PDA

Zobacz pełną wersję : B16A - kilka pytan i jak dlubac N/A :)



karamba
26-09-11, 07:45
Witam :)
Za 2 tyg odbieram ten silnik , teraz moje pytanie : nie ma wiazki i kompa , czy to prawda ze uruchomie go na mojej wiazce z d16z6 i kompie ktory trzeba przestroic ?
Silnik daje do szlifu , blok i glowica , do tego remont na OEMach typu pierscienie , uszczelniacze i uszczelki glowicy miski , panewy acl race itd...
Jak juz poskladam jaki okres docierania zastosowac przed strojeniem wlasciwym , choc auto i tak nie pojedzie na kompie z Z6 wiec jak to rozegrac ? 2 razy stroic ?
Jak sie obchodzic z silnikiem w trakcie docierania , czy nie mozna zakrecic na vteca od czasu do czasu bez odcinek itd ?

Interesuje mnie tez cos dlubnac w silniku :) skoro i tak otwieram i robie remont to lepiej za jednym razem :D Czy bawic sie w doprezanie czy moze odrazu ostre walki ? Jaki ssacy , skunka czy obx ? dolot pewnie CAI wpadnie, i kompletny wydech magnaflow,czy bez turbo moge odrazu wybrac 2,5" z mysla o dalszym rozwoju ? Nie chce wydac na to rownowartosci silnika , bo w planie mam jeszcze softa :)

Z gory dzieki za pomoc :)

qureku.
26-09-11, 09:17
Moim zdaniem musisz się zdecydować czy iść w N/A, czy w soft/kompresor. Ja na twoim miejscu wybrałbym N/A( sam będę tak robił).

Planuje. Zmianę wałków na te od Ek9, Dolot CAI, Wydech 4-1 z wyjściem 2,5 a potem wszystko na 2,25. I na koniec wystroić to porządnie. Liczę na ok 185-190 Km. Taki setup wydaje mi się bezpieczny....


Co do strojenia, to nie nie jestem ogarnięty w temacie, ale wydaje mi się że w zależności co zrobisz w silniku( czy tylko remont, czy zmiana wałków lub dopręzenie/odpręzenie) powinna być mapa na dotarcie ( w czasie dotarcia nie powinno się kręcić wysoko silnika. ) Po dotarciu powinno być finalne strojenie

ratyo
26-09-11, 10:06
Taniej na pewno będzie, jeśli już teraz będziesz wiedział, czy zostaje N/A, czy dmuchasz.

karamba
26-09-11, 18:21
N/A nie jest raczej finalna opcja , bedzie turbo/kompresor za 2 lata najpuzniej , silnik wsadze dopiero na nowy sezon dotre i potem sie pobawie a zime znowu bede dlubac :)
Z tym ze nie chce z tego silnika wiecej jak 250KM wiec nie chce tez pakowac sie w kompletna kucizne :)
Auto ma pozostac w bezpiecznym setupie ktory wytrzyma ladnych pare lat bez awarii :D


Panowie a jak z tym kompem i wiazka , z d16z6 obsluguje B16A po zmianie map itd ?

Yotomeczek86
26-09-11, 18:30
Albo doprężasz i w N/A się pakujesz albo turbo... jedno z drugim nie może być - bo do turbo musisz go odprężyć. Szkoda kasy

lozek
26-09-11, 18:30
N/A nie jest raczej finalna opcja , bedzie turbo/kompresor za 2 lata najpuzniej , silnik wsadze dopiero na nowy sezon dotre i potem sie pobawie a zime znowu bede dlubac :)
Z tym ze nie chce z tego silnika wiecej jak 250KM wiec nie chce tez pakowac sie w kompletna kucizne :)
Auto ma pozostac w bezpiecznym setupie ktory wytrzyma ladnych pare lat bez awarii :D


Panowie a jak z tym kompem i wiazka , z d16z6 obsluguje B16A po zmianie map itd ?

Komp obsłuży bez problemu jak mu się wgra odpowiednią mapę a co do wiązki to nie mam pojęcia co jest do zmiany w niej, wiem tylko, że na bank dochodzi knock sensor.

karamba
26-09-11, 19:15
W takim razie N/A :)
Jak sie do tego zabrac , bo nie chce 2 razy otwierac silnika ....
Wiem ze nie ugram tyle ile chce , ale 200KM musi przekroczyc :)

Wydech mam obecnie 2,25" czyli do N/A moze zostac nie ? Zakupie kolektor wydechowy do tego , z tym czy jest sens inwestowac w markowe czy ebay w bandażu styknie :D
Kolektor ssacy wiadomo tez bedzie jakis markowy :)
Teraz kwestia silnika :D Remont i tak i tak robie , wiec zaczne od panewek acl race , jakies inne tloki czy walek ? silnik caly idzie do szlifu , wiec moze tez cos zastosowac ?

lozek
26-09-11, 19:25
W takim razie N/A :)
Jak sie do tego zabrac , bo nie chce 2 razy otwierac silnika ....
Wiem ze nie ugram tyle ile chce , ale 200KM musi przekroczyc :)

Wydech mam obecnie 2,25" czyli do N/A moze zostac nie ? Zakupie kolektor wydechowy do tego , z tym czy jest sens inwestowac w markowe czy ebay w bandażu styknie :D
Kolektor ssacy wiadomo tez bedzie jakis markowy :)
Teraz kwestia silnika :D Remont i tak i tak robie , wiec zaczne od panewek acl race , jakies inne tloki czy walek ? silnik caly idzie do szlifu , wiec moze tez cos zastosowac ?

ja bym dał kolektor 2,5 cala od użytkownika NOUD bo robi super kolektory do B serii a wydech 2,36cala (60mm).
Panewki - prędzej skłoniłbym sie ku OEMowych a nie ACL race choć tu już co kto lubi - są różne opinie.

Nie kupuj pierscieni póki nie bedziesz wiedzial w jakim stanie sa tuleje - jak się okaże, że potrzebny jest szlif na nadwymiar już to się zmarnują i będziesz musiał kupować nowe. Jeżeli chcesz doprężyć to jest tylko jedno dobre wyjście - tłoki PCTX z B16B i wałki ze sprężynkami z niego ewentualnie z integry.

Jak już głowica idzie do szlifu to zająłbym się zabawą z kanałami dolot/wylot itd.

na koniec strojenie i w ten sposób 200 koni pęka spokojnie :)

qureku.
26-09-11, 19:32
W takim razie N/A
Jak sie do tego zabrac , bo nie chce 2 razy otwierac silnika ....
Wiem ze nie ugram tyle ile chce , ale 200KM musi przekroczyc

Nie jestem ekspertem, ale wydaje mi się że przekroczenie 200Km wcale nie będzie takie łatwe. Na pewno trzeba będzie odprężyć innymi tłokami( np PCTX z EK9) i zastosować do tego ostry wałek( jak ostry, to ci nie jestem w stanie powiedzieć, ale wydaje mi sie, że na min to ten z b16b). To są moje tylko dywagacje.

