PDA

Zobacz pełną wersję : jaki swap na plug and play z d16a6



plex
27-09-11, 17:58
Posiadam d16a6 który się rozsypał i zastanawiam się czy jakiś inny silnik (np. d16y3 lub d16z2 itp.) podejdzie bez zmiany pierdół typu wiązka, komputer. Interesuje mnie włożenie nowego silnika o nie gorszych parametrach tanio i bez żadnych kombinacji. Ktoś się już bawił w tanie swapowanie? ;)
Silnik który obecnie mam nie opłaca się remontować. Przegrzał się całkowicie aż do stopienia obudowy rozrządu i wypalenia uszczelek (długa historia, szkoda gadać i tak był trup jak kupiłem) :(

dEboo
27-09-11, 18:28
d16y3 pasuje p&p, jest montowany w civic-ach po 95r. a więc dużo większa szansa na zdrowy silnik, tym bardziej że tamte civici nie były już aż tak katowane przez młodzież

petro505
16-10-11, 20:19
ale d16a6 i d16z2 to jest to samo więc po co ładowac taki sam chyba że lubisz te osiągi:D Jak już do wal d16w3 lub w4 juz z vitkiem. Podobno nie ma zbyt dużej pracy tylko pociągnąć 2 kabelki do vteca.

plex
17-10-11, 13:02
Różnica jest w cenie niestety. Teraz muszę uruchomić syfa najtańszym kosztem (ale bez druciarstwa)

Powiedzcie mi czy ten silnik to jest d16a6 jak na bloku czy d15b2 jak z wyglądu?
http://allegro.pl/honda-civic-iv-90-rok-1-5-16v-silnik-kompletny-i1876214282.html

Frydzio
17-10-11, 13:10
wyglada jak d16a6 z osprzetem b2

plex
17-10-11, 13:11
Czyli brać a osprzęt swój wsadzić?

ppiotrek
17-10-11, 16:54
Może numery na bloku przebite?:rolleyes:

plex
18-10-11, 15:54
http://allegro.pl/silnik-skrzynia-maska-zderzak-civic-1-6-88-91-i1857778282.html

z drugiej strony tu jest taki sam... może w IVgen takie d16a6 były ;)

Kupiony ten z pierwszego linka... zobaczymy w sobotę jak się wyrobię z przekładką

dEboo
25-10-11, 22:43
Albo komuś w b2 padł dół i kupił blok od d16a6, albo jest to słupek d16a6 z osprzetem b2, bo najwidoczniej komuś też się skończył silnik i wymienił słupek, nie ma w 4gen ani w innym civic-u silnika d16a6 fabrycznie na 2-punkcie.

plex
14-11-11, 18:46
Silnik zmieniony, pojeździłem około 5 minut i skrzynię trafiło. Ech... pecha chyba mam do tego padła

petro505
26-11-11, 18:27
nie ty jeden. Ja sobie tłumacze że to stare autko i ma prawo się psuć

plex
30-11-11, 16:41
Czy skrzynia z civica V gen. ma istotne różnice po za sprzęgłem hydraulicznym i napędem prędkościomierza? Bo nie mogę dostać do IV gena w normalnej cenie. Czy da się wyrzucić hydraulikę a wsadzić linkę? (sam w to wątpię), czy lepiej dokupić resztę hydrauliki aż pod pedał (czy da się zamontować)? Ewentualnie czy w starą obudowę z IV przełożyć zawartość skrzyni z V?

ppiotrek
30-11-11, 17:30
Stary ale to nie ma sensu. Przekładka takiej skrzyni pochłonie Ci dużo więcej czasu i pieniędzy niż włożenie takiej od 4g. Nie lepiej naprawić swoją? A jak nie to odżałuj trochę grosza i kup to co potrzeba.

plex
30-11-11, 17:38
Jak bym miał możliwość kupienia skrzyni od 4g to bym nie pytał ;)

Zależy mi na kasie bo honda która miała mnie kosztować do 3tyś kosztowała już prawie 5 :mad:

dEboo
22-12-11, 01:27
ale skrzyń do 4gen wala się mnóstwo nawet na civic4g.pl w cenie od 150zł już ale za 200-300 już kupisz elegancko działającą skrzynie. Nie rozumiem.

plex
24-12-11, 15:33
Nie mogłem się zalogować na civic4g.pl bo nie chciało mi autoryzować mailem ale już działa. Zapadła decyzja że jak już znalazłem kilka skrzyń to kupie i po problemie. Po prostu skrzynie z 5g mogłem mieć za grosze i stąd te moje pytania. Po za tym kasy też nie ma ostatnio (ZUS mnie dopadł) ;)

qureku.
03-02-14, 14:38
Odświeżę trochę temat :)

Znajomego d16z2( shuttle ) pochłania coraz większe ilości oleju, więc zdecydował sie na podmianę silnika..

Czy wsadzenie d16w3( 6 gen angielka non vtec) zamiast d16z2 jest p&P ?

qureku.
04-02-14, 22:27
Hmm nikt nie chce się przysłużyc i dostać zimne piwko na zlocie ? ;)

mlodyxx
04-02-14, 22:32
oprocz lapy od strony rozrzadu reszta pasi p&P w3 ma inna poduszke , albo musisz miec poduszke taka jak w3( d14a8 d15z8) albo lapke z bloku zd14a3 a4 na dwie sruby po skosie

qureku.
04-02-14, 22:49
oprocz lapy od strony rozrzadu reszta pasi p&P w3 ma inna poduszke , albo musisz miec poduszke taka jak w3( d14a8 d15z8) albo lapke z bloku zd14a3 a4 na dwie sruby po skosie

Dzięki! :)

Czyli mozna zamontować słupek w3, za osprzęcie z Z2 ?

mlodyxx
04-02-14, 22:52
tak tylko z poduszka tak jak pisalem trzeba zakombinowac ale to latwe jak klocki lego na skrzynie na kolektory pasuje bez problemu pojemnosc ta sama moc podobna reszta spokojnie da rade

qureku.
04-02-14, 23:01
Super! :)

Dzieki !

Jetson
06-02-14, 00:14
Jest kilka innych roznic w tym silniku w porównaniu do starej d-seri
Aparat nie będzie idealnie pasowal bo glowice sporo się roznia w rozwiązaniu.
Listwa wodna i obudowa termostatu jest inna - czujnik do wentylatora chłodnicy jest w starej D z tylu w bloku nad filtrem oleju wkręcony a
w nowym jest przy termostacie.
Lape przy rozrządzie trzeba wymienić cala na stara i dopilowac obudowę rozrządu bo nie zalozymy.
Jeśli w shuttle jest wspomaganie to jest kolejny problem bo lapy i pompy wspomagania nie sa kompatybilne do tego nalezalo by jeszcze zamienic kola pasowe aby zgadzalo się z zastosowana pompa.

qureku.
06-02-14, 14:26
Wielkie dzięki za info!

Przemyślimy z kolegą temat wieczorem i jeżeli się zdecydujemy, to wrzucę tutaj fotki z prac :)