Zobacz pełną wersję : Mts -technik - gwint
Witam! Ja też już założyłem zawieszenie gwintowane z zakupu grupowego MTS-TECHNIC do swojej hani w nadwozi EJ9 wszystko było by ładnie gdyby nie z prawej strony od pasażera tylni amortyzator delikatnie puka. Jest to tylko pukanie jak się jedzie powoli po nierównościach i delikatny stuk słuchać jak by coś sie obijało sprawdzałem już wszystko poza amorkiem, którego nie zdejmowałem po raz drugi i to on musi być przyczyną tym bardziej że wcześniej nie było takiego stuku. Tuleje dokręcone amor też przykręcony dobrze może coś przy składaniu się źle ułożyło nie mam pojęcia i proszę o pomoc może ktoś miał podobnie i rozwiązał problem który dotyczy jedengo amorka a reszta jest oki. Na początku wydech uderzał delikatnie o wahacz problem rozwiązałem ale stukot pozostał i ma specyficzny dźwięk taki jak by cos się obijało delikatne pukanie. Proszę o pomoc. Auto siadło *****iście nisko i teraz jest problem bo chcę podkręcić na aucie zdejmuje koła krecę dostęp masakra klucze jeszcze gorsze przez 3 godz podnisłem ok 1cmm tył a przód tym kluczem wyregulować nie możliwe: ( klucz sie wygina i nie daje rady podkręcić sie do góry talerzyka, a czym wyżej idzie tym tragiczniej jak wy rozwiązujecie problem... bo chyba tylko dobry młotek i własnej roboty kluczyk pomoże.
Ja wczoraj założyłem ten gwint do coupe 5 gen. Przód elegancko śmiga natomiast tył się tłucze. Nadmienię iż w zawieszeniu wymieniłem wszystkie tulejki na poliuretany z bikopuru ( za wyjatkiem 'dużego cukierka', ten jest OEM-owy, też nówka ). Wymienione też są te gumki w mocowaniu amortyzatora. Jedyną rzeczą którą mogę spróbować poprawić są te gumki ( czyli założyć je odwrotnie jak teraz siedzą, wybrzuszeniem od siebie ). Reszta jest dobrze złorzona. Mam skręcone na 6 cm ale 'dokręcę' na ok 8 cm.
Komfort z przodu jesk ok natomiast z tyłu trochę za twardo. Za twardość odpowiadają sprężyny ??? Próbował ktoś coś kombinować z twardością ???
Piszę tutaj bo temat w zakupach grupowych jest zamknięty.
Ja wczoraj założyłem ten gwint do coupe 5 gen. Przód elegancko śmiga natomiast tył się tłucze. Nadmienię iż w zawieszeniu wymieniłem wszystkie tulejki na poliuretany z bikopuru ( za wyjatkiem 'dużego cukierka', ten jest OEM-owy, też nówka ). Wymienione też są te gumki w mocowaniu amortyzatora. Jedyną rzeczą którą mogę spróbować poprawić są te gumki ( czyli założyć je odwrotnie jak teraz siedzą, wybrzuszeniem od siebie ). Reszta jest dobrze złorzona. Mam skręcone na 6 cm ale 'dokręcę' na ok 8 cm.
Komfort z przodu jesk ok natomiast z tyłu trochę za twardo. Za twardość odpowiadają sprężyny ??? Próbował ktoś coś kombinować z twardością ???
Piszę tutaj bo temat w zakupach grupowych jest zamknięty.
Pojeździsz jeszcze troche to nie bedzie Twardo - wiem co mówię ;) Ja juz to przeszedłem. Z tym, że ja bym wolał za twardo niż za miękko...
Można napisać do eibacha/kw/H&R/Weiteca i dobrać sprężyny z ich gwintów - wtedy jest wybór Twardości itd. Ja tak KIEDYŚ zrobie, możliwe, że w przyszłym sezonie.
Mozna dużo taniej zrobić sprężynę na zamówienie w Polsce.
A nie wiecie czy sprężyny Jamex-u są mniej twardsze od tych mts-u ? Bo akurat mam je. Jutro rozkręcam i będę poprawiał, skręcał i zobaczę z tymi sprężynami.
A nie wiecie czy sprężyny Jamex-u są mniej twardsze od tych mts-u ? Bo akurat mam je. Jutro rozkręcam i będę poprawiał, skręcał i zobaczę z tymi sprężynami.
zwykła sprężyna nie podejdzie do gwintu...
Mozna dużo taniej zrobić sprężynę na zamówienie w Polsce.
Czy ja wiem czy dużo taniej... Ja jak szukałem to tak 150-250 sztuka...
Grzesiek2290
24-10-11, 21:24
Robiłem w Pospring'u jak pamiętam (przez znajomego) to jakoś bez przesyłki ~250zł 2szt.
Wczoraj rozkręciłem gwint. Sprężyny Jamex-u są twardsze od tych mts-u (grubszy drut, mniej zwojów i są mniej 'elestyczniejsze' od mts-u). Skręciłem gwint na 8 cm. Po złożeniu dalej coś stuka. Nie chce mi się wierzyć, że to wina w budowie amortyzatora więc ma pytania do innych użytkowników owych gwintów:
Piewrsze:
Jak macie włożone gumy (lub poliuretany) w górnej części amortyzatora (chodzi o tą część, którą przekłada się ze starego amortyzatora, tam są dwie gumy z tulejką), czy te gumy są wybrzuszeniem do siebie czy odwrotnie,
Drugie:
Mocowanie dolne amortyzatora (tulejka) trzeba było zmienić bo nie pasowała śruba do tulejki (ja mam załozony poliuretan), sprawdzał ktoś może czy ta śruba przypadniem nie ma tam luzu (ja niestety nie sprawdziłem :/ ). Ilu z Was ma poliuretany włozone i mu nie stuka a ilu ma inne gumy ( i jakie ) i nic nie stuka.
Może dojdziemy przyczyny.
adriangrabowski
27-10-11, 20:09
Ja mam pytanie inne chce kupic te tulejki z otworem fi 12 zeby zalożyc tylne amory. Po numerze które podane są w wątku z zakupu grupowego sprawdzilem ze tuleja z otworem 12 ma dł 50mm czyli o 10mm wiecej niz standardowa tuleja. Pytanie czy rozstaw widełek w mts-ie tez jest 50mm czy moze jak w oem amorach 40mm.
sprawa bardzo pilna
rozstaw jest chyba 50 mm, bo u mnie w EJ9 jest dołożona jeszcze jedna nakrętka żeby było na sztywno.
Panowie, czy ktoś już wykrył co tak stuka? nie chce mi się wierzyć, że to amortyzatory, może coś innego? już mi ręce opadają, a ile można słuchac głośno muzyki.
Panowie, czy ktoś już wykrył co tak stuka? nie chce mi się wierzyć, że to amortyzatory, może coś innego? już mi ręce opadają, a ile można słuchac głośno muzyki.
To na 95 % to wina amortyzatora. Ja 3 razy sprawdzałem, rozkręcałem, próbowałem itp., nawet dla pewności wywaliłem wszystko z bagażnika i dalej stuka. Dziś w bagażniku wiozłem 125 kg i prawie przestało stukać. Chyba ma wadę lub błąd ktoś popełnił przy składaniu ale nie wszyscy mają takie problemy.
Jak podwyzszycie zawias na seryjną wysokość itd to nie będzie stuku puków. Więc to wina amora nie springa
moje rozwiązanie które zastosuje na przyszły sezon - kupienie oryginalnych sprężyn dedyk. do gwintów typu kw/weitec/H&R/eibach. Gadałem już z dystrybutorami - trzeba podać wymairy itd a oni dobiora sprężynę.
Sprężyny te są zazwyczaj krótsze niż te MTS'a więc talerzyk będzie wyżej WIĘC amor będzie pracował tak jakby była wysokość bliska seryjnej i nie będzie pukać wtedy.
Ja to robie głównie, żeby utwardzić zawias bo do pukania już się przyzwyczaiłem (u mnie tragedii nie ma)
no ale nie po to zakładałem gwint, żeby go podnosić do seryjnej wysokości. :confused: co do twardości to jest akurat. Jednak gdyby ktoś znalazł rozwiązanie problemu to pisać;) chociaż ja już tracę nadzieję.
Jak podwyzszycie zawias na seryjną wysokość itd to nie będzie stuku puków. Więc to wina amora nie springa
miałem skręcona już na: 5 cm, 8 cm teraz na 7 cm i w każdym przypadku tłukło się i tłucze się
Jak podwyzszycie zawias na seryjną wysokość itd to nie będzie stuku puków. Więc to wina amora nie springa
moje rozwiązanie które zastosuje na przyszły sezon - kupienie oryginalnych sprężyn dedyk. do gwintów typu kw/weitec/H&R/eibach. Gadałem już z dystrybutorami - trzeba podać wymairy itd a oni dobiora sprężynę.
Sprężyny te są zazwyczaj krótsze niż te MTS'a więc talerzyk będzie wyżej WIĘC amor będzie pracował tak jakby była wysokość bliska seryjnej i nie będzie pukać wtedy.
Ja to robie głównie, żeby utwardzić zawias bo do pukania już się przyzwyczaiłem (u mnie tragedii nie ma)
Nie wiem jak Ty kombinujesz z ta długością sprężyny, ale wg. mnie niezależnie czy opuścisz talerzyk o te powiedzmy 5cm, czy założysz 5cm krótsza sprężynę to wyjdzie na to samo :P Poza tym kombinacja od dupy strony, zamiast robić takie rzeczy (tutaj strzelam, bo się nigdy nie orientowałem jakie są ceny samych sprężyn do gwintów +/- 500zl?), lepiej było dozbierać i kupić choćby AP który jest niebo lepszy pod każdym względem niż MTS. Co Ci z dobrej, firmowej sprężyny jak amortyzatory nie będą jej dorównywać, a praca zawieszenia opiera się dużo bardziej na amorze niż na sprężynie.
Nie wiem jak Ty kombinujesz z ta długością sprężyny, ale wg. mnie niezależnie czy opuścisz talerzyk o te powiedzmy 5cm, czy założysz 5cm krótsza sprężynę to wyjdzie na to samo :P Poza tym kombinacja od dupy strony, zamiast robić takie rzeczy (tutaj strzelam, bo się nigdy nie orientowałem jakie są ceny samych sprężyn do gwintów +/- 500zl?), lepiej było dozbierać i kupić choćby AP który jest niebo lepszy pod każdym względem niż MTS. Co Ci z dobrej, firmowej sprężyny jak amortyzatory nie będą jej dorównywać, a praca zawieszenia opiera się dużo bardziej na amorze niż na sprężynie.
wróżką jestem i wiedziałem, że coś będzie stukało, pukało i nie opuszcze tego auta tak nisko jak chce? NIE tak więc będę kombinował zapewne z inną sprężyną albo go sprzedam za jakiś rok, dołoże i kupie właśnie AP.
wiesz... AP to 1500-2000zł czy iles tam a MTS mnie kosztował 770zł
wróżką jestem i wiedziałem, że coś będzie stukało, pukało i nie opuszcze tego auta tak nisko jak chce? NIE tak więc będę kombinował zapewne z inną sprężyną albo go sprzedam za jakiś rok, dołoże i kupie właśnie AP.
wiesz... AP to 1500-2000zł czy iles tam a MTS mnie kosztował 770zł
Wiem sprzedaje jedno i drugie :P Z tym, ze pukanie to chyba najmniejszy problem MTS'a, ale prawda jest taka, ze za takie pieniądze ciężko cokolwiek wymagać od zawieszenia, bo dwa dobre amortyzatory tyle kosztują :P
bo dwa dobre amortyzatory tyle kosztują :P
Bardzo dobrze to ująłeś. Nie wymagajcie mega hiper jakości tego zawiasu bo kosztował tyle co nowe sprężyny H&R :) Łozo ja miałem z tyłu wywalone górne mocowania amorów więc jak się z Tobą carnę to Ci powiem czy to ten sam dźwięk.