Było parę projektów B16 z mocami 200 lub więcej na forum. Radzę sporo poczytać zanim zdecydujesz się na finalny setup...

karamba
26-09-11, 20:33
Zbieram informacje tak na szybko bo chcialem juz zamawiac graty na remont , ale z tego co piszecie zawioze silnik do szlifu i bedzie wiadomo w jakim jest stanie , ponoc ppuszcza baka przy zalaczeniu vteca wiec cos juz wiadomo , i wtedy sie ukierunkuje :) Walek i tloki ktore wymieniacie to OEM z serwisu hondy lub kolegow z forum czy ebay ? Mozeciee jakies przyblizone ceny zapodac :) Moze byc priv jak nie ma byc oficjalnie :D
Dzieki za wszelka pomoc bo od tego zalerzy przyszlosc tego silnika :D

lozek
26-09-11, 22:16
jak puszcza bąki przy vtec'u to pierścienie zapewne więc lepiej dobrze pomierz i jak jest owalizacja bliska nadwymiarowi to szlifuj tuleje i idź w nadwymiar :)

wałki - szukaj używek
tłoki - popytaj kto za ile sprzedaje i kup OEM

karamba
26-09-11, 22:57
Ok dzieki :) Jak silnik bedzie rozebrany to bedziemy dalej myslec :D
Wydech mam ugadany z kolega NOUD , zostaje 2,25 i do tego kolektor i twin lop :D

Arturvf500
27-09-11, 11:25
ja bym dał kolektor 2,5 cala od użytkownika NOUD bo robi super kolektory do B serii a wydech 2,36cala (60mm).
Jeżeli chcesz doprężyć to jest tylko jedno dobre wyjście - tłoki PCTX z B16B i wałki ze sprężynkami z niego ewentualnie z integry.

Jak już głowica idzie do szlifu to zająłbym się zabawą z kanałami dolot/wylot itd.

na koniec strojenie i w ten sposób 200 koni pęka spokojnie :)

chyba raczysz zartowac; jeszcze nie widzialem B16 z walkami na ulice ktore by mialo 200KM zmierzone w normalnej (20-25st) temperaturze; przy kompresji 13:1 i walkach S2 Pro wychodzi niewiele ponad 190KM przy 30st

Kras
27-09-11, 11:31
I na dodatek powerband jest waski jak dupa weza.

lozek
27-09-11, 12:58
Emre i jego EK4

"Silnik, po odpowiednim szlifie bloku, został doprężony tłokami z Civica TypeR. Głowica otrzymała wałki Skunka Stage 2, sprężynki zaworowe i tytanowe talerzyki Omni Power oraz regulowane kółka rozrządu Skunk. O stronę ssącą dba kolektor Blox’a, przepustnica BDL 68 mm oraz CAI AEM’a z suchym stożkiem. Kolektor wydechowy pochodzi z oferty firmy Supersprint"

wynik?

" Pierwsze strojenie, bez ruszania kółek rozrządu, pokazało 200 KM i 175,5 Nm, a odcinka została przesunięta na 9k.

Oczywiście to nie jest ostatnie słowo jeżeli chodzi o ten samochód. Na obecnym setupie jest jeszcze kilka KM do ugrania, a na rynku istnieje jeszcze sporo części lepszych niż moje."


przykąłd nr 2:

Smoq i jego były crx

b16a1 z tłokami PCTX, wałki i spreżynki z b18c6 Cr 12,6:1, ssak seryjny, wydechowy e-bay - moc? 200 koni 175 momentu

Saiti
27-09-11, 13:03
" Pierwsze strojenie, bez ruszania kółek rozrządu, pokazało 200 KM i 175,5 Nm, a odcinka została przesunięta na 9k.

Czyli nie pękło dwieście :P Zabrakło konia :)

lozek
27-09-11, 13:11
nie były również ruszane kółka a dobrze wiemy, że wtedy by pękło... Nie czepiaj sie prosze takich rzeczy :D

ratyo
27-09-11, 13:14
Tak, czy inaczej 200KM jest do ugrania i to bez hardcoru. Sam do wiosny mam zamiar przebić przez 200KM, czy to w B16A1, czy też na nowym słupku B16A, tego jeszcze nie wiem, ale nie mówcie chłopakowi, że nie ma takich setupów, bo są.

Na dzień dobry zacząłbym zabawę od kolektora wydechowego, wałków oraz tłoków z B16B.

Sam jestem ciekaw, jak z wydechem na 2,25", ja poszedłem w 2,36".

dimo
27-09-11, 13:38
Tak, czy inaczej 200KM jest do ugrania i to bez hardcoru
to co jest dla Ciebie hardcorem? bo dla mnie auto po szlifie, nadwymiarze, wałkach stage2, sprezynkach i talerzykach, regulowanych kólkach, kolektorach, profi dolocie i wydechu jest już HARDCOREM jesli chodzi o N/A:D i jest to juz nawet nie worek pieniedzy a wór:p

Kras
27-09-11, 13:42
Jeszcze CR 12.5-13 ;)

lozek
27-09-11, 13:46
owszem jest hardcore'em ale jest do ugrania bez problemu przy takim CR (nawet wiecej jest do ugrania) jak widać po tych setupach co napisałem. Nie zgadzam się z Arturem i tyle :)

ratyo
27-09-11, 14:26
Oczywiście to jest relatywne pojęcie, ale odnosiło się do ogółu, bo oczywiście 200hp z 1.6 VTI/SIR to nie przelewki. Prawdziwym hardcorem dla mnie jednak jest budowa silnika od podstaw pod Turbo, jak u Romiego, czy też B16B kręcące się do 11k.

PS. Worek pieniędzy pominąłem ;)

Saiti
27-09-11, 15:22
Nie czepiaj sie prosze takich rzeczy Musiałem się wybronić, nie narzekaj :P

spychu
27-09-11, 19:14
owszem jest hardcore'em ale jest do ugrania bez problemu przy takim CR (nawet wiecej jest do ugrania) jak widać po tych setupach co napisałem. Nie zgadzam się z Arturem i tyle :)
A przeczytałeś dokładnie temat Emrego ile czasu te 200KM jeździło zanim się wysrało ? :)

Dla mnie takie modzenie B16 to bezsens. Szlify, tłoki doprężające, wałki, kolektory przepustnice i masa innych pierdół za worek kasy, lepiej zainwestować w B20 i tyle.

ratyo
27-09-11, 19:59
lepiej zainwestować w B20 i tyle.

Temat już wielokrotnie wałkowany, ale żeby bezpiecznie wysoko zakręcić w B20VTEC, też trzeba trochę monety wydać. Dodatkowo, jeśli ktoś chce pozostać w klasie 1600, to B20 nie jest wyjściem.

karamba
27-09-11, 22:37
Nie interesuje mnie klasa i starty w zawodach , byc moze cos zalapie ale nie pro czy kjs :D
Piszecie ze N/A worek siana itd , jak wyglada sprawa kompresora M62 ?

Silnik szlif i tak bedzie mial ale na tyle na ile jest konieczne i :

uszczelniacze
uszczelka pokrywy
uszczelka ssaka
uszczelka przepustnicy
uszczelka krokowego
uszczelka vtec'a
oring aparatu
2x uszczelniacz walka
korek walka wydechowego
Uszczelka pod glowice
pierscienie NPR
2x uszczelniacz walu
uszczelka miski
Cos jeszcze wywalic ? Panewki jak beda dobre wymieniac na sile czy zostawic ?

