Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : v-tec



Grzesiek078
25-09-11, 12:45
Witam.Kolega chce kupic civica lub acorda z silnikiem v-tec.I kilka pytan.Jak ten silnik ogólnie sprawuje sie na lpg.Podobno szybko wypala gniazdka zaworów,czy to jest prawda,czy tylko mit?Jaka instalacja do v-teca?sekwencja,czy 2 gen?Jaki reduktor,bo podobno to jest wazne.Jezeli chodzi o civic to 1,5,a acord to 1,8 lub 2,0.Z góry dziekuje za pomoc.

Yotomeczek86
25-09-11, 13:33
A co to jest v-tec? Czyżby honda coś o czym nie wiemy wymyśliła?? Znam tylko Vtec - zmienne fazy rozrządu.

Aby na LPG to jeździło - trzeba zainwestować w dobrą instalację sekwencyjną - to połowa sukcesu. A drugą jest montaż i ustawienie jej. I wtedy nie będą się wypalać gniazda itp....

Matixs
25-09-11, 13:42
Nie rozumiem ludzi dlaczego chcą do takich silników montować lpg. Można powiedzieć że te silniki są (jedyne w swoim rodzaju :D) W hondach silniki vtec. Ostatnio na giełdzie widziałem Audi RS4 4.2 z lpg.... W ogóle po co kupować samochód z tak dużym silnikiem i montować później do niego gaz bo strasznie dużo pali? Jeśli ktoś chce żeby samochód mało palił to trzeba kupić auto z małym silnikiem i wtedy można dopiero montować lpg. Autorze mógłbyś powiedzieć do jakiego silnika twój kolega chce zamontować gaz?

Grzesiek078
25-09-11, 13:49
1,8 lub 2,0 w accordzie VI generacji

karas
25-09-11, 14:08
W ogóle po co kupować samochód z tak dużym silnikiem i montować później do niego gaz bo strasznie dużo pali?
sam sobie odpowiedz na pytanie wolalbys nowa daczie logan czy 2-3 letnie audi z silnikiem benzynowym za tą samą kase???
litr gazu kosztuje od 2,49 do 2,79zł (przynajmniej we wro ) a pb 95 5.24zł . Przy dobrej sekwensji oraz prawidłowej kalibracji autko spala o 1/3 gazu wiecej niz benzyny. Prosta kalkulacja i bedziesz mógł sobie sam odpowiedziec na to pytanie dlaczego ludzie zakładają gaz.
Poza tym

Silniki Hondy bardzo dobrze reagują na gaz ( pod warunkiem dobrze skalibrowanej sekwencji ) także smiało możesz zakładac . Przy średniej jeżdze 20k km /rok instalacja zwraca się po okolo 1-1,5 roku pózniej to juz czysta osczednosc

flipson
25-09-11, 14:16
Ja tam jestem zdania,że silnik benzynowy powinien jeździć na benzynie :D

Matixs
25-09-11, 14:26
Nie no spoko też jestem zdania że do małych silników można zakładać gaz. Tylko teraz mi chodzi o te większe silniki Audi, BMW i innych marek. Ale też mi się wydaje że silnik 1.8 w accordzie nie pali aż tak strasznie dużo bo średnio 9,3l/100km a silnik 2.0 9,7/100km więc to spalanie jest przeciętne.
Ps. Z tego wynika że na gazie taki silnik spali więcej.
1.8 http://www.autocentrum.pl/spalanie/honda/accord/vi/silnik-benzynowy-1.8-16v-136km-1998-2002/
2.0 http://www.autocentrum.pl/spalanie/honda/accord/vi/silnik-benzynowy-2.0-16v-147km-1998-2002/

Yotomeczek86
25-09-11, 14:33
Co w lpg jest takiego złego? Droższy przegląd? Ja uważam że to jest dobra alternatywa dla benzyny i warto się nią zainteresować. I jak mi zaraz napiszecie że LPG psuje silnik to moja reakcja będzie jedynie śmiech ;] Dobre garty + dobrze wystrojone i nic się silnikowi nie stanie. To forum Hondy a nie Audi,BMW itp.

Matixs
25-09-11, 15:59
A czy ja powiedziałem że lpg jest złe i do niczego? Nie, więc mi tu nie mów. Po prostu uważam że montowanie lpg do takich silników mija się z celem. Wiem że to forum Hondy, ale dałem tylko przykład.

Grzesiek078
25-09-11, 16:27
Panowie ja pytałem sie jak sie sprawuje gaz,do silnika vtec w Hondach.Bardziej chodzi o Accorda 1,8.Chłopak ma dwójke dzieci na utrzymaniu i zone i chce kupic wygodne i bezawaryjne auto jakim jest Honda.Nie kazdego stac jezdzic na samej benzynie.Zebysie jezdzili w do pracy w dwie strony 30 km dziennie,to byscie sami gaz załozyli do swoich Hond.Dlatego ponawiam pytanie,czy w silnikach vtec od gazu wypalaja sie szybko gniazda zaworów i w razie czego jaka instalacje wstawic(auto bedzie zakupione w benzynie)

comatose
25-09-11, 17:22
Gaz w hondzie sprawuje się bardzo dobrze, nie słuchaj wypowiedzi ograniczonych ludzi dla których jest to "grzech" czy inne g*wniane tłumaczenie. Tak jak koledzy wcześniej wspomnieli - dobra instalacja i jej prawidłowy montaż wraz z wystrojeniem to klucz do sukcesu, później to już sama radość z jazdy. Niech się kolega skupi na poszukiwaniu "zdrowego" samochodu a potem pomyśli o dołożeniu lpg, kupno samochodu z zamontowaną instalacją to najczęściej wtopa. Dlaczego? Bo ludzie oszczędzają na montażu, szkoda im kilku stów na lepsze części a potem płacz i zgrzytanie zębów.