Bardzo dobrze to ująłeś. Nie wymagajcie mega hiper jakości tego zawiasu bo kosztował tyle co nowe sprężyny H&R :) Łozo ja miałem z tyłu wywalone górne mocowania amorów więc jak się z Tobą carnę to Ci powiem czy to ten sam dźwięk.
ale każdemu to puka praktycznie. dodatkowo wczesniej miałem totalną ciszę. Mi to średnio przeszkadza i nie wymagam super jakości, szczególnie za tą cenę :D Wręcz się śmieje jak ludzie się oburzają, bo to kosztuje tyle co miska ryżu... :D
..... ale żeby tak bardzo się nie tłukło przynajmniej, tak jakby zaraz miało koło sie urwać razem z gwintem ...... :/
Grzesiek2290
31-10-11, 01:18
Może to buda tak pracuje :lol:
skoro tłucze cały czas to musicie źle składać górne mocowania. Sytuacja jest dosyć przykra bo sporo osób wybecelowało tą kasę a towar jest z dupy wyjęty bo puka. Gdzie jest jakieś przedstawicielstwo tej chińskiej firmy MTS ? istnieje w ogóle w Polsce ?
rozmawialem z MTSem przed chwila i do tej pory nikt nie odeslal gwintu na reklamacje, wiec nie maja czego sprawdzac, po rozebraniu fabrycznie nowego gwintu nie znalezli niczego co mogloby sugerowac problemy z tylnym zawieszeniem, wiec jesli ktos ma mozliwosc wymontowania tylnego gwintu i odeslania na serwis to bardzo by ulatwilo sprawe. czas reklamacji od 2 do 4 tyg, gdyz towar w naszym przypadku bedziewysylany na rozbiorke do fabryki.
rozmawialem z MTSem przed chwila i do tej pory nikt nie odeslal gwintu na reklamacje, wiec nie maja czego sprawdzac, po rozebraniu fabrycznie nowego gwintu nie znalezli niczego co mogloby sugerowac problemy z tylnym zawieszeniem, wiec jesli ktos ma mozliwosc wymontowania tylnego gwintu i odeslania na serwis to bardzo by ulatwilo sprawe. czas reklamacji od 2 do 4 tyg, gdyz towar w naszym przypadku bedziewysylany na rozbiorke do fabryki.
Ja z nimi już rozmawiałem, że będę tył reklamował ale pojawiła się na horyzoncie jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia. W sąsiednim temacie "Gwint MTS problem stukanie POMOCY" kolega mixturant napisał
Jeśli masz założone te osłony to usuń tą metalową tuleję i zostaw sam plastik.
i to może być tym problemem. Zamierzam wywalić te metalowe tylejki i zobaczę. Jak okaże się że już nic nie tłucze sie to dorobię te tuleje na wymiar z jakiegoś plastiku i jazda, a jeśli będzie dalej problem to tylnie gwinty lecą do przedstawiciela MTS-technik. Postaram się zaraz po święcie to zrobić.
i jak już coś się wyjaśniło z tym stukaniem w MTS ?
Wczoraj kolejny raz sprawdzałem przyczyny tego stuku. Wyciągnąłęm tulejki z górnych talerzyków i dalej się tłucze, nawet dałem podkładkę ze specjalnej gumy międzytalerzyk a budę-nic to nie dało :/ Zrobiłem jeszcze taki myk: zawieszenie było założone na samochodzie, wykręciłem górna śrubę (ta która znajduje się w bagażniku) i przestało stukać. Wniosek: problem jest w amortyzatorze. W czwartek demontuję tylni gwint i w poniedziałek wysyłąm do MTS-u
Daj znać co Ci powiedzą na temat tego stukania bo mam taki sam problem i z chęcią zrobiłbym z tym porządek. U mnie zauważyłem że jak jade sam to bardzo mocno stuka(grzechocze) czasami mocniej czasami mniej a jak jade z pasażerem to jest dużo lepiej a czasami nawet prawie wogóle niesłychać. Wbrew niektórym wypowiedziom które padły na tym forum ze gwint był bardzo tani i niema co wymagać uważam to te stukanie to przegięcie i ewidentna wada której niepowinno być.
A ja sie podl;acze bo mam zamiar kupis sobie gwint mts bo widzialem na allegro amory ze sprezynami i mam kilka pytan:
1) Czy jak bede zmienial swoje stare amory i sprezyny na ten zestaw musze jeszcze cos wymieniac czy wystarczy tylko zamienic i smigac?
2)Czy jak zaloze do ryginalnych sprezyn takie amorki : http://moto.allegro.pl/amortyzatory-sportowe-honda-civic-91-95-komplet-i1877943446.html to bedzie ok czy nie polecacie?
3) Czy wogole jak zaloze gwint nie przyspiesze zuzywania sie innych czesci?
adriangrabowski
13-11-11, 13:46
a mi sie wydaje że jest inny powód stukania mianowice, pomiedzy wachaczem a górą widełekjest zaledwie z 2mm luz i podczas pracy zawieszenia wachacz obija sie o amor
a mi sie wydaje że jest inny powód stukania mianowice, pomiedzy wachaczem a górą widełekjest zaledwie z 2mm luz i podczas pracy zawieszenia wachacz obija sie o amor
zależy na jakiej glebie - im niżej auto tym odległość między wahaczem a widełkami zwiększa się.
Ja wykluczam u siebie tą opcję bo jest duuużo luzu a i tak stuka ;)
a mi sie wydaje że jest inny powód stukania mianowice, pomiedzy wachaczem a górą widełekjest zaledwie z 2mm luz i podczas pracy zawieszenia wachacz obija sie o amor muszę sprawdzić jaki luz jest mnie ale napewno nie jest to główna przyczyna, z rana jak gdzieś wyruszam to amory tłuka jak szalone najbardziej prawy tylny chociaż przednie tez się trochę odzywają, po jakimś czasie (5-10 min) jak zawias trochę popracuje tłuczenie ustępuje i stuknie se raz na jakiś czas:confused:
Mam podobny problem co wy... tylko ze u mnie na dziurach jest glosne amortyzowanie nierownosci, wiec ok to jestem w stanie rpzezyc i zrozumiec, ale na malych nierownosciach w sensie jak zalataja dziure i jest taka naklejona na asfalt jakby "łata" to dziek jaki dochodzi z zawieszenia to tak jakby sprezyna ugniatala gume, tak samo jest jak auto stoi i przyciskam je do ziemi, skrzypi mi to, denerwuje mnie to, ktos zna jakas rozsadna rade na ustanie problemu? wiem ze nie zaplacilem duzo za to zawieszenie, ale nie bylo w ogloszeniu "z racji zakupu taniego gwintu moga byc jakies wady fabryczne" czy cos takie, co moglo by sugerowac zeby nie wymagac za duzo, wrecz przeciwnie w ogloszeniu gwint jest zachwalany ahhhh i ohhhh, wiec wymagam, a bynajmniej zycze sobie, zebym nie byl oklamywany przez sprzedawce, bo to chyba podlega jakies tam karze... moim zdaniem mts powinien ustalic przyczyne problemu i albo usunac wade, jesli jest to wada fabryczna, albo uprzedzic co warto zrobic na wlasny koszt, gdzyz np ktoras guma seryjna sie nie nadaje... co sadzicie o moim toku myslenia?
Mam podobny problem co wy... tylko ze u mnie na dziurach jest glosne amortyzowanie nierownosci, wiec ok to jestem w stanie rpzezyc i zrozumiec, ale na malych nierownosciach w sensie jak zalataja dziure i jest taka naklejona na asfalt jakby "łata" to dziek jaki dochodzi z zawieszenia to tak jakby sprezyna ugniatala gume, tak samo jest jak auto stoi i przyciskam je do ziemi, skrzypi mi to, denerwuje mnie to, ktos zna jakas rozsadna rade na ustanie problemu? wiem ze nie zaplacilem duzo za to zawieszenie, ale nie bylo w ogloszeniu "z racji zakupu taniego gwintu moga byc jakies wady fabryczne" czy cos takie, co moglo by sugerowac zeby nie wymagac za duzo, wrecz przeciwnie w ogloszeniu gwint jest zachwalany ahhhh i ohhhh, wiec wymagam, a bynajmniej zycze sobie, zebym nie byl oklamywany przez sprzedawce, bo to chyba podlega jakies tam karze... moim zdaniem mts powinien ustalic przyczyne problemu i albo usunac wade, jesli jest to wada fabryczna, albo uprzedzic co warto zrobic na wlasny koszt, gdzyz np ktoras guma seryjna sie nie nadaje... co sadzicie o moim toku myslenia?
Ja o tym toku myślenia myślę tylko, że myślenie nie boli i decydując się na pewne półśrodki trzeba pamiętać, że będzie to jedynie półśrodek. MTS z grupowego zamówienia z tego co się orientuję kosztowały tyle co dwa Bilsteiny B8, więc cena jest tu raczej kluczem. Ktoś to musiał wyprodukować, ktoś to musiał przytransportować, ktoś to sprzedaje i też musi na tym zarobić, więc decydując się na kompletny gwint za mniej niż tysiąc można się domyśleć, że będzie nadawać się jedynie do skręcenia, żeby auto wyglądało i nic więcej wymagać nie można, bo żeby zawias pracował jak należy bez żadnych niepokojących dzwięków i miał ludzką charakterystykę to wykłada się 4 koła a nie +/- 800zł. Skrzypienie jest chyba najmniejszym problemem MTS'a.
skrzypi mi to
mi się wydaje, że skrzypienie to wina którejś tulejki np. na wahaczach.
ale tak jak mowilem wiele razy, dopuki nie bedzie odsylania na gwarancji gwintu to mts nie kiwnie palcem w tej sprawe, bo to ze ja dzwonie i im mowie ze ludzie maja problemy i marudza to nie przeklada sie na zadne czyny, bo jak to okreslono skoro nie ma nic na naprawde/ekspertyze gwarancyjna to problem nie istnieje. a samo pisanie na forum i marudzenie to dla nich nic wiazacego. wiec albo osoby ktore tak bardzo marudza odesla gwint na naprawe albo przestana oczekiwac cudu ze strony mts ze oni sami z siebie beda szukac sobie dodatkowej roboty... no na zdrowe myslenie to trzeba brac. nie ma reklamacji = nie ma co sprawdzac i ewentualnie wymieniac/naprawiac.
stary32 miał wysyłać w poniedziałek gwint do mts'u ale czy wyslał to niewiem
mi się wydaje, że skrzypienie to wina którejś tulejki np. na wahaczach.
Tuleje mam zdrowe, bo zmienialem te mocujace by sroba pasowala a reszta tez jest niedawno zmieniana, wiec to skrzypi zawieszenie.