Sporo sie robi kompresorow ostatnio, interesuje mnie tylko soft , jak dojdzie do 230-240KM to bedzie gralo :)
che zachowac bezpieczny setup na dlugie lata , auto nie jezdzi i tak duzo bo siedze w Niemczech wiec sezon letni i co 2 weekend :)
Czy pod kompresor musze cos przygotowac ? Z NOUDem ugadany jest wydech : kolektor 4 1 2,5" ala toda , moj wydech ma 2,25 i koncowy twin lop , chyba styknie na kompresor co nie ? Czy w silniku cos zastosowac czy remont i zamykac, docierac i potem kompresor ?
Dzieki za pomoc , fajnie ze jest oddzew na temat :D

lozek
27-09-11, 23:15
wydech zdecydowanie większy niż 2,25. jeżeli celujesz w 200 lub ponad 200 koni to 2,5 cala daj i będzie ok. 2,25 to zdecydowanie za mało do czegoś takiego

Kras
28-09-11, 08:35
Temat już wielokrotnie wałkowany, ale żeby bezpiecznie wysoko zakręcić w B20VTEC, też trzeba trochę monety wydać. Dodatkowo, jeśli ktoś chce pozostać w klasie 1600, to B20 nie jest wyjściem.

Tyle tylko, ze B20VTEC nie trzeba wcale krecic zeby miec 200PS. Jak pokazuje doswiadczenie wystarcza 7000-7200rpm. I takie B20 zrobi wiatrak z B16 o tej samej mocy w kazdych warunkach.

ratyo
28-09-11, 09:56
I takie B20 zrobi wiatrak z B16 o tej samej mocy w kazdych warunkach.

Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Mówimy o B16 200KM vs B20 200KM. Jeśli nie będzie trzeba akurat korzystać z dołu, to raczej bym się żadnych rewelacji nie spodziewał.

Co nie zmienia faktu, że w użytkowaniu na codzień B20 sprawdzi się o wiele fajniej, bo jest elastyczne.

Kras
28-09-11, 10:02
Oprocz dolu jest tez srodek. I zdziwilbys sie jak czesto na pojezdzawce trzeba zejsc do tych ok. 5krpm i potem sie z nich podniesc. A tam takie wykrecone B16 w ogole nie pojedzie. Trzymanie go ciagle w przedziale 7.5-9k jest zwyczajnie nierealne, chyba ze na bardzo krotkiej skrzyni, a i wtedy wcale tak latwo nie bedzie.

ratyo
28-09-11, 11:04
Możliwe, że właśnie dlatego odnoszę takie wrażenie, bo faktycznie mam bardzo krótką skrzynię i na przejeżdżawkach nie odczuwam tego.


wydech zdecydowanie większy niż 2,25. jeżeli celujesz w 200 lub ponad 200 koni to 2,5 cala daj i będzie ok.
Pod tym się podpisuję, do takiego setupu 2,25" to za mało.

Fawor
02-10-11, 20:14
Nie odczuwasz tego bo nie masz pojęcia jak by pojechało z tych samych obrotów B20.

M62 nie zrobi 240KM w B16. W ogóle to jest kompresor ze zbyt małą wydajnością do Bserii. Na okolice 250KM sofcik turbo. W B16 NA trzeba zainwestowac niemało kasy, zrobi sie okolice 200KM, soft to złoi, a i tak nie będzie juz dalej 'rozsądnego' potencjału na wyższe moce.

emg
03-10-11, 17:25
b16a n/a też potrafi dać sporo radości z jazdy ;). Jeżdżę półtora roku od złożenia, trochę upalam po zakrętach, silnik póki co działa, kręci się dosyć wysoko, apetytu na oliwę nie ma za wielkiego. Niestety żeby jechać trzeba kręcić, dół jest lepszy od serii b16 bo krzywka "większa", ale to raczej kres możliwości tego setupu za rozsądny worek pieniędzy, kolejny zresztą i chyba już niekoniecznie auto będzie się nadawało do codziennej jazdy. B20 z dołu pojedzie lepiej, porządnie zrobione b20 pojedzie lepiej w całym zakresie. Tak czy siak w 10k się nie zamkniesz jak chcesz zrobić dobre n/a.

Ale i tak dźwięk z b16 przy 9,5k jest bardziej *****isty od pssst ;)

Fawor
05-10-11, 22:35
b16a n/a też potrafi dać sporo radości z jazdy
absolutnie nie zaprzecze, ale fakt najprostszy jest taki, że zrobienie dokładnie tego samego setupu na b18 daje ODCZUWALNIE wyższe parametry. Stąd też dłubanie B16 w wykręcone NA na ulice nie ma większego sensu poza "sztuką" :)

emg
06-10-11, 00:46
masz rację, na ulicę nie i dzisiaj tylko na ulicę dłubnął bym sobie b18 albo b20, natomiast 1,6 ma tą zaletę, że mieści się zazwyczaj w niższych klasach "w zakrętach" ;)

QowaX
07-10-11, 09:29
zerknij tu
http://www.empireracing.pl/viewtopic.php?f=7&p=1434#p1434

Nemereth
09-10-11, 08:57
Stąd też dłubanie B16 w wykręcone NA na ulice nie ma większego sensu poza "sztuką"

Bardzo piękną sztuką :)

QowaX
09-10-11, 20:23
Nie odczuwasz tego bo nie masz pojęcia jak by pojechało z tych samych obrotów B20.

M62 nie zrobi 240KM w B16. W ogóle to jest kompresor ze zbyt małą wydajnością do Bserii. Na okolice 250KM sofcik turbo. W B16 NA trzeba zainwestowac niemało kasy, zrobi sie okolice 200KM, soft to złoi, a i tak nie będzie juz dalej 'rozsądnego' potencjału na wyższe moce.

bo b16 N/A bedzie miało 170Nm a b16T 250Nm wiec oczym mowa :)

karamba
11-10-11, 19:17
Witam ponownie :D
Silnik juz u mnie , teraz mysle jak go ogarniac i komu go powierzyć :)
Jedni polecaja sprawdzic kompresje i w jakim jest stanie , malutki remont i smigac , ja znowu chce zrobic szlify i kapitalny remont z nowymi panewkami itd
Kto ogarnie temat dobrze w normalnych pieniadzach razem ze swapem i remontem silnika w Wielkopolsce bo nie mam auta na chodzie a jeszcze targac go na lawecie 350km po Polsce :confused:
Interesuje mnie kompletny remont , swap i strojenie :)
Dostalem juz jedna wycene na kwote spokojnie 7k -czesci i robota+swap , wydaje mi sie ze to duzo :(
Jakies propozycje ?

lozek
11-10-11, 19:31
7K? to duzo za duzo... Elektryka powinna kosztować MAX 500zł, mechanika różnie - 400-700 zazwyczaj. Nie rozumiem czemu tak dużo skoro chociażby silnik jest osobno, można go porozkręcać i zrobić wszystko a następnie swap....

