Zobacz pełną wersję : Delikatne doprężenie D16Z6 - jak/czym?
Witam
Planuje teraz zrobić remont silnika i doprężyć go delikatnie. Myślałem o CR około 10,5:1 tylko teraz pytanie JAK?
Seryjnie D16Z6 ma CR 9,2:1 jak się nie mylę, moje może mieć max 9,3/4:1 bo była głowica planowana (nie wiem dokładnie ile).
Cienka 2 warstwowa uszczelka z D16Y8 dodaje 0,2:1, kolejne planowanie (większe) da nam kolejne 0,2:1 czyli w sumie mamy w okolicy 9,6/7:1 i co teraz?
1)Może doprężyć ścinając mocniej głowicę? ma to sens? - np 1,35mm i wtedy miałbym CR 10,44 nawet przy uszczelce 3 warstwowej (jeżeli nie znajdę tej 2 warstwowej). Doprężanie przez planowanie jest tańsze tylko co o nim myślicie :)
2) Myślałem też o tłokach PM6 z D16A6 ale nie mam pojęcia gdzie szukać takiego wynalazku... Może jeszcze jakies ciekawe pomysły jak to doprężyć?
Nigdy mnie ten temat jakoś zbytnio nie interesował więc może wypowie się ktoś kto jest bardziej oblatany w temacie lub po prostu robił cos takiego.
PS - nie pytajcie czemu CR tylko 10,5:1 - Docelowy plan dla mojego auta to B16A lub w ostateczności delikatne dmuchanko ( w okolicach 0,5b). Do silnika z CR około 10:5 jeszcze delikatnie dmuchne i powinno być to calkiem efektowne ale do takiego z CR 12:1 czy 12,5:1 już na bank nie i wtedy nie będzie ani B ani psssyt :)
1,35mm to już po za ogranicznik, do ogranicznika jest około 1mm (musiałby ktoś jeszcze zmierzyć) i tyle można jeszcze ciachnąć zostawiając sobie zapas na kilka planowań. Co do uszczelki to nie wiem czy jesteś wyznawcą wszystkiego z dopiskiem OEM czy nie, ale są zamienniki 3 warstwowe 0.6mm z takomy które nie klękają przy pałowaniu CR 11 od roku.
Yotomeczek86
27-09-11, 21:16
Ja właśnie też się zabieram do remontu swojego Z6 i tłoki PM6 chcę zapodać. Musisz jednak brać pod uwagę że masz z nimi dwa wyjścia - nowe (Dzida,81Saren lub ktoś inny) używki (głównie forum Civic4g). Z tym że te drugie muszą nie być po panewce ani jajowate - komplet około 100-150zł. Jest jeden problem z nimi (czy to nowe, czy używki) - należy przełożyć korby z Twojego Z6 do tychże tłoków (lub kupić nowe - a z tym ciężko jest) i musi Ci ktoś to zrobić. Wiem jedynie że jest ryzyko uszkodzenia tłoka (spłaszczenie go) przy wprasowywaniu takiej korby (dokładnie tulejki) i mało kto to robi (znam kolesia, ale nie da gwarancji że nic nie dupnie przy wkładaniu - ma pojęcie człowiek co robi).
takiej korby (dokładnie tulejki) - sworznia ;)
Kup zamienniki tłoków, ale oddaj je na pomiar, a ze sprzedawcą dogadaj ewentualny zwrot/wymianę. Nowe z pierścieniami wyjdą niewiele więcej od używek z pierścieniami :)
Do przełożenia korby oddaj do renomowanego zakładu. Tomku, jeśli ta osoba, którą "znasz" to Pan Dziadek, szczerze nie dałbym mu już nic do zrobienia ;)
W profesjonalnym warsztacie wprasują Ci sworznie na ciepło i będą wiedzieć jak zagrzać materiał aby wszedł tak, jak wejść powinien.
Pomyśl wtedy nad troszkę ostrzejszym wałkiem, obróbką głowicy (jak coś to na PW info ;P). Nie bawiłbym się we wkładanie cieńszej uszczelki. Wolałbym delikatnie mocniej splanować głowicę i założyć uszczelkę D16Z6
Ja jeżdżę już ponad pół roku doprężonym d16z6 z tłokami PM6. Wg kalkulatora wychodzi ok 10.2:1, mam głowicę splanowaną co najmniej już 2x więc może będzie ok 10.4 ...10.6:1, upg OEM y8, śruby ARP.
Wszystko pięknie śmiga, na hamowni z seryjnym (cienkim) wydechem i dolotem wyszło 140km i 150Nm.
Tłoki założyłem używki z silnika d16a6 razem z korbami bo są p&p, kompresja na każdym cylindrze ok 15.5 Bar.
No i wałek w głowicy seryjny jak i cała reszta..