P.S. Infi ma duzo racji... nie ze wymagam, ale wydaje mi sie ze skoro produkt jest fabrycznie nowy, kompletny itp itd. to powinien dzialac, wiem ze powinno sie wydac 4 tysiace na przyzwoity gwint, ale nie kazdego stac, nikt nie szuka awantur, tylko prosi o dobre rady na rozwiazanie problemu, wiec 1251251512 raz powatarzana tresc "kupcie gwint za 4 tysiace" jest moim zdaniem nie na miejscu...
stary32 miał wysyłać w poniedziałek gwint do mts'u ale czy wyslał to niewiem
Jeszcze nie bo w poniedziałek zaczął mi stukać przedni lewy gwincik więc będę wysyłał im cały komplet. Na wykręcenie przodu jestem ustawiony w sobotę, wcześniej nie miałem czasu. MTS już wie, że odsyłam im te gwinty.
Ponowne pytanie "jak myslicie talerzki od regulacji msuza byc na identycznym poziomie lewa strona i prawa, czy wlasnie nie, czy wlasnie po to jest regulacaj by wypoziomowac auto?"...
Powinny być na takim samym poziomie ale w karcie gwarancyjnej mts-u piszą, że w 'używanych' samochodach może być 1,5 cm różnicy.
W sensie w uzywanych kompletach zawieszenia moze byc roznica miedzy polozeniem talerzykow o 1.5 cm, czy roznica 1.5 cm w wysokosci auta prawa - lewa strona...?
W sensie gwint nowy samochód używany
Ale moze byc 1.5 cm roznicy w wysokosci auta po zalozeniu poprawnie gwintu, czy mozna sobie ustawic 1.5 cm roznicy na talerzykach?
Ale moze byc 1.5 cm roznicy w wysokosci auta po zalozeniu poprawnie gwintu, czy mozna sobie ustawic 1.5 cm roznicy na talerzykach?
Głupie pytanie... Chcesz jeździć krzywym autem?
podpowiedź: Ja bym nie chciał.
Nie dość, że brzydko to wygląda to i jeszcze jest niezbyt "zdrowe".
No wlasnie strasznie mi sie nie podoba ze auto krzywo wyglada jak stoi i jedzie... tylko nie wiem czy mozna miec roznice w wysokosci ustawienia talerzykow, bylbym zatym zeby dobrze wypoziomowac...
No wlasnie strasznie mi sie nie podoba ze auto krzywo wyglada jak stoi i jedzie... tylko nie wiem czy mozna miec roznice w wysokosci ustawienia talerzykow, bylbym zatym zeby dobrze wypoziomowac...
Mozna - powiem wiecej.... TRZEBA ! To nie jest różnica 5cm przecież. Ważne by auto równo stało.
Ktos wymyslil dobry sposob zabezpiezcenia gwintu na zime? smar miedziany? cos polecicie?
podobno taśma teflonowa daje rady
cos jeszcze?:) a tam pod sprzezyna tez trzeba gwint zabiezpieczyc? bo nie mam zielonego pojecia:D
cos jeszcze?:) a tam pod sprzezyna tez trzeba gwint zabiezpieczyc? bo nie mam zielonego pojecia:D
jakikolwiek gęsty smar będzie dobry (ja mam ceramiczny). zabezpieczasz calutki gwint (pod sprężyną też) i nie zaszkodzi ogólnie owinąc kolumny folią czy cymkolwiek, żeby jak najmniej soli, śniegu i syfu się tam dostało.
no ok, wszystko zaczyna byc jasne:)
tomekB18C4
06-12-11, 17:29
Witam mam mały problem nie mogę ruszyć regulacji wysokości przedniego amortyzatora. Zebrało się tam jakiegoś syfu i nie da rady ruszyć. Co z tym zrobić?
Witam mam mały problem nie mogę ruszyć regulacji wysokości przedniego amortyzatora. Zebrało się tam jakiegoś syfu i nie da rady ruszyć. Co z tym zrobić?
odrdzewiacz... wd40 cos co rozpusci syf i przesmaruje gwint amora i powinno isc bez problemu
i jak sprawa wyglada z tym stukaniem??
Mi przestalo stukac, ale teraz skrzypi zawieszenie w zime, zwlaszcza tyl:(
A ja czekam na odpowiedź z mts-u odnośnie reklamacji... Ciekawe :cool:
Sprawa powinna wyjasnic sie do konca grudnia, gwint jest w Niemieckim serwisie na sprawdzeniu.
dziekujemy za info Infi:)
UWAGA
Osoby u ktorych wystepuja jakies dziwne objawy pracy w tylnym gwincie civic 5 gen.
Oto mail, ktory otrzymalem z MTSu (na prosbe niemieckiego serwisu MTS)
Witam,
W imieniu producenta zwracam się z prośba o wysłanie maila do osób, które zgłosiły problem. Mianowicie potrzebujemy zdjęcia od każdej osoby, przedstawiające zamontowaną tylną kolumnę. W załączniku przesyłam zdjęcia poglądowe, dokładnie takie zdjęcia potrzebujemy. Dodatkowo każda osoba proszona jest o podanie numeru VIN. Jesteśmy w stałym kontakcie z producentem i próbujemy wspólnie rozwiązać powstały problem.
Tu przykladowe zdjecie o co chodzi.
http://img822.imageshack.us/img822/8648/przykladowe.jpg (http://img822.imageshack.us/i/przykladowe.jpg/)
http://img405.imageshack.us/img405/9145/przykladowe2.jpg (http://img405.imageshack.us/i/przykladowe2.jpg/)
prosba jest taka aby robic jak najdkladniejsze zdjecie tego miejca gdzie gwint w chodzi w ta tuleje dolna, ze zwroceniem uwagi na podkladki.
Czyli na to wychodzi że podejrzewają mocowanie na widełkach. Tylko teraz gdyby ktoś chciał kupić taki zawias np serię poprawioną już bez tego stukania itp to prawdopodobnie będzie to niewykonalne, bo każdy sprzedawca pewnie najpierw będzie wypychał tą starą serie i dopiero później nową :( ... a tak poza tym jak oceniacie właściwości jezdne civic na mts gwint ?
Infi, a 6 gena tez to dotyczy?
wszystkich ktorzy maja jakies uwagi co do dzialania gwintu. prosze wklejac foty wraz z VINEM a potem ja to wysle do mtsu. im szybciej bede miec serie zdjec tym szybciej beda jakies decyzje co do dalszego dzialania z naszym gwintem.
Ok, zrobie wszytko by dzisiaj to ogarnac:)
może lamerskie pytanie, rozumiem, że to ma byc VIN gwintu? w którym miejscu on jest?, a jeszcze pytanie, bo u mnie tłuką wszystkie 4, przód też fotografowac?
adriangrabowski
22-12-11, 17:50
vin to jest numer nadwozia samochodu a nie gwintu
no widzisz, dobrze, że spytałem;) wiem, że vin to numer nadwozia, ale może czegoś nie wiedziałem, dlatego wolę zapytać
Witam.
Fotki wyslac do Ciebie Infi na PW ?
wklejajcie tutaj w temacie ja potem je posciagam i wysle do mtsu.
Fotki:
Lewa strona:
http://images41.fotosik.pl/1229/60c8e9cf84fa943fm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=60c8e9cf84fa943f)
Prawa strona:
http://images40.fotosik.pl/1275/91247cb583c7b2abm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=91247cb583c7b2ab)
Numer nadwozia:
http://images39.fotosik.pl/1230/d58ecfbf9f3bc438m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d58ecfbf9f3bc438)
no panowie a reszta? tyle bylo marudzenia a teraz nikt nie chce zdjecia zrobic?
Ja tylko szukalem odpowiedniej pogody zeby wejsc pod auto :d
Dawać Panowie bo będzie się to jeszcze niepotrzebnie długo ciągneło.... Infi wiadono może coś w temacie ?
nie wiadomo bo nie wyslalem im zdjec a sa im potrzebne (inaczej by sami nie fatygowali sie z kontaktem do mnie)
Ostatnio przez jakiś czas prawie nic umnie niestukało, no z wyjątkiem stukania na samym początku puki zawiecho niepopracuje troche, ale z tym sie pogodzilem, myślałem że po problemie no ale dzisiaj znowu zaczął stukać tylny prawy amorek. Jutro zrobie fotki i wrzuce
niestety aparat będę mieć dopiero za 2 dni:( ale mam pytanko bo widzę ze kolega Bashoo dał podkładki na zewnątrz widełek, mi doradzono żeby włożyć je pomiędzy widełki a tuleje bo był spory luz z tym ze dwie się niezmieściły, wiec włożyłem po jednej na strone a ten mały luz doszedł ze śrubą, tylko teraz niewiem czy tak może być:confused:, Bashoo u Ciebie tak się zeszły widełki bez podkładki ze niema luzu pomiędzy nimi a tuleją?? czy włożyłeś jakieś inne tuleje(szersze) niż te z przednich wachaczy??
Sorry za post pod postem, chwila nieuwagi:eek:
Tuleje i tak czy siak musialy byc wymienione, bo poprzednia tuleja miala za maly otwor.
A co do podkladek to dalem od zewnatrz, Infi wczesniej pokazal wlasnie moja fotke, jak mialem wsadzona tulejke w te widelki, nie bylo tam zadnego luzu.
Znalazłem twoje zdjęcie noi rzeczywiście u ciebie luzu niebyło, może w tulei różnica bo ty masz Oyodo a ja o ile dobrze pamiętam to Yamato:confused:. Tak czy siak czy podkładki w środku czy na zewnątrz i tak stuka:D
Osobiscie nie sadze, zeby stukanie bylo wina widelek. :) Raczej stawialbym na gorna czesc amortyzatora, gdzie masz tulejke i podkladke :D
Chociaz... myslalem tez, ze moze wina tulei :confused:
http://images49.fotosik.pl/1245/2d42ae9599a26af2med.jpg (http://www.fotosik.pl)
Jest moze zbyt miekka i stad powstaja te udezenia. No i tu pojawia sie pytanie - Czy ktos, kto zastosowal tulejki poliuretanowe ma ten sam problem ze stukaniem ?
Hmm... ciekawe spostrzeżenie, może coś w tym jest:D. Bashoo tez masz tak ze jak samochód jest całkowicie zimny np. po nocy to na początku amory tłuką jak szalone i po kilku km przestają i tłucze(bardziej wsumie grzechocze) tylko prawy tylny:confused:
Obojetnie czy zimno jest czy cieplo to tlucze tyl, lewa i prawa strona ;)
Tłucze góra amora przy czapce
ja się przyzwyczaiłem juz i mam wyjebke na to. jak w letnim sezonie bede rozbierał to sobie zerkne co i jak i pokombinuje - moze przestanie
Czy ktos, kto zastosowal tulejki poliuretanowe ma ten sam problem ze stukaniem ?
Ja wszystko mam w poliuretanach (prócz dużego cukierka) a i tak stukało.
PANOWIE ! Przyczyna leży po stonie tych gwintów ! ROBIĆ ZDJĘCIA I PRZESYŁAĆ JE INFI !!!
to samo jest z amorami mts z regulacją na frezy - u mnie ma szczęście ten problem nie wytstępuje (ale ja je kupowałem z 2 -3 lata temu może jakaś lepsza serja), ale u mojego brata zimne amory napierdalają strasznie, jak już troche popracują wszystko sie ucisza (kupowane kilka dni przed grupowym na gwint)
ale u mojego brata zimne amory napierdalają strasznie, jak już troche popracują wszystko sie ucisza
dokładnie tak jak umnie:)
PYTANIE !!!
CZY OPRÓCZ TEJ JEDNEJ CZY DWÓCH OSÓB NIKT NIE ZROBI ZDJĘCIA O KTÓRE PROSI MTS ??? Od ilu masz zdjęcia z vin Infi ?
