiane i 1 na dolewki chyba ze butujesz niemilosiernie

Player
29-09-11, 06:37
Dzieki za podpowiedzi.(pisze teraz bo mam neta tylko w pracy:))
Generalnie stosujecie różne lepkości- u mnie były dwie wymiany na 5w-30 i tego kazali mi sie na serwisie trzymać- tzn nie zmieniać lepkości- bo silnik mam juz dotarty na konkretnej lepkości. Co do firm stwierdzili, że wszystko to co trzyma normy Hondy tzn zastąpić ewentualnie tego Shella 5w-30 Ultra AV-L(obecnie super ultra sie nazywa- Shell zminił nazwy)o parametrach: ACEA A3/B3/B4, ACEA C2, ACEA C3, VW504/507, VW50400, VW50700, Porsche C30(spisane z beczki z serwisu Hondy).
Maja jeszcze w Hondzie MOBILA ESP Formula 5-W30
A czym się różni Motul Eco-Nergy od X-lite(5-W30)?
Ja ostatnio dolałem ok 0.7 l po 7,5 tysiaca na Shellu:(- mam zrobione ok 28 tyś.- i raczej tego oleju juz nie kupie
"BURI" jezdzę raczej spokojnie , ale jak mam wiekszą traskę to wtedy go bardziej przeciągnę.
Generalnie zaleje lepszym tylko w dobrej cenie najlepiej>Macie jakieś namiary na kogos kto ma duzy wybór oleji ?
Musze kupić jeszszcze filtry> wczoraj mnie pociesszył koleś ze sklepu- wszystko poszło ok 10 % do góry :(
Dzięki i pozdro

buri
29-09-11, 07:38
ja bym sie nie trzymał kurczowo 5w30 bo 5w40 to olej o wiekszym zakresie temperatur i nie wierze zeby mogl zrobic Twojemu silnikowi krzywde
ja kupuje od tego sprzedawcy, tyle ze nie przez allegro, bo znam go z forum corolli
http://allegro.pl/amsoil-10w-40-amo-najmocniejszy-olej-10w-40-i1817381319.html
zapytaj, powiedz jaki masz dylemat,na pewno dobrze Ci doradzi - tak jak pisalem wczesniej Piotrek ma Fuchsa i Amsoila, moze cos jeszcze a to jego stronka i skep
http://zmienolej.pl/oferta.html?page=shop.browse&category_id=4
a jak bedziesz chcial motula to nie kupuj najtanszego na allegro bo mozna sie naciąc
tu masz pewne żrodło:
http://www.motul-oleje.pl/
swoją drogą jak przejezdziles 28kkm na oleju to strasznie duzo. ja staram sie wymieniac nie rzadziej niz co 15kkm lub co rok..

Player
29-09-11, 07:48
Dzieki za namiary
Od nowości ma 28 tys najechane- to będzi (1-po 6tyś,2- po 20 tyś, 3-po 28 tyś wymiana:)
niestety przejecjałem 8 tysięcy od ostatniej wymiany- musze wymienić bo gwarancję mam

Kras
29-09-11, 09:50
W serwisie uparcie twierdza zeby raczej nie przechodzic na 5W40, ktory jest gestszy i przez to jest gorsze smarowanie tuz po odpaleniu. Twardo zalecaja 5W30 lub 0W30. Faktycznie, konsumpcja 5W30 jest wysoka.

Player
29-09-11, 10:44
"Ca$h"> Ciekawie odpowiedzieli mi z Honda Polska- mianowiecie , że w n owym civic-u nie montowano DPF w 2,2, i-cdti ??
"Kras" zastanawiam się, czy duże zużycie 5w30 nie spowodowane jest małym przebiegiem- ma ktoś najechane na tym oleju ze 100tysi?- i co tyle samo pije?
"buri" rozmawiałem z twoim dostawcą- "miły koleś" 30 min gadaliśmy- wyśle mi ofertę- ale "amsoil" jest to drogi olej(generalnie myslę , że większość olei z USA, muszą dostosowac do wymogów w UE i rozlewaja/mieszaja je gdzieś w UE)
dobra szkoda "ropy" na te wywody- kupie pewnie jakiś w rozsądnej cenie
pozdro

Kras
29-09-11, 11:10
Moj ma 65kkm nalatane w ciagu niecalych 2 lat takze moze to nie 100kkm ale za to intensywnie. 5W30 znika ciagle w tym samym tempie.