Chcesz od razu tłoki zmieniać? Jak nie to remont całkowity powinien się zamknąć max w 2500-3000zł wg mnie... razem z robocizną. Czyli jakby nie patrzeć to ja to widzę okolice 4tys a nie 7...

niech zgadnę - pytaleś się w normalnym warsztacie? Jak dla mnie to jest ni dość ze ryzykowne to jeszcze nieopłacalne. Szansa wystąpienia BUBLA przy swapie jest ogromna jak ktos nie robi tego na codzien.

karamba
11-10-11, 19:34
Nie chce pisac oficjalnie gdzie , ale nie u pana mietka , a w jednym z najbardziej znanych warsztatow w W-Wie :)
Chce aby silnik byl sprawny na wiele lat i jak wsadze kompresor zeby sie nie rozsypal :)
Jajko mam tylko na weekendowe zabawy i upalanie z glowa , traktuje go bardziej kolekcjonersko :cool: :D

Nemereth
11-10-11, 23:38
Z tą sprawnością po remoncie to loteria niczym w lotka...

Saiti
12-10-11, 06:43
Z tą sprawnością po remoncie to loteria niczym w lotka...

tyle że w lotku mało zależy od grającego.

karamba
12-10-11, 10:29
Nie musicie byc tak doslowni :D Czyli co , mam wymienic kompletny rozrzad , zalac nowy olej i swapowac :confused::cool:
Szukam ogarnietego warsztatu za normalne pieniadze i zdam sie na ich opinie :)

Nemereth
12-10-11, 21:50
Przesiedz zime z instrukcjami, na wiosne sam zrobisz :P

barott
17-10-11, 23:25
Bez instrukcji też sam zrobisz, jeśli jako tako ogarniasz mechanikę. Ja sam zeswapowałem b16 do eg4 w 3 dni, gdzie musiałem jeszcze całkowicie przerabiać wiązke i bawić się we wrzucanie silnik od dołu.

Fawor
18-10-11, 23:37
chcesz robic ten remont na seryjnych tlokach czy nadwymiarze?

karamba
19-10-11, 07:36
raczej na seryjnych , bo chce zakladac tez kompresor ...

qureku.
19-10-11, 08:58
raczej na seryjnych , bo chce zakladac tez kompresor ...

To może warto silnik trochę odprężyć i zastosować inne tłoki ?

Fawor
19-10-11, 15:09
raczej na seryjnych , bo chce zakladac tez kompresor ...
ok, nie zrozumiałeś.

Michalll_1991
19-10-11, 15:21
Zamieszczone przez karamba


raczej na seryjnych , bo chce zakladac tez kompresor ...



ok, nie zrozumiałeś.

fawor moze rozwiniesz ? ja nie wiem jaki to ma zwiazek a chetnie sie dowiem :P

karamba
19-10-11, 17:22
Fawor nie kazdy jest na takim etapie jak Ty :)
Auto robi mi tuner , silnik bedzie prawie seryjny , wiekszosc gratow daje OEM , jesli zajdzie potrzeba to nawet tloki , panewki glowne i korbowodowe ACL race , szpilki arp itd , nie szykuje silnika na moce wieksze niz 250KM ...

Dlaczego mam robic nadwymiar na sile jak nie bedzie potrzeby ?
Skoro ma byc kompresor to nie chce jeszcze podnosci do tego stopnia sprezenia , czy ja czegos nie rozumiem ? :D

lozek
19-10-11, 17:29
Fawor nie kazdy jest na takim etapie jak Ty :)
Auto robi mi tuner , silnik bedzie prawie seryjny , wiekszosc gratow daje OEM , jesli zajdzie potrzeba to nawet tloki , panewki glowne i korbowodowe ACL race , szpilki arp itd , nie szykuje silnika na moce wieksze niz 250KM ...

Dlaczego mam robic nadwymiar na sile jak nie bedzie potrzeby ?
Skoro ma byc kompresor to nie chce jeszcze podnosci do tego stopnia sprezenia , czy ja czegos nie rozumiem ? :D

Tak nie rozumiesz :) Nadwymiar to nie jest zwiększenie stopnia sprężania a zwiekszenie średnicy tulei gdy ma owal lub jest na granicy i pod owy rozmiar dołożenie nowych tłoków, pierścieni itd

Yotomeczek86
19-10-11, 18:35
Zrób pomiar owalizacji tuleji i tłoków. Jak będą jajowate wtedy szlif i w nadywmiar pierwszy się przechodzi. Stopień sprężania się nie zwiększy.

Fawor
19-10-11, 19:30
Auto robi mi tuner
jak Ci robi tuner to niech on podejmuje decyzje :)

Michalll_1991
20-10-11, 12:39
edit : albo nic

karamba
22-10-11, 00:15
jak Ci robi tuner to niech on podejmuje decyzje :)


Od dzisiaj tak bedzie bo silnik zostal dzisiaj dostarczony :)

karamba
02-11-11, 20:14
Witam ponownie , dzisiaj udalo mi sie wyjac D16Z6 i zdjalem miske olejowa bo myslalem ze panewka , a tu takie cos :

http://i297.photobucket.com/albums/mm230/karamba21_photos/2011-11-02185304.jpg
http://i297.photobucket.com/albums/mm230/karamba21_photos/2011-11-02185237.jpg
http://i297.photobucket.com/albums/mm230/karamba21_photos/2011-11-02185231.jpg
http://i297.photobucket.com/albums/mm230/karamba21_photos/2011-11-02185221.jpg
http://i297.photobucket.com/albums/mm230/karamba21_photos/2011-11-02185213.jpg


O co tu chodzi ? Czemu takie duze ubytki sie wyciely ?
Ratowac ten silnik czy inny dol szukac ? Bo kolega chce go ratowac....

Saiti
03-11-11, 10:43
czekaj, ja tam nie dowidzę za bardzo, dzień jest poranny, te panewki boczne "banany" są na miejscu?

karamba
03-11-11, 15:52
No wlasnie nie sa na miejscu , na bokach widac ile juz zeszlifowaly , miska olejowa pelna jest opilkow ...

Saiti
04-11-11, 07:17
No wymieliło Ci, ja bym olał silnik już.

Arturvf500
09-11-11, 15:14
No wlasnie nie sa na miejscu , na bokach widac ile juz zeszlifowaly , miska olejowa pelna jest opilkow ... ktos nie zalozyl polksiezycy;) pompa oleju tez pewnie fajnie wyglada;) i barylki na czopach korbowych...;]

karamba
11-11-11, 18:52
ktos nie zalozyl polksiezycy;) pompa oleju tez pewnie fajnie wyglada;) i barylki na czopach korbowych...;]

Czyli co , mechanik zle poskladal i silnik sie wysral ?? No to musze to wyjasnic w takim razie :mad:
Nie wiem czy zlecic to komus , czy silnik brac i jechac do niego niech zobaczy co zjebal :( Co myslisz Arturvf500 ???

Saiti
12-11-11, 15:07
No lol, jeśli nie założył tych półksiężycy to nic dziwnego, że wał jadł co mógł po drodze. Tylko cholera, przecież wał się ślizga bez tego....

qureku.
03-10-12, 15:14
Czas trochę odświeżyć temat, bo sezon się kończy i przez coś fajnego poskładać przez zimę :).