Tyle osób jęczało i narzekało na stukanie w gwincie a jak trzeba zrobić jedno głupie zdjęcie to cisza... żenada.
Jest to tak ciężko zrobić ?
Wlasnie zobaczylem ten temat. Z przyjemnoscia porobie zdjecia i wysle do ciebie Infi. To pukanie mnie juz wkur... Myslalem ze sie przyzwyczaje ale ni h...ja. W weekend porobie zjdecia, choc nie wierze ze to cos pomoze i cos zdzialamy ale sprobowac zawsze mozna ;)
Przed chwilą odebrałem maila od importera:
Witam,
W dniu wczorajszym wysłaliśmy do Pana paczkę z reklamowanym zawieszeniem. Do paczki została dołączona instrukcja poprawnego montażu. Problem nie powinien już występować.
nic nie napisali co było przeczyną tych stuków
wg nich to zle ustawienie podkladek ktore byly w zestawie. ja dostalem juz dawno ta instrukcje ale watpie aby wogole cos takiego moglo wywolywac stuki puki i chu... wie co jeszcze:)
Sorry że tak długo mi to zajeło:)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b68e2b0c779a538c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84ba2de258ef691e.html
niechciały mi sie załadować zdjecia wiec wrzuciłem je w taki sposób, może coś źle robie:p
Niema takiej opcji żeby to była wina podkładek...
TO INSTRUKCJA KTORA WYSYLA MTS
http://img88.imageshack.us/img88/9017/gwint.jpg (http://img88.imageshack.us/i/gwint.jpg/)
też mi się wydaje że to nie przez to puka, może ktoś zamontował w ten sposób i zda relacje ? Ja mam z tyłu już starego racelanda z frezami to samo co mts już tak przyjechała od niemców. Na początku nic nie pukało i w poprzednim roku może wcześniej powoli zaczynało stukać a teraz to tłucze już mocno i tylko prawy tył. Podkładek tam bynajmniej nie ma..
nie da rady dwóch podkładek wcisnąć pomiędzy widełki a tuleje, przynajmniej u mnie, weszła tylko jedna którą jeszcze musiałem trochę pod szlifować żeby ją wcisnąć, więc niewiem co robimy z tematem, może niech ktoś inny spróbuje, może dostałem jakieś grubsze podkładki...:confused::)
Mnie to bardziej skrzypi to zawieszenie niz puka i winy bym szukal jak juz ktos wspominal w mocowaniu gornym, czapce, czy ja kto nazwac w tych gumach od mocowania gornego...ale pukac tez zdarza sie mojemu gwintowi, ale specjalista od amortyzatorow nie jestem...
Jeśli producent lub importer uważa, że wina stuków leży po stronie montażu to pisze bzdury. Czy jest ktoś z okolic miejsca tego importera, który ma problem ze stukaniem w tym gwincie ??? Może by się z nimi umówił na oględziny. Niech sami się przekonają w czym jest problem. Uważam, że wogóle nie mają pojęcia o tym problemie !!! Jeśli mi nic nie poprawili w reklamowanym przeze mnie gwincie to nie wiem jak bym go nie zakładał i tak mi będzie stukało :-/ A jak tak to oddaje go !
Ja się tak zastanawiam czy podobne przeboje są z bliźniaczym gwintem Ta Technix lub trochę tańszej wersji Tuning Art hmm
konstruktor
17-01-12, 00:00
TO INSTRUKCJA KTORA WYSYLA MTS
Witam. Nie kupowałem gwintu z grupowych , a jedynie amory , ale sprzedawca mówił że to "nowa" , "ulepszona" wersja, u mnie stuki także występują, są one w szczególności słyszalne podczas pierwszych kilku km , na nierównościach, poprzecznych załamaniach itp.
Podkładki mam zamontowane tak jak te, w "manualu" od producenta.
jutro zrobię zdjęcia , i wkleję ew wyśle Infi'iemu na maila.
Ja się tak zastanawiam czy podobne przeboje są z bliźniaczym gwintem Ta Technix lub trochę tańszej wersji Tuning Art hmm
TA TECHNIX to ma i tam jest wina sprezyn ktore obijaja sie o siebie.
ktos jest w stanie podzielic sie jakimis nowymi informacjami?:)
Ja poki co nie grzebalem nic z tymi podkladkami itp. Za zimno jest, poczekam na wiosne ;)
dopiero teraz zobaczyłem ten temat a też jestem "szczęśliwym" posiadaczem tego gwintu :D
Z gwintem męczyłem sie dosłownie miesiąc składając i rozkładając go ze 20 razy szukając przyczyny i nic ( czego to ja już nie robiłem, żeby wyeliminować stukanie ), dalej wali a im zimniej na dworze tym głośniej.
Naciągnąłem już nawet na spręzyne rurke termokurczliwą zeby wyeliminować obijanie sie sprężyn, nic to nie dało.
Ale wdg mnie stuka przy czapce ( górnym mocowaniu amortyzatora ).
Zróbcie sobie mały test:
pojedźcie na jakies duże nierówności, niech ktoś jedzie bardzo powoli na 1 biegu a Ty w tym czasie wejdź do bagaźnika i pomacaj mocowanie amortyzatora w czapce przy gumie. Gdy samochód wjeżdża w dziure czapka podnosi sie i opada i własnie wtedy pojawia sie stukanie, palcami można wyczyć że robi sie szpara pomiędzy podkładką a tą tulejką w gumie. Myśle że to tam jest przyczyna stukania, amortyzator jest za twardy i guma mocniej pracuje w porównaniu do miekkich seryjnych amorów i nie może tego wytłumić.
Musze sam to sprawdzić ale wydaje mi sie, że stukanie może ustać jesli dokręcimy na maxa górną srube mocująca amortyzaotr do czapki żeby pomiędzy podkładką a tulejką w czapce nie było luzu. Dobrze by było gdyby tą srube przykręcało sie w czasie jazdy po dziurach żeby "złapać" jak najwięcej gwintu. Jednak przed tym zabiegiem, gdy samochód stoi dobrze by było odkręcic nakrętke i dac troszke smaru na gume bo przy mocnym przykręcaniu nakretki guma zaczyna spręzynować przez co nie możemy do końca przykręcic sruby. Pamietacie jak mocno była przykręcona ta nakrętka w seryjnych amortyzatorach ? U mnie z prozdu puściły bez problemu, z tyłu musiałem rozcinać nakrętki.
a gdyby pomiędzy śrubę wsadzić jakąś gumę?
pewnie że można różnie kombinować ale najpierw sami sprawdźcie o co mi chodzi, pomysły same przyjdą wam do głowy :)
Ja próbowałem dokręcic tą nakrętke gdy brat skakał po bagażniku ale tak jak pisałem, nie dało sie dokręcic do oporu bo guma spręzynowała jednak tłukło sie minimalnie ciszej.
Tam jest okreslony moment jakim nalezy to skrecic a nie "jak najmocniej".
Watpie zeby problemem byla twardosc amortyzatorow. Jakos nie slyszalem, zeby uzytkownicy koni sportow skreconych na twardo czy jakis bardziej markowych gwintow mieli ten problem ze stukaniem, a wszystkie te rozwiazania korzystaja z seryjnych czapek amortyzatora.
tego nie da się mocniej dokręcić tam trzeba coś podłożyć/dołożyć
Tam jest okreslony moment jakim nalezy to skrecic a nie "jak najmocniej".
Watpie zeby problemem byla twardosc amortyzatorow. Jakos nie slyszalem, zeby uzytkownicy koni sportow skreconych na twardo czy jakis bardziej markowych gwintow mieli ten problem ze stukaniem, a wszystkie te rozwiazania korzystaja z seryjnych czapek amortyzatora.
a jakim momentem należy to przykręcic ? Może koni i inne mają innaczej ukształtowane tłoczysko.
Gdybym to przykręcił i by przestało stukać mógł bym sie mądrować ale jeszcze sie za to nie zabrałem bo nie mam chwilowo czasu. Faktem jednak jest to, że tam robi sie luz i wszystko na to wskazuje, że to własnie tam jest przyczyna stukania.
Niebawem będe z tym sie bawić i napisze czy coś to dało :)
dzisiaj dokrecalem ta nakretke ile tylko sie dało i zadnych zmian :(
wiec pozostaje chyba sam amortyzator, tylko pytanie co tam może stukac ?
swoją drogą z przodu też puka tylko tego nie slychac podczas jazdy :/
bardzo to puka? Czy tak jak wybita tuleja w zawieszenie? Zastanawiam się nad odkupieniem tego zawieszenie od jednego z użytkowników forum, jeszcze go nie założył u siebie. Auta nie będę używał na codzień tylko od czasu do czasu. Taka zabawka na weekendy.
Jak jest z jego twardością? Beton czy porównywalne do spreżyn jamexa? Ma ktoś z Bydgoszczy lub okolic to założone żeby pomacać i zobaczyć oco chodzi z tym stukaniem>
Moim zdaniem stuka to jak glupie, jezdzic sie nie da, zwlaszcza teraz w zime ... chyba porownywalne do sprezyn jamexa, moze lekko twardziej...
im bardziej skręcony tym bardziej miekki, im mniej tym twardszy i stukanie ustaje/cichnie.
stukanie jest głupie i denerwujące, masz odczucie że auto to stary grat :/
Nie wiem jak inni ale u mnie przód jest dosyć mocno skręcony a gleba taka sobie.
NIECH NIKT TEGO NIE KUPUJE !!!!!!!!!! szkoda kasy i nerwów !!!
Nie nazywajcie gwintem czegoś, co kosztuje pare stówek, litości :rolleyes:
To zwykłe gówno, połśrodek.
utwierdziliście mnie w tym, żeby tego nie brać. Dzieki
Nie nazywajcie gwintem czegoś, co kosztuje pare stówek, litości :rolleyes:
To zwykłe gówno, połśrodek.
gwintem się nazywa ze względu na właściwości a nie na cenę
jak czytam takie denne posty to też jedynę co myślę to owe "LITOŚCI"
Tak, to półśrodek, ale uwierz, że lepszy niż jeżdzenie na seryjnym amorze i springach -30/-60 jak conajmniej 1/4 tego forum :) Nie bronie MTSa bo robi kupe i to prawda, kupiłem to bo nawet jakby miało wytrzymać rok to warto za taką cene a przynajmniej jest możliwa regulacja wysokości.
Gdzie się nie spojrzy to ludzie psioczą, bo tu skrzypi, bo tu się leje, bo tu coś odpadło.
Przykłady są z tego forum, od znajomych i ch.. wie skąd jeszcze.
Dla mnie zwykły szit, niezałożyłbym tego za dopłatą, bo wolałbym doskładać na coś co się nazywa gwintem albo jeździć na serii.
Rozumiem jak kogoś nie stać, oczywiście rozumiem bo wiadomo jakie są realia.
Ale jedyny czego nie rozumiem to pchanie się w półśrodki, szczególnie jeśli chodzi o zawieche.
No i ja miałem ochotę na zmianę zawiasu na MTSa, ale jak poczytałem opinie użytkowników to sobie odpuszczę. Wolę dołożyć kilka stówek i kupić coś lepszego.
sprawa gwintu jest ponownie badana przez MTS, jestem z nimi caly czas w kontakcie i jakby nie bylo to ze ludzie marudza nie obraca cie w dzialanie i do tej pory na gwarancje dotarly do nich tylko!!! 2 komplety z czego jeden opisany kilka stron wczesniej. teraz znow beda go miec u Siebie i sami beda sie bawic w montaz i szukanie stukania.
