Zobacz pełną wersję : v-tec
Grzesiek078
25-09-11, 12:45
Witam.Kolega chce kupic civica lub acorda z silnikiem v-tec.I kilka pytan.Jak ten silnik ogólnie sprawuje sie na lpg.Podobno szybko wypala gniazdka zaworów,czy to jest prawda,czy tylko mit?Jaka instalacja do v-teca?sekwencja,czy 2 gen?Jaki reduktor,bo podobno to jest wazne.Jezeli chodzi o civic to 1,5,a acord to 1,8 lub 2,0.Z góry dziekuje za pomoc.
Yotomeczek86
25-09-11, 13:33
A co to jest v-tec? Czyżby honda coś o czym nie wiemy wymyśliła?? Znam tylko Vtec - zmienne fazy rozrządu.
Aby na LPG to jeździło - trzeba zainwestować w dobrą instalację sekwencyjną - to połowa sukcesu. A drugą jest montaż i ustawienie jej. I wtedy nie będą się wypalać gniazda itp....
Nie rozumiem ludzi dlaczego chcą do takich silników montować lpg. Można powiedzieć że te silniki są (jedyne w swoim rodzaju :D) W hondach silniki vtec. Ostatnio na giełdzie widziałem Audi RS4 4.2 z lpg.... W ogóle po co kupować samochód z tak dużym silnikiem i montować później do niego gaz bo strasznie dużo pali? Jeśli ktoś chce żeby samochód mało palił to trzeba kupić auto z małym silnikiem i wtedy można dopiero montować lpg. Autorze mógłbyś powiedzieć do jakiego silnika twój kolega chce zamontować gaz?
Grzesiek078
25-09-11, 13:49
1,8 lub 2,0 w accordzie VI generacji
W ogóle po co kupować samochód z tak dużym silnikiem i montować później do niego gaz bo strasznie dużo pali?
sam sobie odpowiedz na pytanie wolalbys nowa daczie logan czy 2-3 letnie audi z silnikiem benzynowym za tą samą kase???
litr gazu kosztuje od 2,49 do 2,79zł (przynajmniej we wro ) a pb 95 5.24zł . Przy dobrej sekwensji oraz prawidłowej kalibracji autko spala o 1/3 gazu wiecej niz benzyny. Prosta kalkulacja i bedziesz mógł sobie sam odpowiedziec na to pytanie dlaczego ludzie zakładają gaz.
Poza tym
Silniki Hondy bardzo dobrze reagują na gaz ( pod warunkiem dobrze skalibrowanej sekwencji ) także smiało możesz zakładac . Przy średniej jeżdze 20k km /rok instalacja zwraca się po okolo 1-1,5 roku pózniej to juz czysta osczednosc
Ja tam jestem zdania,że silnik benzynowy powinien jeździć na benzynie :D
Nie no spoko też jestem zdania że do małych silników można zakładać gaz. Tylko teraz mi chodzi o te większe silniki Audi, BMW i innych marek. Ale też mi się wydaje że silnik 1.8 w accordzie nie pali aż tak strasznie dużo bo średnio 9,3l/100km a silnik 2.0 9,7/100km więc to spalanie jest przeciętne.
Ps. Z tego wynika że na gazie taki silnik spali więcej.
1.8 http://www.autocentrum.pl/spalanie/honda/accord/vi/silnik-benzynowy-1.8-16v-136km-1998-2002/
2.0 http://www.autocentrum.pl/spalanie/honda/accord/vi/silnik-benzynowy-2.0-16v-147km-1998-2002/
Yotomeczek86
25-09-11, 14:33
Co w lpg jest takiego złego? Droższy przegląd? Ja uważam że to jest dobra alternatywa dla benzyny i warto się nią zainteresować. I jak mi zaraz napiszecie że LPG psuje silnik to moja reakcja będzie jedynie śmiech ;] Dobre garty + dobrze wystrojone i nic się silnikowi nie stanie. To forum Hondy a nie Audi,BMW itp.
A czy ja powiedziałem że lpg jest złe i do niczego? Nie, więc mi tu nie mów. Po prostu uważam że montowanie lpg do takich silników mija się z celem. Wiem że to forum Hondy, ale dałem tylko przykład.
Grzesiek078
25-09-11, 16:27
Panowie ja pytałem sie jak sie sprawuje gaz,do silnika vtec w Hondach.Bardziej chodzi o Accorda 1,8.Chłopak ma dwójke dzieci na utrzymaniu i zone i chce kupic wygodne i bezawaryjne auto jakim jest Honda.Nie kazdego stac jezdzic na samej benzynie.Zebysie jezdzili w do pracy w dwie strony 30 km dziennie,to byscie sami gaz załozyli do swoich Hond.Dlatego ponawiam pytanie,czy w silnikach vtec od gazu wypalaja sie szybko gniazda zaworów i w razie czego jaka instalacje wstawic(auto bedzie zakupione w benzynie)
Gaz w hondzie sprawuje się bardzo dobrze, nie słuchaj wypowiedzi ograniczonych ludzi dla których jest to "grzech" czy inne g*wniane tłumaczenie. Tak jak koledzy wcześniej wspomnieli - dobra instalacja i jej prawidłowy montaż wraz z wystrojeniem to klucz do sukcesu, później to już sama radość z jazdy. Niech się kolega skupi na poszukiwaniu "zdrowego" samochodu a potem pomyśli o dołożeniu lpg, kupno samochodu z zamontowaną instalacją to najczęściej wtopa. Dlaczego? Bo ludzie oszczędzają na montażu, szkoda im kilku stów na lepsze części a potem płacz i zgrzytanie zębów.