Pacjent, to b16a i o żadnej zmianie pojemności nie ma mowy( z powodu klas na rożnych imprezach rajdowo- wyścigowych). Silnik ma mieć docelowo ok 200KM. Jak będzie ich nieco ponad 190 to nic się nie stanie. Najważniejsze w tym setupie ma być bezawaryjność

Z tego co wyczytałem, to seryjne CR które wynosi w granicach 10.4 jest zbyt małe by bawić się w jakieś aftermarketowe wałki. Tak więc podstawowe pytanie brzmi jakimi tłokami można doprężyć?.
Nie jestem zwolennikiem PCTXów, więc może coś jeszcze jest z palety OEM Hondy, co by można było zastosować ( np. tłoki z B81c6 ?. Ale korzystając z jednego kalkulatora wychodziło, ze odpręża się silnik...).

Chyba, że mając bardzo zdrowy silnik można odpuścić doprzężenie tłokami i liznąć trochę głowicę, albo dać cieńszą uszczelkę pod głowicę ?

Co do głowicy to nie mam zielonego pojęcia, gdyż to w sumie jest zależne od stopnia doprężania. Czy lepiej szukać z b18c6 czy pozostać przy b16a. Na pewno wlecą talerzyki i sprężynki aftermarketowe wraz z obróbką głowicy. Niewiadomą dla mnie pozostaje również kwesta wałków, które chwiałbym żeby były trochę ostrzejsze od tych z b16b ( czy skunk2 st2 spełnia te kryteria ?)

Wydech -W kwestii wydechu, to ma być kolektor 4-1 z wyjście 2,5 a dalej przelot 2,36 na dwóch przelotowych tłumikach.

Dolot- Ssący b18c6 wraz z przepustnicą z tego modelu oraz CAI aem v2

Proszę o rady :)

crxd16
03-10-12, 16:34
skuknk2 s2 sa duzo ostrzjesze od b16b, nawet skunk2 s1 sa ostrzjesz od b16b, tloki z jdm itra dopreza tylko o 0.1

qureku.
03-10-12, 16:40
Dzięki za opinię.

Co do wałków, to mylnie napisałem o który st mi chodzi. Czyli stg1 będzie zupełnie wystarczający ?

A co z tak zwanym "dołem" silnika ? Jest jakaś inna alternatywa oprócz pctx i kucizny ?

Gumka23
03-10-12, 16:46
Niewiem czy sie orientujecie ale mowicie o innych silnikach. No chyba, ze crx odniosl do b16b, zeby podkreslic roznice.

crxd16
03-10-12, 17:07
moze nie sprecyzowalem koncowki mojej wypowiedzi, tloki z jdm b18c itr dopreza w jdm b16a tylko o 0.1

qureku.
03-10-12, 22:35
moze nie sprecyzowalem koncowki mojej wypowiedzi, tloki z jdm b18c itr dopreza w jdm b16a tylko o 0.1

Jak doskonale zrozumiałem Twój przekaz, dlatego pytam się czy są inne tłoki OEM ( prócz tych z integry oraz PCTX), które znacząco podbijając CR oraz do jakiego mniej więcej CR dobijemy w przypadku splanowanie głowicy( zostawiając margines bezpieczeństwa) oraz daniu cienkiej uszczelki pod głowicę ?. Czy bedą to wartości na tyle wystarczające by myslec o jakims ostrzejszy wałku od tego pochodzącego z B16b ?

jakieś pomysły oraz rady ?

crxd16
03-10-12, 23:36
jak nie chcesz pctx (ktorych tez nie jestem zwolennikiem) to nie ma, zostaje afteremarkt i wtedy o jakies walki typu stage2 moza sie pokusic

lozek
03-10-12, 23:42
Jakie są powody znienawidzenia przez niektóre osoby ( np was ) omawianych własnie PCTXów?

crxd16
03-10-12, 23:43
moje o czym pisze od wielu lat - waga

lozek
04-10-12, 00:45
moje o czym pisze od wielu lat - waga

Jaki negatywny wpływ ma waga tłoka?

Wybaczcie, ale wykorzystam ten temat, bo może się w końcu dowiem co i jak z tymi PCTXami :)

crxd16
04-10-12, 08:53
wieksze obciazenia na uklad korbowy, wiec sie nie zakreci tak wysoko jak na lzejszych

Dzida
04-10-12, 09:45
Co wy fanzolicie, kręci się tak samo, waży tyle samo, przecież jeżdżą na tym ludzie setki tysiećy kilometrów i działa, o co chodzi??

qureku.
04-10-12, 09:49
Właśnie z tych powodów nie chce wkładać PCTXów. Dlatego proszę was o rady, co można zrobić by w jakimś stopniu podbić CR.

Chciałbym splanować głowicę oraz ją całą obrobić. Ktoś może ma doświadczenie, albo wiedzę ile planowanie głowicy oraz zastosowanie cienkiej uszczelki może dać ?( chodzi mi caly czas o CR). Kolejna kwestia to jaką główcie zastosować ?

zakit
04-10-12, 09:51
a pamietasz o czyms takim jak zealautowerks.com? usiadz i policz.

qureku.
04-10-12, 09:57
pamietasz o czyms takim jak zealautowerks.com? usiadz i policz.

Tak pamiętam. Tylko nie wiem o ile można planować głowicę by było bezpiecznie, wiec dlatego publicznie się o to pytam

crxd16
04-10-12, 12:34
Co wy fanzolicie, kręci się tak samo, waży tyle samo, przecież jeżdżą na tym ludzie setki tysiećy kilometrów i działa, o co chodzi??
sa 10% ciezsze od seryjnych pr3 i 20% ciezsze od kutych odpowiednikow, wiec rzeczywiscie- waza tyle samo..

Cobain
04-10-12, 13:11
na glowicy masz fabryczne pukty do ktorego mozna planowac glowe(oczywiscie nie planuj do tych miejsc,tylko zostaw z 0.15) do tego ciensza uszczelka...plastelinka i sprawdzasz ile miejsca zostalo

karamba
04-10-12, 19:03
qureku te tloki co mam to P73 ;) Nie wiem o ile podbija CR w 1.6 , trzeba policzyc skoro nie chcesz pctx :)

crxd16
04-10-12, 20:17
karamaba, sa 2 rodzaje p73, z jdm'a mu podwyzsza o 0.1, a te drugie obniza stopien sprezania, ale gra nie warta swieczki dla 0.1 ruszac tlokow,
pamietaj, ze przy obnizeniu glowic wzgledem bloku (palnowanie i uszczelka) przestawia sie rozrzad i reg. kolka by sie przydaly