Sam tez jestem posiadaczem tego gwintu - wiadomo ze nie jest to zawiecha na wyscigi i tor ale dla lansu i zwyklej jazdy na pewno lepsza opcja niz OEM amor i jakis krotki spring.
Stuka górna czapka/ okolice nakrętki góry tłoczyska, przecież to oczywiste.... To się da wyeliminować - dołożyć czarną matę antypoślizgową na czapkę i dołożyć 1-2 talerzyki na góre tłoczyska.
Jak kiedykolwiek znajdę chęci by rozbierać zawias to to zrobie. Póki co mi sie nie chce i sie przyzwyczaiłem do tego lekkiego stukania.
Do mnie dzisiaj dzwonili z firmy Nexus czy cos... pytali o gwint czy sie dorbze sprawuje, powiedzialem ze stuka puka, wzieli dane auta i powiedzieli ze jak bedzie cos wiadomo to beda dzwonic... do was tez dzwonili?
Do mnie dzisiaj dzwonili z firmy Nexus czy cos... pytali o gwint czy sie dorbze sprawuje, powiedzialem ze stuka puka, wzieli dane auta i powiedzieli ze jak bedzie cos wiadomo to beda dzwonic... do was tez dzwonili?
tak do mnie też dzwonili dzisiaj.
do mnie też powiedziałem co myślę o tym gwincie i że już dawno sprzedałem bo pukanie było irytujące.
a do mnie nie dzwonili :/
nikt nie chce wysyłać na gwarancje bo to są koszta ( wysyłka, ponowne ustawienie zbieżności ) ktore pokrywa sie z własnej kieszeni.
Ja latam na tym zawiasie po torze i owszem, beton to może nie jest, powiedział bym nawet że jak na tor to są bardzo miękkie pomimo tego, że są podniesione dosyć wysoko ale latałem przez chwile na seryjnym zawiasie który był w dobrym stanie i poprawa w prowadzeniu jest znaczna na korzyść MTS.
Drugi raz bym tego nie kupił ale gdyby nie to stukanie to zawias za tą kase jest ok.
tak jak pisze kriss20 gdyby nie to stukanie to za ta cene gwint jest ok.
p.s. Do mnie rowniez dzwonili w sprawie gwintu. Moze cos sie ruszy w tym temacie
Do mnie dzisiaj dzwonili z firmy Nexus czy cos... pytali o gwint czy sie dorbze sprawuje, powiedzialem ze stuka puka, wzieli dane auta i powiedzieli ze jak bedzie cos wiadomo to beda dzwonic... do was tez dzwonili?
Również do mnie dzwonili kilka dni temu, wszystkie dane wzieli i facet mówił, ze odezwie się.
max 2 tyg i bedzie po zakladaniu gwintu w mtsie i ich decyzja co dalej.
MTS testuje nowy gwint czy ktoś wysłał im swój stukający ?
mam nadzieje, że MTS podejdzie do sprawy uczciwie.
W każdym razie dobrowolny odzew z ich strony napawa optymizmem i oby to się dobrze skończyło bo przez to stukanie honda w moim odczuciu postarzała sie o 30 lat :(
Podejscie mts'u i telefon z firmy, ktora nam sprzedala gwinty byl bardzo zaskakujacy... Odnosnie postarzania to tak jak pisze kriss20 z +20 moze nawet +30 lat, az sie jezdzic odechciewa:(
Panowie a czy te stuki dotyczą tylko tyłu? Jak się przód sprawuje? Nie dobija nic? Twardo? Są duże odboje w zestawie?
Edit: juz wiem od ziomów że przód ok. Pytam bo jak ktoś ma to mogę kupić sam przód :D
przód tez tłucze;)
x2, osobiście sprawdzałem.
No to akurat ten zakup grupowy to była jakaś wałowana partia bo znam ludzi którzy maja gwint MTS, TA-Technik, Raceland i wszystko jest w miarę ok....
Jak wam tłucze to prawdopodobnie za lekko skręciliscie amor :) Mi przód nie tłucze a mam obniżone autko taK:
http://img194.imageshack.us/img194/5848/gwint1.jpg
lozek: niech ktoś powoli jedzie po dużych nierównościach a Ty posłuchaj czy amor nie stuka.
Też byłem przeświadczony że przód nie stuka, a jednak...
lozek: niech ktoś powoli jedzie po dużych nierównościach a Ty posłuchaj czy amor nie stuka.
Też byłem przeświadczony że przód nie stuka, a jednak...
robilem tak - siadajac z tylu i siadajac z przodu stwierdzono ze puka tylko tył. Tak samo byly proby z przejezdzania np samym przodem przez dziury/wyrwy i potem hamowanie by sprawdzic czy puka i NIC
U mmnie rowniez tylko tyl sie odzywa ( wali puka )
Przod jest oki
Jednym slowem ta poprawiona niby seria mtsa to jeden wielki niewypal
Fajny ten Wasz gwint:p ale jak pisałem w temacie zakupów grupowych, że to szajs i nie warto to mnie jeszcze zjechano.
ruszyło się coś w temacie ? Był jakiś odzew ze strony MTS ?
trzeba ich cisnąć bo sezon się zbliża i trzeba jezdzić a nie po warsztatach sie tłuc.
Dziś dostałem propozycję od importera albo oddają mi kase albo wymienią mi na jakiś gwint AP (jeździ ktoś na tym gwincie ?) albo czekam dalej.
Sytuacja wygląda tak, że mają (polski importer) mój gwint mts-u (który stuka z tyłu i przodu) który chcą założyć na jakąś swoją hondę i samemu sprawdzić.
Nadmienię, że mają go już od 3-4 tygodni.
Dziś dostałem propozycję od importera albo oddają mi kase albo wymienią mi na jakiś gwint AP (jeździ ktoś na tym gwincie ?) albo czekam dalej.
Sytuacja wygląda tak, że mają (polski importer) mój gwint mts-u (który stuka z tyłu i przodu) który chcą założyć na jakąś swoją hondę i samemu sprawdzić.
Nadmienię, że mają go już od 3-4 tygodni.
Czy oby napewno AP? Bo te gwinty są 3 razy droższe...
PS - póki mocno nie obniżą to stuku nie doświadczą za bardzo.
ja niedługo będę pewnie wyjmował tylne kolumny gwintu i coś rzeźbił aby przestało stukac. Czy się uda? zobaczymy, spróbować zawsze można :D
Z dopłatą z mojej strony, ale nie wiem ile jeszcze. Napewno AP
Z dopłatą z mojej strony, ale nie wiem ile jeszcze. Napewno AP
w najlepszym wypadku drugie tyle. AP kosztuje 2 klocki
A kto mi powie jak jest z obniżeniem? Kolega zakładał mi ten gwint MTS'u, zglebiony teoretycznie i właściwie praktycznie (ok 2cm zostały do końca gwintu) na -60. Założone na to felgi 17" z oponami 205x40. Przód ok 1-1,5cm luka między oponą a nadkolem, tył niecałe 0,5cm prześwitu... Tu zastanawiał mnie fakt dlaczego tył siadł niżej przy identycznym skręceniu wszystkich zwojów i "zglebienie" auta którego właściwie nie ma. Wcześniej jeździłem na seryjnych amorach z jakimiś krótszymi sprężynami które teoretycznie dawały obniżenie -35mm wyglądające identycznie jak ten teraz.
Myślę sobie może koło za duże to zdjąłem i założyłem stalówki 13", różnicy właściwie nie widać. Zamiast gleby -60mm widzę raczej auto na seryjnym zawiasie. Kolega mówi że mozna jeszcze skręcić te 2cm które zostały, lecz to chyba sam przód. Tył siedzi niżej a tak być nie może więc przód muszę posadzić a dodatkowo występuje popularne skrzywienie budy. Prawy tył siedzi jakieś 1,5cm wyżej od reszty więc tam trzeba będzie skręcić zapas gwintu.
Co może być nie tak?
PS propo stukania, początkowo zastanawiałem się co jest nie tak że tył mi się tak tłucze. Kiedy ponownie znalazłem ten wątek przypomniałem sobie że "ten typ tak ma" :D
Tak to wygląda
Dodam jeszcze że na 13" auto jest może 1cm niżej
http://img829.imageshack.us/img829/706/p30031217470001.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/829/p30031217470001.jpg/)
http://img441.imageshack.us/img441/6754/p30031217470003.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/441/p30031217470003.jpg/)
Odnośnie skrzywienia budy: Spróbuj stanąć na jakiejś idealnie płaskiej powierzchni i dopiero looknij jak buda stoi (no chyba że już tak robiłeś). Też przerabiam ten zawias u siebie i czasami faktycznie krzywo stoi ale jak teren nie jest idealnie równy. Jak wjadę na jakiś parking hipermarketowy gdzie wylewka jest jak masełko to z mikrometrem mogę sprawdzać i stoi równiuteńko :D. Z tego co pamiętam to w moim tył mam skręcony bardziej na gwincie niż przód a i tak stoi wyżej względem przodu.
pisałem do MTS, powiedzieli że sprawa powinna sie wyjaśnić za 1-2 tygodnie...
hmm... czy ja już tego nie słyszałem 3 tygodnie temu ?
a jak myślisz? ;)
Zadzwonili, że niby coś robią i cisza dalej ;) ja tam się cudów nie spodziewałem nawet
adriangrabowski
30-04-12, 20:11
Ja wkońcu założyłem swoje zawieszenie i powiem tak, wszystkie amory skręcone na maks dół auto stoi idealnie równo zarówno z przodu i z tyłu . Aaaaaaaaaa i najważniejsze nic nie stuka jest przyjemnie twardo - jestem zadowolony.
Ja wkońcu założyłem swoje zawieszenie i powiem tak, wszystkie amory skręcone na maks dół auto stoi idealnie równo zarówno z przodu i z tyłu . Aaaaaaaaaa i najważniejsze nic nie stuka jest przyjemnie twardo - jestem zadowolony.
Mam nadzieje że będziesz mógł to samo powiedzieć za jakiś czas ( ja też tak na początku myślałem :] )
Skoro temat sie odświeżył: czy dzieje sie coś w temacie reklamacji ?
Trzeba ich cisnąć bo jeśli niz z tego nie będzie to chciał bym posadzić auto max w dół. Teraz sie ograniczam żeby czasem nie stracić gwarancji przez zbyt duże obniżenie.
Ostatnio pisałem do MTS z pytaniem czy coś się dzieje w sprawie. Dostałem taką odpowedź : "Użyczone nam zawieszenie zostało już zamontowane. Zlokalizowaliśmy dźwięk oraz wykonaliśmy serię filmików przedstawiających problem. Cały materiał został przekazany producentowi.
W międzyczasie przetestowaliśmy łącznie 10 amortyzatorów i z całą pewnością możemy wykluczyć, że ich praca jest nieprawidłowa. Użytkowanie amortyzatorów jest w 100% bezpieczne. Wykonaliśmy pomiary przy prędkości maksymalnej 1.0m/s jak również przy innych, mniejszych.
Aktualnie producent rozpoczął prace związane z zlokalizowanie przyczyny stuków. Każda część zawieszenia przejdzie osobne testy.