buri
29-09-11, 15:34
mylisz sie - Amsoil na 100% nie jest rozlewany w Europie, tylko sprowadzany z USA, stad jego wysoka cena - zwroc uwage ze on jest w butelkach 1quart (bodajze 0,946l) co tez podnosi cene bo dostajesz niepelny litr ale przy cenie za motula ok. 40 pln to 42 czy 43 za amsoila nie robi mi wielkiej roznicy, tym bardziej ze olej wymieniam raz w roku.
troche mnie skreca jak kupuje 5l mobila 1 5w50 do samochodu zony za 100-coś i jeszcze litr zostaje a do mojego auta 7xquart Amsoila kosztuje prawie 300 ale do siebie i tak bym nie wlal mobila ale moje auto jest zupelnie inne i poza tym ze potrzebuje 3l wiecej oleju to uwazam ze jest kilka argumentow za tym zeby wlac na prawde dobry olej
reasumujac - mozesz wlac dowolny olej spełniający wymagania producenta, nie musi to byc nawet prawdziwy syntetyk tylko 'technologia syntetyczna' - wszystko zależy od Ciebie. Możesz wlac i olej Lotos (podobno nie najgorsze i wcale nie gorszy niz shell, którego leją a aso). Ja podjąłem taką decyzję bo jestem pewny ze to olej z najwyzszej polki i wierze ze mimo 165kkm przebiegu, wirusa i momentami ciezkiego traktowania auto pojezdzi spokojnie jeszcze drugie tyle..niestety jak chcesz dobry olej to zaplacisz wiecej ale mozesz byc spokojny ze od wymiany do wymiany nie straci on swoich wlasciwosci


Moj ma 65kkm nalatane w ciagu niecalych 2 lat takze moze to nie 100kkm ale za to intensywnie. 5W30 znika ciagle w tym samym tempie.
u mnie tak samo tyle ze 5w40. od wymiany do wymiany niezmiennie: 1l na dolewki

h16v
29-09-11, 15:52
A ja się nauczyłem od Buriego zalewać Motula 8100 X-clean C3 i nic nie dolewam. Zmieniam dwa razy w roku - przebiegi raczej nie wielkie i nie piłuję silnika więc może dlatego. Przy laniu Mobila miałem regularnie kontrolkę Check Oil Engine mimo, że oczywiście oleju było full. Olej ściągam z Gdańska bo mają dobre ceny (http://allegro.pl/motul-8100-x-clean-c3-5w40-5l-1l-1l-7-litrow-v11-i1825744987.html).

Ca$h
29-09-11, 18:39
A ja się nauczyłem od Buriego zalewać Motula 8100 X-clean C3 i nic nie dolewam. Zmieniam dwa razy w roku - przebiegi raczej nie wielkie i nie piłuję silnika więc może dlatego. Przy laniu Mobila miałem regularnie kontrolkę Check Oil Engine mimo, że oczywiście oleju było full. Olej ściągam z Gdańska bo mają dobre ceny.

Biorę od tego samego sprzedawcy dobra cena i olej z Francji. Polecam 8100 Eco-clean 5W-30, kupiłem bo nie mogłem dostać zalecanego 8100 X-clean 5W-30, który mam już teraz i widzę, że na ECO silnik pracował ciszej, a spalanie również spadło zauważalnie.
Staram się zalewać najlepszymi jakie są, ale w USA raczej nie znają technologii DPF'a :p i nie robią olejów pod niego.

h16v
29-09-11, 23:55
Biorę od tego samego sprzedawcy dobra cena i olej z Francji. Polecam 8100 Eco-clean 5W-30, kupiłem bo nie mogłem dostać zalecanego 8100 X-clean 5W-30, który mam już teraz i widzę, że na ECO silnik pracował ciszej, a spalanie również spadło zauważalnie.
Staram się zalewać najlepszymi jakie są, ale w USA raczej nie znają technologii DPF'a :p i nie robią olejów pod niego.

A dlaczego wziąłeś 5W-30 a nie 5W-40? I przy okazji jak się ma ten Twój wybór do faktu, że ja nie mam DPF'a? Chętnie bym spróbował tego Eco tylko nie wiem czy jednak nie warto utrzymać tego co już lałem.