Fawor
07-10-12, 13:32
przy montazu kucizny na pływającym sworzniu 'wypadałoby' ubrac to na kute korby. A taki zabieg w B16 totalnie nie ma sensu, jesli nie mowimy o robieniu 200+ z B16 obojetnie jakim kosztem. Ja nie widziałbym żadnego problemu w załozeniu tłoków z b16b, bo teoretycznie (oczywiście zgodnie z prawdą, bo liczby nie kłamią) są cięzsze, obciążają układ itp itd, a w praktyce silniki z takimi tlokami jeżdzą (i w b16 i w b18) i nie słychać odzewu z polski, żeby było im z nimi jakoś tragicznie źle...Także pct jest dla mnie jedyną sensowną (w aspekcie pieniędzy) opcją doprężania b16 (bo im mniej wydane w ten silnik tym lepiej ;) ). Skunk2 2 stage 1 bądź 2 (może buddycluby 3, którę będę miał do oddania? :P ), dopasować osprzęt (seryjny kolektor z b16 po portingu jest najlepszą opcją do 1.6) i okolice 200KM na pewno się pojawią.

qureku.
02-11-12, 23:56
Tak więc w moim przypadku padł na dół od B16a( dlatego taki, że trafiła się opcja kupienia po kompletnym remoncie, wiec zmiana tłoków na PCTX nie wchodzi w grę, gdyż to jest moim zdanie nieopłacalne)

W związku z tym, że tłoki zostaną PR30, to celem podbicia stopnia sprężania chce liznąć głowicę w granicy rozsądku. Czy ktoś może podać ile mniej więcej taka wartość wynosi?

Kolejna sprawą jest zastosowanie głowicy. Czy jest sens zakładania tej z B18c6 ? Głowica ma zostać obrobiona a talerzyki i sprężynki zostaną wymiene na np produkt Supertecha. Dojdą również regulowane kółka rozrządu. Czy ktoś jest w stanie polecić jakąś przyzwoitą firmę ( bo słyszałem, zę np z chińskimi Visionami są problemy) .

Chciałabym również zastosować ostrzejsze wałki od seryjnych. Kumam, że ich zastosowanie ma duzo wspólnego z CR jakie będzie panowało w silniku. Ze wstępnych obliczeń, na podstawie tego co udało mi się wygrzebać w necie wychodzi na to, ze CR u mnie wyniesie ok 11,2 ( przy delikatny splanowaniu i daniu cieńszej uszczelki) i czy przy takiej jego wartości jest sens zakładania czegoś ostrzejszego niż oem z B16B ?.

Czy pasek rozrządu może byc seryjny, czy przydałoby się coś mocniejszego .


Wydech będzie 4-1 wyjściem 2.5 a potem puszczony przelot 2,36 na dwóch tłumikach.

Wszelkie opinie i porady mile widziane :)

crxd16
03-11-12, 09:35
co do glowicy, skoro i tak zmieniasz bebechy w glowicy to bez sennsu pakowac glowice z c6 bo to ten sam odlew co w b16, jedynie nierownosci po odlewie sa w niej usuniete;
co do kolek to polecam aem na 5 srubek

Fawor
03-11-12, 15:19
Zakładanie budowy mocnego B16 bez zmiany tłoków likwiduje niestety przymiotnik przed kodem..To będzie po prostu B16 z wałkami, przez co zbliży sie do okolic 190KM. Może ciut mniej, może ciut więcej. Na pewno nie będzie 200+. Wg mnie bez sensu składać od zera silnik, który jest prawie seryjny..

qureku.
03-11-12, 18:32
Zakładanie budowy mocnego B16 bez zmiany tłoków likwiduje niestety przymiotnik przed kodem..To będzie po prostu B16 z wałkami, przez co zbliży sie do okolic 190KM. Może ciut mniej, może ciut więcej. Na pewno nie będzie 200+. Wg mnie bez sensu składać od zera silnik, który jest prawie seryjny..

Może i masz rację, ale kupiłem już dół b16a po kapitalnym remoncie. Nie chce wchodzić w polemikę na temat tłoków PCTX w B16( bo moja wiedza na ten temat jest zbyta mała), ale jak jakiś czas temu sprzedawałem słupek b16, to wszystkie osoby które były nim zainteresowane miały problem z padającymi panewkami..( wszystkie przypadki dotyczyły silników b16 z PCTX, składanych w renomowanych "hondowskich" warsztatach )

Ten silnik ma służyć bezawaryjnie na torze, a nie na 1/4, wiec wydaje mi się ze w taki przypadku warto zachować większy marginens bezpieczeństwa ze względu na trudne i długotrwałe warunki pracy .

Może coś doradzisz w sprawie wałków ?

Dzięki za opinię :)

Fawor
03-11-12, 19:26
Spoko, Twój wybór. Ale w gruncie rzeczy właśnie przez to nie możesz załadowac porządniejszych wałków. Moim zdaniem absolutny max to ITR czy tam B16B. Dobry dolot, rozportować ssący i spasować, obróbka głowicy oczywiście jak najbardziej wskazana. Wydechowy pewnie toda-style, wydech dałbym 2,36 no i porządnie wystroić na hamowni kręcąc kółkami.

A tak podsumowując: trzeba było szukać dołu/słupka B16B :)

qureku.
03-11-12, 19:36
Dzięki za opinię. Powoli szukam kolektora 4-1 z wyjściem 2.5, bo dalszy wydech 2,36 już jest



A tak podsumowując: trzeba było szukać dołu/słupka B16B Gdyby jeszcze był do dostania w sensownej monecie, to bym się nie zastanawiał..Widziałem kiedyś sam dól za ok 3,5 tys, co jest moim zdaniem za duzo..

A przy okazji spytam( wiem, ze dopreża się tłokami, nie ciachanie głowicy.. Ile mogę bezpiecznie liznąć głowicę ?

karamba
03-11-12, 19:38
Fawor ale kasa za b16b inna :D i to nie spotykane ;)

U mojego dobrego znajomego kilka lat smiga b16a na pctx , i walkach tody , kreci 9,5rpm , i regularnie jest upalany na torach , nic sie nie stalo :D

Reg kolka kupuj AEM jak pisze crxd16 , najlepsza opcja cenowa , ja sciagam z usa , napisz do jarusneta, moze jeszcze cos sciagnie z moimi gratami ;)
Visiony po zmianie srubek niby daja rade , ale cos czuje ze jak zacznie sie nimi krecic to pewnie na amieliniuum zrobia sie ubytki. Stalem tez przed ta decyzja , i pakujac tyle kasy w silnik i inne walki dac tanie kolka to strach troche :D

Fawor
03-11-12, 20:08
a dlaczego 4-1 skoro to ma jezdzic po zakrętach? Tym bardziej, że będzie niski więc zaraz go pognieciesz..bez sensu.

karamba
03-11-12, 20:56
Chinczyki faktycznie wisza nisko , ja sie okropnie meczylem na glebie :(
Ale po zmianie na replike TODY od nouda , schowal sie az pod miske ze tak powiem i jest malina :) A tez jest 4-1 :D

Fawor
03-11-12, 22:39
replika od nouda 4-1? Od kiedy?

karamba
03-11-12, 22:45
No w sumie to sie jeblem hehehe :D Za dlugo pracowalem i wypilem piwo :o

Fawor
03-11-12, 23:15
spoko. Po prostu sie zdziwiłem, że może cos przegapiłem, bo sam bym zmienił swoje 4-2-1 ;) A co do tego