fairfax
25-09-11, 17:53
Gaz w hondzie sprawuje się bardzo dobrze, nie słuchaj wypowiedzi ograniczonych ludzi dla których jest to "grzech" czy inne g*wniane tłumaczenie. Tak jak koledzy wcześniej wspomnieli - dobra instalacja i jej prawidłowy montaż wraz z wystrojeniem to klucz do sukcesu, później to już sama radość z jazdy. Niech się kolega skupi na poszukiwaniu "zdrowego" samochodu a potem pomyśli o dołożeniu lpg, kupno samochodu z zamontowaną instalacją to najczęściej wtopa. Dlaczego? Bo ludzie oszczędzają na montażu, szkoda im kilku stów na lepsze części a potem płacz i zgrzytanie zębów.

W pełni potwierdzam.

U siebie mam D14A8 na sekwencji i sprawuje się bardzo dobrze, spadek mocy prawie nieodczuwalny, a jazda za połowę ceny;)
Brat jeździ accordem VI 1.8 na sekwencji i też nie narzeka.

Trzeba tylko mieć sprawdzonego gaziarza, odpowiednie części i wszystko będzie dobrze chodzić.

lukwycz
25-09-11, 18:17
Nadal nie rozumiem czemu honda i gaz to nieporozumienie... Niedawno założyłem instalację LPG do Aero VTi (1,8 vtec) i nie ma żadnych różnic w jeździe. No dobra, tył trochę przysiadł :)
Mi sekwencja zwróci się po ok 11 miesiącach, bo pali nie mało. Odpowiadając na pytanie autora: nie ma problemu vtec+sekwencja LPG, ale wiadomo, wszystko można spieprzyć.
Ważne też są regulacje zaworów, które w miarę używania auta mają tendencję do zacieśniania, więc podobno lepiej przy LPG dodać 0,05 do luzów.

lunatyk
25-09-11, 18:57
Nie rozumiem ludzi dlaczego chcą do takich silników montować lpg. Można powiedzieć że te silniki są (jedyne w swoim rodzaju :D) W hondach silniki vtec. Ostatnio na giełdzie widziałem Audi RS4 4.2 z lpg.... W ogóle po co kupować samochód z tak dużym silnikiem i montować później do niego gaz bo strasznie dużo pali? Jeśli ktoś chce żeby samochód mało palił to trzeba kupić auto z małym silnikiem i wtedy można dopiero montować lpg. Autorze mógłbyś powiedzieć do jakiego silnika twój kolega chce zamontować gaz?

żeby tanio *******alać ;)

Grzesiek078
25-09-11, 22:19
Dokładnie;)Honda jest moim trzecim samochodem japonskim na gaz,wczesniej miałem dwa Nissany i nidgy nie miałem problemu z gazem.Ponoc do zimy benzyna ma podejsc pod 6zł;)

Poll
26-09-11, 00:48
Nie strasz...To będzie przecież złodziejstwo w biały dzień.

ninio
26-09-11, 11:04
posiadam od 60k kilometrów 1.5vtec z instalacja STAG-3 sekwencja. wyreglowaną i z wymienianym niezależnie od najechanych kilometrów co roku filtrów, olejów.
Tankuje tylko na firmowych stacjach i tu prawdopodobnie jest ta drobna różnica w ilości przejechanych kilometrów (no name które raz zatankowałem, nie dość że do zbiornika weszło 38l gazu to jeszcze marna jakość (zbiornik mam nominalnie na 35l wypełniane teoretycznie w 80-90% faktycznej pojemności).
Do co spalania kwestia nogi, jak 3 dni po kolei pomykałem bardzo spokojnie (do maksymalnie 100 bo trasa była oradarowana). bo trasa ruchliwa i miałem zapas bo zawsze liczyłem na korki po drodze to na zbiorniku potrafiłem dobić do 500km (potwierdzone bo trasę pokonywałem 3 razy każdego dnia dokładnie w ten sam sposób), tu widać było korzyści z VTEC'a,
Natomiast jazda mieszana to średnio na zbiorniku gazu dojeżdżam do 410km na około 33-34l gazu co wydaje mi sie jest bardzo dobrym wynikiem.
Co do problemów z eksploatacją nie zauważyłem w ciągu tych 60k kilometrów 2x wymieniałem filtry od gazu i regulację elektroniki (wyniosło mnie to 60zł).
Koszty przeglądu jednorazowe są 60zł z tego co pamiętam. Czyli sumując rocznie obsługa w szczycie kosztuje mnie dla samego gazu niewiele. Olej i filtry i tak muszę wymienić.