Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D15b7 na D15z6 uruchomienie Vtec-eco



krawiec87
25-09-11, 23:32
Witam serdecznie dzisija stałem sie szczesliwym posiadaczem EJ2:)
Honda ktora kupiłem była po swapie na D15z6 z 6 gen z Vtec econ wraz ze skrzynia biegow faktycznie strasznie dluga.
Silnik został przez wlasciciela podpiety pod komputer z B7 bodajze OBD1 a D15z6 jest na OBD2. Co trzeba zrobic zeby uruchomic Vtec-e na tym silniku?
Zmiana komputera czy Przerobienie tego z B7.Ew jakie sa tego koszta.I jaka Moc ma włsciwie etraz auto skoro Vtec-e nie działa a seryjnie ma 114KM.

Pozdrawiam Przemek K.

Saiti
26-09-11, 00:02
moc ma taką, jaką pokaże Ci dobra hamownia ;) Spróbuj zmierzyć się z jakimś autem z silnikiem 1.4 ;)

Teraz nie jestem do końca pewien tego co piszę, ale wydaje mi się, że potrzebujesz przerobić kompa i wystroić go pod ten silnik. Polecam Ci odezwać się do Niutona z Warszawy, który tanio Ci ogarnie tą zabawę ;)

Jazda z takim setupem nie będzie do końca bezpieczna, a na pewno zdrowa dla silnika, gdy leje Ci dawkę paliwa od D15B7. Zajmij się tym jak najszybciej.

krawiec87
26-09-11, 00:16
no tez wlasnie o to mi chodzi o Mape B7 ktora teraz siedzi w komputerku.Jesli chodzi o moc chodzilo mi czy silnik w tej chwili "generuje" te swoje 114 KM. Kurcze tylko co zmienic :( jak spasowac silnik z komputerem? rozne OBD... :/ i jakie ECu ma w ogole fabrycznie D15z6? bo B7 ma P06 z tego co sie orietuje . i Jesli zawor Vtec-e nie bedzie podlaczony do kompa czyli nie bedzie działac silnik bedzie pracowac caly czas na 16V ?

MaŁy_WL
14-02-12, 14:37
Witam. widzę że nikt nie odpisuje a ja tez chciałbym przyłączyć się do tematu. Jestem tu nowy na tym forum i prosił bym o nie zrównywanie z ziemią bo jestem świeżym nabywcą hondy. a więc mam identyczny problem. niedawno kupilem V gena z silnikiem D15Z6. tylko jedynym problemem jest wstawiony komputer P06. kupiłem juz kompa P2Y taki jak powinien być, i moje pytanie jest takie. vtec nie jest wgl wyprowadzony z zaworu. jest ucięty tuż za zaworem, i teraz musze poszukać całą wiązke od d15z6 czy wystarczy podłączyć zawór pod kompa zwykłym kablem? pozdrówka!

Maciek314
14-02-12, 16:40
Hej

powinno wystarczyc jak podlaczysz zwykly kabel, od zaworka do kompa, wtyczka A pin 8 zielono/zolty kabel. =)


....a z reszta na ciul Ci kolor kabla jak pewnie nawet nie wychodzi z wtyczki.. =P

jogal
14-02-12, 16:56
Autorowi tematu polecam przerobić kompa na p28, żeby można było uruchomić vteca (normalnie ten silnik chodzi na 12V). Najlepiej wystroić lub chociaż wrzucić dobra mapkę, bo w takim d15z6 są wtryski 190, komp p06 daje dawki na wtryski 240 i jeździsz teraz na bardzo ubogiej mieszance co może się zakończyć nie miłą niespodzianką...

mirasek
14-02-12, 19:02
Czy komputer P9L nie załatwiłby sprawy?

MaŁy_WL
15-02-12, 13:59
dziś przyszedł komp P2Y. i pytanie. czy kostki będą pasować?