Fawor ale kasa za b16b inna i to nie spotykane
jakby spojrzeć na to trochę szerzej...najpierw musiał kupic blok. Do tego leci głowica (jakieś 500-600zl) i wałki ze springami i talerzami za jakieś 1,5k. Nie wiem za ile był blok, ale jesli okolice 2k to już nam się zrobiły 4. Dojdzie robota za pierdoły uszczelkowe, złożenie i tym podobne, ale tego nie bierzmy do końca pod uwagę, bo kupiony słupek b16b nie byłby po remoncie i nie można zakładać, że byłby igłą. Tak czy śmak - nie wydaje mi się, żeby w obecnych czasach kupno gołego b16b było droższe niż 6k. A masz już w nim doprężenie i o wiele fajniejsze R/S ratio pod tor. Także na raz wyrzucasz więcej, ale w ogólnym rozrachunku nie wychodzi to jakaś porażająca różnica. A po prostu ta dopłacona różnica byłaby zyskiem. Ale już nie odbiegam dalej od tematu, takie luźne przemyślenia.

karamba
04-11-12, 10:28
Nie no to sie zgadza , ale jesli chcemy silnik miec w przeciagu 2-3 miesiecy to chyba zostaje sciagac indywidualnie gdzies za krajem bo nie u nas...

Tyle lat jestem na forum ale chyba nigdy nie widzialem silnika b16b zwyczajnie w dziale gielda :cool: b18cx jeszcze mozna kupic , teraz widzialem swap za 6k :eek:

Fawor
04-11-12, 10:32
wiem, ze kilka osób brało b16b od tygrysa za cene wcale nie powalającą, także wszystko się da :)

qureku.
12-12-12, 22:47
Tak więc mój setup ma wyglądać następująco...

Doł B16a( wyremontowany), góra głowica b16a z wymienionymi talerzykami i sprężynkami na wyrób( jeszcze nie wybrałem konkretnej firmy) oraz wałki Buddy Cllub 3+. Głowica ma mieć wypolerowane kanały wydechowe.

Co z ssącym ? Czy mozna je polerować i potem znowu nadać im chropowata powierzchnię, tak by paliwo sie nie skraplało?. Głowica ma byc równiez lekko splanowana

Co do kolektora ssacego to sie zastanawialem nad tym z b18c6. Warto wydać na niego kasę ?
Odnośnie przepustnicy to jest sens montowania coś większego niż seria ?.

Fawor
12-12-12, 23:40
chropowata powierzchnię zostawiasz na kanalach ssących w głowicy. Kolektor moze byc na lustro. Rozwiercic wlot i najlepiej tez runnery do równego zejścia w głowice.

PS. Z wałkami raczej sie nie uda..

arturwwa
12-12-12, 23:50
wałki odpusc jezeli nie doprezasz, obrobka glowicy jak najbardziej, ssacy jak najbardziej.

qureku.
12-12-12, 23:57
Dzięki za info

Tylko te wałki są niewiele ostrzejsze od b16b czy b18c..

qureku.
23-01-13, 15:24
Pozwolę sobie powtórzyć pytanie...


Czy warto zastosować kolektor ssący b18c6 ?. Pacjent to b16a, z obrobioną głowicą, wydechem oraz wałkami pokroju B16b/B18c.

crxd16
23-01-13, 17:38
zakladaj

Fawor
23-01-13, 18:10
A testy z H-T? Ja gdzies widziałem porównanie i 1.6 najlepiej wychodziło na rozportowanym seryjnym dolotowym P30..

crxd16
23-01-13, 18:13
a ja widzialem testy, ze porting kolektora nic nie daje (roznice w bledzie pomiarowym hamowni) - co test to inne rzyczy sa pokazywane, on bedzie mial walki zmienione wiec moze zakladac kolektor z itr'a bo do seryjnego to nie ma sensu

Fawor
23-01-13, 18:33
ale mi nie chodzi o to, ze sam porting daje jakieś mega przyrosty. Porównanie było seryjnego po portingu do c6 i aftermarketów na tym samym aucie - no i seria wypadła najlepiej. A sam silnik seryjny nie był...no ale pewnie juz tego nie znajde :P

crxd16
23-01-13, 18:52
skoro skosnookie wsadzili do b16b ten kolektor, musial cos dac wzgledem seryjnego z b16;
np porowniae kolekotrow ssacych w k20a dc5r z wydechem i najepsza srednia moc i moment byla na kolekotrze z k24a2, nie zadnym rbc/rrc/skunk2 itp, co setup to inne rzeczy beda gorzej lub lepiej wypadac nie ma zlotego srodka

qureku.
22-10-13, 16:48
Pozwolę sobie odświeżyć....

Dla przypomnienia mój setup wygląda mniej więcej tak.
-Dół B16a Po remoncie ( Jak trafi się okazja kupienia dołu B16b bdb stanie, to pewnie się skusze)
- Głowica B18c6 obrobiona,splanowana z większymi zaworami oraz sprężynkami i talerzykami supertecha
- Regulowane kółka + wałki Buddy Club 3+ ( są niewiele ostrzejsze od tych z B16b) - w razie czego chętnie wysłucham propozycji co do innych wałków stg1. CR wynosić będzie ok 11 w przypadku dołu z b16a

Zacząłem się zastanawiać na ITB, gdyż samochód będzie służył w dużej mierze do upalania... Ktoś może się wypowiedzieć na ten temat. Temat ssaków do B16 jest dość mało rozwinięty w sieci.. Nie wiem jak nnp ABS ( coś na pewno pmyliłem w naziwe ;) się spisuje w B16
EDIT. Nikt nie chce się wypowiedzieć, to ja coś dodam ;)

Itb myślałem żeby umieścić w jakimś airboxie i doprowadzić do niego zimne powietrze..

Arturvf500
22-10-13, 20:22
te walki w ogóle od razu wyrzuć, to porażka, nie nadają się do B16

qureku.
23-10-13, 10:12
te walki w ogóle od razu wyrzuć, to porażka, nie nadają się do B16

A możesz powiedzieć dlaczego ? . Do tej pory bardzo mocno się nad nimi zastanawiałem..

Mógłbyś coś zaproponować do mojego setupu ?

S1Pawlak
23-10-13, 15:24
podłacze sie pod temat GDZIE DOSTANE TLOKI NAD WYMIAROWE DO B18C4???

Arturvf500
23-10-13, 21:12
A możesz powiedzieć dlaczego ? . Do tej pory bardzo mocno się nad nimi zastanawiałem..
Mógłbyś coś zaproponować do mojego setupu ?

dały max 3Nm miedzy 4 a 6 tys względem seryjnych B16A po długiej zabawie z kółkami; przy kółkach na 0 dodały 3KM, odjeły miejscami 20Nm;)
bierz z ITR 00 lub z B16B

qureku.
24-10-13, 14:01
dały max 3Nm miedzy 4 a 6 tys względem seryjnych B16A po długiej zabawie z kółkami; przy kółkach na 0 dodały 3KM, odjeły miejscami 20Nm
bierz z ITR 00 lub z B16B

Ok, Wielkie dzięki za info :). Jak szukałem o nich informacji w necie, to opinie były dość pozytywne...