Na chwilę obecną nie posiadam konkretnego terminu rozwiązania problemu, a nie chcę takiego terminu wymyślać. Mogę jednak zapewnić iż ta sprawa jest stale traktowana priorytetowo "
Także jak zwykle NIC NOWEGO !
i tak do czasu aż każdy zapomni/sprzeda/zepsuje swoj zawias hahaha :D
Panowie, czas u mnie wymienic amory.
MTSy są twarde czy miękkie, bo na razie byłyby na oem springach a dopiero później wlecą jakies -30
dostalem charakterystyke gwinku po testach w MTSie, wykresiki, tlumienie itp itd. i nic nie wiedza nadal. teraz juz sam producent podmienia poszczegolne elementy gwintu i sprawdza ktory element odpowiada za stuki. bo na testach gwint wszystko przechodzi bez problemu nie ma zadnych wad jesli chodzi o tlumienie i prace gwintu (poza tym stukaniem) latwiej by bylo jakby stukanie wiazalo sie np ze zla amortyzacja itp ale tu niestety gwint sam w sobie pracuje we wszystkich parametrach poprawnie, jedynie ten aspekt dzwiekowy jest niepozadanym bonusem. bynajmniej sprawe sam caly czas kontroluje. a MTS tez chce ustalic o co chodzi z tym stukaniem bo sami oficjalnie wstrzymali dostawe na nowe gwinty do momentu az producent nie ustali co jest odpowiedzialne za stukanie. bo jest to tylko w gwincie do civica po zmianach stopu na te bardziej odporne na korozje.
przecież te stukanie jest z kielicha amortyzatora. Tam jest malutki luz. Nie da się tego dociągnąć tą śrubą która jest w bagażniku. Sam gwint w sobie jest ok. Przyczyną jest ten luz. Byłem nieraz u mechanika i on to potwierdził. Mts powinien raczej kombinować jak zniwelować ten (może dołożyć jakiś dystans czy jakieś podkładki - nie wiem, niech oni się tym martwią) luz a nie szukać przyczyn w samym gwincie. Nawet jadąc powoli po nierównej drodze i przykładając palec na mocowanie amortyzatora w bagażniku czuć ten luz. Pozdro
Odnośnie poprzedniego pytania: tylko ja mówie o gwincie MTSa a nie o samych amorach : przód przy dużej glebie jest bardzo miękki natomiast tył - przy małej glebie jest beton, przy większej glebie jest dość twardo, na pewno twardziej niż na OEM. Dodam że mam budę ej6. Jak jest gdzie indziej nie wiem :) pozdro
przecież te stukanie jest z kielicha amortyzatora. Tam jest malutki luz. Nie da się tego dociągnąć tą śrubą która jest w bagażniku. Sam gwint w sobie jest ok. Przyczyną jest ten luz. Byłem nieraz u mechanika i on to potwierdził. Mts powinien raczej kombinować jak zniwelować ten (może dołożyć jakiś dystans czy jakieś podkładki - nie wiem, niech oni się tym martwią) luz a nie szukać przyczyn w samym gwincie. Nawet jadąc powoli po nierównej drodze i przykładając palec na mocowanie amortyzatora w bagażniku czuć ten luz. Pozdro
Odnośnie poprzedniego pytania: tylko ja mówie o gwincie MTSa a nie o samych amorach : przód przy dużej glebie jest bardzo miękki natomiast tył - przy małej glebie jest beton, przy większej glebie jest dość twardo, na pewno twardziej niż na OEM. Dodam że mam budę ej6. Jak jest gdzie indziej nie wiem :) pozdro
no to mamy odp. Ja się wstrzymywałem z tą hipotezą do czasu rozebrania amora i dodania podkładki pod nakrętkę.
Wina jest taka ze gwint jest za długi i górna nakrętka dochodzi do końca. Czujemy opór nie ze względu na wystarczające ściśniecie gum amora a ze względu na koniec gwintu. Wystarczy dać 1-2 grubsze podkładki, mooocno skręcić i bedzie bajecznie.
to puka górny talerzyk o nakrętkę
a nie lepiej nagwintowac o te kilka zwoi wiecej i wtedy skrecic bardziej nakretka w bagazniku??
a nie lepiej nagwintowac o te kilka zwoi wiecej i wtedy skrecic bardziej nakretka w bagazniku??
Teraz pytanie co jest łatwiejsze ;) Odkręcić dołożyć talerzyk i skręcić czy nagwintować kolumnę? ;)
Lepszym wyjściem oczywiście jest nagwintowanie i wiąże się ze stratą gwarancji (choć i tak pewnie na UJ ona potrzebna bo w większości się wyprą jak cos sie stanie), ale wymaga to troche zabawy, trzpień amora miękki nie jest i raczej ciężko to samemu zrobić.
Byłem w garażu przed chwilą żeby z tym powalczyć. Moje wnioski choć nie wiem czy prawdziwe: Dołożyłem 4 grube podkładki w bagażniku pod nakrętkę na trzpieniu amortyzatora i powiem tak-tłucze się o 50% mniej jak tłukło (a u mnie tłukło strasznie) i jestem pewien że po dodaniu podkładek jest ciszej. Widocznie zniwelowały one trochę ten luz. Ale wydaje mi się że luz występuje jeszcze pod kielichem i że trzeba wyjąć amortyzator i dołożyć jeszcze jakieś podkładki od spodu kielicha. Ciężko mi się wypowiadać na ten temat ponieważ gwint zakładał mi mechanik a mnie przy tym nie było także kurde no nie wiem w jakiej kolejności były wkładane wszystkie części w kielich i jak ogólnie wygląda taki amortyzator uzbrojony we wszystkie gumy i gotowy do założenia... Pamiętam jeszcze jak od niego wyjeżdżałem i gadaliśmy o tym stukaniu. Powiedziałem że może trzeba dołożyć jakieś podkładki pod nakrętkę trzpienia amora w bagażniku (czyli to co teraz zrobiłem) a on powiedział że to nie wystarczy i że trzeba by było dociąć jakąś tuleje lub dystans na odpowiedni wymiar i włożyć od spodu kielicha. Hmmm ciężka sprawa. Pobawiłbym się z tym bardziej ale nie za bardzo mam warunki do tego abym mógł sobie wyjąć amortyzator. A najgorsze jest że ten mechanik wyjechał do innego miasta na stałe :/ Nie wiem czy nagwintowanie kolumny coś pomoże, ponieważ taki sam efekt powinno dać dołożenie podkładek a jednak stuka dalej. Mniej ale stuka. Pozdro :)
yyy eeee po co niby dystanse pod kielich? Właśnie tam odstep sie powinno do minimum zlikwidować w innym wypadku może być masakra z kielicha ;)
Co do ilości podkładek - ich ilość jest uzależniona od spłaszczenia gum mocowania amora.
hmmm.... no niby tak. Przypominają mi się słowa mechanika jak mówił że "dociąć coś na wymiar, lub dorobić tulejkę na wymiar" i kminie o co mu mogło chodzić. Nie wypowiadam się na razie dopóki nie rozbiorę amora i na własne oczy go nie oblookam :P Czyli wychodzi na tą że to nie jest stukanie górnego talerzyka o nakrętkę. Spróbuje jeszcze jednego chociaż też nie wiem czy to dobry pomysł: albo naładuje bagażnik czymś ciężkim żeby maksymalnie siadł i wtedy podokręcam śruby albo knarą złapie go za tylny hak drugi koniec za coś mocnego w ziemi i ściągnę żeby siadł i wtedy dokręcę nakrętki :P tylko nie wiem czy haka nie wyrwę, może wtedy da rade zrobić jeszcze kilka obrotów nakrętką...
Witam. Dzieje się coś w tym temacie? Śledzę go od dłuższego czasu bo sam miałem zamiar kupić ten gwint MTS. Warto kupić czy lepiej coś droższego np. AP? Kasę mam więc różnica tylko była by taka że kilka innych gadżetów by musiało poczekać kosztem lepszego zawieszenia. Powiem jeszcze że auto raczej porusza sie po mieście i chodzi mi raczej o efekt wizualny. Proszę o radę dobrych ludzi z forum :D
jak chcesz miec spokoj i dobra zawieche wez ap stosunek jakosci do ceny chyba najrozsadniejszy..
myślę że minęło wystarczająco dużo czasu ( aż za dużo ) żeby MTS mogło spokojnie ogarnąć problem.
Czyżby mydlili nam tylko oczy ?
myślę że minęło wystarczająco dużo czasu ( aż za dużo ) żeby MTS mogło spokojnie ogarnąć problem.
Czyżby mydlili nam tylko oczy ?
Sprawą zajmował się MTS ale nie ten Polski, tylko zagraniczny producent. Niedawno gadałem z dystrybutorem MTS na Polsce i nawet nie pamiętali o takiej akcji, że coś było nie tak...
Niedawno gadałem z dystrybutorem MTS na Polsce i nawet nie pamiętali o takiej akcji, że coś było nie tak...
:confused: LOL
ebać to, trzeba ogarnąć na własną ręke :/
Dokładnie. Ja nie pisałem licząc na odzew tylko wylałem na dystrybutora po prostu wszystkie moje ALE co do zawieszeń MTS, bo wynikła pewna sprawa, która mnie zirytowała ;)
Panowie, rozbierałem zawias MTS dziesiątki razy, nie był to gwint, ale też sportowy zawias tej firmy.
Musi to być luz pod/nad czapką amortyzatora, u mnie pukało identycznie, gdy nie założyłem jednej podkładki dystansowej pod czapkę, tam musi być wszystko sztywno, bo inaczej będzie pukało, nie ma opcji.
Panowie, pytałem wczesniej, czy opłaca sie kupic ten gwint ?:p bo jakos nie widza mi sie springi i dobijanie letniego amora a gwint to fajna sprawa ale widzę ze są jakies problemy z nim.
Warte to ? bo na torze tym jexdzic nie bede ;p
Na AP szkoda mi kasy bo to jednak drugie tyle, ale nie ma co porównywać.
jak nie będzie ci przeszkadzać stukanie jak byś miał wywalone wszystkie elementy gumowo-metalowe to śmiało kupuj;)
jak nie będzie ci przeszkadzać stukanie jak byś miał wywalone wszystkie elementy gumowo-metalowe to śmiało kupuj;)
Jak się mocno skręci wszystko to nie ma tragedii ;) wiem po sobie
Jeszcze moze inne opinie ?:P
ja mam ten gwint i do moich potrzeb - normalna jazda miasto - trasa jest jak najbardziej ok - nie ma taczek i powiedzialbym ze jest wzglednie wygodnie.
a stukanie - nalezy dorobic gumowa nasadke do tylnego gwintu i stukania nie ma. - u mnie z poczatku stukania nie bylo po zimie sie pojawilo - dalem do wyciecia na laser gumowa czapke na tylny gwin i stukania nie ma.
Z moich skromnych póki co doświadczeń z MTS'em wywnioskowałem, że te gumy w górnym mocowaniu amortyzatora nie mogą być zbyt mocno ściśnięte - w moim przypadku wystarczyło dać wąską podkładkę pod ostatnią dużą podkładkę (guma->mała podkładka->duża podkładka->nakrętka) i wszystko ucichło.
Infi masz jakieś fotki jak to zrobiłes?
dalem do wyciecia z gumy krazek takiej samej srednicy jak kolumna amora, grubosc chyba 8mm wladowalem to na gwint, zalozylem i cisza.
Czyli wychodzi na to ze znalezliscie ukojenie dla uszu wiekszosci posiadaczy tego gwintu? jestem bardzo zainteresowany wyeliminowaniem tych dzwiekow, Infi moze grupowe zamowienie na te Twoje krazki?<haha>
taki krazek to kazdy nawet nozem moze sobie wyciac jesli ma kawalek w miare grubej gumy.