Van_Dal
15-02-12, 17:49
masz prawdopodobnie wszystko postawione na wiązce z D15B7
więc brakuje Ci przynajmniej kilku kabelków
i sonde lamda musisz przerobić (P2Y urzywa jedno przewodowej)

nie masz napewno w wiązce wyprowadzeń na
-czujnik prędkości wału korbowego przy kole pasowym (3 przewody)
-czujnik wzniosu EGR (3 przewody)
-zawór sterujący EGR (2 przewody)
-elektrozawór ERG (1 przewód)

poza tym potrzebujesz inny aparat zapłonowy bo ten z D15B7 nie zgra się z P2Y

bez uporania się z czujnikiem prędkości wału korbowego przy kole pasowym i aparatem na OBD2 zapomnij o VTEC ECONO
czujnik wzniosu egr i zawór nim sterujący można oszukać

kostki nie pasują (jeżeli wiązka jest z B7) masz 2 wyjścia
kupić przejściówkę
dopaść kostki i lutować wszystkie kable

na biede możesz zrobić sobie przełącznik i podpiąć 12V przez ten przełącznik na cewkę od VTECA i silnik będzie pracował na 16V
nic się nie stanie jeżeli cewka będzie aktywna przy braku ciśnienia oleju, oraz gdy będziesz odpalał na włączonej samochód

autko powinno wtedy chodzić ciutkę lepiej

JulekCIVIC
15-02-12, 20:30
a czy autor nie ma tylko słupka z d15z6 a kolektory z b7? jeśli tak to ładuj kompa z d16z6 (P28) i na jakieś ogarniecie tego żeby ci nie przelewał i powinno być ok :)

krawiec87
16-02-12, 15:25
No dobra wiec autor tematu się wypowie. Troszkę się zmieniło od zakupu auta:
Silnik już mam jakiś czas temu ogarnięty teraz tylko czekam na wiosnę i będzie strojenie :)
Słupek mam od D15z6+wałek i klawiatura od D16z6 do tego doszedł ssak z wtryskami D16z6.
kolektor 4-2-1+Kat converter+przelot zakończony TwinLoop :)
No i P28 zmodowany i Vtec działa jak trzeba.
Wszystko jest podłączone na OBD1 pod P28@Crome :)

Powiedz co chcesz uzyskać w V genie Vtec-E czy VTEC.
Jeśli chodzi o Vtec-E Van_Dal dobrze gada polać mu za to...

Z mojej strony Kupuj wałek+klawiaturę D16z6 kompa P28 pociągnij 1 kabelek do komputera zmostkuj 2 piny i masz po problemie.
Podczas ustawiania wszystkiego na aparacie D15B7 zabrakło regulacji musiałem go rozpiłować :) Po taniości :)

Lipa ze sie pospieszyłeś z tym kompem bo on ci w niczym nie pomoże :)

W tej chwili nie masz podłączonego Vtec-E wiec auto cały czas jeździ ci an 12 zaworach i mieszance z B7 !
Podłącz sobie kabel od zaworu Vtec gdzieś na krótko np pod aparat zapłonowy.Po przekręceniu kluczyka w silniku uruchomi Ci się 16 zaworów i auto o wiele lepiej będzie jeździć ale to raczej na krotka metę.
Lepiej poszukać P28 zdecydowanie albo P06 daj do przerobienia.

MaŁy_WL
16-02-12, 16:51
słupek jak i glowica z osprzętem jest D15Z6..

komp jest, czyli brakuje mi sonda, no i aparat, a z tego co się orientuje nie jest z B7 bo kumpel ma i jest inny...

krawiec87
16-02-12, 18:45
No okej ale Co w koncu chesz miec w tym silniku jakiego Vitka?

Van_Dal
17-02-12, 11:44
podaj numer aparatu to powiem Ci z czego jest ;]

MaŁy_WL
18-02-12, 02:34
vtec eco mi wystarczy... wiem wiem, większoćs będzie twierdzić że to głupota, ale to nie jest auto które ma *******alać, tylko żeby jeździło tak jak powinno, kupiłem to za grosze i niechce pakować w to ogrom siana, a ze dużo jeżdze to więc niechce żeby był wir w baku, a zagazowywać mi żal.. oki. rano lookne i dam znać..