Player
30-09-11, 06:52
MOżecie mi wyjaśnić jeszcze jedno
W instrukcji o bsługi Hondy Civic jest wpisane
Olej> bez DPF: 0W30, ACEA A1/B1, A3/B3, A5/B5
Olej> z DPF: 0W30, C2, C3
To dlaczego kupujemy inne: i tak jak serwisy leją 5W30 a wy np lejecie 5w40????
Przecierz honda produkuje w Angli i na rynek Europejski- wiedzą jakie są u nas zimy itd
duzy z tym wszystkim bałagan i spora dowolność

Ca$h
30-09-11, 07:17
A dlaczego wziąłeś 5W-30 a nie 5W-40? I przy okazji jak się ma ten Twój wybór do faktu, że ja nie mam DPF'a? Chętnie bym spróbował tego Eco tylko nie wiem czy jednak nie warto utrzymać tego co już lałem.
Motul zaleca
(z DPF):
Best 8100 X-clean 5W-30 (c)
Better 8100 Eco-clean 5W-30
Good 8100 X-clean 5W-40

(BEZ)
Best 8100 Eco-clean 0W-30 (a, b)
Better 8100 Eco-nergy 0W-30

Jak motul uważa, że są najlepsze to takie kupuję :) jak widać dla Ciebie motul nawet zaleca bardziej ECO niż u mnie. Auto zimą mało jeździ i jest garażowane. Jak nie masz DPF'a to dobrze, oleje dla niego mają zmniejszone ilości siarki i czegoś tam, dzięki czemu spaliny nie są tak smoliste i DPF wolniej się zanieczyszcza. Może to oznaczać, że będzie mniej kopcił ale tego nie wiem - tak na logikę :)



W instrukcji o bsługi Hondy Civic jest wpisane
Olej> bez DPF: 0W30, ACEA A1/B1, A3/B3, A5/B5
Olej> z DPF: 0W30, C2, C3
To dlaczego kupujemy inne: i tak jak serwisy leją 5W30 a wy np lejecie 5w40????

Tyle, że na rynku polskim silniki z DPF'em były raczej rzadkością, więc może i serwis jakoś specjalnie nie wydziwiał.

Kras
30-09-11, 08:28
Dokladnie. Auta z DPF to jakies pojedyncze sztuki, sprzedawane zanim w ogole 2.2 zniknal z polskiej oferty.

buri
30-09-11, 08:52
wszystkie te 'cleany' maja obniżoną zawartość popiołów
a z tego co pamiętam w instrukcj jest podany dla każdego silnika zakres lepkości a nie tylko 1 lepkość 0w30, a normy ACEA jak sobie spojrzysz na to , co masz w instrukcji to wniosek wyciągniesz taki, ze prawie kazdy olej mozesz wlać a na zdrowy rozsądek jak zależy Ci na najlepszym oleju to kupujesz ten, który spełnia najwyższą normę

Ordi
04-10-11, 20:41
Ja leję Mobil 1 5W-50.
Gadałem ze znajomym co pracuje na serwisie w Hondzie i mówił, że honda niby zaleca Shell i Mobil1. Z tym, że shell jets jakby rzadszy i przez co silnik go więcej 'zjada'. Jak miałem zalanego shella zaraz po kupnie to musiałem dolać 1,5L między wymianami. Odkąd leje Mobil1, dolewam max 0,5L między wymianami i to jak pałuję. Jak jeżdżę spokojnie to praktycznie nie muszę dolewać...

Hoze
04-10-11, 23:07
Mój kolo w Accordzie 2.2 I-CDTI leje takiego jak zalecali w ASO w Szczecinie do 2008 roku, czyli Shell HeliX Ultra Diesel 5W/40 i jeszcze ani razu nie musiał robić dolewki między przeglądami (a robi średnio co pół roku, bo kręci ponad 40 tys.km. rocznie). A jeździ co tydzień ze Szczecina do Katowic przez Niemcy i nie oszczędza auta (średnio w Niemczech 160-180 km/h).Obecnie auto ma przejechane ponad 200 tys.km., silnik igła, zużycie oleju znikome, jedynie turbo już trochę "gwiżdże".

Player
06-10-11, 11:18
Po rozmowie z Panem Piotrem
Zdecydowałem sie na zakup Oleju Millers Oils XF Longlife C2 5W30 (ACEA A5/B5)- 200 zł 6L(+ kolocki EBC i i filtry Purfluxa)
jade pod koniec miesiąca do ASO na przegląd i wymiane oleju
Zobaczymy jak bedzie z dolewkami i czy bedzie różnica w pracy silnika obecenie Shell Ultra AX(nowa nazwa AV-L)-5w30
generalnie to dzięki za namiary i podpowiedzi

buri
06-10-11, 18:07
no prosze! olej porzadny a nie mają 5w40? filtry purfluxa też są bardzo dobre - slowem gratuluje wyboru!
daj znac czy są jakieś zauważalne zmiany po wymianie na Millersa (czy szybciej cichnie po rozruchu, czy temperature szybko łapie, ile go ubywa) jestem bardzo ciekawy i widze ze cena tez bardzo dobra:)ja bym wziął jeszcze 7my literek na dolewki