Nie bawiłbym się we wkładanie cieńszej uszczelki. Wolałbym delikatnie mocniej splanować głowicę i założyć uszczelkę D16Z6
CZy to uszczelka z6 czy y8 to obie sa 3 warstwowe ;)
Wsadzenie tlokow z d16a6 to dobry sposob na niewielkie podbicie CR. (tak jak pisza przedmowcy albo nowe ebay.com albo uzywki )
korby z d16a6 to te same co w z6.
Jak splanujesz za duzo glowice to pozniej przy ewentualnej awari bedzie na smietnik- lepiej doprezac tlokami i uszczelka.
AJUSA jest metalowa i bardzo dobra. po splaszczeniu ma 0.5mm grubosci wiec to dobry mod ( normalnie 0.65mm) ;)
Pomyśl wtedy nad troszkę ostrzejszym wałkiem
przy tak skromnym CR ostry walek nie na wiele sie zda i bedzie bez sensu.
Zreszta ze kolega pozniej mysli zeby doladowac jednostke to tym bardziej mija sie to z celem.
przy tak skromnym CR ostry walek nie na wiele sie zda i bedzie bez sensu.
To oczywiście w przypadku ostrzejszych tłoków ;)
korby i tloki:
http://www.civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=25704
tylko pierscienie kupic i smigac
a tłoki z d16y7 tez nie podbijają kompresji lekko w z6 ? tak mi sie gdzies obiło o uszy :P
Wedlug kalkulatora podbijaja o 0.5 czyli calkiem niezle.
sebastanlec
09-12-12, 20:17
panowie odkopie troche temat bo chce zasiegnąc wiedzy jeszcze, a czy tłoki z D13B2 pasuja na przekładke i czy podbiją kompresje bo wiem ze w D15B7 podbiją ale znów kumpel miał sytuacje gdzie założyłe takie tłoki, splanował głowice w miare normalnie, nowe pierscienie, panewki itp itd i głoziwa od D16Z6 i po jakichś 500km auto zaczęło stawać, co sie okazało tłoki zaczęły sie po prostu zacierac w cylindrach i moze ktos mi powie od czego to mogło być, auto było miało przelane mapy paliwa zeby nie było spalania stukowego
tloki pasuja, ale beda wystawac bardzo mocno ponad blok. wrzuc tloki od d16z5 i nie martw sie o problemy.
edit
nie doczytałem że rozmawiamy o bloku d16z6 :)
Michalll_1991
10-12-12, 19:53
tloki pasuja, ale beda wystawac bardzo mocno ponad blok. wrzuc tloki od d16z5 i nie martw sie o problemy.
Majson pasują te tłoku pm7 do z6 ? o ile podbija bo według kalkulatora 12,05:1 ale moze ja mam inny kalkulator :D
Pasuja. Jak kiedys liczylem to wychodzi ponad 12.. jakies 12,3 chyba.. Do takich tlokow to walek wrecz sie prosi.
Tutaj masz taki setup razem z wykresem: http://www.jdm-option.pl/forum/viewtopic.php?t=8329&start=0
Sprawdz tez auto wkostka.
Edit:
kalkulator podaje 12,17 przy seryjnej uszczelce i bez planowania bloku ani glowicy. Wiadomo, ze cos tam sie zawsze liznie zeby powierzchnie byly rowne, wiec te 12,2 spokojnie mozna zalozyc.
Edit 2 ;)
Juz wiem dlaczegoTobie wyszlo 12,05.. ja liczylem tlok na pierwszy nadwymiar, bo u mnie tak jest, a to daje 12,17. Przy tloku nominalnym wychodzi tak jak mowisz- 12,05
Majson pasują te tłoku pm7 do z6 ? o ile podbija bo według kalkulatora 12,05:1 ale moze ja mam inny kalkulator :D
Gumka odpowiedzial Ci wystarczajaco w temacie :)
Ja też mam silnik doprężony tymi tłokami. Wykres masz u mnie w temacie.
davidlover
14-12-12, 19:52
Ja bym proponował bardziej tłoki pm6
mniesze doprężenie ale za to bezpieczniej wałek comp cams 59300 i hula ja w styczniu będę miał wykres ze swojego setupa więc będzie pewne co i ile i za ile
pm6 podnoszą CR o 0,82. Dla mnie w ogóle szkoda pieniędzy na taką zmianę. Tyle to i liźnięciem głowicy się da...
Moim zdaniem jak ktoś chce ciut bezpieczniej to jednak P29 plus gruba uszczelka pod glowicę
Moim zdaniem jak ktoś chce ciut bezpieczniej to jednak P29 plus gruba uszczelka pod glowicę
Przecież PM7 i P29 to to samo. Różnią się tylko tym w jakich silnikach były montowane.
Ale davidlover mowi o PM6, a lozek proponuje PM7/P29. Jesli chodzi o awaryjnosc, to ja kierowalem sie wkostkowym silnikiem- jezdzi dlugo i bezawaryjnie. Wiec wychodzi na to, ze jesli silnik dobrze zlozony i uzywany z glowa, to nie powinno byc biedy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.