Van_Dal
18-02-12, 05:02
zrób zdjęcie to powiemy Ci z czego masz kolektory
jak chcesz mieć prawdziwe ECONO to musisz niestety mieć kolektor dolotowy z EGR-em i zaworem sterującym poza tym aparat zapłonowy http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=td+80U jest ciutkę drogi ...
za cenę kolektora plus zaworu sterującego + aparatu zapłonowego + rzeźbienia wiązki kupisz sobie kompa P28 pod to OBD które teraz masz (małe przerabianie wiązki, dołożenie 1 kabla do cewki VTECA) i może wystroi Ci go ktoś za małe pieniądze zeby grało z tym silniczkiem ładnie
ale nie licz ze będzie Ci mniej paliło ;]

krawiec87
18-02-12, 18:05
inaczej po taniości :) jeździj tym silnikiem na 12 zaworach :] bez podpiętego zaworu Vtec i będziesz miał molowatego ekonoma 24/dobe.
A D15Z6 w seryjnej skrzyni nie ma czujnika od ekonoma?

MaŁy_WL
19-02-12, 14:00
A więc tak. z tego co się orientuje, aparat zapłonowy jest z 1.4 ;/
http://www.bikepics.com/pictures/2350910/
http://www.bikepics.com/pictures/2350911/
http://www.bikepics.com/pictures/2350912/
(na jednym zdjęciu widać ucięty kabelek od vteca)

wystarczy takie zdjęcie kolektora ssącego ?
http://www.bikepics.com/pictures/2350913/
No i niewiem czy cos to da ale na kolektorze wybite jest P06 HF-2

Ehh.. Coś mi się wydaje że te auto kupiłem za grosze i tyle ile dałem będe musiał jeszcze w to wsadzić żeby to jeździło tak jak powinno ;/ no i typowo jest to wyjeba roku ;/
Doradzcie mi co robić. z Góry dzięki!

mirasek
20-02-12, 10:09
zrób zdjęcie to powiemy Ci z czego masz kolektory
jak chcesz mieć prawdziwe ECONO to musisz niestety mieć kolektor dolotowy z EGR-em i zaworem sterującym poza tym aparat zapłonowy http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=td+80U jest ciutkę drogi ...
za cenę kolektora plus zaworu sterującego + aparatu zapłonowego + rzeźbienia wiązki kupisz sobie kompa P28 pod to OBD które teraz masz (małe przerabianie wiązki, dołożenie 1 kabla do cewki VTECA) i może wystroi Ci go ktoś za małe pieniądze zeby grało z tym silniczkiem ładnie
ale nie licz ze będzie Ci mniej paliło ;]
Nie prościej było by podpiąć tego P9L (z MB3 97-98r.) i dołożyć 1 kabel do vtec? Co do EGR to ludzie zmieniają kolektory w Econo na takie bez EGR i jakoś im to hula (?), więc może pójść w tą stronę i silnik działał by jak należy, na kompie z Econo 12v/16v i lean burn, wtedy można liczyć na niskie spalanie. Dobry pomysł?

Van_Dal
20-02-12, 13:43
zapytaj sie kogokolwiek co sie bawił z zaślepianiem EGR czy jeszcze gorzej wkładaniem innego kolektora BEZ EGR do silnika ECONO o wzroście spalania ;]
oczywiście mówię to o takich którym zdarza się jeździć jak emeryt ;] ja jakoś student nie mogę sobie pozwolić na szaleństwa zbyt często, bo tacy co cały czas bootują to różnicy w spalaniu nie poczują


silnik trochę oszukuje ;] dzięki wprowadzeniu do cylindrów trochę spalin z recyrkulacji (max 30%) silnik nie musi podlewać tak bardzo benzyną (o te max 30% benzyny mniej) żeby utrzymać porządany AFR
poza tym spaliny jako gaz obojętny, doprowadzone do komory spalania zmniejszają temperaturę spalin przez co głowica tłok i cylinder nie dostają tak po dupie jak jedzie się na ubogiej mieszance, która z kolei powoduje wzrost temperatury spalin, czyli silnik stara się utrzymywać tak żeby wszystko jako tako wytrzymywało


