Zobacz pełną wersję : jaki swap na plug and play z d16a6
Posiadam d16a6 który się rozsypał i zastanawiam się czy jakiś inny silnik (np. d16y3 lub d16z2 itp.) podejdzie bez zmiany pierdół typu wiązka, komputer. Interesuje mnie włożenie nowego silnika o nie gorszych parametrach tanio i bez żadnych kombinacji. Ktoś się już bawił w tanie swapowanie? ;)
Silnik który obecnie mam nie opłaca się remontować. Przegrzał się całkowicie aż do stopienia obudowy rozrządu i wypalenia uszczelek (długa historia, szkoda gadać i tak był trup jak kupiłem) :(
d16y3 pasuje p&p, jest montowany w civic-ach po 95r. a więc dużo większa szansa na zdrowy silnik, tym bardziej że tamte civici nie były już aż tak katowane przez młodzież
ale d16a6 i d16z2 to jest to samo więc po co ładowac taki sam chyba że lubisz te osiągi:D Jak już do wal d16w3 lub w4 juz z vitkiem. Podobno nie ma zbyt dużej pracy tylko pociągnąć 2 kabelki do vteca.
Różnica jest w cenie niestety. Teraz muszę uruchomić syfa najtańszym kosztem (ale bez druciarstwa)
Powiedzcie mi czy ten silnik to jest d16a6 jak na bloku czy d15b2 jak z wyglądu?
http://allegro.pl/honda-civic-iv-90-rok-1-5-16v-silnik-kompletny-i1876214282.html
wyglada jak d16a6 z osprzetem b2
Czyli brać a osprzęt swój wsadzić?
Może numery na bloku przebite?:rolleyes:
http://allegro.pl/silnik-skrzynia-maska-zderzak-civic-1-6-88-91-i1857778282.html
z drugiej strony tu jest taki sam... może w IVgen takie d16a6 były ;)
Kupiony ten z pierwszego linka... zobaczymy w sobotę jak się wyrobię z przekładką
Albo komuś w b2 padł dół i kupił blok od d16a6, albo jest to słupek d16a6 z osprzetem b2, bo najwidoczniej komuś też się skończył silnik i wymienił słupek, nie ma w 4gen ani w innym civic-u silnika d16a6 fabrycznie na 2-punkcie.
Silnik zmieniony, pojeździłem około 5 minut i skrzynię trafiło. Ech... pecha chyba mam do tego padła
nie ty jeden. Ja sobie tłumacze że to stare autko i ma prawo się psuć
Czy skrzynia z civica V gen. ma istotne różnice po za sprzęgłem hydraulicznym i napędem prędkościomierza? Bo nie mogę dostać do IV gena w normalnej cenie. Czy da się wyrzucić hydraulikę a wsadzić linkę? (sam w to wątpię), czy lepiej dokupić resztę hydrauliki aż pod pedał (czy da się zamontować)? Ewentualnie czy w starą obudowę z IV przełożyć zawartość skrzyni z V?
Stary ale to nie ma sensu. Przekładka takiej skrzyni pochłonie Ci dużo więcej czasu i pieniędzy niż włożenie takiej od 4g. Nie lepiej naprawić swoją? A jak nie to odżałuj trochę grosza i kup to co potrzeba.
Jak bym miał możliwość kupienia skrzyni od 4g to bym nie pytał ;)
Zależy mi na kasie bo honda która miała mnie kosztować do 3tyś kosztowała już prawie 5 :mad:
ale skrzyń do 4gen wala się mnóstwo nawet na civic4g.pl w cenie od 150zł już ale za 200-300 już kupisz elegancko działającą skrzynie. Nie rozumiem.
Nie mogłem się zalogować na civic4g.pl bo nie chciało mi autoryzować mailem ale już działa. Zapadła decyzja że jak już znalazłem kilka skrzyń to kupie i po problemie. Po prostu skrzynie z 5g mogłem mieć za grosze i stąd te moje pytania. Po za tym kasy też nie ma ostatnio (ZUS mnie dopadł) ;)
Odświeżę trochę temat :)
Znajomego d16z2( shuttle ) pochłania coraz większe ilości oleju, więc zdecydował sie na podmianę silnika..
Czy wsadzenie d16w3( 6 gen angielka non vtec) zamiast d16z2 jest p&P ?
Hmm nikt nie chce się przysłużyc i dostać zimne piwko na zlocie ? ;)
oprocz lapy od strony rozrzadu reszta pasi p&P w3 ma inna poduszke , albo musisz miec poduszke taka jak w3( d14a8 d15z8) albo lapke z bloku zd14a3 a4 na dwie sruby po skosie
oprocz lapy od strony rozrzadu reszta pasi p&P w3 ma inna poduszke , albo musisz miec poduszke taka jak w3( d14a8 d15z8) albo lapke z bloku zd14a3 a4 na dwie sruby po skosie
Dzięki! :)
Czyli mozna zamontować słupek w3, za osprzęcie z Z2 ?
tak tylko z poduszka tak jak pisalem trzeba zakombinowac ale to latwe jak klocki lego na skrzynie na kolektory pasuje bez problemu pojemnosc ta sama moc podobna reszta spokojnie da rade
Jest kilka innych roznic w tym silniku w porównaniu do starej d-seri
Aparat nie będzie idealnie pasowal bo glowice sporo się roznia w rozwiązaniu.
Listwa wodna i obudowa termostatu jest inna - czujnik do wentylatora chłodnicy jest w starej D z tylu w bloku nad filtrem oleju wkręcony a
w nowym jest przy termostacie.
Lape przy rozrządzie trzeba wymienić cala na stara i dopilowac obudowę rozrządu bo nie zalozymy.
Jeśli w shuttle jest wspomaganie to jest kolejny problem bo lapy i pompy wspomagania nie sa kompatybilne do tego nalezalo by jeszcze zamienic kola pasowe aby zgadzalo się z zastosowana pompa.
Wielkie dzięki za info!
Przemyślimy z kolegą temat wieczorem i jeżeli się zdecydujemy, to wrzucę tutaj fotki z prac :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.