Infi, wiem, marudze, ale czy mógłbyś zrobic jakiś rysunek jak i gdzie wsadzić ten kawałek gumy? z góry bardzo dziekuję
a własciwosci jezdne sie poprawiaja tak jak po zalozeniu sprezyn takich jak Eibach lub twardsze ?
Infi, wiem, marudze, ale czy mógłbyś zrobic jakiś rysunek jak i gdzie wsadzić ten kawałek gumy? z góry bardzo dziekuję
no to jest zwykle kolko o srednicy gwintu, mozna to dac na talezyk ten metalowy co byl w komplecie. albo zrobic wieksze i wladowac w czapke amora, tak aby to co wystaje w budzie pojechalo w dol. u mnie pojawilo sie po zimie wiec obstawiam ze gumy z czapki amora sie rozj...
panowiem moze to nie na temt MTS ale wymienialem dzisiaj na przodzie sprezyny obnizajace na gwint i jak skrecalem srube na gwincie spreczyna sie kurczyla a auto stoi wyzej :) o co kaman siadzie po jakism czasie czy jak
Zastanow sie jak dziala gwint;)
a jak ma dzialac :) bo zakladalem to 1 raz i nigny nie mialem z tym do czynienia :)
jak skręcałeś tak, że ściskałeś sprężynę to auto poszło do góry i to jest normalne.
to chyba nie kumam czegos :) to zeby auto siadlo to mam skrecac czy rozkrecac gwint :)
Jak sprezyna (talerzyk) bedzie wyzej na amortyzatorze to samochod bedzie wyzej. Jak talerzyk bedzie nizej, to samochod rowniez. Logiczne;)
aha :) bylem swiecie przekonany ze jak sprzezyna krotsza to auto nizej :)
Ja prosze o pomoc, objasnienie sposobu na wyeliminowania stukow, pokow, skrzypienia w gwincie mts'a... czytalem to co pisal Infi i nie rozumiem, probowalem, nic nie pomoglo... Prosze o pomoc, gdyz kazdy wydany niechciany dzwiek z tego gwintu odbiera frajde z jazdy... dziekuje z gory za pomoc...
Ja prosze o pomoc, objasnienie sposobu na wyeliminowania stukow, pokow, skrzypienia w gwincie mts'a... czytalem to co pisal Infi i nie rozumiem, probowalem, nic nie pomoglo... Prosze o pomoc, gdyz kazdy wydany niechciany dzwiek z tego gwintu odbiera frajde z jazdy... dziekuje z gory za pomoc...
wytnij sobie z jakiejs gumy "nakladki" i wladuj je w czapke amora lub u podstawy sprezyny, chodzi o to aby zmniejszyc "skok amora - ruch tloka" nie wiem jak to inaczej nazwac, u mnie po zimie wyjebaly sie gumy tylne i zrobil sie luz , po jego wyeliminowaniu stukania znow nie ma, mozna tez zaladowac jakies metalowe podkladki na samo tloczysko ale ja wolalem gume bo to wiadomo ze na pewno nie bedzie wydawac zadnych dzwiekow jak bedzie "cos dobijac" jest tez opcja v3 - czyli wyjac tylny amor i nagwinotwac samo tloczysko tak aby moznabylo od wewnatrz budy skrecic o wiele mocniej i wyeliminowac luz.
Serdeczne dziekuje Infi, za latwy do zrozumienia kawalek tekstu...
Nie wiem czemu nadal wam to zawieszenie z tyłu stuka... przecież ono się ma ułożyć i stukać przestanie samo a raczej powinno, no chyba, że ja mam "szczęście".
obawiam się, że masz szczęście;)
a kiedy kupiłeś bo podobno jest jakiś MTS v2 :rolleyes: może się tego pozbyli i nie bedzie stukania :o
podobno jest jakiś MTS v2
O_o... a to ciekawe. Można prosić jakieś szersze info ?
A czy ktoś próbował już rozwiązania z gumami Infi'ego w EJ6/EJ9 ??? Bo coś mi się wydaje że EG'i i EJ'oty to zupełnie inna bajka. Koledze w EG od samego początku ładnie się sprawuje zawieszenie i nie stuka a w EJ od samego początku stuka...
EG i EJ to jedno i to samo zawieszenie w wypadku gwintu MTS, jak tłucze to każdemu w tym samym miejscu, w wypadku 6g może jeszcze latać na wahaczu jak ktoś nie zastosował podkładek. Oraz nie ma żadnego MTSa V2.
a kiedy kupiłeś bo podobno jest jakiś MTS v2 :rolleyes: może się tego pozbyli i nie bedzie stukania :o
ehhh jak juz cos piszecie to czytajcie dokladnie mts v2 o ktorym wspominalem bedzie dopiero po wakacjach, bede go testowac jak tylko dojdzie kontener z nowa seria.
tak wiec MTS V2 na pewno nikt nie kupil bo jeszcze go nie ma w dystrybucji, jak tylko sie pojawi w PL na pewno bede go miec i przetestuje.
zmiany w v2 to - eliminacja stuku przez inna konstrukcje tloczyska(skrocenie odleglosci aby nie powstal zaden luz miedzy amorem a buda)
zmiana otworu montazowe tylnego amora z wahaczem - czyli teraz nie bedzie juz zadnych zmian tulejek aby zalozyc gwint.
Czekam z niecierpliwością na newsa o MTS v.2 !
v2 to moze byc KW a nie MTS. Proponuje unikac takich budzacych mylne skojarzenia nazw.
Zreszta przypomne wszystkim, ze juz niby te zawieszenia z grupowego byly jakas ulepszona wersja, wiec mozecie to nawet nazywac v3:P
v2 to moze byc KW a nie MTS. Proponuje unikac takich budzacych mylne skojarzenia nazw.
Zreszta przypomne wszystkim, ze juz niby te zawieszenia z grupowego byly jakas ulepszona wersja, wiec mozecie to nawet nazywac v3:P
no dlatego ja tym razem powiedzialem odrazu w MTSie ze jesli mam sie podjac jakiejkolwiek akcji grupowej to najpierw bede testowac u mnie a dopiero potem ewentualnie moge sie czegos podjac albo polece z grupowym na AP bo na KW to raczej chetnych nie bedzie bo za droga impreza...
krzysiek civic
22-12-12, 09:41
Panowie jak się sprawa ma? dalej jest to stukanie? Bo zastanawiam sie nad Ta-Technix
krzysiek civic
22-12-12, 10:37
hm a dawno kupowales zawias? moze cos sie zmieniło od tego czasu jak ludzie zgłąszali.
Ps. bardzo uciazliwe to stukanie?
ja kupowałem w zamówieniu grupowym. ja do tego stukania juz sie przyzwyczaiłem, ale drugi raz bym nie kupił.
krzysiek civic
22-12-12, 12:53
a to stuka ciagle? czy jak najedziesz na dziure czy jak?
Czy ktos sie orientuje od jakiego zawiasu podpasuja jakies krotsze sprezynki aby zarzucic je na tego mtsa ?
weszla do produkcji wersja finalna V3 MTS. dostalem finalna wersje na testy od dystrybutora. zmieniona charakterystyka amorow, montaz tylnego gwintu i usuniecie problemow ze stukaniem (czyli nie potrzeba sie bawic w nowe czapki do amorow aby usunac stukanie)
Jakosciowo ma to byc to co gwint AP tylko ze w nizszej cenie.
A ze mam do czynienia z AP, MTS (poprzednia wersja) to bede mial najlepsze porownanie jak dziala nowa wersja MTSa
Witam a czy ten nowy mts jest w ocynku jak ap ??? - chodzi o to aby po zimie nie zardzewnial i mozna bylo bezproblemu go regulowac. jezeli nie jest w ocynku napewno nie bedzie to jakosciowo to samo co ap a w inne powierzchnie antykorozyjne niz ocynk nie wierze. Jaki jest kraj produkcji tego nowego mts'a??? Europa czy Chiny?
AP jest jakosci KW, MTS jest jakosci AP, wiec za 700zl masz gwint o jakosci gwintu za ponad 3k. Jaaasne.
You get what you pay for, cudow nie ma. Tyczy sie to zarowno AP jak i MTS.
thompson17
01-02-13, 21:31
Ale Mateusz AP warto brać chyba nie? ;) bo zapisałem sie ;)
Warto, moim zdaniem jest to optymalna relacja cena/jakosc (ale jakosc na pewno rozni sie od kw v1), biorac pod uwage moje mozliwosci finansowe. Choc chetnie przyjalbym cos z regulacja twardosci i linearnymi sprezynami;) .
700 zl to kosztuja dobre nowe sprezyny a nie gwint, moje zdanie.
thompson17
01-02-13, 21:47
kupuje ! dziekan płaci ! :cool:
AP jest jakosci KW, MTS jest jakosci AP, wiec za 700zl masz gwint o jakosci gwintu za ponad 3k. Jaaasne.
You get what you pay for, cudow nie ma. Tyczy sie to zarowno AP jak i MTS.
wiesz KW cudem techniki nie jest to ze jest firma znana to juz jest 30% ceny... Ap tez jak bylo swieze to kosztowalo 1200zl a teraz juz 1900. marka robi swoje.
mts = ap w sensie ze ma pracowac w tej samej miekkosci, dobiciu, wiadomo ze gdzies ciecia kosztow sa robione i np mts wytrzyma 3-4 lata intensywnej pracy a AP 6 lat, ale za ta cene miec gwint ktory bedzie dzialal identycznie gdzie 90% ludzi z forum ktora kupi 5 gena nie potrzyma go pewnie wiecej niz 2 lata....
No tak czy inaczej - AP mam . MTS v2 mam - teraz dostalem V3 do testowania i porownania z AP i mam opisac szczere wrazenia, po v3 dostane APX w kwietniu wiec plusy wspolpracy sa, ceny latwie najlepsze jakie mi sie udaje wiec i ja jestem zadowolony i ludzie z forum.
Kiedy to V3 będzie dostępne dla zwykłego śmiertelnika?
na dniach zapewne jak sklepy powyprzedaja zapasy V2 to wtedy wleci V3 na polki
Jesli beda chetni na grupowy zakup to cena jaka ja dostalem od MTS Polska to 774 zl w tym wysylka kurierem.
a tu roznice dzieki ktorym mozna latwo rozpoznac v3 :)
osoby dla ktorych przod byl za miekki maja teraz cos konkretnego - sprezyna konkretnie wzmocniona!!
To jest V2 http://imageshack.us/a/img199/961/mts2.jpg
a to V3
http://img845.imageshack.us/img845/9192/mtsv2.jpg (http://img845.imageshack.us/i/mtsv2.jpg/)
Roznice (te zauwazalne golym okiem)
v3 ma wszystkie progresywne sprezyny
- przednie amory maja 2x grubsze sprezyny
- talerzyki czarne plastikowe pod sprezynami (w v2 ich nie ma)
- pierscienie regulacji wysokoscie sa oba tej samej wielkosci (w v2 jeden jest mniejszry drugi wiekszy)
- tylna sruba mocowania amora rozmiar OEM (w v2 nalezalo wymienic tulejke na 12mm bo sruba byla wieksza niz OEM)
wiesz KW cudem techniki nie jest to ze jest firma znana to juz jest 30% ceny... Ap tez jak bylo swieze to kosztowalo 1200zl a teraz juz 1900. marka robi swoje.