mirasek Gwarantuje Ci ze w odpowiednich warunkach ,czyli takich w których załącza się EGR (stała prędkość obrotowa, małe otwarcie przepustnicy, niskie podciśnienie w kolektorze dolotowym czyli streszczając podczas małego obciążenia silnika ) spalanie wzrośnie Ci o max 20%, sam to przerabiałem teraz bo miałem po przekładce problemy z podciśnieniem na zaworze EGR (sam przekładałem D15Z6 zamiast zajechanego D15B2)

a jeśli myślisz ze wystarczy dołożyć jeden kabelek do tego P9L i że będzie wszystko hulało jeszcze w dodatku na ECONO to się grubo mylisz.
przeczytaj mój post troszkę wcześniej ;]

P9L jest z silnika D15Z8 i używa tych samych czujników tylko że obsługuje 4 przewodową sondę lambda ;] reszta to to samo co P2Y

btw
nie żebym miał coś do Ciebie mirasek ;]

mirasek
20-02-12, 15:33
Spoko, ale P9L to nie jest to samo co P2Y, spójrz choćby na wtyczki, ile upraszczają sprawę. Sonda 4 żyły już siedzi, co do aparatu to czemu miałby nie robić z kompem Econo? Jeśli chodzi o CKF sensor to 3 dodatkowe kable, chyba nie ma dramatu. Teoretyzuję ale sam szedłbym taką drogą, dlatego poddaje pomysł pod dyskusje :)

Co do rzekomego wzrostu spalania, to właśnie zapytałem gościa który już kilka lat ma odłączony EGR w swoim Econo - siebie i odpowiedź brzmi - nie wpływa to na zużycie paliwa. Swego czasu robiłem ponad 4000km miesięcznie tym autem więc jakiś tam pogląd mam :) w tamtym roku 4,8 l/100km trasa + przelot przez miasta, Twoim zdaniem z podpiętym EGR spaliłby mniej?

MaŁy_WL
21-02-12, 15:57
Więc co bedzie dla mnie jak najbardziej opłacalne? jeśli nerwy mocno mnie poniosą i koszty tej modernizacji grubo przerosną wartośc auta, jestem nawet w stanie sprzedać ten samochód bez żadnych skrupułów... ;/

Van_Dal
22-02-12, 13:08
P9L to to samo tylko zamiast OBD2-a masz tam OBD2-b taka masz różnice ...
bynajmniej nie ułatwiają sprawy ;] poza tą sondą, którą można przerobić
aparat zapłonowy ma inne koło sygnałowe czujnika prędkości wału korbowego i nie będzie pasowało z zadnym kompem z OBD2-a lub b


jeżeli mówisz prawdę co do tego spania to teoretycznie powinien spalać mniej ;]
bo jeżeli wszystkie czujniki sprawne to na niskich obrotach wszystko (mówię o silnikach NIE ECONO) idzie o trzymanie współczynnika lambda w granicach 14,7
W econo jest trochę inaczej, zmienia się tylko wartość współczynnika jaki ma utrzymywać sterownik, w dodatku zmienia się dynamicznie ;]

W każdym razie odłączenie EGR zmienia ten współczynnik i komputer żeby go utrzymać musi skorygować dawki paliwa ;] a ze zamias gazu obojętnego jest powietrze to trzeba więcej wachy żeby utrzymać lambde :)
mi się to potwierdziło jak miałem problemy własnie z EGR w moim D15Z6

to taki offtop ;]

A teraz wracając do tematu :)

Mały_Wl
kilka pytań ;]
całe koszta obijają się o Twoje umiejętności ;] znasz sięna elektryce to urwiesz z robocizny troche ;], jak nie chcesz kupować przejściówek to musisz polutować i podłączyć jakieś 60 - 70 kabli z wtyczek ;] hehe
chyba ze idziesz całkiem po kosztach
to na Twoim miejscu na razie zrobił bym tak :wyjście na cewkę VTECA podłączył bym do 12V po stacyjce z aparatu zapłonowego
co spowoduje ze silnik od samego początku (jeżeli będzie ciśnienie oleju) będzie pracował na 16V co ułatwi mu troche prace
uruchamianie silnika z włączonym VTECIEm nie robi żadnych szkód ;] przynajmniej w jesieni ;] czy w lecie; ) bo tyle jeździłem z moim d15z6 tak podłączonym zanim nie skołowałem osprzętu całego do niego ;]
nie powiem że był nie wiadomo jaki szał ale spełniało swoje zadanie. jeździło i nie popsuło mi silnika ;]