Ja leję Mobil 1 5W-50.
Gadałem ze znajomym co pracuje na serwisie w Hondzie i mówił, że honda niby zaleca Shell i Mobil1. Z tym, że shell jets jakby rzadszy i przez co silnik go więcej 'zjada'. Jak miałem zalanego shella zaraz po kupnie to musiałem dolać 1,5L między wymianami. Odkąd leje Mobil1, dolewam max 0,5L między wymianami i to jak pałuję. Jak jeżdżę spokojnie to praktycznie nie muszę dolewać...
Ordi, wiesz na jakiej zasadzie ASO albo Honda zaleca?
siada sobie przedstawiciel firmy olejowej z przedstawicielem importera tudzież większym dealerem i uzgadniają za ile sprzedanego oleju jaki dostaną bonus...tak to wygląda. jak to mozliwe ze w pl polecają inny olej do tych samych silników niz np. w UK? oficjalnie Honda Motor Co poleca oleje firmowane przez siebie, to są oleje japońskiej marki Idemitsu, calkiem niezłe swoj drogą ale w serwisie nie koniecznie je mają bo jest umowa z tym czy innym dostawcą. identycznie jak w przypadku leków polecanych przez farmaceutów w aptekach dlatego najlepiej samemu cos sobie wybrac bo w tych samych pieniadzach masz na prawde szeroki wybor olejow ktore czasami mocno sie roznia właściwościami

Player
07-10-11, 07:30
"Buri"- ten Pan Piotr jest ok-i zaangażowany mocno
zamówiłem 7 L:)- 5L-160zł, 2x1L 84zł, klocki EBC czarne-powinny starczyć>Moim zdaniem fabryczne heble są przeciętne(miałem wrażenie , że skoda 1,4 tdi lepiej hamowała-ps.auto nie do zajechania- w firmie mielismy 160 tyś w 3 latka- jeżdziło chyba z 25 osób- tylko przeglądy --aa przegóby padały często- a tak nic- spalanie ok 5L)
21.10 umówiłem się na przegląd- pod konieć miesiąca dam znać czy jest poprawa(może odrazu zimówi wrzucę)
no-Lekarze wypisuja recepty też w "specyficzny spoób"(wiekszośc lekarzy ma swojego"opiekuna" z konkretnego koncernu farmaceutycznego:) - biorę leki na żołądek to wiem
-a pytanko.. lekkie pośmierdywanie to went, czy klima- w ASO coś gadali o regeneracji klimy?80-100zł(czasami puszczę bąka- ale to nie to:)
pozdro

Kras
07-10-11, 08:37
Hamulce seryjne 282mm w dieslu to jest totalne nieporozumienie do samochodu o tych osiagach, masie i tak strasznie przednim balansie. Nazwanie ich przecietnymi to wyjatkowa grzecznosc :) Ale to juz zupelnie inny temat...

buri
07-10-11, 08:55
troche nie na temat ale pociągnę wątek hamulców - jakiś czas temu bylem na szkoleniu z bezpiecznej jazdy i wniosek był taki, że nigdy wczesniej nie wykorzystałem w pełni siły seryjnych hamulcow w moim aucie - oczywiście warto zrobić sobie przeszczep zestawy z typeR tylko co z tego, jak i tak większość z nas nawet w ekstremalnej sytuacji hamuje na 60-70% możliwości zestawu. zgadzam sie, że do diesla z takimi mozliwościami podnoszenia mocy mogłyby być mocniejsze ale najpierw nauczmy sie korzystać z tego co jest - te hamulce wcisniete z całej siły na prawde szybko uruchamiają abs, wiec nie brakuje im sily, jak dla mnie mogłyby troszkę mocniej łapać przy lekkim naciśnięciu pedalu