Gaz w hondzie sprawuje się bardzo dobrze, nie słuchaj wypowiedzi ograniczonych ludzi dla których jest to "grzech" czy inne g*wniane tłumaczenie. Tak jak koledzy wcześniej wspomnieli - dobra instalacja i jej prawidłowy montaż wraz z wystrojeniem to klucz do sukcesu, później to już sama radość z jazdy. Niech się kolega skupi na poszukiwaniu "zdrowego" samochodu a potem pomyśli o dołożeniu lpg, kupno samochodu z zamontowaną instalacją to najczęściej wtopa. Dlaczego? Bo ludzie oszczędzają na montażu, szkoda im kilku stów na lepsze części a potem płacz i zgrzytanie zębów.
W pełni potwierdzam.
U siebie mam D14A8 na sekwencji i sprawuje się bardzo dobrze, spadek mocy prawie nieodczuwalny, a jazda za połowę ceny;)
Brat jeździ accordem VI 1.8 na sekwencji i też nie narzeka.
Trzeba tylko mieć sprawdzonego gaziarza, odpowiednie części i wszystko będzie dobrze chodzić.
Nadal nie rozumiem czemu honda i gaz to nieporozumienie... Niedawno założyłem instalację LPG do Aero VTi (1,8 vtec) i nie ma żadnych różnic w jeździe. No dobra, tył trochę przysiadł :)
Mi sekwencja zwróci się po ok 11 miesiącach, bo pali nie mało. Odpowiadając na pytanie autora: nie ma problemu vtec+sekwencja LPG, ale wiadomo, wszystko można spieprzyć.
Ważne też są regulacje zaworów, które w miarę używania auta mają tendencję do zacieśniania, więc podobno lepiej przy LPG dodać 0,05 do luzów.
Nie rozumiem ludzi dlaczego chcą do takich silników montować lpg. Można powiedzieć że te silniki są (jedyne w swoim rodzaju :D) W hondach silniki vtec. Ostatnio na giełdzie widziałem Audi RS4 4.2 z lpg.... W ogóle po co kupować samochód z tak dużym silnikiem i montować później do niego gaz bo strasznie dużo pali? Jeśli ktoś chce żeby samochód mało palił to trzeba kupić auto z małym silnikiem i wtedy można dopiero montować lpg. Autorze mógłbyś powiedzieć do jakiego silnika twój kolega chce zamontować gaz?
żeby tanio *******alać ;)
Grzesiek078
25-09-11, 22:19
Dokładnie;)Honda jest moim trzecim samochodem japonskim na gaz,wczesniej miałem dwa Nissany i nidgy nie miałem problemu z gazem.Ponoc do zimy benzyna ma podejsc pod 6zł;)
Nie strasz...To będzie przecież złodziejstwo w biały dzień.
posiadam od 60k kilometrów 1.5vtec z instalacja STAG-3 sekwencja. wyreglowaną i z wymienianym niezależnie od najechanych kilometrów co roku filtrów, olejów.
Tankuje tylko na firmowych stacjach i tu prawdopodobnie jest ta drobna różnica w ilości przejechanych kilometrów (no name które raz zatankowałem, nie dość że do zbiornika weszło 38l gazu to jeszcze marna jakość (zbiornik mam nominalnie na 35l wypełniane teoretycznie w 80-90% faktycznej pojemności).
Do co spalania kwestia nogi, jak 3 dni po kolei pomykałem bardzo spokojnie (do maksymalnie 100 bo trasa była oradarowana). bo trasa ruchliwa i miałem zapas bo zawsze liczyłem na korki po drodze to na zbiorniku potrafiłem dobić do 500km (potwierdzone bo trasę pokonywałem 3 razy każdego dnia dokładnie w ten sam sposób), tu widać było korzyści z VTEC'a,
Natomiast jazda mieszana to średnio na zbiorniku gazu dojeżdżam do 410km na około 33-34l gazu co wydaje mi sie jest bardzo dobrym wynikiem.
Co do problemów z eksploatacją nie zauważyłem w ciągu tych 60k kilometrów 2x wymieniałem filtry od gazu i regulację elektroniki (wyniosło mnie to 60zł).
Koszty przeglądu jednorazowe są 60zł z tego co pamiętam. Czyli sumując rocznie obsługa w szczycie kosztuje mnie dla samego gazu niewiele. Olej i filtry i tak muszę wymienić.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.