mirasek
22-02-12, 14:05
@Van_Dal, tak wygląda P9L od strony kostek:
http://i64.photobucket.com/albums/h185/jocky2k/Photo-0003D.jpg (foto z forum d-series.org)
jakieś allegro:
http://allegro.pl/honda-civic-1-5-96r-komputer-37820-p9l-e11-i2085997239.html
http://allegro.pl/sterownik-komputer-honda-civic-37820-p9l-e11-i2101959074.html

...to jest Twoim zdaniem obd2-b ? :)

Co do zużycia paliwa to czemu miałbym nie mówić prawdy? Jeździłem długo z EGR, potem bez i nie stwierdzam różnicy. Wiem jak się zmienia afr w econo, teoretyzując można pokusić się o stwierdzenie że wpuszczanie spalin do ssaka zmniejsza w nim podciśnienie, w konsekwencji map sensor wzbogaca dawkę i teoretycznie będzie palił więcej - także teorie mogą być różne :)

Van_Dal
22-02-12, 17:26
a to niby jakie kostki jak nie obd2b ??
jak to dla Ciebie jest obd 1 to niezły jesteś

ja też jeździłem bez podpiętego EGR bo też myślałem ze tylko syf, ale jak dokupiłem zaworek sterujący i podpiąłem ten EGR to spalanie mi spadło ;]

co do teori to jak map sensor widzi mniejsze podciśnienie w ssącym ok ;] ale nie wziąłeś pod uwagę że czujnik wzniosu EGR pokazał że zawór jest podniesiony komp to widzi i wcale nie podnosi dawki ;]

MaŁy_WL
22-02-12, 20:50
czy ten mój aparat zapłonowy będzie gadać z kompem do vteca? teraz zależy mi tylko na tym, żeby vtec działał.. jutro jade do elektryka i powie mi co i jak czy da rade coś zrobić czy nie..

mirasek
22-02-12, 22:15
a to niby jakie kostki jak nie obd2b ??
jak to dla Ciebie jest obd 1 to niezły jesteś

Sam jesteś niezły :)
http://www.phearable.net/tech/wiring/obd1.pin.schematics.gif 1
http://www.phearable.net/tech/wiring/obd2a.pin.schematics.gif 2a
http://www.phearable.net/tech/wiring/obd2b.pin.schematics.gif 2b

Ciekawe jest to że komp niby widzi otwarcie/zamknięcie EGR ale błędu nie wywala po odpięciu podciśnień, przynajmniej u mnie i hula na econo. Może komp z d15z6 już to wychwytuje, nie wiem, nie znam się :)

Van_Dal
23-02-12, 07:09
no niech mu ktoś wytłumaczy jakie OBD jest w silniku D15Z8 ;] czyli na sterowniku P9L ;] bo chyba na słowo mi nie uwierzy ;] a szukać tych wyjaśnień mi szkoda ;]
to ze ma takie kostki to nie znaczy ze wszystko musi być na OBD I

a zastanów się najpierw czy ten aparat zapłonowy podejdzie ;/

MaŁy_WL
zrób zdjęcie kompa ;] co tam wkońcu masz ;] bo mi wygląda ze to nie tylko składany z 2 silników ;]

wiem że potrzebujesz aparatu zapłonowego do VTEC -E którego czujniki (masz w środku 3) to LED-LRD (hall dignal) i sygnału z takich czujników będzie spodziewał się komputer, starsze aparaty z OBD1 maja czujniki magnetyczne i sygnał z nich nie będzie poprawnie rozpoznany przez komputer który obsługuje TD-80U więc musisz mi powiedzieć jaki masz komputer ;]

mirasek
23-02-12, 09:15
a to niby jakie kostki jak nie obd2b ??
jak to dla Ciebie jest obd 1 to niezły jesteś

to ze ma takie kostki to nie znaczy ze wszystko musi być na OBD I
No to w końcu jakie ma te kostki mistrzu? :D Bo ja o kostkach piszę, czytaj uważnie studencie. Aparat zapłonowy, itp. poddaję pod dyskusję, nie upieram się, bo nie znam się ale widzę że chcesz się wykazać i nawet kostki obd1 są dla Ciebie obd2b, więc może i z aparatem coś fajnego wymyślisz :) Podpowiem że d15z8 nie ma TD80U, tylko 82DCC4 (P1K), może wiesz jaki rodzaj sygnału generuje?