KW to firma, ktora dziala w motorsporcie i nie ma co tego w ogole porywnywac do zawiasow z najnizszej polki. Maja w ofercie zawiasy zarowno z regulacja dobicia jak i odbicia, zawiasy z regulacja high i low speed compression. To nie tylko kw v1 basic, ktory jest najnizszym ich modelem, a do ktorego mozna dopiero przyrownac AP.
Co do AP, tak sie sklada ze mialem ten zawias jeszcze zanim byly grupowce, i tak sie sklada ze cena wyjsciowa to bylo ok 2000. Takze oferta indywidualna jakos specjalnie nie podrozala;)
Tak czy siak, fajnie ze cos sie z tym mts dzieje, z drugiej strony jakos innym producentom nie trzeba tlumaczyc jak maja robic swoje produkty. Mialem amortyzatory co prawda technixa (nie wnikam czy to ten sam producent, ale ta sama polka) to niestety one byly najslabszym elementem zestawu, po roku juz nie dzialaly tak dobrze.
Przednie sprezyny z zestawu 3 wygladaja konkretnie, moglbys podac srednice drutu przod/ tyl? Dalo by to jakis poglad na twardosc.
przod 13.2mm tyl 10.1 mm czyli polem powierzchniprzekroju jest prawie 2 razy grubsza sprezyna.
Jeśli ten zawias został pozbawiony tych wszystkich stuków, to myślę, że jest to fajna opcja dla kogoś kto chce obniżyć auto i użytkuje je w miarę normalnie (nie oszukujmy się - na tor się to pewnie nie nadaje).
Z niecierpliwością czekam na sprawozdanie z testowania tej nowej wersji. Ciekawi mnie jak jest z komfortem... ja szukam raczej czegoś, co nadawałoby się do normalnej miejskiej jazdy, no i żeby co tydzień dentysty nie odwiedzać;)
dla mnie gwint na tor to taki ktory ma minimum regulacje twardosci, a tak to czy to kw v1 ap mts czy ta technix itp to tylko miejskie scigalki i jakies jazdy na 1/4, tak to wszystkie sa zbyt miekkie zeby smigac na torze.
Ile osób musi się znaleźć na zakup grupowy? W sumie miałem wziąć gwint od Infiego uzywke, ale jeśli byłby zakup grupowy na nową wersję to ja się piszę
Wysłane z Androida
10 osob jak zawsze. no i osoby ktore braly mts v2 i chca dac szanse MTSowi maja dodatkowy rabat.
10 osob jak zawsze. no i osoby ktore braly mts v2 i chca dac szanse MTSowi maja dodatkowy rabat.
a Ci co nie chcą sie dogadać mogą rabat podarować innym :D
nie, rabat jest tylko przydzielany przy zamowieniu dla tej samej osoby ktora brala udzial w 1 edycji grupowego (adres wysylki bedzie sprawdzany)
nie, rabat jest tylko przydzielany przy zamowieniu dla tej samej osoby ktora brala udzial w 1 edycji grupowego (adres wysylki bedzie sprawdzany)
nie chce sie czepiać bo ogólnie tylko się tak zaśmiałem wyżej ale co jak ktoś zmienił adres zamieszkania?
ok moze inaczej mysle ze wiele osob nie bedzie. te osoby ktore zamawialy wczesniej gwint ja mam liste nickow i na tej podstawie bede potem porownywac adres z poprzedniego zamowienia z nowym. - przydzielac rabaty mam ja ale tez nie moze byc sytuacji ze nagle 100% listy dostaje odemnie jeszcze dodatkowy rabat... bo to jest TYLKO dla tych co zamawiali wczesniej w ramach odbudowy zaufania MTSu.
jaki rabat w ramach odbudowania zaufania dostali?
ma ktoś zdjęcia 6 gena na max-a opuszczonego na tym gwincie?
przy maksymalnym opuszczeniu rzeczywiście auto jest dosyć miękkie?
jaki rabat w ramach odbudowania zaufania dostali?
ma ktoś zdjęcia 6 gena na max-a opuszczonego na tym gwincie?
przy maksymalnym opuszczeniu rzeczywiście auto jest dosyć miękkie?
to jest juz tylko informacja dla osob z poprzedniego zakupu.
dla mnie gwint na tor to taki ktory ma minimum regulacje twardosci, a tak to czy to kw v1 ap mts czy ta technix itp to tylko miejskie scigalki i jakies jazdy na 1/4, tak to wszystkie sa zbyt miekkie zeby smigac na torze.
Tylko, ze roznica miedzy KW V1 a MTS czy TA jest taka, ze KW nie stuka, nie rozlatuje sie po roku na polskich drogach i w szybkich zakretach sprawuje sie 100% lepiej od MTSa czy TA.
Swietnie, ze MTS dal gruba i twarda sprezyne na przod, pytanie tylko czy zrobili cokolwiek z amortyzatorem, zeby byl w stanie ja wytlumic, amory MTSa tez jakos do specjalnie twardych nie naleza i nie powalaja swoja charakterystyka tlumienia.
jaki rabat w ramach odbudowania zaufania dostali?
ma ktoś zdjęcia 6 gena na max-a opuszczonego na tym gwincie?
przy maksymalnym opuszczeniu rzeczywiście auto jest dosyć miękkie?
ja miałem bo niestety miałem ten gwint. W środku B18 więc troche bardziej dociążony przód niż przy D serii. Z tyłu fajnie byłoby zejść niżej bo rewelacji nie było.
http://img703.imageshack.us/img703/9566/bokmale.jpg
PS - jeżeli przód będzie twardszy to w końcu może to będzie chociaż ZNOŚNIE się prowadzić.... choć i tak auto na tym gwincie bujało mi sie jak po*ebane przez te mięciutkie sprężyny...
To jak Infi będziesz cos myślał nad grupowym na ten v3?
Wysłane z Androida
Z góry przepraszam za wklejanie linku z innego forum ale szukałem informacji na temat tego gwintu i natknąłem się na coś takiego
http://www.maxbimmer.pl/f46/uwaga-na-mts-technik-15672/
W tym momencie z tego co pamiętam, gwinty MTSa mają nabijane oznaczenia (nie jestem pewien czy wszystkie)
tak w podsumowaniu roznice miedzy v2 a v3
Zmiany w zawieszeniach MTS-Technik:
w tylnych amortyzatorach zastosowano śrubę M10
krótsze i wzmocnione sprezyny
zmieniona siła dobicia i odbicia amortyzatorów - dostosowana pod nowe, skrócone sprężyny
na talerzykach do regulacji wysokości są plastikowe podkładki, które ułatwiają regulację wysokości na aucie
grubsza warstwa antykorozyjna na kolumnach
To jak Infi będziesz cos myślał nad grupowym na ten v3?
Wysłane z Androida
jesli ktos zalozy odpowiedni temat w grupowym to ja oczywiscie poprowadze. ale sam zalozyc nie moge bo organizator nie moze zakladac tematu.
Michalll_1991
05-02-13, 22:18
wrzuciłeś to do siebie ? jak tak to jakies wrazenia co do poprzednika ? :)
I ile obniza maksymalnie ten gwint? : )
UWAGA WAZNE INFO DLA OSOB Z POPRZEDNIEGO ZAKUPU, WLASNIE JESTEM PO KONTAKCIE Z MTSem, wszystkie zawieszenia z poprzedniego zakupu beda naprawiane w ramach akcji serwisowej i beda eliminowane wszelkie wady (czyli stukanie)
adriangrabowski
09-02-13, 21:05
Super ale wiecej szczegółów gdzie odsyłać jaki termin naprawy itd .
Zniecierpliwieni czekamy na relację z testowania:)
OPINIA O NOWEJ WERSJI MTS V3
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?166296-Gwint-MTS-v3&p=1885230&viewfull=1#post1885230
siemka czy ktos z poprzednich grupowych moglby powiedziec kiedy i po ilu km od zalozenia zaczely dobiegac jakies stuki i inne dzwieki?pozdro
Przeczytaj pierwsze strony tego tematu to znajdziesz odp.
siemka czy ktos z poprzednich grupowych moglby powiedziec kiedy i po ilu km od zalozenia zaczely dobiegac jakies stuki i inne dzwieki?pozdro
Od pierwszego przejechanego metra ... u mnie stukanie ucichło ale to pewnie przez to, że coś trafił szlak. To pierwszy i ostatni zakup kota w worku. V3 też taki będzie, szkoda waszych pieniędzy. Lepiej kupicie nową serię z sprężynami obniżającymi.
heh... U mnie pierwsze stuknięcie usłyszałem jak mechanik który wymieniał mi amory opuścił samochód z podnośnika na ziemię )siedziałem w środku) :) Mts będzie elminiował stukanie ? Po roku czasu :/ Szkoda tylko że kasy za założenie i zdjęcie zawiechy nie odda. Ja zapłaciłem (i pewnie nie tylko ja) 450 zł jak mi mts'y zakładali, minął ponad rok, amory porządnie nadgryza już korozja, teraz musiałbym dać do mechaniora żeby zawieszenie wyjął, odstawić auto na kołki bo nie mam zastępczych amortyzatorów, odesłać moje do mts'u, gdzie pewnie spędzą ładnych parenaście dni, znów zamontować już "naprawione zawieszenie", zapłacić mechanikowi 450zł za montaż co daje już wartość nowego zestawu... trochę szkoda. Mogli to lepiej rozwiązać bo zapewne wielu już się zraziło no ale lepszy ryc jak nic :) niech naprawiają
450 zl za zalozenie gwintu? Masakra! ladnie z ciebie zdarl :cool:
Co do reklamacji i "uprzejmosci" mtsa.
Daja pewnie teraz taka mozliwosc bo wiedza ze i tak wiekszosc im tego gwintu nie odesle chocby z tego powodu jakie wymieniles. Raz ze trzeba zaplacic za zdjecie i ponowne zalozenie ( sadze ze mts nie pokryje kosztow ) a dwa nie kazdy ma zastepczy zawias i nikt raczej nie uziemi auta na czas reklamacji, ktora pewnie bedzie trwala wieki.
ja placilem 300 w tym byl robiony swap hebli przod na 282, tylk z bebnow na tarcze, jeszcze jakies tam wymiany tulejek no i oczywiscie wymiana na gwint
co do naprawy wyslalem zapytanie ile ma trwac wiec jak tylko dostane info to pojawi sie w temacie
Ja zapłaciłem (i pewnie nie tylko ja) 450 zł j
Mechanik w złotych rękawiczkach pracował?:p Za wymianę amorów rok temu płaciłem 80zł:)
Mam pytanie czy ten zawias w ogóle się opłaca kupować jak z nim takie problemy ? W takim razie jaki możecie inny polecić który byłby wystarczający na nasze polskie drogi i spełniał swoje zadanie w 100% bo właśnie zastanawiam sie powoli na kupno jakiegoś gwintu i tak własnie myślałem o MTS-e ale po tym co czytam tutaj to widze ze niektórzy narzekaja na nie :) Prosze wiec o pomoc i opinie :)
Cysiu narzekaja wszyscy ( no prawie wszyscy ) co mieli mtsa V2 z poprzedniego zamowienia grupowego. MTS wcisnal nam konkretny bubel i tyle w temacie. Co wciska teraz to musisz pytac tych co zakupili V3.
Rozumiem a znasz takie osoby ? :P albo wiesz jaki zawias jest pewny za niewielka kase bo moje fundusze nie sa za duze ^^
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.