A z wałków Aftermarketowcyh, to jakie byś mógł polecić wałki ?, Chodzi mi o coś trochę ostrzejszego niż wałki z b18c6/b16b( głowica jest już po obróbce, ma większe zawory, talerzyki oraz sprężynki supertecha, a CR wynosić będzie lekko powyżej 11)

CeeJay
06-11-13, 13:17
Dołączę się do tematu bo mam parę pytań.
Pacjent to B16a2; po otworzeniu silnika okazało się, że konieczne jest zrobienie szlifu tulei i przejście na nad wymiar(silnik stał pewien czas bez kręcenia wałem i w miejscach zatrzymania się pierścieni pojawiła się delikatna korozja i wżery). :(
W ostrzejsze wałki raczej w najbliższej przyszłości inwestował nie będę (obecnie są z B16a).
1. Czy jest w takim wypadku opłacalne zakładanie doprężających tłoków? Jeśli tak to co zrobić by wszystko było w miarę bezawaryjne. (głowica będzie skręcana na szpilkach ARP) Z tego co się już zorientowałem to wiele osób jeśli już przechodzi na nad wymiar wkłada PCT z B16b 81,50mm. To jest pierwszy czy drugi nad wymiar? :confused:
2. Nie wiem o ile była splanowana głowica przez poprzedniego właściciela. Jak to sprawdzić? Gdzie znajdują się znaki na głowicy?
3. Co z korbami? - znalazłem informację, że trzeba coś przerabiać by włożyć na korby z B16 tłoki z B16b.
4. Jakie pasowanie dać dla PCT? 0,05 będzie ok?

karamba
06-11-13, 21:07
(obecnie są z B16a).

To prawie to samo co b18c4. Wiec na nich nic raczej nie ugrasz , chociaz z ITRa lub b16b ktore juz daja rade.



1. Czy jest w takim wypadku opłacalne zakładanie doprężających tłoków? Jeśli tak to co zrobić by wszystko było w miarę bezawaryjne. (głowica będzie skręcana na szpilkach ARP) Z tego co się już zorientowałem to wiele osób jeśli już przechodzi na nad wymiar wkłada PCT z B16b 81,50mm. To jest pierwszy czy drugi nad wymiar?

To jest 2 nadwymiar ;)
W korby tez dal bym ARP jesli chcesz doprezac i potem wsadzic walek :)

qureku.
07-08-14, 18:37
Pyk, podbijam :)


Czy jest sens wrzucania walkow brian cover bc0012/stg 2

Do b16a z obrobiona,ciachnienta glowica,itb i wydechem na 2,5

Fawor
07-08-14, 22:39
bez CR 12+ nic więcej niż ITR nie ma sensu, bo będziesz zapinał VTECa na 7k..

Gorliś
07-08-14, 22:46
Fawor przeciez u mnie jest 11,6:1, a BC mowi na swoje stronie ze mozna do seryjnego dolu skladac. (choc ja sie nie odwazylem ich testowac przy CR 10:1 i wolalem troche podniesc ;) )

qureku.
08-08-14, 12:23
No własnie...

U mnie CR będzie wynosiło 11

Spec wałków

Cam Lobe Adv.Dur. Dur@.050 L ift(in) L ift(mm)
VTEC Lobe 306°/300° 254°/248° .472"/.472" 11.99/11.99
Secondary Lobe 236°/232° 216°/214° .364"/.351" 9.25/8.92
Primary Lobe 228°/226° 194°/192° .264"/.252" 6.70/6.40

Gorliś
08-08-14, 15:30
Karamba je sprzedaje w takiej cenie ze zbrodnia by bylo ich nie wziac.
CR 11 styknie, ja bym zakladal.
Talerzyki i sprezynki ruszasz? Dobrze by bylo dla bezpieczenstwa.

Jeszcze link do spec crower'ow 402, blizniacze do BC 0012. Crower podaje troche wiecej informacji, miedzy innymi o minimalnym CR na poziomie 10,25:1.
http://www.crower.com/camshafts/acura-1-8-gsr-vtec-dohc-camshaft-price-per-pair-6389.html

qureku.
08-08-14, 15:55
Karamba je sprzedaje w takiej cenie ze zbrodnia by bylo ich nie wziac.

Dlatego właśnie pytam ;)



CR 11 styknie, ja bym zakladal.

Dzięki za opinię ! :) i ifno



Talerzyki i sprezynki ruszasz? Dobrze by bylo dla bezpieczenstwa.


Tak mam już BC zakupione

Fawor
08-08-14, 20:47
Panowie i Panie moje najmilsze - jest jeszcze coś takiego jak pojemnosć :) Nie samym CR żyje napełnianie silnika...jeden wałek zupełnie inaczej zachowa sie przy CR 11 w B16 i w B20.. Gorliś, Ty masz 1.8 więc juz o wiele fajniej.

Ja bym ich bez PCTXow nie zakładał, bo dół będzie cieniutki, no ale testuj Qureku :)

Gorliś
08-08-14, 21:21
Hmm zawsze mozna zmienic tloki na nastepny sezon, tak jak ja poczatkowo planowalem ;)
A tak z ciekawosci, jakie CR robia pctx w B16A2 (zakladajac ze glowica seryjna)?

qureku.
24-01-24, 21:23
trzeba trochę odświeżyć temat :D

Hej !
Czy ktoś was kiedyś składał b16b dla ubogich ������ czyli blok b18 + wał b16a2 oraz korby z b18 ?
Taka kombinacja powoduje, że uzyskujemy korzystniejszy stosunek długości korbowodu do skoku tłoka, przez co silnik moze bezpieczniej wyżej się kręcić.
A ja chce bardzo wysoko kręcić ������ ( tak okolice 9100-9250 nawet )

Dlaczego miałbym się bawic w takie puzzle zamiast włożyć tłoki b16b do bloku b16, a dlatego że
R/S ratio dla:
B16A - 1,73
B16B - 1,84


Z racji, że to silnik do upalania w klasie 1600, to tylko ta pojemność mnie interesuje. Poprzedni mój silnik b16 o mocy 210km( peak mocy przy 8700 a odcinka na 9 tys ), padł na ostatnich zawodach w zeszłym roku, dlatego chce tym razem raz a dobrze złożyć, żeby trochę posłużył smile.gif

Mam już :
- odelżony i wyważony wał b16
- blok b18
- Wałki skunk stage 2 ( a do tego zaworry ferrera competition, tytanowe sprezynki i talerzyki )
- głowicę, która niedługo leci do obróbki
- nową pompę oleju ACL
- ARP do korb, jeszcze pozostaje do bloku
- Ssacy skunka oraz wydechowy ala Toda

- pozostaje do ogarnięcia temat tłoków ( chce CR w granicy 12,5 ) oraz korb

Podniesienie odcinki da mi jeszcze dwie rzeczy :
- VMAX na poznaniu zwiększy się o parę km, wzlędem 178 które mam obecne ( 4.4 głowne + iegi mfactory, a opona to męski rozmiar 200/540/13 michelina )
- Powerband będzie trochę większy


Zapraszam do dyskusji