Van_Dal
23-02-12, 10:13
co do OBD to zapytajmy się JOGALA ;]
chbyaz nim dyskutować nie będziesz ;]

chyba jesdnak moje życie nie ma sensu ;] D15Z8 jednak troche bardziej różni się od D15Z6 ;]

Dla małego mam jedna dobrą wiadomość ;] a jest prawdopodobieństwo że złą;(

APARAT ZAPŁONOWY MASZ Z D15Z8 ;] ale a ta zła jest taka ze on nie współpracuje z kompem P2Y :( co jest bardzo prawdopodobne;/

zrób zdjęcie sterownika ;] być może nie masz tam d1b7 ;] czyli p06

BTW ;] jakby kostki z d15z8 pasowały do OBDI to nie prerabiał bym swojej hanki na OBD2 ;]

mirasek
23-02-12, 10:41
Spoko, ale pamiętaj że ciągle mówimy o kostkach. Nie wiem jaki sygnał rozpoznaje P9L, dlatego dyskusja trwa :)

Van_Dal
23-02-12, 12:48
kostki i tak nie pasuja ;] :P

mirasek
23-02-12, 13:29
Na upartego można powiedzieć że kostka A nie będzie pasować, bo ma dwie boczne wypustki na nieco innej szerokości ale szybka rzeźba nożykiem rozwiązuje problem. Przerabiałem wiązkę pod minime na kostkach obd1 z EG, do tego trafił komp z jakiegoś MB 5d z wgraną odpowiednią mapką od scanicwwo i tylko taki problem był z podpięciem. P9L z roczników 97-98 ma identyczne gniazda, więc co tam ma nie pasować Twoim zdaniem?

Van_Dal
23-02-12, 23:08
nie mówię że jestem nie omylny ;] nie miałem tego kompa w ręce ;) a jak z pinoutem OBD1 i P9L ??

mirasek
24-02-12, 10:47
Ogólny pinout kompów z angielek MB jest taki sam jak w zwykłym obd1 np. p28, oczywiście dochodzą piny CKF, EGR, ECONO, IAB w przypadku b18c4 i takie tam. Nie wiem jak to się ma do roczników od '99r.

Wracając do tematu, jeśli aparat jest z d15z8, wiązka i kostki obd1, sonda 4 żyły, brakuje kabli CKF i VTEC, to już tylko ten nieszczęsny EGR może ewentualnie sprawić problem przy kompie P9L, prawda? :)

Van_Dal
24-02-12, 20:29
wznios egr można oszukać odpowiednim napięciem pomiędzy jakimiś pinami ;] Mój pomimo braku fizycznego wzniosu zaworu nie wyświetlał błędu ;] czyli zwykły rezystor też wystarczy;]
zawór sterujący EGR można oszukać przez podanie odpowiedniego rezystora na wyjściu z komputera.
sprawdzi się wtedy jak p9l reaguje na ten EGR ;]

poczekajmy na zdjecie sterownika ;] być może i siedzi cos o czym nawet pojęcia nie mamy ;] hehe może nawet p9l ?:>

mirasek ;] DZIĘKI ŻE SIE UPIERAŁEŚ ZA KOSTKAMI !!, jakby nie Ty to dalej żył bym w niewiedzy ;]
dzisiaj widziałem kompa ;] faktycznie idzie to wszystko jako tako zgrać ;]
niebieskie wejścia na kostki (angielskie OBD2 idzie zgrać z hondowskim OBD1) ;] bez nie wiadomo jakiego rzeźbienia ;]
i sory za to że sie głupio upierałem ;]