"Buri"- ten Pan Piotr jest ok-i zaangażowany mocno
zamówiłem 7 L:)- 5L-160zł, 2x1L 84zł, klocki EBC czarne-powinny starczyć>Moim zdaniem fabryczne heble są przeciętne(miałem wrażenie , że skoda 1,4 tdi lepiej hamowała-ps.auto nie do zajechania- w firmie mielismy 160 tyś w 3 latka- jeżdziło chyba z 25 osób- tylko przeglądy --aa przegóby padały często- a tak nic- spalanie ok 5L)
21.10 umówiłem się na przegląd- pod konieć miesiąca dam znać czy jest poprawa(może odrazu zimówi wrzucę)
no-Lekarze wypisuja recepty też w "specyficzny spoób"(wiekszośc lekarzy ma swojego"opiekuna" z konkretnego koncernu farmaceutycznego:) - biorę leki na żołądek to wiem
-a pytanko.. lekkie pośmierdywanie to went, czy klima- w ASO coś gadali o regeneracji klimy?80-100zł(czasami puszczę bąka- ale to nie to:)
pozdro
Piotrek ma jak dla mnie mega wiedzę o olejach i dlatego sie zajął tym tematem, spokojnie można na jego zdaniu polegać
co do klimy to jasne - trzeba odgrzybić raz na rok bo pozniej będzie ciężko się tego zapachu pozbyć, no i trzeba jej używać żeby sprezarka nie zapomniała jak się pracuje, zwłaszcza dotyczy to tych, ktorzy używaja klimatyzacji tylko latem..

Player
07-10-11, 09:47
co do hebli: to prawa tylnią tarczę mam lellko zjechną- kurde auto ma 28 tyś(może sie jakis syf dostał) drogę do domu mam można powiedziec wiejską/wysypaną żwirem
szans żadnych pewnie na wyminę gwarancyjną:)?- szczypie się - hamuje silnikiem dużo
a właśnie - hamowanie silnikiem nie ma jakiegoś złego wpływu na eksploatacje silnika?

h16v
07-10-11, 10:17
mogłyby troszkę mocniej łapać przy lekkim naciśnięciu pedalu

Ja właśnie stwierdziłem, że sobie na zimę zrobię lekki tuning i zakupię wreszcie linki w oplocie HEL na przód i tył (http://helperformance.com/automotive/product_info.php?cPath=1_21&products_id=2116).
Pamiętam, że w motocyklu to istotnie poprawiło właśnie to mocniejsze łapanie, heble chwytały szybciej i były twardsze. Jak będzie w Civicu - zobaczymy. HEL generalnie nie ma przewodów do FK3 ale z tego co wiem powinny pasować od FN2. Jak mi w Polsce krzykną za dużo to sobie ściągnę z Anglii. Przesyłka 12 funtów. Jakby ktoś był zainteresowany to możemy razem kupić to taniej wyjdzie pewnie.

Kras
07-10-11, 11:03
te hamulce wcisniete z całej siły na prawde szybko uruchamiają abs, wiec nie brakuje im sily,
W zasadzie wszystkie nowoczesne samochody dysponuja odpowiednia sila hamowania. Taka co spokojnie uruchomi ABS. Problemem nie jest sila ale wytrzymalosc. Zestaw seryjny 282mm zapalilem bo raptem niecalych 2km ostrzejszej jazdy po zakretach. Na 300mm jest lepiej ale nadal da sie go stosunkowo latwo skonczyc - efekt ciezkiego przodu i niemozliwie przedniego balansu hamulca. Wg mnie 300mm to jest absolutne minimum, zwlaszcza jak ktos juz jest zachipowany :)

mariusz05
07-10-11, 20:08
co do hebli: to prawa tylnią tarczę mam lellko zjechną- kurde auto ma 28 tyś(może sie jakis syf dostał) drogę do domu mam można powiedziec wiejską/wysypaną żwirem
szans żadnych pewnie na wyminę gwarancyjną:)?- szczypie się - hamuje silnikiem dużo
a właśnie - hamowanie silnikiem nie ma jakiegoś złego wpływu na eksploatacje silnika?

Honda fabrycznie smaruje prowadnice klocków, jak masz pył na drodze to z tego smaru robi sie kit i klocki nie odbijają ( z tego powodu wymieniałem tylne klocki a dużo nie brakowało i musiałbym wymieniać przegrzany czujnik abs ,jedyne 400-pln)

Player
12-10-11, 09:03
"mariusz05"- to cenna uwaga
czyli lepiej żeby prowadnic nie smarowali-
zwróce w servisie na to uwagę

cebu
10-11-11, 12:55
Wracając do tematu olejowego: czy ktoś jeszcze używa Motula 8100 Eco-nergy 5W30?
Przede mną wymiana (mam już zakupiony właśnie taki), ale zaczynam mieć wątpliwości, bo dopiero teraz doczytałem, że ten olej ma niską lepkość HTHS...

TeeS1975
10-11-11, 16:29
jest temat o olejach
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?99432-Olej-silnikowy-!!!
ten mi wcześniej umknął :)