PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z ustawieniem rozrządu- zajrzyjcie jeżeli macie chwilę ;)



FaziRBK
26-09-11, 20:09
Witam,
Otóż mam taki problem, ostatnio postanowiłem sobie zmienić rozrząd w aucie bo to już była najwyższa pora na niego, ze względu na brak funduszy postanowiłem to zrobić sam. I wszystko szło w miarę bez problemów, wymieniłem pompę wody, napinacz i pasek.
Ustawiłem koło pasowe w pozycji gmb, równo cechę(kreskę) z punktem odniesienia na osłonie, kółko wałka rozrządu zostało ustawione według cech, tak aby wszystko odpowiadało w tym znaczek up u góry. Zdjąłem kopułkę i sprawdziłem czy zgadza się cecha z ustawieniem w stronę pierwszego zaworu, wszystko było okej. Poskładałem to z powrotem, wszystkie znaki się zgadzały, tłok 1 oraz 4 były w górnej pozycji, sprawdziłem świece, wszystko ok. Przy okazji tego wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów oraz miski. Następnie chciałem odpalić auto, ale silnik nie ruszył.. przy odpalaniu słychać, że aparat kręci, ale niestety auto nie odpala?. Teraz poniekąd żałuję, że nie poczekałem z tym ale niestety brak funduszy mnie do tego zmusił.
Czy ktoś wie co może jeszcze być nie tak? Wiem, że nikt nie jest magikiem i nie odpowie mi na to pytanie, ale chociaż może coś podpowie. Za wszystkie rady szczerze dziękuję.

silnik sohc - d14a3

lukasz-lukasz
27-09-11, 06:41
skoro rozrząd dobrze ustawiony jest - sprawdź jeszcze z 5 razy, to może jakaś pierdoła? ściągałes kable z kopułki? dobrze je założyłeś z powrotem? Masa do pokrywy zaworów podpięta? jak już 5 razy sprawdzisz ustawienie paska to sprawdź czy iskra jest, może coś padło przy okazji.

Furious
27-09-11, 09:02
iskra jest? paliwo jest? przewody w dobrej kolejnosci podlaczone?

Saiti
27-09-11, 11:20
Ty sterowałeś ustawieniem wałków po zdjęciu paska??

subbug
27-09-11, 11:31
Zakręciłeś kołem pasowym z klucza po poskładaniu wszystkiego? Czy po pełnym obrocie znaki nadal się zgadzały? Sprawdź przewody i świece. No i tą kopułkę wypadało by też sprawdzić

FaziRBK
27-09-11, 19:27
Dobra więc tak, auto odpaliło po kilku próbach, wyglądało na to, że nie mógł dostać paliwa, teraz odpala za każdym razem. Ale niestety chodzi bardzo głośno, możliwe, że pasek za mocno naciągnąłem. Jutro się wszystko okaże zaholowałem auto do znajomego mechanika.